معرفی و بررسی بازی بایومیوتنت ؛ داستان، تریلر و گیم پلی

بازی Biomutant
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین بازی‌ها، بازی‌های RPG یا همان نقش‌آفرینی هستند. بازی بایومیوتنت نیز یکی از عنوان‌های جذاب در این سبک است. با معرفی و بررسی بازی بایومیوتنت با ما همراه باشید.

بازی بیوموتانت یک عنوان اکشن در سبک نقش‌آفرینی بوده که به وسیله شرکت بازی‌سازی Experiment 101 طراحی و ساخته شده است. این شرکت بازی سازی که بازی Biomutant را ساخته، قصد ایجاد و خلق یک اثر متفاوت و همچنین جذاب را داشته است. همانطور که مستحضر هستید، اکثر مردم بازی‌های اکشن را بازی‌هایی می‌دانند که جلوه‌هایی از جنگ‌های جهانی و امثال آن را به نمایش بگذارند یا بازی‌هایی که کاراکتر آن‌ها به مبارزه تن به تن می‌پردازند.

بازی بایومیوتنت

بازی Biomutant برای PS4 یک اثر کاملا متفاوت با آن چیزی است که تا به حال تجربه کرده‌اید. تمامی وقایع و رویدادهای این بازی در دنیایی رخ خواهند داد که شباهت بسیار زیادی با دنیای آخرالزمانی دارد. برای آشنایی بیشتر با محیط بازی، ما تیزر، تصاویر و عکس‌هایی را در این مطلب قرار دادیم که علاوه‌بر تریلر Biomutant، می‌تواند آگاهی خوبی را از فضای بازی با شما به اشتراک بگذارد. پس تا پایان این مطلب همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Biomutant

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر Biomutant را تماشا کنید.

داستان بازی بایومیوتنت

بازی بیوموتانت حول محور یک شخصیت جهش یافته می‌چرخد که در دنیای آخرالزمانی برای نجات زیست بوم خود و هم نوعان خود در تلاش است. هرچند که تا حدود زیادی زیستگاه و علائم زیستی آن سرزمین به نابودی رفته است. علت اصلی که بر نابودی این زیستگاه تاثیر بسیار قوی داشته، آثار بسیار مضری بوده که از صنایع و مواد شیمیایی در طبیعت رها شده‌اند.

این مواد صنعتی و شیمیایی باعث نابودی و تا مرز انقراض بردن برخی گونه‌ از جانداران شده و کشته‌های زیادی به بار آورده است. این موادها بلایی بر سر این سرزمین آورده‌اند که گویی تا کنون هیچ حیاتی در این مکان نبوده است. پایه و اساس داستان بازی Biomutant بر روی دو بعد تاریکی و روشنایی می‌چرخد. این دو بعد مانند خوبی و بدی هستند که تا انتهای بازی با شما خواهند بود.

بازی بیوموتانت

داستان بازی بیوموتانت بسته به انتخاب‌های بازیکنان نسبتا متغیر خواهد بود. این مورد در صورتی اتفاق می‌افتد که بازیکنان گزینه‌های متفاوتی نسبت به الگوی معمولی بازی انتخاب کنند. دو راهی دارک و لایت که در اصل همان تاریکی و روشنایی هستند جذابیت منحصر به فردی را در بازی ایجاد کرده‌اند. این دو راهی باعث ایجاد یک دوگانگی بسیار ناچیز در کاراکتر خواهد شد که اگر به آن دقت کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

چگونگی انتخاب کردن تاریکی و روشنایی به این شکل است که هنگام تصمیم گرفتن برای انجام یک کار مهم، بدون آن که کاری انجام دهید دو شخصیت تاریک و روشن به سراغ شما می‌آیند و در مقابل شما قرار می‌گیرند. سپس شما با انتخاب کردن هر یک از آن‌ها، به داستان بازی بایومیوتنت شکل و جلوه متفاوتی را خواهید داد. یکی از موارد بسیار جذاب این بازی آن است که پس از مشخص کردن و انتخاب هر تصمیم، برخورد اشخاص درون بازی نیز با شما تغییر خواهد کرد.

این مورد ممکن است زیاد چشم‌گیر نباشد، اما یک نکته مثبت برای یک بازی در سبک نقش آفرینی و اکشن به حساب می‌آید. اگر بخواهیم عمیق‌تر داستان بازی Biomutant را بررسی کنیم، داستان این بازی را به چند دسته باید تقسیم کرد. داستان این بازی شاخه‌های مختلفی دارد که در هر قسمت از بازی با یکی از آن شاخه‌ها رو به رو خواهید شد. اولین شاخه‌ای که با آن رو به رو خواهید شد ریشه در کودکی شخصیت اصلی بازی دارد.

