نکات و راهنمای خرید یو پی اس ؛ قیمت بهترین مارک UPS های بازار

راهنمای خرید یو پی اس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

درباره UPS چه می‌دانید؟ تا به حال اسمش به گوشتان خورده‌ است؟ می‌دانید چگونه بهترین باتری یو پی اس را تشخیص دهید؟ در اینجا با راهنمای خرید یو پی اس همراه شما خواهیم بود.

برای حفاظت از کامپیوترتان در برابر وقفه‌ها در تامین نیرو، باید از یک پشتیبان‌گیری باتری استفاده کنید. واحدهای UPS مانند سه‌راهی‌هایی هستند که درون خود یک باتری بزرگ دارند. یو پی اس‌ها، در برابر وقفه‌ مانند یک میان‌گیر عمل می‌کنند. آنها می‌توانند با توجه به اندازه UPS، در بازه زمانی چند دقیقه تا یک ساعت، از کامپیوتر شما محافظت کنند. در این مطلب از پلازا به نکات مهم در خرید UPS خواهیم پرداخت. در این راهنمای خرید یو پی اس با ما همراه باشید. سعی کرده‌ایم این مطلب هم یک راهنمای خرید UPS خانگی مفید باشد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

راهنمای خرید یو پی اس ؛ نکاتی که باید بدانید

در ادامه نکاتی که در هنگام خرید یو پی اس باید بدانید را بیان می‌کنیم.

یو پی اس چیست؟

قبل از وارد شدن به بخش راهنمای خرید یو پی اس، می‌خواهیم ببینیم که یو پی اس اصلا چیست؟ تامین‌کننده نیروی توقف ناپذیر یا UPS، دستگاه الکتریکی است که در هنگام قطعی منبع نیروی ورودی یا برق اصلی، برق ضروری را تامین می‌کند. UPS با تامین انرژی ذخیره شده در باتری‌ها، ابرخازن‌ها یا چرخ معدل‌ها، حفاظت تقریبا خودکار در برابر وقفه‌های برق ورودی را تامین می‌کند. یو پی اس از این لحاظ با سیستم برق اضطراری یا ژنراتور اضطراری فرق دارد. زمان کار به وسیله باتری در اکثر منابع نیروی وقفه ناپذیر نسبتا کوتاه است، اما برای شروع به کار یک منبع نیروی جانشین یا خاموشی بدون مشکل تجهیزات حفاظت شده، این زمان کافی است.

راهنمای خرید یو پی اس

فرمول محاسبه توان UPS

یکی از معیارهای مهمی که در هر راهنمای خرید یو پی اس باید به آن اشاره شود، ظرفیت UPS است. شما می‌توانید رتبه‌بندی منبع قدرتتان را به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری حداکثر برقی که کامپیوترتان مصرف می‌کند، در نظر بگیرید. شایان ذکر است که یک منبع نیروی 400 وات، همواره در حال مصرف میزان ثابت 400 وات نیست. سرور خانگی ما، یک منبع نیروی 400 وات دارد، اما وقتی با یک دستگاه اندازه‌گیری وات، میزان مصرف آن را بررسی کردیم متوجه شدیم که بار راه‌اندازی آن در بیشترین حد ممکن، کمی بالاتر از 300 وات است و بار عملیاتی‌اش هم حدودا 250 وات محاسبه شد. می‌توانید با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری، دقت محاسباتتان را بالا برده و مقدار بیشتری از بودجه‌تان را به خرید بهترین UPS برای کامپیوتر اختصاص دهید و به دنبال خرید باتری بزرگ‌تر نباشید.

خواه روش شما دقیق باشد و خواه تقریبی، در نهایت یک مقدار وات را به دست خواهید آورد. حال با استفاده از این مقدار وات و جایگذاری آن در فرمول زیر، به مقداری بر حسب ولت آمپر دست می‌یابیم. ولت آمپر معیاری استاندارد است که براساس آن متوجه می‌شویم ظرفیت یو پی اس موردنیاز ما باید چقدر باشد.

