دانلود و بررسی فیلم چهار روز خوب (Four Good Days) + تریلر و بازیگران

دانلود فیلم چهار روز خوب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم چهار روز خوب درامی آمریکایی محصول سال 2020 است. داستان این فیلم درباره دختری معتاد با بازی میلا کونیس است که بعد از چند سال دوری، به خانه مادرش با بازی گلن کلوز پناه می‌برد. با نقد و بررسی فیلم Four Good Days همراه ما باشید.

فیلم چهار روز خوب یک درام آمریکایی محصول سال 2020 به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رودریگو گارسیا (Rodrigo García)، کارگردان کلمبیایی است. فیلمنامه این فیلم نیز بر اساس مقاله‌ای به نام How’s Amanda? A Story of Truth, Lies and an American Addiction نوشته الی ساسلو (Eli Saslow) توسط خود ساسلو و گارسیا نوشته شده است. داستان فیلم Four Good Days درباره دختری معتاد با بازی میلا کونیس (Mila Kunis) است که بعد از چند سال دوباره به سراغ مادرش با بازی گلن کلوز (Glenn Close) می‌رود.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Four Good Days با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید تا با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

فیلم سینمایی چهار روز خوب برای اولین بار در تاریخ 25 ژانویه 2020 برابر با 6 اسفند 1398 در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. در نهایت این اثر در تاریخ 30 آوریل 2021 برابر با 10 اردیبهشت 1400 اکرانی محدود داشت و در تاریخ 21 می 2021 مصادف با 31 اردیبهشت 1400 توسط کمپانی Vertical Entertainment در سرویس‌های VOD عرضه شد. اگر از طرفداران آثار درام هستید و به دنبال فیلمی با هنرنمایی منحصربه‌فرد بازیگرانش هستید، در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم چهار روز خوب همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Four Good Days

برای دانلود فیلم چهار روز خوب با زیرنویس فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

داستان فیلم چهار روز خوب

داستان فیلم Four Good Days درباره دختری 31 ساله به نام مالی است که سال‌هاست گرفتار اعتیاد شده است. او هر چند وقت یک بار نزد مادرش می‌رود و سعی می‌کند تا ترک کند، اما در نهایت فقط رنج و اندوه و حسرتش را برای مادرش باقی می‌گذارد. حالا دوباره مالی دم در خانه مادرش سبز شده است و اصرار می‌کند که این بار با دفعه‌های قبلی فرق دارد. آیا مادر مالی باز هم به دخترش کمک می‌کند و مالی این بار می‌تواند از شر غول اعتیاد راحت شود یا خیر؟

دانلود فیلم Four Good days

بازیگران فیلم چهار روز خوب

در می 2019 (اردیبهشت 1398) اعلام شد که میلا کونیس و گلن کلوز در فیلم سینمایی چهار روز خوب بازی خواهند کرد. استیون روت (Stephen Root) نیز در سپتامبر همان سال (شهریور 1398) به این پروژه آمد و فیلمبرداری در همان ماه در لس آنجلس آغاز شد. در اکتبر 2019 (مهر 1398) نیز سایر بازیگران فیلم Four Good Days انتخاب شدند. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی چهار روز خوب خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

گلن کلوز در نقش دب

بازیگران فیلم سینمایی چهار روز خوب

گلن کلوز بازیگر آمریکایی متولد 19 مارس 1947 برابر با 28 اسفند 1325 است. گلن کلوز یکی از بزرگترین بازیگران زن تاریخ سینما محسوب می‌شود و جوایز و افتخارات زیادی در کارنامه کاری‌اش دارد؛ از جمله 8 نامزدی جایزه اسکار، 2 نامزدی جایزه بفتا و 16 نامزدی و 3 برد جایزه گلدن گلوب برای فیلم The Lion in Winter محصول سال 2003، سریال Damages و فیلم The Wife محصول سال 2017. گلن کلوز کار حرفه‌ای بازیگری را بر صحنه تئاتر و از سن 27 سالگی آغاز کرد. او در سال 1982 با فیلم درام کمدی The World According to Garp وارد سینما شد.

