بازیگران ستاره ای که هرگز اسکار نگرفتند | چه کسانی اسکار نگرفته اند؟

چه کسانی اسکار نگرفته اند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله با پاسخ به پرسش چه کسانی اسکار نگرفته اند؟ و لیستی از 21 بازیگری که اسکار نگرفته‌اند، در خدمت شما هستیم.

جایزه اسکار یکی از مشهورترین و مهمترین جوایز در صنعت سرگرمی است. مراسم اهدای جوایز اسکار، در بخش‌های مختلف صنعت فیلمسازی، به صورت سالیانه برگزار می‌شود. این مراسم اولین بار در سال 1929 برگزار شد. در سال 1930 برای اولین بار گزارش مراسم از طریق رادیو پخش شد و مردم در سال 1953 توانستند برای اولین بار شاهد برگزاری این مراسم از طریق تلویزیون باشند. جایزه اسکار یکی از قدیمی‌ترین جوایز صنعت فیلمسازی و برابر با جایزه امی در تلویزیون و جایزه تونی در تئاتر است.

دستیابی به جایزه اسکار هدف نهایی و مقدس هر بازیگری در سینما است. درحالی که بسیاری از آنان ادعا می‌کنند که «فقط نامزد این جایزه شدن افتخار بزرگی است»، اما حقیقت این است که بردن این مجسمه طلایی همانند ستاره‌ای درخشان در کارنامه هر بازیگری است و او را از لحاظ حرفه‌ای ارتقا می‌دهد. به علاوه بازیگرانی که اسکار گرفته اند هم دستمزد بیشتری دارند و هم در بین همکاران خود و بینندگان از احترام بیشتری برخوردارند.

چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند

شاید در نگاه اول گمان کنید تمامی بازیگران بزرگ و بااستعداد برنده جایزه اسکار شده‌اند، اما به طرز شگفت‌انگیزی تعداد بازیگرانی که اسکار ندارند بیش از آن چیزی است که گمان می‌کنید. در این مقاله از پلازا با ما باشید تا ببینیم در دنیای بزرگ فیلم‌های سینمایی، چه کسانی اسکار نگرفته اند. در این مقاله با 21 تن از ستارگانی که اسکار ندارند آشنا می‌شویم. درنهایت نیز مرور کوتاهی بر فیلم های خوبی که اسکار نگرفته اند داریم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

چه کسانی اسکار نگرفته اند؟

در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند. پس همراه ما باشید تا ببینیم چه کسانی اسکار نگرفته اند.

1. گلن کلوز

بازیگرانی که اسکار گرفته اند

گلن کلوز (Glenn Close) بازیگر 74 ساله آمریکایی، با 8 نامزدی اسکار در صدر این فهرست قرار دارد. گلن اولین بار در سال 1983 برای بازی در فیلم The World According to Garp نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل شد. او 4 بار نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش‌ اول شده است. گلن آخرین بار در سال 2021 برای بازی در فیلم Hillbilly Elegy نامزد اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش‌ مکمل شد، ولی متاسفانه این جایزه را به یون یو-جانگ (Youn Yuh-jung) از فیلم Minari باخت.

2. سم الیوت

بازیگرانی که اسکار گرفته اند

بیش از 50 سال از آغاز فعالیت سم الیوت (Sam Elliot)، بازیگر 76 ساله آمریکایی می‌گذرد و او سرانجام در سال 2019 توانست برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شود. الیوت را در فیلم‌هایی چون فیلم We Were Soldiers (2002)، فیلم Hulk (2003) و فیلم Ghost Rider (2007) دیده‌ایم. او در سال 2019 برای بازی در فیلم A Star Is Born نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش‌ مکمل شد، ولی این جایزه درنهایت به ماهرشالا علی (Mahershala Ali) از فیلم کتاب سبز رسید.

3. ویل اسمیت

بازیگرانی که اسکار گرفته اند

ویل اسمیت (Will Smith) ابتدا به عنوان رپر آغاز به کار کرد، اما درنهایت وارد حوزه بازیگری شد. او بی‌شک یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران هالیوود است. فیلم‌های او، نظیر فیلم‌های Men in Black و فیلم‌های Bad Boys، فروش خوبی در سراسر جهان داشته‌اند و او را تبدیل به یکی از پولسازترین بازیگران کرده‌اند.

