بررسی فیلم The Woman in the Window + تریلر، داستان و بازیگران

دانلود فیلم the woman in the window
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Woman in the Window اثری روانشناختی محصول سال 2021 و با بازی ایمی آدامز است. داستان فیلم زنی پشت پنجره درباره زنی است که به صورت اتفاقی شاهد یک قتل می‌شود.

فیلم The Woman in the Window تریلری روانشناختی محصول سال 2021 و کشور آمریکاست که توسط فیلمساز بریتانیایی، جو رایت (Joe Wright) کارگردانی شده است. فیلمنامه این فیلم را نیز تریسی لتس (Tracy Letts) بر اساس رمان زنی پشت پنجره به قلم ای. جی. فین (A. J. Finn) نوشته است. داستان فیلم سینمایی زنی پشت پنجره درباره زنی به نام آنا است که از اختلال آگورافوبیا رنج می‌برد و به صورت اتفاقی شاهد یک قتل می‌شود.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم زنی پشت پنجره با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید تا با داستان و فضای آن بیشتر آشنا شوید.

فیلم The Woman in the Window توسط کمپانی Fox 2000 Pictures تولید شده و قرار بود توسط کمپانی 20th Century Studios در اکتبر 2019 اکران شود، اما به دلیل برخی تدوین‌های دوباره اکران آن تا می 2020 عقب افتاد. البته در نهایت اکران سینمایی فیلم زنی پشت پنجره به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شد و حقوق پخش آن را نتفلیکس خرید. فیلم سینمایی زنی پشت پنجره در تاریخ 14 می 2021 برابر با 24 اردیبهشت 1400 در نتفلیکس عرضه شد و با نقدها و ایراداتی از جانب منتقدان مواجه شد. اگر از علاقمندان آثار روانشناختی و جنایی هستید، در ادامه این مقاله از پلازا با معرفی و نقد فیلم Woman In The Window همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Woman in the Window

برای دانلود فیلم زنی پشت پنجره با زیرنویس فارسی چسبیده می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. امیدواریم از تماشای این تریلر روانشناختی لذت ببرید.

کیفیت: 1080p | حجم: 1.16 مگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 610 مگابایت

داستان فیلم The Woman in the Window

در خلاصه فیلم زنی پشت پنجره باید بگوییم که داستان آن درباره زنی به نام آنا فاکس است که از اختلال آگورافوبیا یا برزن‌هراسی رنج می‌برد. آگورافوبیا یک اختلال اضطرابی است که در نتیجه آن فرد از حضور در فضاهای شلوغ و باز مانند سینما و مراکز خرید هراس دارد. آنا که یک روانشناس کودک است روزها را پشت پنجره می‌گذراند و تمام رفتارهای همسایگانش را زیر نظر دارد. تا اینکه همسایه جدیدی به خانه روبرویی او نقل مکان می‌کند و آنا ناخواسته درگیر مشکلات این خانواده و همسایه جدیدش می‌شود…

نقد فیلم زنی پشت پنجره

بازیگران فیلم The Woman in the Window

در سپتامبر 2016 (شهریور 1395) کمپانی Fox 2000 Pictures تمامی حقوق مربوط به رمان The Woman in the Window را خریداری کرد. در مارس 2018 (اسفند 1396) اعلام شد که جو رایت فیلم اقتباسی این کتاب را کارگردانی خواهد کرد. در آوریل همان سال (فروردین 1397) ایمی آدامز (Amy Adams) به عنوان نقش اصلی به این پروژه ملحق شد و در جولای (تیر 1397) سایر بازیگران نیز اضافه شدند.

فیلمبرداری فیلم زنی پشت پنجره در تاریخ 6 آگوست 2018 برابر با 15 مرداد 1397 در نیویورک سیتی آغاز شد و در تاریخ 30 اکتبر 2018 (8 آبان 1397) به پایان رسید. موسیقی متن فیلم را نیز قرار بود ترنت رزنر (Trent Reznor) و آتیکوس راس (Atticus Ross) بسازند، اما در نهایت این وظیفه بر عهده دنی الفمن (Danny Elfman) قرار گرفت. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم سینمایی زنی پشت پنجره بخوانید.

