بهترین نوشیدنی های تابستانی ؛ از موهیتو تا خیار سکنجبین

بهترین نوشیدنی های تابستانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گذشته از اینکه نوشیدنی های تابستانی خانگی انتخاب خوبی برای پذیرایی هستند، در رفع تشنگی و جلوگیری از گرمازدگی نیز نقش مؤثری دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع نوشیدنی های سرد مخصوص تابستان و بهترین نوشیدنی های تابستانی در ادامه همراه ما باشید.

در روزهای گرم تابستان هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی خنک نمی‌تواند عطش تشنگی و گرمای هوا را کاهش دهد. در این میان یک سری از نوشیدنی‌ها هستند که علاوه بر رفع تشنگی می‌توانند خنک کننده نیز باشند. از طرف دیگر برخی از نوشیدنی‌ها نیز برای پذیرایی در این فصل بی‌نظیرند. پس اگر به دنبال تهیه نوشیدنی های تابستانه هستید، در این مقاله از پلازا با آموزش نوشیدنی های تابستانی خانگی همراه ما باشید.

در ویدئوی زیر می‌توانید با بهترین نوشیدنی های تابستانی بدون شکر آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی

با دستور بهترین نوشیدنی های تابستانی که در ادامه می‌آیند شما می‌توانید انواع نوشیدنی های خنک برای تابستان را تهیه کنید. کافی است هر کدام که برایتان بیشتر جذاب بود را انتخاب کرده و دست به کار شوید.

1. موهیتو

نوشیدنی های تابستانی خانگی

  • مواد لازم: 10 برگ نعنا تازه، دو قاشق غذاخوری شکر، یک عدد لیموترش تازه، یک فنجان یخ قالبی

موهیتو که زادگاه آن در هاوانا است، یک نوشیدنی سرد و ساده محسوب می‌شود و نوشیدن آن با غذاهایی همچون پاستا، لازانیا و پیتزا نیز خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه دستور تهیه موهیتو آمده است:

در ابتدا باید برگ نعنا و یک برش از لیمو و شکر را در هاون بکوبید. حالا آن را داخل یک لیوان نوشابه گازدار بی رنگ به خوبی مخلوط کنید و طعمش را بچشید. اگر احساس کردید که آماده است، می‌توانید آن را سرو کنید. البته می‌توانید آب یا آب آووکادو را جایگزین نوشابه گازدار کنید و یک نوشیدنی سالم‌تر را به خودتان هدیه دهید.

2. نوشیدنی لیمو و نعنا ؛ از بهترین نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی خنک با قهوه

  • مواد لازم: 5 عدد لیموترش، 5 شاخه نعنا، 1 پیمانه شکر، 1 پیمانه آب

یکی دیگر از نوشیدنی های فصل تابستان که بسیار توصیه می‌شود، نوشیدنی لیمو و نعنا است. دستور این شربت در ابتدا شبیه موهیتو بوده، اما چون شربت است به شهد نیاز دارد و می‌توانید از آن هم مثل موهیتو به عنوان یکی از نوشیدنی های با کلاس تابستانی در مهمانی‌های خود استفاده کنید. اگر هم به دنبال اپلیکیشن و یا وب سایت سفارش غذا برای مهمانی‌ها هستید، می‌توانید از این مقاله استفاده کنید.

برای تهیه این نوشیدنی تابستانی ابتدا آب و شکر را روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود. بعد از اینکه شهد در اثر حرارت به نصف رسید، آن را از حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. حالا آب 5 عدد لیمو را بگیرید و به همراه برگ‌های نعنای خرد شده در هاون بکوبید. بعد مواد کوبیده شده را به شربت خود اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. حالا شما یکی از نوشیدنی های خانگی برای تابستان با طعم نعنا و لیمو را دارید که تأثیرش برای تشنگی بی‌نظیر است.

3. شربت تخم شربتی

نوشیدنی خنک رژیمی

  • مواد لازم: 2 پیمانه شکر، 2 پیمانه آب، 2 قاشق غذاخوری تخم شربتی، نصف پیمانه عرق نسترن، نصف پیمانه عرق بهارنارنج

یکی دیگر از نوشیدنی های مناسب تابستان شربت تخم شربتی است. این نوشیدنی تابستان را می‌توانید هم به صورت شربت و هم به صورت مخلوط کردن با آب تهیه کنید. اما پیشنهاد ما به شما تهیه شربت آن است؛ چراکه همیشه شربت آماده در یخچال خواهید داشت و لازم نیست هر بار وسایل مورد نیاز را برای درست کردن شربت فراهم کنید.