علیرغم بازی درخشان اسمیت و تحسین منتقدین، او تاکنون برنده جایزه اسکار نشده است. گرچه دو بار برای فیلم Ali (2002) و فیلم The Pursuit of Happyness (2007)، نامزد دریافت این جایزه در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

4. آنت بنینگ

بازیگرانی که اسکار گرفته اند

فعالیت آنت بنینگ (Annette Bening) به عنوان بازیگر از سال 1980 در تئاتر آغاز شد. طی چند دهه حضور درخشان در تئاتر و بازی‌های مسحورکننده جلوی دوربین، متاسفانه آنت هنوز موفق به کسب جایزه اسکار نشده است. گرچه وی تاکنون 4 بار نامزد این جایزه ارزشمند شده است: فیلم The Grifter (1990)، فیلم American Beauty (1999)، فیلم Being Julia (2004) و فیلم The Kids Are All Right (2010).

5. جانی دپ

بازیگرانی که اسکار ندارند

همچنین بخوانید :

جانی دپ (Johnny Depp) به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران نقش اصلی در هالیوود، تاکنون نتوانسته مجسمه طلای اسکار را در دست گیرد. او اولین بار در سال 2004 برای نقش کاپیتان جک اسپارو در فیلم دزدان دریایی کارائیب: طلسم مروارید سیاه نامزد این جایزه شد. فیلم Finding Neverland و فیلم Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street نیز به ترتیب در سال‌های 2005 و 2008 او را نامزد جایزه اسکار کرده‌اند.

6. جیک جیلنهال

بازیگرانی که اسکار ندارند

یک لحظه صبر کنید، واقعا جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) تاکنون برنده اسکار نشده است؟ جواب خیر است. در واقع او فقط یک بار نامزد این جایزه شده و آن به سال 2006 و فیلم Brokeback Mountain بازمی‌گردد. با توجه به اینکه جیک را تاکنون در نقش‌های مهم و تاثیرگذار در فیلم‌های بسیار خوبی دیده‌ایم، باور اینکه دستان او هنوز مجسمه طلایی اسکار را لمس نکرده، اندکی دشوار است.

7. ایمی آدامز

بازیگرانی که اسکار ندارند

ایمی آدامز (Amy Adams) یکی از برجسته‌ترین بازیگران آمریکایی است که تاکنون افتخارات بسیاری را وارد کارنامه بازیگری خود کرده، اما متاسفانه برد جایزه اسکار در میان این افتخارات نیست. امی تاکنون 6 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده، 5 بار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل و یک بار، برای فیلم American Hustle در سال 2014، در بخش بهترین بازیگر نقش‌ اول زن. آخرین نامزدی او به سال 2019 و حضور در فیلم Vice بازمی‌گردد.

8. رابرت داونی جونیور

بازیگرانی که اسکار ندارند

همچنین بخوانید :

شکی نیست که رابرت داونی جونیور (Robert Downey, Jr.) بخشی از شهرت خود را مدیون دنیای سینمایی مارول و نقش تونی استارک/مرد آهنی است. رابرت در سال‌های 2012 تا 2015 در فهرست گران‌قیمت‌ترین بازیگران از دیدگاه نشریه Forbes بود. او افتخارات بسیاری کسب کرده و با این حال جایزه اسکار همچنان از او فرار می‌کند. او در سال 1993 برای فیلم Chaplin و در سال 2009 برای فیلم Tropic Thunder نامزد اسکار شد. وی در سال اول این جایزه را به آل پاچینو (Al Pacino) و در سال بعد جایزه را به هیث لجر (Heath Ledger) باخت.

9. میشل ویلیامز

ستارگانی که اسکار ندارند

نام میشل ویلیامز (Michelle Williams) بازیگر توانا و 40 ساله آمریکایی نیز در فهرست بازیگرانی که اسکار ندارند، قرار دارد. گرچه وی تاکنون 4 بار نامزد این جایزه شده، اما هنوز موفق به کسب جایزه نشده است. او اولین بار در سال 2006 برای فیلم Brokeback Mountain و آخرین بار در سال 2017 برای فیلم Manchester by the Sea نامزد جایزه اسکار شده است.