ایمی آدامز در نقش دکتر آنا فاکس

بازیگران فیلم The Woman in the Window

ایمی آدامز بازیگر آمریکایی متولد 20 آگوست 1974 برابر با 29 مرداد 1353 است. این بازیگر تا کنون دو جایزه گلدن گلوب برای فیلم‌های American Hustle و Big Eyes و 6 نامزدی جایزه اسکار برای فیلم‌های Junebug محصول سال 2006، فیلم درام Doubt محصول سال 2009، فیلم ورزشی The Fighter محصول سال 2011، فیلم روانشناختی The Master محصول سال 2013، فیلم کمدی American Hustle محصول سال 2014 و فیلم زندگینامه‌ای Vice محصول سال 2019 را در کارنامه کاری‌اش دارد.

همچنین ایمی آدامز نقش لوئیس لین را در فیلم‌های ابرقهرمانی Man of Steel محصول سال 2013، Batman v Superman: Dawn of Justice محصول سال 2016، Justice League محصول سال 2017 و Zack Snyder’s Justice League محصول سال 2021 تکرار کرده است. علاوه بر این او در سریال‌هایی چون Dr. Vegas، سریال کمدی The Office و مینی سریال Sharp Objects نیز به ایفای نقش پرداخته است.

گری اولدمن در نقش آلیستر راسل

بازیگران فیلم زنی پشت پنجره

گری اولدمن (Gary Oldman) بازیگر و فیلمساز انگلیسی متولد 21 مارس 1958 برابر با 1 فروردین 1337 است. او تا کنون جوایز زیادی همچون یک جایزه اسکار برای فیلم Darkest Hour محصول سال 2018، سه جایزه بفتا برای فیلم‌های Nil by Mouth محصول سال 1997 و فیلم Darkest Hour و یک جایزه گلدن گلوب برای فیلم Darkest Hour را دریافت کرده است.

برخی از آثار شاخص گری اولدمن عبارتند از فیلم سیاسی JFK محصول سال 1991، فیلم اکشن Léon: The Professional محصول سال 1994، فیلم علمی تخیلی The Fifth Element محصول سال 1997، مجموعه فیلم‌های هری پاتر، فیلم ابرقهرمانی Batman Begins محصول سال 2005، فیلم جاسوسی Tinker Tailor Soldier Spy محصول سال 2011، فیلم عاشقانه The Space Between Us محصول سال 2017، فیلم اکشن The Courier محصول سال 2019، فیلم زندگینامه‌ای Mank محصول سال 2020 و فیلم جنایی Crisis محصول سال 2021.

آنتونی مکی در نقش ادوارد فاکس

بازیگران فیلم سینمایی زنی پشت پنجره

آنتونی مکی (Anthony Mackie) بازیگر آمریکایی متولد 23 سپتامبر 1978 برابر با 1 مهر 1357 است. این بازیگر با فیلم درام 8 Mile محصول سال 2002 وارد عرصه بازیگری در سینما شد و کارش را با بازی در آثاری چون فیلم Brother to Brother، فیلم سیاسی The Manchurian Candidate و فیلم درام کمدی She Hate Me ادامه داد.

برخی از آثار شاخص او عبارتند از فیلم ورزشی Million Dollar Baby محصول سال 2004، فیلم تاریخی We Are Marshall محصول سال 2006، فیلم اکشن Eagle Eye محصول سال 2008، فیلم اکشن کمدی Pain & Gain محصول سال 2013، فیلم کمدی Love the Coopers محصول سال 2015، فیلم درام The Hate U Give محصول سال 2018، فیلم ابرقهرمانی Avengers: Endgame محصول سال 2019، فیلم درام The Banker محصول سال 2020 و فیلم علمی تخیلی Outside the Wire محصول سال 2021.