در ابتدا برای تهیه این شربت، همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، باید شهد شربت را آماده کنیم و بعد از جوشیدن و قوام آمدن تخم شربتی، عرق بهارنارنج و عرق نسترن را به آن بیفزاییم. البته شما می‌توانید دو عرق اشاره شده را هم با آب لیمو جایگزین کنید. برای سرو کردن آن نیز کافی است مقداری از شربت را با آب خنک مخلوط کرده تا یکی از انواع نوشیدنی های سرد مخصوص تابستان را داشته باشید. همچنین یادآوری می‌کنیم، از تخم شربتی در سایر شربت‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

4. اسموتی هندوانه

نوشیدنی ساده خانگی با بستنی

  • مواد لازم: یک برش هندوانه، یک قاشق غذاخوری آب لیمو، نصف قاشق غذاخوری عسل، نصف لیوان آب یا شیر، دو برگ نعنا

اسموتی هندوانه که طعم بی‌نظیری نیز دارد یکی از نوشیدنی های باکلاس تابستانی خانگی است که شما می‌توانید از آن در مهمانی‌های خود نیز استفاده کنید؛ چراکه رنگ بی‌نظیری به فضای شما می‌بخشد و بسیار خوشمزه است.

برای تهیه اسموتی هندوانه ابتدا هندوانه را به قطعات کوچک برش بزنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. بعد از خارج کردن از فریزر به همراه آب لیمو، آب، عسل و نعنا آن را داخل مخلوط کن ریخته تا به خوبی با هم مخلوط شوند؛ به‌طوری‌که هندوانه به شکل پوره در بیاید. حالا شما یک نوشیدنی با بافتی شبیه یخ در بهشت دارید که از جمله خوشمزه ترین نوشیدنی های تابستانی نیز محسوب می‌شود.

5. شربت بیدمشک ؛ از بهترین نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی خنک ساده با شیر

  • مواد لازم: عرق بیدمشک، شکر، آب

شربت بیدمشک از دیگر نوشیدنی های تابستانی خانگی است که طرز تهیه راحتی دارد. می‌توان شهد آن را به مانند دستوراتی که در طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی ساده در بالا هم اشاره کردیم، تهیه کنید. اما مواد لازم آن متفاوت است.

دقت داشته باشید که برای تهیه شربت بیدمشک، میزان مواد به اندازه شربتی که قرار است تهیه کنید، بستگی دارد و میزان شکر باید دو برابر میزان عرق بیدمشک باشد. برای اینکه شیرین‌تر شود نیز می‌توانید اندکی به مقدار شکر آن اضافه کنید.

در ابتدا آب و شکر را روی حرارت قرار دهید. تا شهدی غلیظ ایجاد شود. بعد از آن باید عرق بیدمشک را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. به یاد داشته باشید، به دلیل عطر بی‌نظیر بیدمشک لازم نیست گلاب یا زعفران به شربت خود اضافه کنید؛ هرچند که در دستور نوشیدنی های تابستانی سنتی ایرانی معمولا گلاب و زعفران نیز مشاهده می‌شود.

6. شربت آلبالو

بهترین نوشیدنی های تابستانی

  • مواد لازم: 1 کیلوگرم آلبالو، 2 کیلوگرم شكر، 1 لیوان آب

اگر می‌خواهید یک نوشیدنی آلبالویی داشته باشید که بدون شکر باشد، پیشنهاد ما این است که مقداری آلبالو خشک را بعد از شستن در ظرفی بریزید و یک یا دو لیوان آب با توجه به میزان آلبالو به آن اضافه کنید. به طوری که آب سطح روی آلبالو را بپوشاند. حالا باید به مدت 24 ساعت صبر کنید تا آلبالو آب پس دهد و بتوانید از طعم بی‌نظیر آن به عنوان یکی از نوشیدنی های مخصوص تابستان بهره‌مند شوید.

برای تهیه شربت آلبالوی تازه، هسته آلبالو را جدا کرده و روی آن شکر بریزید و به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال قرار دهید. پیشنهاد می‌شود که از قابلمه لعاب‌دار برای این کار استفاده کنید. بعد از آن به آلبالو و شکر، آب اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. به یاد داشته باشید باید شعله گاز ملایم باشد تا رنگ شربت شما تیره نشود. سعی کنید خوب هم بزنید تا شکر حل شده و محلولی با قوام بعد از 10 تا 15 دقیقه به دست بیاید.

حالا شربت آماده شده را از یک صافی رد کنید. برای سرو کردن هم می‌توانید یک قاشق از شربت را با یک لیوان آب خنک مخلوط کرده و به آن آب لیمو یا گلاب در صورت تمایل اضافه کنید. به همین راحتی حالا شما یکی از نوشیدنی های خنک فصل تابستان را آماده کرده‌اید که برای رفع تشنگی و همچنین پذیرایی می‌توانید از آن استفاده کنید.