برخی از آثار معروف او عبارتند از فیلم ورزشی The Natural محصول سال 1984، فیلم تاریخی عاشقانه Dangerous Liaisons محصول سال 1988، فیلم کمدی 101 Dalmatians محصول سال 1996، فیلم سیاسی Air Force One محصول سال 1997، فیلم علمی تخیلی The Stepford Wives محصول سال 2004، فیلم درام Albert Nobbs محصول سال 2011، فیلم اکشن What Happened to Monday محصول سال 2017 و فیلم درام Hillbilly Elegy محصول سال 2020.

میلا کونیس در نقش مالی

بازیگران فیلم چهار روز خوب

میلا کونیس بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 14 آگوست 1983 برابر با 23 مرداد 1362 است. میلا در شوروی به دنیا آمده است. مادرش معلم فیزیک و پدرش مهندس مکانیک بود. زمانی که او 7 ساله بود، خانواده‌اش به آمریکا آمدند. از سن 14 سالگی میلا کونیس بازیگری را شروع کرد. او در سال 1996 با فیلم کریسمسی Santa with Muscles و در سال 1994 با سریال Days of Our Lives به سینما و تلویزیون راه یافت. کونیس تا کنون دوبار نامزد جایزه فیلم به انتخاب منتقدان برای فیلم Black Swan محصول سال 2010 و فیلم Ted محصول سال 2012 و یک بار هم نامزد جایزه گلدن گلوب برای فیلم Black Swan شده است.

برخی از آثار شاخص میلا کونیس عبارتند از سریال انیمیشنی Family Guy، فیلم عاشقانه Forgetting Sarah Marshall محصول سال 2008، فیلم اکشن Max Payne محصول سال 2008، فیلم نئو وسترن The Book of Eli محصول سال 2010، فیلم کمدی Friends with Benefits محصول سال 2011، فیلم فانتزی Oz the Great and Powerful محصول سال 2013، فیلم کمدی Bad Moms محصول سال 2016، انیمیشن Wonder Park محصول سال 2019 و فیلم جنایی Breaking News in Yuba County محصول سال 2021.

استیون روت در نقش کریس

بازیگران فیلم Four Good Days

استیون روت بازیگر آمریکایی متولد 17 نوامبر 1951 برابر با 25 آبان 1330 در شهر ساراسوتا، ایالت فلوریدا است. این هنرپیشه فعالیت بازیگری را از سال 1986 و از تئاتر آغاز کرد. اولین فیلمی که در آن بازی کرد، یک فیلم کمدی به نام Crocodile Dundee II محصول سال 1988 بود و در سال 1990 با سریال Wiseguy به تلویزیون نیز راه یافت.

استوین روت در آثار دیگری چون فیلم کمدی Office Space محصول سال 1999، سریال Star Trek: The Next Generation، فیلم جنایی O Brother, Where Art Thou? محصول سال 2000، سریال The Man in the High Castle، فیلم ترسناک Get Out محصول سال 2017، سریال تاریخی Boardwalk Empire، سریال کمدی Barry، فیلم سیاسی Seberg محصول سال 2019، فیلم ترسناک The Empty Man محصول سال 2020 و فیلم Happily محصول سال 2021 به ایفای نقش پرداخته است.