جولیان مور در نقش جین راسل

بازیگران فیلم سینمایی زنی پشت پنجره

جولیان مور (Julianne Moore) بازیگر و نویسنده آمریکایی متولد 3 دسامبر 1960 برابر با 12 آذر 1339 است. این هنرپیشه از سال 1990 با فیلم کمدی Tales from the Darkside: The Movie وارد عرصه بازیگری شد و بیشتر از 30 سال است که در این حوزه فعالیت دارد. او تا کنون جوایزی چون یک جایزه اسکار برای فیلم Still Alice محصول سال 2014، یک جایزه بفتا برای فیلم Still Alice، سه جایزه گلدن گلوب برای فیلم‌های Short Cuts محصول سال 1993، Game Change محصول سال 2012 و Still Alice و یک جایزه امی برای فیلم Game Change را دریافت کرده است.

جولیان مور در آثار دیگری چون فیلم کمدی The Big Lebowski محصول سال 1998، فیلم روانشناختی Magnolia محصول سال 1999، فیلم ترسناک Hannibal محصول سال 2001، فیلم درام The Hours محصول سال 2002، فیلم علمی تخیلی Children of Men محصول سال 2006، فیلم ترسناک Carrie محصول سال 2013، دو قسمت آخر مجموعه فیلم‌های The Hunger Games و فیلم درام After the Wedding محصول سال 2019 به ایفای نقش پرداخته است.

سایر بازیگران فیلم ترسناک زنی پشت پنجره عبارتند از:

  • فرد هچینگر (Fred Hechinger) در نقش ایتان راسل
  • وایت راسل (Wyatt Russell) در نقش دیوید وینتر
  • برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry) در نقش کارآگاه لیتل
  • جنیفر جیسن لی (Jennifer Jason Leigh) در نقش جین راسل

نقد فیلم زنی پشت پنجره

نقد فیلم Woman In The Window

همانطور که خواندید، فیلم سینمایی زنی پشت پنجره بر اساس رمانی به همین نام نوشته ای. جی. فین، نویسنده آمریکایی ساخته شده است. رمان زنی پشت پنجره که در سال 2018 منتشر شده، یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های این سال است و به رتبه اول فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز رسیده است.

آشنایی با کارگردان

کارگردان فیلم اقتباسی این کتاب نیز جو رایت، فیلمساز بریتانیایی است که پیش از این نیز روی فیلم‌های خوبی کار کرده است. برخی از فیلم‌هایی که جو رایت وظیفه کارگردانی آنها را بر عهده داشته است عبارتند از فیلم عاشقانه Pride & Prejudice محصول سال 2005 (اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند)، فیلم Atonement محصول سال 2007، فیلم اکشن Hanna محصول سال 2011، فیلم درام تاریخی Anna Karenina محصول سال 2012 و فیلم درام جنگی Darkest Hour محصول سال 2017.

فیلم ترسناک زنی پشت پنجره

ادبیات مدرن در برابر ادبیات کلاسیک

همانطور که از فهرست فیلم‌های جو رایت مشخص است، این فیلمساز به ساخت فیلم‌های اقتباسی علاقه دارد و در این حوزه با ساخت فیلم‌هایی چون غرور و تعصب و آنا کارنینا نسبتا موفق نیز بوده است. اما این بار جو رایت از ادبیات کلاسیک فاصله گرفته و به سراغ کتابی کاملا مدرن رفته است. اما آیا این بار نیز آقای رایت موفق بوده است؟

قطعا فیلم زنی پشت پنجره به پای آثار اقتباسی قبلی این کارگردان نمی‌رسد. دلیل این موضوع را هم می‌توان در ضعف منبع الهام و هم در کارگردانی جستجو کرد. با اینکه در فیلم سینمایی زنی پشت پنجره شاهد هنرنمایی خوب بازیگران، خصوصا ایمی آدامز و گری اولدمن هستیم، اما این فیلم به هیچ عنوان نمی‌تواند همانند عناوینی چون غرور و تعصب به یاد ماندنی باشد.

فضای تئاتری

یکی از ویژگی‌های بارز فیلم زنی پشت پنجره فضای تئاتر-گونه آن است. این اثر تقریبا تک-لوکیشن است و کل داستان فیلم در خانه شخصیت اصلی داستان اتفاق می‌افتد. حتی زمانی که آنا (کاراکتر اصلی) حادثه‌ای خاص را به یاد می‌آورد که برای لو ندادن داستان به جزئیات آن نمی‌پردازیم، شاهد بازسازی آن اتفاق در فضای همین خانه هستیم. با اینکه این فضای تئاترگونه گاهی خسته‌کننده می‌شود و از تمام امکانات مدیوم سینما استفاده نمی‌کند، اما گاهی هم کاملا با فضای روانشناختی و بیمارگونه داستان همسو است.

