گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱؛ بررسی ارزان‌ترین عضو سری Redmi Note 11

گوشی شیائومی می نوت ۱۱
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی شیائومی می نوت ۱۱ از خانواده ردمی، مانند هر گوشی اقتصادی دیگری دارای نقاط ضعف و البته نقاط قوتی است. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به‌طور کامل به گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 بپردازیم.

سری ردمی نوت شیائومی همیشه جزو پرفروش‌ترین سری گوشی‌های این برند در بازار ایران بوده است. شیائومی در این سری چندین گوشی اقتصادی و میان‌رده را در بازه‌های قیتمی مختلف و با برخی تفاوت‌ها در بخش مشخصات وارد بازار می‌کند. گوشی شیائومی می نوت ۱۱ نیز ارزان‌ترین عضو خانواده نوت 11 به‌حساب می‌آید. اما آیا این گوشی پس از گذشت یک سال از عرضه هنوز هم ارزش خرید دارد؟ با معرفی گوشی شیائومی می نوت ۱۱ همراه ما باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی شیائومی می نوت ۱۱

ویژگی‌هاگوشی شیائومی Redmi Note 11
نمایشگرنمایشگر 6.43 اینچی امولد با رفرش‌ریت 90 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهاسنپدراگون 680
سیستم عاملاندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12
حافظه/رم4/6 گیگابایت رم | حافظه 64/128 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین‌‌ها2 + 2 + 8 + 50
دوربین سلفی13
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 33 وات
قیمتاز 8 میلیون تومان

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11

از جمله مهمترین مزایای گوشی شیائومی می نوت ۱۱ می‌توان به کیفیت ساخت، طراحی زیبا، نمایشگر امولد و البته شارژردهی بسیار عالی اشاره کرد. مواردی که در این بازه قیمتی و در میان رقبا بهترین هستند. اما نباید از معایب گوشی شیائومی ردمی نوت 11 هم غافل شویم. دوربین عملکرد خوبی ندارد و عملکرد گوشی نیز چنگی به‌دل نمی‌زند. اما نباید فراموش کرد که با یک گوشی اقتصادی طرف هستیم و در این بازه قیمتی هیچ گوشی بدون عیب و نقصی وجود ندارد. در ادامه بیشتر به این مزایا و معایت گوشی خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی شیائومی می نوت ۱۱

اگر یک نگاه به تصاویر گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 بیاندازید یا اگر آن را از نزدیک ببینید، خیال خواهید کرد با یک گوشی گران‌قیمت پرچم‌دار طرف هستید. گوشی دارای بدنه پلاستیکی با پوشش مات است که حسی شبیه به شیشه را القا می‌کند. همچنین ماژول دوربین درست مثل دیگر اعضای گران‌تر این خانواده طراحی شده و کمی از گوشی بیرون‌زدگی دارد. در بخش طراحی گوشی بسیار عالی است و شاید تنها حاشیه زیاد پایینی صفحه نمایش باشد که شبیه به دیگر گوشی‌های رقیب، اندازه زیادی دارد.

همچنین بخوانید :

البته گوشی چند تفاوت با مدل‌های پرو خود دارد. برای مثال بدنه پشتی کمی خمیدگی دارد و مانند آن‌ها کاملا تخت نیست. اما پنل جلویی خمیدگی بسیار کمتری دارد و فقط در حاشیه‌ها دارای خمیدگی است که آن را به پنل پشتی متصل می‌کند. نمایشگر همچنین دارای پوشش گوریلا گلس 3 است که نسل قدیمی از پوشش‌های محافظ گوریلا به‌حساب می‌آید اما این پوشش نیز مقاومت قابل توجهی در برابر خط و خش دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11

مثل همیشه دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی و بالای قاب قرار دارند. دکمه پاور گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 از سنسور اثرانگشت نیز میزبانی می‌کند و از آنجایی که گوشی با پنل امولد عرضه شده، عجیب است که چرا شیائومی از یک سنسور زیرنمایشگر استفاده نکرده است. در سمت چپ به جز خشاب سیم‌کارت که از 2 سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه میزبانی می‌کند، چیزی دیگری وجود ندارد.

حاشیه بالایی گوشی کمی شلوغ است. این قسمت گذشته از میکروفون ثانویه از جک هدفون نیز میزبانی می‌کند. شما حتی به یک سنسور مادون قرمز نیز دسترسی دارید. جک هدفون و سنسور مادون قرمز هردو کمتر در گوشی‌های امروزی پیدا می‌شوند و شاید یکی از نقاط قوت مهم این گوشی برای برخی کاربران به‌حساب بیایند.