در کودکی او اتفاقات ناگوار زیادی رخ داده و او یک شخصیت آسیب دیده‌ است که از نظر بیولوژیکی ارتقا یافته و قصد نجات سایر جانداران را دارد. در پی این جریان، شخصی به نام لوپا لوپین به محل زندگی او حمله کرده و آن جا را به یک ویرانه تبدیل می‌کند. لوپین در اصل یکی از دشمنان سرسخت آن‌ها است. تمامی این موارد با کمی تغییر، به صورت فلش بک‌هایی در طول بازی به بازیکنان نشان داده می‌شوند و آن‌ها را در جریان داستان و اصل ماجرای بازی خواهند گذاشت.

تاریخ انتشار بازی biomutant

قسمت بعدی که مربوط به داستان بازی بایومیوتنت می‌شود، به تعدادی قبیله برمی‌گردد که تصمیماتی ضد هم دیگر دارند. این قبیله‌ها شش عدد هستند. این قبلیه‌ها به دو گروه سه تایی تقسیم شده و نظراتی دارند که با یکدیگر در تضاد هستند. سه قبیله اول بر این باورند که باید حیات را نجات داد و از آن محافظت کرد و در کنار این محافظت، عاملانی که این حیات را خدشه‌دار می‌کنند و برای آن تهدید به شمار می‌آیند را از بین ببرند.

همچنین بخوانید :

گروهی که این آرامش و هدف را خراب خواهد کرد و برای آن تهدید به شمار می‌آید، ورلد ایترها نام دارند. سه قبیله دیگر بر این باورند که طبیعت بر همه چیز غلبه کرده و قدرت دست آن است. پس باید تمام دنیا را پاکسازی کنیم و از نو جهانی تازه و خوب را داشته باشیم. در این قسمت از داستان بازی بیوموتانت قسمت‌های گسترده‌تری قرار گرفته که با توجه به تصمیم بازیکنان، رویدادهای مختلفی اتفاق خواهد افتاد.

اگر بخواهیم یک نمونه از این شاخه‌ها را به شما معرفی کنیم این مورد است که اگر هر یک از سه قبیله به سمت روشنایی بروند، آن‌ها می‌توانند با سایر قبیله‌ها به یک اتحاد خوب برسند و سپس به جنگ با ایترها بروند. در آن طرف ماجرا اگر به سمت قسمت تاریک بروند، احتمال آن که تعداد زیادی از افراد بی‌گناه را به قتل برسانند بالاتر می‌رود.

گیم پلی بازی Biomutant

بازی بایومیوتنت یک اثر جذاب در سبک نقش آفرینی است. سازنده این بازی که اکسپریمنت 101 بوده، این بازی را به گونه‌ای طراحی و ساخته است که بازیکنان بتوانند از جنبه‌های مختلفی از بازی لذت ببرند. گیم پلی بازی بیوموتانت به این صورت است که در ابتدای بازی شما باید شخصیت خودتان را شخصی‌سازی کنید. در قسمت شخصی‌سازی کاراکتر، تنوع بالایی را مشاهده خواهید کرد به گونه‌ای که هیچ شخصیتی در سرتاسر جهان مانند هم نخواهند بود.

گزینه‌ها و اختیاراتی که بازی در قسمت ساخت کاراکتر به شما خواهد داد بسیار متنوع هستند. با انتخاب هر کدام از لباس و استایل‌ها، بازیتان شروع می‌شود. پس از دانلود بازی Biomutant مشاهده خواهید کرد که سلاح‌های بازی، با سلاح‌هایی که تا به حال تجربه تیراندازی با آن‌ها را داشته‌اید تفاوت‌های چشم‌گیری دارند. شما در طول بازی قادر خواهید بود تا سلاح‌هایتان را نیز شخصی‌سازی کنید.

تریلر biomutant

اسکیل‌ و همچنین اسکین‌هایی که بازی پس از پیروزی در یک مرحله به شما خواهد داد، برای شما بسیار کارآمد و ضروری خواهند بود. برای مثال اسکین‌هایی که برای استتار مناسب هستند برای شما مفید خواهند بود و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از دید دشمنانتان تا حدودی و برای مدت نسبتا کوتاهی پنهان شوید.

