بیوگرافی گروه Kiss | نگاهی به تاریخچه پر و فراز نشیب یک گروه راک

اعضای گروه کیس / عکس های گروه کیس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی راک در تاریخ این هنر گروه Kiss محسوب می‌شود. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست بیوگرافی گروه کیس را مرور می‌کنیم. با ما باشید.

گروه Kiss یک گروه راک آمریکایی است که در ماه ژانویه 1973 در شهر نیویورک و توسط چهار عضو آن با نام‌های پاول استنلی (Paul Stanley)، جن سیمونز (Gene Simmons)، ایس فرهلی (Ace Frehley) و پیتر کریس (Peter Criss) پایه گذاری شد. این گروه که به ویژه با نقاشی صورت و لباس‌های اعضای خود شناخته می‌شد در اواسط دهه 70 با اجراهای زنده عجیب و غریب خود طرفدارانش را پیدا کرد. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم به بیوگرافی گروه کیس پرداخته و این گروه موسیقی را برای شما معرفی کنیم. همراه پلازا بمانید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بیوگرافی گروه کیس

در ادامه مروری بر بیوگرافی کیس بند خواهیم داشت.

فعالیت ها و اعضای گروه کیس

قبلتر اعضای گروه کیس را برای شما نام بردیم. جا دارد اشاره کنیم که اعضای این گروه با آرایش صورت و لباس‌هایشان در قالب شخصیت‌های کتاب‌های کمیک ظاهر می‌شدند: استنلی در قالب کودک ستاره‌ای (Starchild)، سیمونز در قالب شیطان (The Demon)،‌ فرهلی در قالب مرد فضایی (The Spaceman) و کریس در قالب کتمن (Catman). کریس و فرهلی در سال 1982 به دلیل تفاوت در اهداف هنری از این گروه خارج شدند.

همچنین بخوانید :

در سال 1983 کیس بند شروع به اجرای زنده بدون استفاده از مواد آرایشی و لباس‌های خود کردند و با این کار خود دوره «بدون نقاب» گروه را که بیش از یک دهه ادامه پیدا کرد شروع کردند. در همین دوره بود که گروه کیس به موفقیت تجاری رسید و آلبوم Lick It Up آن‌ها را با نسل جدیدی از مخاطبان آشنا کرد.

گروه کیس / گروه kiss

در ادامه بیوگرافی گروه کیس باید اشاره کنیم که اریک کار (Eric Carr) که در دهه 80 جایگزین کریس شده بود به دلیل سرطان قلب درگذشت و با اریک سینگر (Eric Singer) جایگزین شد. در سال 1996 اعضای قدیمی گروه با همدیگر دوباره متحد شدند و در همین حوالی بود که کنسرت گروه کیس برایشان بیش از 143.7 میلیون دلار سود مالی به همراه داشت و همین کنسرت است که موفق ترین کنسرت این گروه موسیقی محبوب تا کنون محسوب می‌شود.

پس از آن کریس و فرهلی از گروه خواننده امریکایی کیس دوباره جدا شدند و با سینگر و تامی ثیر (Tommy Thayer) جایگزین شدند. از آن زمان تا کنون این گروه موسیقی با آرایش صورت اصلی خود به فعالیتش ادامه داده است. در ماه سپتامبر 2018 کیس بند اعلام کرد که پس از 45 سال ضبط و اجرای زنده موسیقی آخرین تور موسیقی خود را اجرا خواهد کرد که تور جهانی پایان جاده (End of the Road) نام گرفته است که از ژانویه 2019 آغاز شده و تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.

تمام آهنگ های گروه کیس / آهنگ گروه کیس

همچنین بخوانید :

کیس بند به عنوان یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی تمام دوران‌ها و البته موفق‌ترین گروه‌های موسیقی تمام دوران‌ها از منظر تجاری شناخته می‌شود. این گروه موسیقی بیش از 75 میلیون نسخه از آثار هنری خود را در جهان فروخته است. همچنین به عنوان اولین برنده جایزه طلایی (Gold Record) تمام دوران‌ها شناخته می‌شود و بیش از 30 آلبوم طلایی در کارنامه خود دارد.

در عکس های گروه کیس برش‌هایی از کنسرت‌های مختلف این گروه موسیقی پرطرفدار را می‌توانید مشاهده کنید. در ادامه شاید بد نباشد نگاهی به ریشه‌های گروه Kiss داشته باشیم. ریشه‌های گروه کیس به Wicked Lester برمی‌گردد؛ یک گروه موسیقی نیویورکی که توسط جن سیمونز و پاول استنلی اداره می‌شد.