7. شربت سکنجبین

نوشیدنی های تابستانی مجلسی

  • مواد لازم: 2 لیوان آب، 500 گرم شکر، 50 گرم سرکه سفید، 50 گرم برگ تازه نعنا

شربت سکنجبین را می‌توان به عنوان یک نوشیدنی تابستانه و در عین حال مفید برای گرمازدگی و رفع عطش معرفی کرد. برای تهیه این شربت ابتدا باید شهد را آماده کنید. آب و شکر را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. وقتی که شکر کاملا حل شد، باید برگ‌های نعنا را به آب و شکر اضافه کنیم تا عصاره نعنا به خوبی به خورد شربت برود و کاملا غلیظ شود. حالا قبل از اینکه شربت را از حرارت بردارید، سرکه را اضافه کنید. حالا شربت خود را از صافی رد کرده و آن را در یخچال نگهداری کنید. برای استفاده هم یک قاشق از آن را با آب خنک مخلوط کنید. البته در طرز تهیه به یاد داشته باشید می‌توانید شکر را حذف کرده و به جای آن از عسل استفاده کنید.

8. آیس تی ؛ از بهترین نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی های لاکچری

  • مواد لازم: آب، چای، شکر

یکی از بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی که طرفداران زیادی دارد، آیس تی (چای سرد) است. آیس تی مناسب سرو در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم هست و می‌توان آن را در گروه نوشیدنی های تابستانی مجلسی نیز قرار داد. اگر طرفدار نوشیدنی‌های شیرین هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به آیس تی شکر اضافه کنید تا از طعمش نهایت لذت را ببرید. برای اینکه آیس تی خوشمزه‌تری داشته باشید، سعی کنید نسبت به چای معمولی، چای بیشتری دم کنید. چون قرار است در این نوشیدنی چای با مقدار زیادی آب ترکیب شود، طعم چای کمتر می‌شود. به همین دلیل بهتر است از ابتدا چای تند باشد.

برای تهیه آیس تی، از بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی، مقداری آب را بجوشانید و چای را دم بگذارید. وقتی چای دم آمد، شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی حل شود. سپس صبر کنید تا چای با اتاق هم‌دما شود. در مرحله بعدی، چای را در یک پارچ بریزید و آب سرد به آن اضافه کنید. بهتر است مدتی آیس تی را در یخچال بگذارید تا به خوبی سرد شود و سپس به همراه یخ آن را سرو کنید.

9. میلک شیک

نوشیدنی خنک ساده

  • مواد لازم: 4 اسکوپ بستنی وانیلی (حدود 1 و نیم پیمانه)، ¼ پیمانه شیر، خامه زده شده و ترافل‌های رنگی و آلبالو (برای تزئین)

میلک شیک از نوشیدنی های لاکچری است که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود. اما میلک شیک می‌تواند یک نوشیدنی ساده خانگی با بستنی باشد و به راحتی قابل تهیه است. این نوشیدنی خنک برای مهمانی نیز مناسب است و می‌تواند گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها و به‌خصوص بچه‌ها باشد. طرز تهیه‌ی میلک شیک هم بسیار آسان است. ابتدا باید بستنی و شیر را در مخلوط‌کن ترکیب کنید و وقتی به غلظت مورد نظرتان رسید، آن را در لیوان بریزید و بعد از تزئین، میل کنید.

البته لازم به ذکر است که میلک شیک طعم‌ها و انواع بسیار متفاوتی دارد. اگر میلک شیک ساده و وانیلی دوست ندارید، می‌توانید طعم های مختلفی را به آن اضافه کنید. برای مثال می‌توانید برای درست کردن میلک شیک شکلاتی از بستنی و سس شکلات استفاده کنید. یا برای تهیه میلک شیک بادام و موز، از شیرکاکائو، موز یخ‌زده و کره بادام زمینی برای تهیه یک نوشیدنی خنک تابستانی ساده استفاده کنید.

10. لیموناد

نوشیدنی های باکلاس سرد

  • مواد لازم: 1 پیمانه آب ولرم، 1 پیمانه شکر، 1 پیمانه آبلیموی تازه، 8 پیمانه آب سرد

لیموناد بدون شک یکی از بهترین نوشیدنی های تابستانی است. این نوشیدنی خنک تابستانی ساده انوع مختلفی دارد که می‌توانید با استفاده از مواد مختلف آن را تهیه و در یک روز گرم تابستانی نوش جان کنید. برای تهیه لیموناد ساده بهتر است ابتدا شهد یا همان سیروپ را تهیه کنید. دلیلش هم این است که در حالت عادی شکر به خوبی در لیموناد حل نمی‌شود و بعد از مدتی در ته ظرف ته‌نشین می‌شود. برای همین بهتر است ابتدا آب و شکر را به همراه هم گرم کنید تا شکر به خوبی در آن حل شود. بعد می‌توانید آبلیمو را نیز اضافه کنید. با توجه به اینکه دوست دارید مزه ترش بر لیموناد قالب باشد یا شیرین، می‌توانید مقدار شکر را کم یا زیاد کنید.