در قسمت شخصی‌سازی بازی بیوموتانت، بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزار مختلف، آسیب‌پذیری کاراکتر را کاهش دهند. بازی تماما بر روی موادهای شیمیایی می‌چرخد و باید مواظب آسیب‌های احتمالی ناشی از این مواد باشید. در قسمت ساخت و طراحی کاراکترتان لباس‌ها و ماسک‌های مخصوصی وجود دارند که در صورتی که از آن‌ها استفاده کنید آسیب کم‌تری به سلامتتان وارد خواهد شد. تمامی این مواردی که در رابطه با لباس گفته شد، فقط برای ابتدای بازی نیستند و شما می‌توانید در مکان‌های مخصوصی، اقدام به تغییر و تعویض لباستان کنید.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
آموزش کامل بازی مافیا به زبان ساده ؛ تاریخچه و همه ...
00:03:5025 مرداد 1401، 10:30
thumbnail
ده بازی اعتیاد آور برای آیفون و اندروید (زیرنویس فارسی)
00:06:1916 آبان 1402، 12:15
thumbnail
تریلر بازی MotoGP21
00:00:5004 خرداد 1400، 20:00
thumbnail
ده موسیقی متن برتر بازی های ویدیویی (زیرنویس فارسی)
00:11:5809 خرداد 1400، 13:11

بازی بایومیوتنت از تنوع بالایی در قسمت ماموریت و مراحل خود برخوردار است. در این بازی شما آنقدر تنوع می‌بینید که در ابتدا باید انتخاب کنید که چه مرحله‌ای می‌خواهید شروع کنید و به کدام جهت قصد حرکت دارید. برخی از ماموریت‌ها و وظایفی که در بازی بیوموتانت با آن‌ها مواجه خواهید شد را با هم مرور می‌کنیم. شما باید به دنبال راهی برای به دام انداختن موجودات مختلف بگردید.

باید به دنبال خوراکی‌ها و غذاهایی که حیوانات را اهلی می‌کنند بگردید و آن‌ها را برای حیوانات به ارمغان بیاورید. هنگامی که به یک در بسته می‌خورید، معمولا باید با استفاده از ترفندهای مختلفی آن‌ها را باز کرده و وارد آن مکان شوید. یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که در بازی Biomutant با آن رو به رو خواهید شد حل کردن پازل است.

سیستم مورد نیاز بازی biomutant

پازل‌هایی برای شما نمایش داده خواهد شد و شما باید آن را حل کنید تا در آن محل برای شما باز شود و شما بتوانید به مسیرتان ادامه دهید. یکی دیگر از اقدامات جذاب این بازی، کمک رسانی به سایر شخصیت‌های NPC بازی است. شما در بعضی ماموریت‌ها وظیفه دارید تا برای کمک به اهالی روستا اقدام کرده و آن‌ها را از اتفاقات بد محفوظ نگه دارید. در بعضی قسمت‌های بازی شما باید با استفاده از ربات‌های عجیبی به جنگ با ایترها بروید. نحوه استفاده از این ربات‌ها به این صورت است که باید سوار بر آن‌ها شد و سپس به سوی دشمن حرکت کرد.

همانطور که گفته شد قوی‌ترین شخصیتی که در بازی وجود دارد ورلد ایترها هستند. برای رویارویی و مبارزه با این افراد، شما به یک‌سری تجهیزات و سلاح‌هایی نیاز دارید. این سلاح‌ها و تجهیزات را بازی به صورت خودکار و پس از سپری کردن برخی مراحل به شما خواهد داد. این تجهیزات از تنوع بالایی برخوردار هستند به گونه‌ای که شما با هر کدام از آن‌ها می‌توانید مقدار خاصی از ضربه را به دشمنان وارد سازید. از این رو باید حواستان به ابزار و سلاحی که در دستتان دارید باشد.

برخی از دشمنان دارای جان و سرسختی بیشتری هستند و برخی دیگر ضعیف‌تر. شما باید با شناسایی آن‌ها به انتخاب سلاح بپردازید. اگر در غیر این صورت باشد، شما کار سختی را برای از بین بردن دشمنانتان در پیش رو دارید. پس از با موفقیت به پایان رساندن تمامی این اقدامات در پایان هر قسمت به شما جوایزی خواهد داد. نکته قابل توجهی که باید بدانید این است که بازی دارای پنج منطقه مختلف و گوناگون است.

شما هیچ یکنواختی را در مناطقش نخواهید دید و هر منطقه دارای مشکلات و ظاهر خاص خودش است. برای مثال یکی از مناطق مملو از آشغال بوده و منطقه دیگر پر از مواد خطرناک رادیواکتیو است. منطقه دیگر نیز دارای گرمای بسیار شدیدی است که هر جانداری که لباس‌های مناسب بر تن ندارد را از پا در می‌آورد. در قسمتی که زباله فراوان است شما نمی‌توانید به راحتی تنفس کنید به دلیل فضای آلوده‌ای که فراهم شده است.