در حاشیه پایینی نیز شما به یک درگاه USB-C نسل 2 در کنار میکروفون اصلی و همچنین بلندگو دسترسی خواهید داشت.

نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 11

صفحه نمایش یکی از شاخص‌ترین ویژگی های گوشی شیائومی می نوت ۱۱ است. یک پنل 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080p و حداکثر روشنایی 1000 نیت و همچنین رفرش‌ریت 90 هرتز که برای هر استفاده‌ای از وب‌گردی گرفته تا تماشای فیلم گزینه فوق‌العاده‌ای است.

گوشی شیائومی می نوت ۱۱

این پنل همچنین برخلاف بیشتر رقبا فاقد ناچ قطره‌ای است و در عوض مانند گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار از یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می‌کند. حاشیه‌های این پنل نیز نازک و ظریف هستند و همانطور که گفتیم فقط در قسمت پایینی کمی حاشیه زیادی وجود دارد.

دوربین گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11

در بخش دوربین، گوشی با دوربین چهارگانه عرضه شده است. یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار لنز 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض و همچنین دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج. دوربین سلفی نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی عملکرد قابل قبولی دارد ولی در مجموع نمی‌تواند رقیبی برای دوربین‌های گوشی‌های رقیب باشد. در صورتی که نور کافی داشته باشید می‌توانید تصاویر بسیار خوبی برای شبکه‌های اجتماعی بگیرید و برخی اوقات نیز عکس‌ها واقعا عالی از آب درمی‌آیند.

اما این دوربین در بحث جزییات تصاویر اصلا عملکرد قابل توجهی ندارد. ویژگی‌هایی مثل فوکوس خودکار و HDR که در این دوربین وجود دارد عملکرد خوبی ندارند و همانطور که در گالری مشاهده می‌کنید، برخی بخش‌های تصاویر بیش از حد تار هستند و نویز زیادی نیز دارند. همچنین دامنه داینامیک آن‌ها نیز محدود است و دوربین خیلی در بحث نوردهی خوب عمل نمی‌کند و در نتیجه جزییاتی که در سایه‌ها هستند را کاملا از دست می‌دهد.

وقتی بخواهید در هنگام شب عکاسی کنید اوضاع بدتر می‌شود. اگر نور کمی وجود داشته باشد اصلا نمی‌توانید یک تصویر درست و حسابی بگیرید. حتی اگر حالت Night Mode را فعال کنید نیز اوضاع تغییر زیادی نمی‌کند. تنها اگر سوژه خیلی حرکت نکند شاید بتوانید یک تصویر قابل استفاده بگیرید.

لنز فوق‌عریض هم عملکردی مشابه دوربین اصلی دارد. این لنز رنگ‌ها را کمی تغییر می‌دهد و اگر کمی بیشتر روی تصاویرش زوم کنید، می‌توانید قسمت‌هایی از تصویر را پیدا کنید که سوژه‌ها در آن‌ها کمی بی‌روح و تار هستند. برخلاف لنز فوق‌عریض، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با وجود رزولوشن پایین و فوکوس ثابتی که دارد می‌تواند تصاویر را با جزییات و دقت رنگ قابل توجهی در اختیار شما قرار دهد.

سخت افزار گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11

مشخصات گوشی درست در حد و اندازه‌های قیمت آن هستند. حافظه داخلی و رم گوشی شیائومی ردمی نوت 11 در بهترین مدل به 6/128 گیگابایت می‌رسد و در مدل پایه نیز 4/64 گیگابایت است. خوشبختانه گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.

پرازنده ی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 اسنپدراگون 680 است. یک پردازنده اقتصادی نسبتا جدید از کوالکام که در بسیاری از گوشی‌ها در این بازه قیمتی می‌توانید آن را پیدا کنید. عملکرد این پردازنده به‌خصوص با رم محدود 4 گیگابایت شاید برای استفاده روزمره کافی نباشد. گوشی عملکرد قابل قبولی در استفاده سبک دارد اما انتظار عملکردی مثل آیفون سری S سامسونگ در زمان اجرای بازی‌ها را از پردازنده گرافیکی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 نداشته باشید.