10. تام کروز

ستارگانی که اسکار ندارند

باورکردنی نیست که در جواب «چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند؟» باید نام تام کروز (Tom Cruise) را نیز جای دهیم. علیرغم حضور او در بسیاری از فیلم‌های اکشن و دنباله‌دار که فروش بسیار خوبی نیز در سراسر دنیا داشته‌اند، تاکنون جایزه اسکار نصیب وی نشده است. تام کروز تاکنون 3 بار نامزد دریافت این جایزه شده که آخرین دفعه آن به سال 2000 و بازی در فیلم Magnolia بازمی‌گردد. بیش از 2 دهه از آخرین باری که او نزدیک جایزه اسکار شده می‌‌گذرد و اگر قصد داشته باشد همچنان فقط در فیلم‌های اکشن حضور یابد، احتمالا هیچگاه موفق به لمس مجسمه طلایی اسکار نخواهد شد.

11. سیگورنی ویور

ستارگانی که اسکار ندارند

دقیقا نیم قرن از آغاز فعالیت سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) به عنوان بازیگر می‌گذرد و گرچه او را در فیلم‌های مشهوری چون فیلم Aliens (1986)، فیلم Gorillas in the Mist (1988) و فیلم Working Girl (1988) دیده‌ایم، اما نام او همچنان در فهرست ستارگانی که اسکار ندارند جای می‌گیرد. البته باید خاطرنشان کرد این 3 فیلم او را نامزد جایزه اسکار کرده‌اند.

12. ادوارد نورتون

ستارگانی که اسکار ندارند

اگر از شما خواسته شود برخی از بهترین بازیگران 20 سال اخیر را نام ببرید، بی‌شک به نام ادوارد نورتون (Edward Norton) نیز خواهید رسید. گرچه تاکنون بارها شاهد نقش‌آفرینی عالی ادوارد در فیلم‌ها بوده‌ایم، اما این زحمات تاکنون فقط 3 نامزدی اسکار برای او داشته‌اند و هنوز جایزه اسکار را به دستان وی نرسانده‌اند. فیلم‌هایی که او را نامزد اسکار کرده‌اند عبارتند از فیلم Primal Fear (1997)، فیلم American History X (1999) و فیلم Birdman (2015).

13. وودی هرلسون

چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند

وودی هرلسون (Woody Harrelson) راهی طولانی از سیتکام Cheers تا فیلم سینمایی Natural Born Killers و سریال تلویزیونی True Detective را پیموده تا به شهرتی که امروزه دارد برسد. شاید اگر پس از 3 نامزدی جایزه اسکار که آخرین آن در سال 2018 برای فیلم Three Billboard Outside Ebbing, Missouri بود، حداقل یک بار برنده این جایزه شود، این مسیر برای او هموارتر گردد.

14. اد هریس

چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند

نسل جوان، اد هریس (Ed Harris) را با سریال Westworld می‌شناسند، غافل از اینکه وی بیش از 40 سال مشغول نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های محبوب بسیاری بوده است. فهرست افتخارات اد هریس بسیار بلند بالا است، اما متاسفانه در این فهرست اثری از کسب جایزه اسکار نیست. اما 3 نامزدی اسکار برای فیلم The Truman Show (1999)، فیلم Pollock (2001) و فیلم The Hours (2003) در این لیست به چشم می‌خورد.

15. ساموئل ال جکسون

چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند

ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران نسل خویش است. فیلم‌های او تاکنون بیش از 27 میلیارد دلار در سراسر جهان به فروش رفته‌ و او را تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیگر تاریخ کرده‌اند. فهرست افتخارات وی به اندازه‌ای که گمان می‌رود طولانی نیست. گرچه وی در فیلم‌های بسیاری بازی‌های فوق‌العاده‌ای داشته، اما فقط یک بار برای فیلم Pulp Fiction کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) در سال 1994 نامزد جایزه اسکار شده است.

16. مارک روفالو

چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند

مارک روفالو (Mark Ruffalo) را نیز بیش از همه با دنیای سینمایی مارول در نقش دکتر بروس بنر/هالک می‌شناسیم. او تاکنون 3 بار، برای فیلم The Kids are all Right (2010)، فیلم Foxcatcher (2014) و فیلم Spotlight (2015)، نامزد جایزه اسکار شده و انتظار می‌رود نام او را به زودی در فهرست بازیگرانی که اسکار گرفته اند ببینیم.