بازی بایومیوتنت

یکی از طراحی‌های جذابی که در بازی بایومیوتنت ایجاد شده این است که برای هر کدام از این پنج منطقه لباس‌های خاصی در نظر گرفته شده است و شما برای ورود به هر یک از این مناطق باید با لباس مخصوص آنجا وارد شود؛ در غیر این‌صورت مرگتان تضمین شده است. شاید برایتان سوال باشد که چگونه مقاومت و سرسختیمان را در مقابل دشمنان و شرایط سخت محیطی افزایش دهیم. باید به این مورد اشاره کنیم که هر بازی دارای قسمت و یا نموداری تحت عنوان XP است که بسیاری از شما با آن آشنایی دارید.

در هر بازی XP یک وظیفه برعهده دارد. در یک بازی سطح را بالا می‌برد و در بازی مانند بازی بیوموتانت، ایکس پی‌ها به این صورت عمل می‌کنند که استقامت و سطح تحمل کاراکتر را در شرایط سخت افزایش خواهند داد. یکی دیگر از طراحی‌های منحصر به فردی که در بازی بایومیوتنت مشاهده خواهید کرد، نحوه مبارزاتی کاراکتر اصلی بازی است. او به صورت مختلف قادر به جنگیدن است. روش اولش به صورت رزمی بوده که از فنون ورزش رزمی ونگ فو الهام گرفته شده و روش دیگر استفاده از تفنگ است.

هنگامی که به یک دشمن نزدیک هستید و سلاحی در دست ندارید یا نمی‌خواهید با استفاده از سلاح ایجاد سر و صدا کنید، می‌توانید دشمنان را با استفاده از حالت و حرکات رزمی ونگ فو از پای در بیاورید. توجه داشته باشید حرکات رزمی ونگ فو با کونگ فو متفاوت است و دو ورزش متفاوت هستند. در قسمت مبارزاتی این بازی، شما یک موجود که شبیه به ملخ است را در اختیار دارید و او با توجه به دستورات شما، در نبردهایتان به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید این ملخک را پس از طی کردن یک‌سری مراحل ارتقا دهید و رفته رفته بر قدرت او بیفزایید. پس از ارتقای آن متوجه خواهید شد که یک یار و همرزم بسیار کارآمد را در اختیار دارید.

تاریخ انتشار بازی Biomutant

بازی بیوموتانت توسط شرکت بازی سازی Experiment 101 ساخته شده و به وسیله THQ Nodric به مرحله انتشار رسیده است. این بازی سرگرم کننده و جذاب در تاریخ 25 ماه می 2021 (سه شنبه چهارم خرداد ماه سال 1400) برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. برای سایر پلتفرم‌ها مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس، بعد از تاریخ ذکر شده به انتشار خواهد رسید.

بازی بیوموتانت

سیستم مورد نیاز بازی Biomutant

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8.1، 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: AMD FX-8350 یا Intel Core i5-4690K یا بالاتر
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 4 GB Direct3D 11 capable video card – GeForce GTX 960 یا Radeon R9 380
  • نسخه دایرکت ایکس: 11
  • فضای مورد نیاز: 25 گیگابایت
  • کارت صدا: Integrated or dedicated DirectX 9 compatible soundcard

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 1600 یا Intel Core i7-6700K
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 6 GB Direct3D 11 capable video card – GeForce GTX 1660Ti یا Radeon RX 590
  • نسخه دایرکت ایکس: 11
  • فضای مورد نیاز: 25 گیگابایت
  • کارت صدا: Integrated or dedicated DirectX 9 compatible soundcard

سخن پایانی

بازی بایومیوتنت یکی از بازی‌های پرطرفداری است که در ابتدای همین امسال یعنی سال 1400 به مرحله انتشار جهانی رسیده است. این بازی که در سبک آر.پی.جی (Role Playing Game) واقع شده، جلوه و تصاویر زیبایی از یک بازی نقش آفرینی را به نمایش گذاشته است. شما با تجربه کردن این بازی، به گرافیک خیره کننده آن پی خواهید برد و خواهید دید که یک بازی نقش آفرینی متفاوت چگونه است.

بازی Biomutant برای PS4 و سایر پلتفرم‌ها، یک بازی جدید است که با وجود آن که به تازگی منتشر شده، اما طرفداران بسیار زیادی را در این مدت کم به خودش اختصاص داده است. شما هم اگر به دنبال یک بازی در سبک نقش آفرینی هستید و قصد دارید یک بازی متفاوت نسبت به سایر بازی‌های نقش آفرینی را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما بازی بایومیوتنت است. این بازی مهیج حتی برای یک بار می‌تواند نظرتان را راجع به بازی‌های RPG تغییر دهد. از این که ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید بسیار سپاسگزاریم. آیا شما بازی Biomutant را تجربه کرده‌اید؟ آیا قصد تجربه این بازی نقش آفرینی را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402