گروه خواننده امریکایی / کنسرت گروه Kiss

این گروه موسیقی یک آلبوم ضبط کرده و چندین اجرای لایو نیز داشت. سیمونز و استنلی در سال 1972 این گروه موسیقی را ترک کرده و به دنبال آنکه در مسیر موسیقیایی جدیدی قدم بردارند یک گروه موسیقی جدید تاسیس کردند. آن‌ها اتفاقی با یک درامر به نام کریس آشنا شدند و پس از دیدن اجرای او تصمیم گرفتند که او را نیز به گروه اضافه کنند. این سه فرد روی سبک به مراتب خشن‌تری از راک متمرکز شدند و نهایتا در ژانویه 1973 بود که گیتاریست اصلی گروه نیز به نام ایس فرهلی به آن اضافه شد.

پس از چندین هفته اعضای گروه نام گروه را انتخاب کرده و آن را Kiss نامیدند. اولین کنسرت گروه Kiss در یک کلاب پاپ کورن انجام گرفت و این گروه چهارنفره کمتر از ده نفر مخاطب داشت و 50 دلار به خاطر عملکردش پول گرفت. گروه موسیقی کیس در تاریخ 19 فوریه اوایل دهه 90 آهنگ‌های Nothin’ to Lose، آهنگ Firehouse و Black Diamond را اجرا کرد که هر سه جزو  بهترین آهنگ های گروه Kiss محسوب می‌شوند.

بیوگرافی گروه کیس / بهترین آهنگ های گروه kiss

کیس بند با وجود افزایش مخاطبان و برگزاری کنسرت در مکان‌های مختلف تنها موفق به فروش 75 هزار نسخه از آلبوم اول خود شد. این گروه موسیقی در ماه آگوست سال 1974 شروع به ضبط آلبوم دوم خود به نام Hotter Than Hell کرد که آنطور که باید از منظر تجاری موفق نشد. می‌توان گفت گروه موسیقی کیس با انتشار آلبوم Alive! بود که موفق شد خود را از منظر تجاری نجات دهد. پس از انتشار آلبوم Alive!، گروه Kiss آلبوم دیگری به نام Destroyer را منتشر کرد که از منظر موسیقیایی جاهطلبانه‌ترین پروژه این گروه تا کنون محسوب می‌شود.

آهنگ گروه کیس به نام Detroit Rock City متعلق به این آلبوم است. در کمتر از یک سال گروه موسیقی Kiss موفق به انتشار دو آلبوم بسیار موفق دیگر به نام Rock and Roll Over و Love Gun شد. در سال 1979 کیس بند یک آلبوم دیگر به نام Dynasty منتشر کرد که آهنگ I Was Made for Lovin’ You آن یکی از کاندیداهای عنوان بهترین آهنگ گروه کیس محسوب می‌شود.

کارتون اسکوبی دوو گروه کیس / عکس اعضای گروه کیس

آهنگ راک گروه کیس به نام I Was Made for Lovin’ You تبدیل به یکی از مهمترین آهنگ‌های این گروه موسیقی پرطرفدار در تاریخ فعالیتش شد. پس از آن شاهد انتشار آلبوم دیگری از این گروه موسیقی به نام Unmasked بودیم که اندکی پس از انتشار آن کریس از گروه جدا شد. در حوالی سال‌های 1983 بود که گروه موسیقی کیس تصمیم گرفت که در نحوه ظاهر شدن خود بر صحنه اجرا یکسری تغییرات ایجاد کند و بر همین اساس اعضای گروه دیگر ماسک نزده و لباس‌هایشان را نیز نپوشیدند.

گروه موسیقی Kiss در سال 1984 آلبومی به نام Animalize را منتشر کرد. آلبوم موسیقی Animalize پرفروش ترین آلبوم این گروه موسیقی پرطرفدار در این دهه بود که بیش از دو میلیون نسخه فروش کرد. گروه موسیقی Kiss دهه 80 را با انتشار آلبوم Hot in the Shade به پایان رسانید.

اسکوبی دوو گروه کیس / دانلود اهنگ معروف گروه کیس

در همین دوران بود که کیس بند با کاهش میزان طرفداران مواجه شد و به نوعی بحران هویت دچار شد. سیمونز که از دهه 70 تا آن زمان کلیدی‌ترین مهره گروه محسوب می‌شد فعالیت خود را به تدریج کاهش داد و استنلی به جای او اداره امور گروه را برعهده گرفت. گروه Kiss در تاریخ 1992 یک آلبوم موسیقی به نام Revenge منتشر کرد که آهنگ گروه کیس به نام Unholy اولین عنوان آن بود. در سال 1995 کتابی به نام Kissstory توسط این گروه منتشر شد که تمام فعالیت‌ها و تاریخچه گروه را تا آن زمان به نمایش می‌گذاشت.

همچنین بخوانید :

در تاریخ 9 آگوست 1995 گروه Kiss به جمع گروه‌های دیگری پیوست که در برنامه MTV Unplugged به اجرای موسیقی می‌پرداختند. این گروه موسیقی در این برنامه با حضور دوباره کریس و فرهلی آهنگ‌های Beth، آهنگ 2000 Man، آهنگ Nothin’ to Lose و Rock and Roll All Nite را اجرا کردند که همگی این عناوین از میان تمام آهنگ های گروه کیس جزو خاطره انگیزترین‌ها محسوب می‌شوند. در سال 1996 کیس بند تصمیم به انتشار آلبوم دیگری به نام Carnival of Souls: The Final Sessions گرفت.