سایر بازیگران فیلم چهار روز خوب عبارتند از:

  • جاشوآ لنرد (Joshua Leonard) در نقش شان
  • ربکا فیلد (Rebecca Field) در نقش مربی میلر
  • سم هنینگز (Sam Hennings) در نقش دیل
  • مایکل هایت (Michael Hyatt) در نقش لیزا
  • چاد لیندبرگ (Chad Lindberg) در نقش اریک
  • نیکولاس اوتری (Nicholas Oteri) در نقش کولتون
  • آدری لین (Audrey Lynn) در نقش کلوئی
  • گابرلیا فلورز (Gabriela Flores) در نقش دانش آموز
  • کارلا گالو (Carla Gallo) در نقش اشلی

بازیگران فیلم چهار روز خوب

نقد فیلم چهار روز خوب

در ادامه با نقد فیلم Four Good Days همراه شما خواهیم بود و این فیلم را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

درباره کارگردان

همانطور که پیشتر خواندید، فیلم Four Good Days توسط رودریگو گارسیا، کارگردان کلمبیایی ساخته شده است. این فیلمساز 62 ساله سال‌هاست که در سینما و تلویزیون فعالیت دارد. البته گارسیا در ابتدا به عنوان فیلمبردار کار می‌کرد و در آثاری چون فیلم درام Mi Vida Loca محصول سال 1993 و فیلم Body Shots محصول سال 1999 وظیفه فیلمبرداری را بر عهده داشت. اولین فیلم بلند رودریگو گارسیا اثری عاشقانه به نام Things You Can Tell Just by Looking at Her بود که در سال 2000 آن را ساخت.

رودریگو گارسیا در تلویزیون نیز فعال بوده و یک قسمت از سریال معروف The Sopranos و 5 قسمت از سریال درام Six Feet Under را کارگردانی کرده است. نکته جالب این است که گارسیا عموما آثارش را در ژانر درام می‌سازد و به موضوعاتی ملموس، خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد. اما او چقدر در بازسازی واقعیات زندگی در فیلم سینمایی چهار روز خوب موفق بوده است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

هنرنمایی بازیگران و فیلمنامه

در نقد و بررسی فیلم چهار روز خوب مهمترین نکته‌ای که به نظر هر بیننده و منتقدی می‌رسد، قطعا بازی خوب بازیگران آن است. گلن کلوز در نقش مادر و میلا کونیس در نقش دختر به خوبی و ماهرانه این رابطه مادر و دختری را به تصویر کشیده‌اند. آنها بی هیچ اغراق و بازی‌های افراطی این شخصیت‌ها را برای ما تبدیل به افرادی واقعی و باورپذیر کرده‌اند.

البته فیلمنامه و دیالوگ‌های خوب نیز به این موضوع کمک کرده است، اما باید بگوییم که هنرنمایی کلوز و کونیس حتی از داستان و فیلمنامه نیز فراتر می‌رود. در واقع در قسمت‌هایی که فیلمنامه و روایت قصه مشکل دارد، خصوصا در انتهای فیلم، باز هم این هنرنمایی بازیگران است که فیلم را نجات می‌دهد و همچنان سطح کیفی آن را تا حدودی بالا نگه می‌دارد. قطعا از گلن کلوز، بازیگر باتجربه، هنرنمایی‌های خوب زیادی دیده‌ایم. با اینکه میلا کونیس نیز بازی‌های خوب کم نداشته، اما در فیلم چهار روز خوب با هنرمندی کامل در نقش یک معتاد ظاهر شده است.

نقد فیلم چهار روز خوب

فیلم Four Good Days داستان تلاش، مادری، استقامت، بردباری و اراده است. داستان مادر و دختری از دو نسل متفاوت که با وجود همه اختلاف‌هایشان و در سخت‌ترین شرایط می‌توانند 4 روز (البته بیشتر از 4 روز) خوب و به یادماندنی را با یکدیگر بگذرانند و حتی در شرایطی که به بحث و جدل می‌پردازند نیز این ارتباط را حفظ کنند.