1.6 * Wattage Load = Minimum Volt-Amperes (VA)

کاربردهای یو پی اس

قبل از وارد شدن به بخش راهنمای خرید یو پی اس، اندکی به کاربردهای آن فکر کنید. یکی از ساده‌ترین کاربردهای UPS ها که به ذهنمان می‌رسد، استفاده از واحد یو پی اس در یک لپ تاپ است. فرض کنید در خانه هستید. لپ تاپ‌تان به یک سه راهی محافظ ولتاژ وصل است. شما هم به شدت درگیر آماده کردن گزارش‌های محل کارتان هستید. یک طوفان تابستانی باعث می‌شود برق‌ها برود. شاید لامپ‌ها خاموش شوند، اما لپ تاپ شما همچنان پرقدرت به کارش ادامه می‌دهد. می‌دانید چرا؟ چون هنگامی که جریان الکتریسیته از طریق سیم برق تامین نشد، لپ تاپ شما بلافاصله شروع به تامین نیروی خود از طریق باتری کرد. اما بهترین باتری یو پی اس را از کجا تشخیص دهیم؟

انواع یو پی اس

در این راهنمای خرید UPS، ابتدا به انواع آن می‌پردازیم. سه نوع اصلی واحد UPS وجود دارد. یکی از نکات مهم در خرید UPS، این است که بدانیم فناوری‌های یو پی اس اصلی موجود در بازار، چه تفاوت‌هایی با هم دارند و چرا دو UPS ای که هر دو 1000 ولت آمپر رتبه‌بندی شده‌اند، در بازار حدود 100 دلار ( یا شاید هم بیشتر) اختلاف قیمت دارند.

اولین نوع یو پی اس، واحد UPS جانشین است. این نوع باتری UPS، خود را شارژ کرده و منتظر افت برق اصلی می‌شود. اینجاست که این نوع UPS به صورت مکانیکی به پشتیبان‌گیری باتری، سوئیچ می‌کند. این کار در عرض 20 تا 100 میلی‌ثانیه اتفاق می‌افتد.

دومین نوع یو پی اس، یو پی اس خط-تعاملی است که طراحی مشابه با مدل اول دارد، اما شامل یک تبدیل‌کننده مخصوص هم می‌شود. وجود این تبدیل کننده باعث می‌شود یو پی اس خط-تعاملی، افت ولتاژها را بهتر مدیریت کند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دائما با افت ولتاژ مواجه هستید، بهتر است برای خرید UPS کمی بیشتر هزینه کنید و یک یو پی اس خط-تعاملی خریداری کنید.

همچنین بخوانید :

سومین نوع UPS، واحد یو پی اس آنلاین است. این نوع، گران‌ترین نوع UPS است؛ چون نیاز به مداربندی‌های اضافی قابل توجهی دارد. یو پی اس آنلاین، دستگاه‌هایی که به آن متصل هستند را به طور کامل از پریز برق روی دیوار، ایزوله می‌‌کند و به جای اینکه مانند دو نوع قبلی بعد از قطعی برق یا افت ولتاژ به سرعت وارد عمل شود، به طور مداوم پریز برق روی دیوار را از طریق سیستم باتری، پالایش می‌کند. در نتیجه این نوع یو پی اس، یک دیوار آتشین الکترونیکی میان دستگاه‌های شما و دنیای بیرون است و الکتریسیته‌ای که دستگاه‌های شما در معرض آن هستند را به شیوه خودش، تعدیل می‌کند. اما بهترین UPS چیست؟ این سوالی است که در ادامه مطلب، به آن پاسخ خواهیم داد. در واقع از اینجا به بعد، مربوط به راهنمای خرید UPS است.

راهنمای خرید یو پی اس

بهترین مارک یو پی اس

وقتی صحبت از بهترین مارک یو پی اس به میان می‌آید و معیارمان هم بهترین عملکرد در هر دقیقه از اجرا باشد، بهترین UPS همان CyberPower است. هر چند در بین بهترین برندهای یو پی اس، شرکت APC هم تاریخچه‌ای درخشان در صنعت دارد و همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، اما آنها دارای مبلغ حق اشتراکی هستند که چندان برای یک کاربر خانگی، مقرون به صرفه نیست. البته واحدهای یو پی اس CyberPower هم برای استفاده در منزل و محیط‌های اداری کوچک، مناسب نیستند. بهتر است در راهنمای خرید یو پی اس، به این موارد اشاره شود.

بهترین باتری یو پی اس، AVR Intelligent LCD Mini-Tower lin است. چون شما یک باتری‌ بزرگ، پورت‌های متعددی برای حفاطت در برابر جهش ولتاژ، یک نرم افزار مدیریتی خوب و همچنین یک پنل LCD خوانا به همراه مشخصات ظاهری جذاب را دریافت می‌کنید.

