بررسی ساعت هوشمند وان پلاس واچ (OnePlus Watch) ؛ مشخصات و قیمت

وان پلاس واچ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

طرفدارن وان پلاس و اسمارت واچ‌ها پس از یک سال انتشار شایعات و اخبار، مدتی است که بی‌صبرانه منتظر اطلاعات کاملی در مورد مشخصات ساعت هوشمند وان پلاس واچ هستند. برای تهیه اسمارت واچ‌ها و سایر کالاهای فناوری لازم است که ابتدا مشخصات آن‌ها به طور کامل بررسی شوند.

شرکت وان پلاس پس از عرضه محدود وان پلاس بند (OnePlus Band)، نخستین ساعت هوشمند نسخه گلوبال یا همان جهانی خود را عرضه می‌کند. اما ساعت هوشمند OnePlus Watch از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ این مقاله از پلازا مشخصات این ساعت را از جوانب مختلف بررسی و معرفی می‌کند و همچنین تصویر رسمی و عکس این ساعت و ویدیوی جعبه گشایی را منتشر می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال اطلاعات جامعی در رابطه با ساعت های وان پلاس واچ هستید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «جعبه گشایی ساعت هوشمند OnePlus Watch» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی ساعت هوشمند وان پلاس واچ

وان پلاس واچ (OnePlus Watch) به همراه وان پلاس سری 9 در اوایل امسال عرضه شد. اسمارت واچ وان پلاس، پس از وان پلاس بند اساساً دومین نمونه از فناوری‌های پوشیدنی این شرکت بشمار می‌رود. با این حال، اولین اسمارت واچ از شرکت وان پلاس نیز محسوب می‌شود و به جای عرضه محدود، به صورت جهانی عرضه می‌شود. بنابراین، ساعت هوشمند OnePlus Watch در آمریکا، بازارهای اروپایی، هند، چین و کشورهای آسیایی موجود است.

ساعت هوشمند OnePlus Watch

وان پلاس واچ از تمام ویژگی‌هایی که از یک ساعت هوشمند می‌توان انتظار داشت، برخوردار است؛ از جمله ردیاب ضربان قلب، کنترل اکسیژن خون و سنسورهایی مانند فشارسنج و قطب‌نما. ساعت هوشمند OnePlus Watch همچنین دارای 110 حالت تناسب اندام (Fitness mode) است که با بروزرسانی‌های جدید نرم‌افزاری همه در دسترس قرار خواهند گرفت. این ساعت همچنین از قابلیت ضد آب و گرد و غبار IP68 برخوردار است. دو تا از ویژگی‌های جالب توجه ساعت هوشمند وان پلاس قیمت مقرون به صرفه و عمر باتری خوب است. این شرکت ادعا می‌کند که شارژ باتری ساعت وان پلاس واچ 14 روز دوام می‌آورد و قطعاً یکی از ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمندی است که می‌توانید هم‌اکنون تهیه کنید.

مشخصات ساعت هوشمند OnePlus Watch

مشخصاتاسمارت واچ وان پلاس
نمایشگرنوع: AMOLED | اندازه: 1.39 اینچ | رزولوشن: 454 در 454 و 326ppi
ابعاد و اندازه46.4 در 46.4 در 10.9 میلی متر | بند 20 میلی متر
جنسفولاد ضد زنگ 316L | آلیاژ کبالت (فقط برای نسخه محدود)
رنگ‌هاسیاه و نقره‌ای
ضدآب5ATM
باتری402 میلی آمپر ساعت
سنسورهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ژئومغناطیس، فشارسنج، اکسیژن خون، ضربان قلب نوری، نور محیط، خازنی
تناسب اندامبیش از 100 حالت ورزشی، ردیاب خواب، ردیاب استرس، سطح اکسیژن خون، ضربان قلب
قابلیت اتصالبلوتوث 5.0 BLE
سازگاریاندروید 5 به بالا و عدم پشتیبانی از iOS

طراحی و سخت افزار ساعت هوشمند OnePlus Watch

ساعت هوشمند OnePlus Watch از لحاظ طراحی، دارای یک نمایشگر گرد با حاشیه‌ای در اطراف آن و چند دکمه در کنار آن است. این طراحی بارها دیده شده است و ویژگی نوآورانه‌ای ندارد، اما نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که ساعت خوش ساختی است. تا حدودی مانند یک ساعت هوشمند رده بالا، اما با قیمتِ نصف قیمت چنین ساعت‌هایی است.

اسمارت واچ وان پلاس

نمایشگر AMOLED 1.39 اینچی یکی از قسمت‌های جالب توجه است. شیشه منحنی 2.5D خوب به نظر می‌رسد و نمایشگر آن برای استفاده به حد کافی روشن است. همچنین تعداد زیادی واچ فیس دارد که گزینه‌های انتخابی را بالا می‌برد. البته یکی از نقاط ضعف آن، عدم پشتیبانی از حالت نمایش همیشه روشن (Always-on display) است.

دو دکمه در کنار آن، یکی برای منو و دیگری برای دسترسی سریع به حالت‌های ورزشی قرار دارد. سایر کارها را می‌توان از طریق لمس خود نمایشگر انجام داد. وان پلاس واچ همچنین دارای یک بند سیلیکونی است. از لحاظ راحتی بند آن خوب به نظر می‌رسد و نرم است. اندازه بند نیز 22 میلی متری استاندارد است. سایر ویژگی‌های آن عبارتند از 5ATM و IP68. بنابراین، می‌توانید ساعت هوشمند OnePlus Watch را تا عمق حداکثر 50 متری به مدت حداکثر 10 دقیقه زیر آب ببرید. به عبارت بهتر، می‌توانید با آن شنا کنید.