17. مرلین مونرو

چه کسانی اسکار نگرفته اند

شکی نیست که نام مرلین مونرو (Marilyn Monroe) به گوش همه خورده است. بازیگر زیبا و جذاب دهه 1950 و اوایل دهه 1960 که حضورش در هر فیلم تضمین کننده فروش بالای فیلم بود. نام مرلین مونرو حتی پس از فوت وی، در 36 سالگی، نیز بارها تکرار شد. بنیاد فیلم آمریکا در سال 1999 نام او را وارد فهرست برترین زنان بازیگر در دوران طلایی هالیوود کرد. این بازیگر هیچگاه برنده و حتی نامزد جایزه اسکار نشده است.

18. مونتگومری کلیفت

چه کسانی اسکار نگرفته اند

مونتگومری کلیفت (Montgomery Clift) یکی از ستارگان عصر طلایی هالیوود است که بیشتر برای بازی در نقش «مرد جوان حساس و دمدمی‌مزاج» شناخته می‌شود. او 4 بار نامزد جایزه اسکار شده، ولی متاسفانه هیچگاه موفق نشد یکی از آنها را به خانه ببرد و همچنان در پاسخ به پرسش چه کسانی اسکار نگرفته اند؟ نام کلیفت نیز می‌درخشد.

19. هلنا بونهام کارتر

چه کسانی اسکار نگرفته اند

هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter) یکی از برجسته‌ترین بازیگران انگلیسی است که در نقش‌های متفاوتی از بلاتریکس لسترنج در فیلم‌های هری پاتر تا ملکه در فیلم سخنرانی پادشاه، بازی کرده است. جای بسی تعجب دارد که چنین بازیگر توانایی هنوز موفق به کسب جایزه اسکار نشده و تنها دو نامزدی اسکار برای فیلم The Wings of the Dove (1997) و فیلم The King’s Speech (2010) را در کارنامه خود دارد.

20. اندی سرکیس

فیلم های خوبی که اسکار نگرفته اند

در فهرست بازیگرانی که اسکار ندارند نام بازیگر 57 ساله انگلیسی، اندی سرکیس (Andy Serkis) نیز به چشم می‌خورد. بیش از 30 سال از آغاز فعالیت اندی به عنوان بازیگر می‌گذرد و در این مدت در فیلم‌های مطرحی چون ارباب حلقه‌ها بازی کرده، اما تاکنون موفق به برد و یا نامزدی جایزه اسکار نشده است.

21. ویلیام دفو

فیلم های خوبی که اسکار نگرفته اند

ویلیام دفو (Willem Dafoe) نیز یکی از بازیگران و صداپیشگان مطرح هالیوود است. در فهرست بلندبالای افتخارات او 4 نامزدی اسکار به چشم می‌خورد که آخرین آن مربوط به فیلم At Eternity’s Gate در سال 2019 است و ویلیام را نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد کرد.

فیلم های خوبی که اسکار نگرفته اند

اکنون که در پاسخ به پرسش چه بازیگرانی اسکار نگرفته اند، 20 بازیگر را معرفی کردیم، خالی از لطف نیست نگاهی به فیلم‌های خوبی که اسکار نگرفته‌اند نیز داشته باشیم.

  • فیلم ترمیناتور (The Terminator) محصول سال 1984
  • فیلم لبوفسکی بزرگ (The Big Lebowski) محصول سال 1998
  • فیلم رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) محصول سال 1994
  • فیلم باشگاه مبارزه (Fight Club) محصول سال 1999
  • فیلم رانندگی (Drive) محصول سال 2011

فیلم های خوبی که اسکار نگرفته اند

  • فیلم روزی روزگاری در آمریکا (Once Upon a Time in America) محصول سال 1984
  • فیلم خوب، بد، زشت (The Good, the Bad, and the Ugly) محصول سال 1966
  • فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) محصول سال 2013
  • فیلم یادگاری (Memento) محصول سال 2000
  • فیلم درخشش (The Shining) محصول سال 1980
  • فیلم این یک زندگی فوق‌العاده است (It’s a Wonderful Life) محصول سال 1946

کلام آخر

از اینکه بار دیگر با یکی از مقالات پلازا با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. در این مقاله با 21 بازیگر مطرحی که تاکنون موفق به کسب جایزه اسکار نشده‌اند، آشنا شدیم و به این سوال پاسخ دادیم که چه کسانی اسکار نگرفته اند. به نظر شما جای کدام بازیگران در این فهرست خالی است؟ به نظر شما کدام یک از بازیگران این فهرست زودتر از بقیه خواهد توانست نام خود را وارد فهرست بازیگرانی که اسکار گرفته اند کند؟ نظر شما در مورد فیلم‌های معرفی شده چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402