گوشی شیائومی ردمی نوت 11

گوشی قادر است اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کند ولی در بنچمارک‌ها عملکرد قابل قبولی ندارد. در گیک‌بنچ 5 این گوشی در عملکرد تک‌هسته‌ای امتیاز 377 و در عملکرد چندهسته‌ای امتیاز 1625 را کسب کرده و در OpenGL نیز امتیاز آن 442 است که خیلی عالی نیست.

یک قابلیتی که این گوشی فاقد آن است اتصال 5G است. این روزها حتی در گوشی‌های اقتصادی نیز می‌توانید 5G را پیدا کنید ولی ردمی نوت 11 فاقد آن است. البته 5G هنوز در کشور ما به‌صورت گسترده اجرایی نشده و شاید نبود آن نیز خیلی تاثیر قابل توجهی در استفاده روزمره نداشته باشد.

در بخش باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 11، گوشی عملکرد درخشانی دارد. با استفاده معمولی می‌توانید از گوشی تا 2 روز استفاده کنید و اگر استفاده سبکی داشته باشید، باتری حتی تا چندروز نیز دوام خواهد آورد. گوشی دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپری است که تنها با مسیریابی GPS و گیمینگ می‌توانید آن را خالی کنید.

برای شارژ کردن گوشی می‌توانید از یک شارژر 33 وات استفاده کنید که برخلاف مدل‌های پرو سرعت پایینی دارد اما هنوز هم قابل قبول است. با این سرعت می‌توانید گوشی را در کمی بیشتر از یک ساعت از 0 به 100 برسانید.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی شیائومی می نوت ۱۱

ردمی نوت 11 تقریبا از اسفند سال 1400 وارد بازار ایران شد. در روزهای اول عرضه قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 در مدل پایه حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان بود اما در حال حاضر این نسخه حدود 8 میلیون تومان قیمت دارد و مدل بالاتر با 6 گیگابایت رم نیز به حدود 9 میلیون تومان رسیده است.

سخن پایانی

گوشی شیائومی می نوت ۱۱ متاسفانه دیگر جزو گوشی‌های ارزان بازار ایران نیست. با این حال با توجه به مشخصاتی که دارد شاید هنوز هم ارزش خرید داشته باشد. به‌خصوص برای کاربرانی که شارژدهی، طراحی زیبا و نمایشگر با کیفیت و امولد برایشان در اولویت است. اما دوربین و عملکرد گوشی در سطح خیلی خوبی نیستند و بهتر است رویشان حساب باز نکنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
Rezafash
.
22 شهریور 1402، 06:32
پاسخ
0
1
من بیشتر۶ماه هست که این گوشی خریداری کردم خیلی هم خوب است همه ی بازی های سنگینم بازمیکنه درحدقیمتش خیلی هم گوشی عالی هست دوربینش هم خیلی خوب هست هیچ مشکلی هم نداره همه گوشی هاحتی پرومکس هم مشکلات خودشوداره
avatar
سید
.
09 شهریور 1402، 09:22
پاسخ
0
2
سلام من ۱۰ماهی هست که این گوشی دارم عمل کردش عالی هیچ مشکلی هم ندارد قیمت این گوشی خیلی خوبه. در کل این گوشی عالی ولی اگه با آیفون مقایسه کنید که صد درصد میبازه.
avatar
محمد هادی
.
05 خرداد 1402، 10:13
پاسخ
0
3
سلام آقا من این گوشی رو تقریباً یک ساله دارم عملکرد سی پی یوش خیلی خوبه فقد دوربینش کمی ضعیفه ولی سی پی یوش خیلی خوب کار می‌کنه همه ی بازی ها رو اجرا می کنه کلاف رو هم بدونه اگه اجرا میکنه
avatar
Saravi rika
.
26 اردیبهشت 1402، 02:24
پاسخ
0
12
باسلام خدمت دوستان این دوست ما فکرکنم زورکی میخاد بگه ازاین گوشی با رنج مثلا ۸ ۹تومن باید توقع کارکردیادوربین مثلا فلان گوشی پرچمدار آیفون روباید داشت،نه عزیز من هرچقدرشماپول بدی به همون اندازه هم آش میگیری من یکی که چندماهی هست که این گوشی روگرفتم خداوکیلی دمش گرم خیلی هم راضی ام
avatar
سردار افشان
.
23 اردیبهشت 1402، 02:08
پاسخ
3
11
من همین گوشی دارم ازش خیلی راضی هستم باکیفیت وهابی عالی 🙏🙏
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402