ساعت هوشمند اسمارت بری مدل S006

ساعت هوشمند اسمارت بری مدل S006Smart berry S006 Smart Watch

اتصالبلوتوث
ظرفیت باتری380 میلی آمپر ساعت

عملکرد ساعت هوشمند OnePlus Watch

در مورد وان پلاس واچ گفته شده است که این ساعت یک واچ فیتنس با چند ویژگی هوشمند است. انتخاب پلتفرم نرم‌افزاری RTOS برای وان پلاس واچ منطقی به نظر می‌رسد، اما با Wear OS بی عیب و نقص گوگل قابل مقایسه نیست. در وان پلاس واچ از Smart assistant یا دستیار هوشمند پشتیبانی نمی‌شود و فقط می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را کنار بکشید. به علاوه امکان استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص نیز در آن وجود ندارد. اپلیکیشن‌های هواشناسی، آلارم ساعت، کرونومتر، تایمر و چراغ قوه گزینه‌های خوبی به نظر می‌رسند و تعدادی برنامه اضافی مانند فشارسنج هوا و قطب‌نما نیز کاربردی هستند. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن «Find my phone» برای پاسخ دادن به تماس‌ها در ساعت خود و کنترل تلویزیون وان پلاس استفاده کنید.

ساعت هوشمند اسمارت بری مدل S19

ساعت هوشمند اسمارت بری مدل S19Smart berry S19 Smart Watch

اتصالبلوتوث 4.0
ظرفیت باتری250 میلی آمپر ساعت

ساعت هوشمند OnePlus Watch دارای حافظه داخلی 4 گیگابایتی است که 2 گیگابایت آن را کاربران می‌توانند استفاده کنند و با استفاده از اپلیکیشن OnePlus Health آهنگ‌های محبوب خود را به ساعت اضافه کنند. انتقال آهنگ‌ها از طریق بلوتوث انجام می‌شود؛ بنابراین باید زمان زیادی منتظر بمانید تا آهنگ‌ها اضافه شوند. همچنین آهنگ‌ها را از طریق اسپیکر داخلی آن نمی‌توانید پخش کنید و گوش بدهید. وان پلاس واچ از طریق بلوتوث به گوشی شما وصل می‌شود و برای دریافت نوتیفیکیشن‌ها باید به آن وصل باشید.

قابلیت Fitness tracking وان پلاس واچ یکی از نقاط مثبت آن است. این ساعت با تعداد زیادی سنسور همراه است و ردیابی کارهای ساده‌ای مانند قدم‌ها، میزان کالری سوزانده شده در هر روز، مسافت، ردیابی ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را به خوبی انجام می‌دهد. همچنین بیش از صد حالت فیتنس و ورزشی دارد که می‌توانید از میان آن‌ها گزینه‌های مختلف را برای خود انتخاب کنید. همچنین در مورد ردیابی خواب نیز، عملکرد خوبی دارد. هر چند خوابیدن با یک ساعت بزرگ روی مچ دست ممکن است راحت نباشد.

اما یکی از نقاط ضعف آن، اپلیکیشن OnePlus Health است که خیلی ابتدایی به نظر می‌رسد. تعداد زیادی نمودار و ارقام وجود دارد، اما اپلیکیشن توضیح نمی‌دهد که چگونه به آن اعداد رسیده است. البته احتمال این وجود دارد که در آینده بهبود و ارتقاء پیدا کند.

قیمت وان پلاس واچ

ارزش خرید ساعت هوشمند OnePlus Watch

ممکن است برخی کاربران بپرسند که آیا ساعت هوشمند OnePlus Watch از لحاظ قیمت و قابلیت‌هایش ارزش خرید دارد؟ چه جور ویژگی خاص در آن وجود دارد که ارزش خرید آن را نسبت به سایر رقبا بالا ببرد؟ متأسفانه نه می‌توان خرید آن را پیشنهاد داد و نه می‌توان آن را رد کرد. اگرچه این واچ از قابلیت‌های زیادی برخوردار است، اما نسبت به سایر رقبای خود مانند Wear OS گوگل قابل مقایسه نیست. اما از طرف دیگر، این ساعت هوشمند از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردار است. بنابراین، هر فرد با مطالعه مشخصات وان پلاس واچ و سایر ساعت‌های هوشمند و با توجه به بودجه خود می‌تواند در مورد ارزش خرید این ساعت تصمیم‌گیری کند.

قیمت وان پلاس واچ

ساعت هوشمند OnePlus Watch نخستین اسمارت واچ وان پلاس بشمار می‌رود. از طراحی خوب، ردیابی تناسب اندام و عمر باتری خیلی خوبی برخوردار است و در عین حال قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. این ساعت در آمریکا 159 دلار و در انگلستان به قیمت 149 پوند به فروش می‌رود. با توجه به اینکه عرضه جهانی نیز دارد، وان پلاس واچ در بازارهای اروپا و آسیا نیز به فروش می‌رود.

ساعت هوشمند مدل T500 پلاس

ساعت هوشمند مدل T500 پلاسT500 Plus Smart Watch

اتصالبلوتوث 4.0

جمع بندی

ساعت وان پلاس واچ دومین محصول پوشیدنی وان پلاس بوده و از قابلیت‌های جالب توجهی برخوردار است. برای تصمیم‌گیری در مورد تهیه ساعت هوشمند OnePlus Watch ابتدا لازم است که مشخصات کلی با توجه به قیمت آن و همچنین مشخصات سایر ساعت‌های هوشمند بررسی و مقایسه شود. به همین منظور این مقاله به بررسی کلی وان پلاس واچ اختصاص داده شد. با این حال برای بیان سوالات و نظرات خود می‌توانید در بخش دیدگاه‌های پلازا با ما همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402