همچنین بخوانید :

در فیلم سینمایی چهار روز خوب می‌بینیم که زندگی و مشکلاتش همانند یک پازل است؛ همان پازل دشواری که مالی (میلا کونیس) در طول دوره ترک اعتیادش سعی دارد حلش کند. گاهی این پازل‌های دشوار مشکلات برای ما طاقت‌فرسا هستند، اما با بردباری و تلاش می‌توانیم از پس آنها بربیاییم. البته همانطور که در پایان فیلم می‌بینیم، این پازل‌ها را باید خراب کنیم و از اول و برای مشکلاتی دیگر به دنبال راه حل برایشان باشیم. با این تفاوت که در این مسیر قوی و قوی‌تر می‌شویم و شاید دیگر گذر از این معماهای بی‌پایان چندان طاقت‌فرسا هم نباشد؛ چراکه زندگی یعنی «همین ساختن‌ها و خراب کردن‌های مداوم».

ببینیم یا نبینیم؟

اگر طرفدار آثار درام و با برش‌هایی از زندگی واقعی مردم هستید، اگر کنجکاو شده‌اید تا نگاهی به هنرنمایی درخشان گلن کلوز و میلا کونیس داشته باشید و اگر می‌خواهید شاهد یک فیلم آرام اما دغدغه‌مند باشید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما فیلم سینمایی چهار روز خوب را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

نمرات فیلم Four Good Days

فیلم سینمایی چهار روز خوب علیرغم بازیگران خوبی که دارد، نمرات متوسطی از بینندگان و منتقدان گرفته است. امتیاز این فیلم در وبسایت IMDb تا کنون به 6.4 از 10 رسیده است و 69 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز بر اساس 74 نقد، 51 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 5.70 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز تا کنون 10 نقد و میانگین امتیاز 52 از 100 برای فیلم Four Good Days ثبت شده است. از این 10 نقد، 4 نقد مثبت، 5 نقد متوسط و 1 نقد منفی هستند. در ادامه مروری کوتاه بر نمرات و نظرات منتقدین در بررسی فیلم چهار روز خوب داریم.

بررسی فیلم چهار روز خوب

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

رابطه مادر و دختری در فیلم چهار روز خوب قوی، با دوام و مخرب است و احتمالا همین موضوع نیز به مالی کمک می‌کند تا به زندگی برگردد.

The Washington Post / مایکل اوسالیوان: 63

چیزی که فیلم سینمایی چهار روز خوب را از آثار مشابه دیگر متفاوت می‌سازد، حضور کونیس و کلوز است که با هنرنمایی ماهرانه، صادقانه و درخشانشان سطح این فیلم را ارتقا داده‌اند.

Screen Rant / می ابدولباکی: 50

در حالی که هنرنمایی بازیگران فوق‌العاده است، فیلم Four Good Days خیلی روی موضوعش متمرکز نیست و موفق نمی‌شود تا لحظات احساسی و قدرتمندش را گسترش دهد.

IndieWire / رایان لاتانزو: 42

علیرغم تلاش‌های گلن کلوز، همه چیز در فیلم سینمایی Four Good Days حسی مصنوعی و غیرواقعی دارد.

The Austin Chronicle / جاش کوپکی: 30

گلن کلوز و میلا کونیس بازیگران با استعدادی هستند، اما فیلم سینمایی چهار روز خوب هیچ فرصت جالبی را در اختیار آنها نمی‌گذارد.

کلام آخر

بررسی فیلم Four Good Days

فیلم چهار روز خوب به تازگی از پلتفرم‌های VOD منتشر شده است؛ یک فیلم درام با بازی درخشان گلن کلوز و میلا کونیس. همانطور که خواندید ویژگی بارز فیلم Four Good Days هنرنمایی بازیگران آن است و همین موضوع نیز آن را تماشایی و جذاب کرده است. پس حتما برای دانلود فیلم چهار روز خوب در ابتدای همین مقاله اقدام کنید. همچنین به داستان، بازیگران و نقد و بررسی فیلم سینمایی چهار روز خوب نیز پرداختیم تا کاملا با کلیت و فضای آن آشنا شوید.

آیا شما فیلم Four Good Days را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان و شخصیت‌های این فیلم چیست؟ آیا برای شما باورپذیر بودند؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402