قیمت بهترین یو پی اس برای کامپیوتر در بازار ایران

در این بخش از راهنمای UPS، می‌خواهیم سری به بازار ایران بزنیم و ‌ بهترین برند های یو پی اس در این بازار را هم بشناسیم. در اینجا فهرستی از برترین UPSهای بازار ایران به همراه قیمت و  برند آنها آورده‌ شده است. در نتیجه با در نظر گرفتن این فاکتورها، می‌توانید دست به خرید زده و بنا به بودجه و نیازتان، یو پی اس ارزان یا گران بخرید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نمی‌توان بهترین باتری یو پی اس را مشخص کرد. بلکه شما باید برحسب کاربرد و مصرف خودتان، بهترین باتری یو پی اس را تعیین کنید. در ادامه راهنمای خرید یو پی اس، با ما همراه باشید.

باتری یو پی اس 12 ولت 7/5 آمپر صبا باتری مدل SB1275

راهنمای خرید یو پی اس

  • قیمت حدودی: 385 هزار تومان

سعی کردیم این مطلب صرفا یک راهنمای خرید UPS خانگی نباشد. بنابراین آنچه در ابتدا معرفی می‌کنیم، یک یو پی اس صنعتی است. باتری UPS 12 ولت صبا مدل SB1275، یکی از برندهای ایرانی باتری یو پی اس با قیمت 385 هزار تومان است. باتری UPS 12 ولت صبا مدل SB1275 یکی از بهترین برندهای یو پی اس‌ صنعتی است که در دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های برق اضطراری و دزدگیرها استفاده می‌شود.

یو پی اس توسعه فناوری ادیب مدل Line interactive Trust Plus با ظرفیت 2000 ولت آمپر

راهنمای خرید یو پی اس

  • قیمت حدودی: 6 میلیون و پانصد هزار تومان
همچنین بخوانید :

در دومین بخش از این راهنمای خرید یو پی اس، به سراغ یکی از بهترین‌ها رفتیم. در واقع این قسمت، راهنمای خرید UPS خانگی است. یو پی اس Line interactive Trust Plus یکی از بهترین یو پی اس‌ها برای کامپیوتر است. Line interactive Trust Plus هم متعلق به شرکتی ایرانی است و در کامپیوترهای خانگی، درب‌های اتوماتیک و تلویزیون، کارآیی دارد. با استفاده از Line interactive Trust Plus دیگر نیازی نیست نگران نوسان ولتاژ، صاعقه یا نویز باشید؛ چون این محصول از آسیب دیدن دستگاه الکترونیکی شما جلوگیری می‌کند.

یو پی اس جنرال الکتریک مدل VCL400 با ظرفیت 400 ولت آمپر

راهنمای خرید یو پی اس

  • قیمت حدودی: یک میلیون و هشتصد هزار تومان

در سومین بخش از این راهنمای خرید یو پی اس، دوباره به سراغ محصولی ایرانی رفتیم. یو پی اس جنرال الکتریک مدل VCL400 یک منبع تغذیه مداوم است که در وسیله‌های الکتریکی حساس مثل کامپیوترها و سیستم‌های ارتباطی کاربرد دارد. با وجود یو پی اس جنرال الکتریک مدل VCL400 هنگام قطع برق شهری، برق اضطراری دستگاه شما تامین می‌شود.

یو پی اس آ پی سی مدل BE550-GR ظرفیت 550 ولت آمپر

راهنمای خرید یو پی اس

  • قیمت حدودی: 2 میلیون و ششصد هزار تومان

یو پی اس APC مدل BE550-GR در جاهایی که قطع برق حتی به مدت چند ثانیه، خسارات جبران ناپذیری وارد می‌آورد، بسیار کارآمد است. این UPS می‌تواند به طور مداوم برق دستگاه‌های حساسی مثل کامپیوترها، تجهیزات پزشکی و سرورها را تامین کند. از دیگر امکانات فوق‌العاده یو پی اس APC مدل BE550-GR می‌توان به امکان مدیریت از طریق کابل USB اشاره کرد.

کلام آخر

امیدواریم این راهنمای خرید یو پی اس برایتان مفید بوده‌ باشد. همانطور که مشاهده کردید، UPSها انواع و اقسام گوناگون و کاربردهای متفاوتی دارند. در نتیجه باید برحسب کاربرد مورد نیازتان، دست به خرید بزنید. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، این مطلب صرفا یک راهنمای خرید UPS خانگی نیست، بلکه سعی کردیم از همه جوانب، به تحلیل UPSها بپردازیم. در واقع سعی کردیم یک راهنمای خرید یو پی اس جامع را به شما ارائه کنیم. امیدواریم کمک کرده باشیم بهترین باتری یو پی اس را پیدا کنید. می‌توانید تجربیات خود در زمینه خرید یو پی اس را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402