تریلر فیلم زنی پشت پنجره

ببینیم یا نبینیم؟

با اینکه فیلم The Woman in the Window از آثار شاخص سال 2021 نیست، اما اگر به دنبال فیلمی روانشناختی با بازی‌های قابل قبول و داستان راضی‌کننده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تماشای این فیلم را از دست ندهید.

نمرات فیلم سینمایی زنی پشت پنجره

فیلم The Woman in the Window نه از جانب بینندگان و نه از سوی منتقدان با نظرات و نمرات چندان جالبی روبرو نشده است. امتیاز این فیلم تا کنون در وبسایت IMDb به 5.7 از 10 رسیده است. اما امتیاز منتقدان حتی از این هم پایین‌تر است! در راتن تومیتوز بر اساس 186 نقد، فقط 25 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز آن به 4.60 از 10 رسیده است. در متاکریتیک نیز تاکنون 39 نقد و میانگین امتیاز 41 از 100 برای فیلم سینمایی زنی پشت پنجره ثبت شده است. از این 39 نقد، فقط 6 نقد مثبت، 19 نقد متوسط و 14 نقد منفی هستند. در ادامه نگاهی کوتاه به نمرات منتقدین در نقد فیلم The Woman in the Window می‌اندازیم.

Time / استفانی زاکارک: 70

تصاویر فیلم لذتبخش هستند؛ البته نه به خاطر داستان پیچ در پیچ آن که حتی اگر کتاب آن را نخوانده باشید، داستانش کاملا قابل حدس است، بلکه به خاطر تقدیر هنرمندانه آن از فضاهای سیاه و تئاتری.

ReelViews / جیمز براردینلی: 63

با اینکه اقتباس تریسی لتز کاملا به منبع وفادار است، اما این اقتباس مثال خوبی از کاری است که روی کاغذ کاملا جواب می‌دهد و به نظر خوب می‌آید، اما در عمل و روی پرده شکست می‌خورد.

فیلم سینمایی زنی پشت پنجره

The New Yorker / ریچارد برادی: 60

فیلمنامه فیلم زنی پشت پنجره به درد نخور و مزخرف است، اما با شور و اشتیاق و استعداد به روی پرده آورده شده است.

Paste Magazine / ناتالیا کئوگان: 60

فیلم سینمایی زنی پشت پنجره زمانی که سعی دارد زبانی سینمایی و مناسب بسازد تا داستانش را بر طبق منبع اصلی‌اش ارائه دهد موفق عمل می‌کند، اما به نظر می‌رسد بیش از حد سعی دارد تا ضعف‌های روایتش را از این طریق جبران کند.

The Globe and Mail / آن تی. دوناهو: 50

مشخص نیست فیلم زنی پشت پنجره یک تریلر، درام یا مطالعه‌ای روانشناختی است. همه لحظات اصلی فیلم منجر به سردرگمی‌های جدیدی می‌شوند؛ سردرگمی و گیجی‌ای که منجر به سوالاتی می‌شود که هیچ وقت پاسخ داده نمی‌شوند.

The Guardian / بنجامین لی: 40

احتمالا کنجکاوی باعث شده است تا به تماشای فیلم سینمایی زنی پشت پنجره بنشینید، اما خسته‌کنندگی آن شما را فراری خواهد داد.

کلام آخر

خلاصه فیلم زنی پشت پنجره

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم زنی پشت پنجره همراه شما بودیم. در ابتدا نگاهی به تریلر فیلم The Woman in the Window انداختیم و سپس به مرور داستان، معرفی بازیگران و نقد و بررسی این اثر پرداختیم. نظر شما درباره فیلم سینمایی زنی پشت پنجره چیست؟ آیا داستان و شخصیت‌های آن برای شما جالب بودند یا شما را خسته کردند؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402