برای تهیه شهد برای لیموناد، کافی‌ست شکر و یک پیمانه آب ولرم را روی گاز بگذارید و اجازه بدهید آب جوش بیاید. محلول را به خوبی هم بزنید تا شکر به‌طور کامل در آب حل شود. بعد از اینکه شهد آماده شد، آبلیمو و آب سرد را نیز به آن اضافه کنید. سپس اجازه بدهید لیموناد 30 الی 40 دقیقه در یخچال بماند تا حسابی خنک شود. لیموناد، از بهترین نوشیدنی های تابستانی، را به همراه یخ و برش‌های لیمو سرو کنید.

11. لاسی انبه ؛ از بهترین نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی خنک برای مهمانی

  • مواد لازم: 1 پیمانه ماست پرچرب، 1 و ¼ پیمانه انبه خرد شده، 2/3 پیمانه یخ قالبی، 2 قاشق چای‌خوری عسل، مقدار خیلی کم گلاب (اختیاری)، هل سابیده شده برای تزئین

نوشیدنی لاسی انبه یا مانگو لاسی، چیزی بین میلک شیک و اسموتی است. لاسی انبه از نوشیدنی های باکلاس سرد است که در مهمانی هایتان نیز می‌توانید سرو کنید. برای تهیه این نوشیدنی کافی‌ست تمام مواد را (به جز هل) درون یک مخلوط‌کن بریزید و اجازه بدهید به‌خوبی باهم ترکیب شوند و بافتی یک‌دست و روان به‌وجود بیاید. بعد از اینکه نوشیدنی را در لیوان ریختید، می‌توانید مقداری هل روی آن بریزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

12. آیس لاته ؛ از بهترین نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی خنک تابستانی ساده

  • مواد لازم: دو شات اسپرسو، دو ق.غ شکر، عسل یا سیروپ، یخ، 100 میلی لیتر شیر

اگر از طرفداران پر و پا قرص قهوه هستید و نمی‌توانید حتی یک روز هم بدون قهوه سر کنید، یک نوشیدنی خنک با قهوه می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. برای تهیه این نوشیدنی خنک ساده با شیر و قهوه، باید ابتدا شکر را در اسپرسوی داغ بریزید و هم بزنید. سپس در یک لیوان یخ بریزید و اسپرسوی شیرین‌شده را به آن اضافه کنید. حالا شیر را در لیوان بریزید و هم بزنید تا به‌خوبی ترکیب شوند. نوشیدنی شما آماده است! امیدواریم از طعم آن لذت ببرید.

13. نوشیدنی خیار، سیب و اسفناج

نوشیدنی های تابستانی خانگی

  • مواد لازم: یک خیار متوسط خرد شده، یک کرفس بزرگ خرد شده، مقداری اسفناج، 150 میلی لیتر آب سیب، کمی آبلیمو

این نوشیدنی خنک ساده شاید باب میل خیلی‌ها نباشد، اما آن‌هایی که از ترکیب این سه‌طعم لذت می‌برند، قطعا این نوشیدنی را به عضو ثابت صبحانه‌هایشان تبدیل می‌کنند. تهیه این نوشیدنی خنک رژیمی هم بسیار ساده است. کافی‌ست سبزیجات را به همراه آب سیب و آبلیمو درون یک مخلوط‌کن بریزید. بعد از مدت زمان کوتاهی نوشیدنی شما آماده است. می‌توانید آن را در یک صبح گرم تابستانی نوش جان کنید.

سخن پایانی

در روزهای گرم تابستانی نباید نوشیدن آب و مایعات فراوان را فراموش کنید. حواستان باشد در این روزها غذاهای خنک نیز مصرف کنید. در این میان دسرها و نوشیدنی های خنک برای تابستان انتخابی ایده‌آل هستند که می‌توانند هم تشنگی را برطرف کنند و هم مانع گرمازدگی شوند. همچنین اسموتی‌هایی مانند اسموتی آناناس یا هندوانه یا اسموتی موز که در اینجا می‌توانید با خواص موز هم آشنا شوید، می‌توانند علاوه بر نوشیدنی به عنوان یک میان وعده هم استفاده شوند. حالا که با طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی در خانه آشنا شدید، شما برایمان بگویید که کدام نوشیدنی برایتان جذاب‌تر بود؟ اگر هم با دستورات دیگری در زمینه تهیه انواع نوشیدنی های تابستانی خانگی آشنا هستید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402