دانلود اهنگ های گروه کیس / دانلود آهنگ از گروه کیس

در این میان شاید بد نباشد به کارتون اسکوبی دوو گروه کیس نیز اشاره‌ای داشته باشیم. کارتون اسکوبی دوو گروه کیس در تاریخ 10 جولای 2015 منتشر شد. جریان انیمیشن اسکوبی دو گروه کیس از این قرار است که فرد (Fred)، دافنی (Daphne)، ولما (Velma)، شگی (Shaggy) و اسکوبی دو (Scooby-Doo) به یک پارک تفریحی به نام Kiss World می‌روند تا این گروه موسیقی را در حین اجرای کنسرت هالووین خود مشاهده کنند و در عین حال به حل یک معمای اسرارانگیز بپردازند.

در سال 2001 کریس که دوباره به گروه کیس ملحق شده بود به علت نارضایتی خود از درآمدش از گروه خارج شد و به جای او سینگر به گروه ملحق شد. گروه موسیقی کیس پس از آن بیشتر به انتشار مجموعه‌های مختلفی از آلبوم‌های قبلی خود پرداخت. در تابستان 2008 این گروه به برگزاری یک فستیوال موسیقی پرداخت و برای بیش از 400 هزار نفر در سراسر اروپا موسیقی اجرا کرد.

اهنگ راک گروه کیس / اسکوبی دو گروه کیس

در فاصله سال‌های 2008 و 2012 پس از یک دهه عدم انتشار آلبوم جدید گروه Kiss دو آلبوم موسیقی به نام Sonic Boom و Monster منتشر کرد. از آهنگ‌ های گروه کیس در این آلبوم‌ها می‌توان به Russian Roulette و Wall of Sound اشاره کرد. در تاریخ 16 اکتبر 2013 گروه کیس به عنوان کاندیدای Rock and Roll Hall of Fame شناخته شد و در دسامبر همان سال به شکل رسمی به مشاهیر تاریخ موسیقی راک پیوست.

در سال 2016 کنسرت‌های گروه Kiss در یک تور موسیقی به نام Freedom to Rock Tour ادامه یافتند. در سال 2018 پس از یک اجرا در برنامه America’s Got Talent گروه کیس اعلام کرد که با یک تور موسیقی دیگر به نام End of the Road World Tour فعالیت خود را به عنوان یک گروه موسیقی برای همیشه پایان خواهد داد. در این تور موسیقی که در 31 ژانویه جرقه خورد اعضای باقی مانده اصلی گروه گرد هم آمدند.

دانلود بهترین اهنگ های گروه کیس / بهترین اهنگ گروه کیس

سبک موسیقیایی و دانلود بهترین آهنگ های گروه کیس

پس از مشاهده عکس اعضای گروه کیس و اشاره به تاریخچه این گروه موسیقی تاثیرگذار، شاید بد نباشد اشاره‌ای نیز به سبک موسیقیایی گروه Kiss داشته باشیم. ژانر موسیقیایی گروه کیس را می‌توان در دسته‌های هارد راک (Hard rock)، شاک راک (Shock rock)، هوی متال (Heavy Metal) و Glam Rock طبقه بندی کرد. 6 آلبوم اولیه این گروه موسیقی از منظر سبکی بیشتر در دسته بندی هارد راک و هوی متال سنتی قرار می‌گیرد؛ در حالی که آلبوم‌های Dynasty و Unmasked را می‌توان بیشتر Disco یا Pop Rock نامید. بعدها گروه موسیقی کیس در برخی از آثارش به سمت و سوی ژانر Progressive Rock نیز گرایش پیدا کرد. برای دانلود آهنگ های گروه کیس در ژانرهای مختلف می‌توانید از این منبع استفاده کنید.

سخن پایانی

تمام آهنگ های گروه کیس / آهنگ گروه کیس

گروه موسیقی کیس را می‌توان یک گروه موسیقی بسیار تاثیرگذار به ویژه در تاریخ موسیقی راک نامید. این گروه موسیقی از افرادی همانند آلیس کوپر (Alice Cooper) و گروه New York Dolls الهام گرفته است و البته غول‌هایی همانند The Beatles و گیتاریست‌های مشهوری همانند جیمی پیج (Jimmy Page)، اریک کلپتون (Eric Clapton) و جف بک (Jeff Beck) نیز در مشخص کردن سرنوشت موسیقیایی این گروه موسیقی بی تاثیر نبودند. امیدواریم که با خواندن مقاله‌مان در رابطه با گروه Kiss اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

نظر شما در رابطه با گروه Kiss چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402