میوه های تابستانی را می شناسید؟ معرفی میوه‌ها و خواص آن‌ها

خواص میوه های تابستانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

میوه های تابستانی هم بسیار خوش طعم و لذیذ هستند و هم خواص بسیار زیادی دارند. در این مطلب می‌خواهیم 10 میوه تابستانی محبوب و خواص آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

اگر از فصل تابستان و گرمای بی حد آن کلافه شده‌اید، به میوه‌های مختلف این فصل پناه ببرید و از طعم خوب و فواید بی‌شمار آن‌ها بهره‌مند شوید. اگر میوه و سبزیجات مختلف هر فصل را در رژیم غذایی خود بگنجانید، کمک بسیار زیادی به حفظ سلامت بدن خود کرده‌اید. با پلازا همراه باشید و 10 میوه محبوب تابستانی را به همراه خواصشان بشناسید.

معرفی میوه های تابستانی و خواص هرکدام از آنها

در ادامه 10 تا از بهترین میوه های تابستانی و خواص آنها را معرفی می‌کنیم.

1. زردآلو

میوه ای که در تابستان / معرفی میوه های تابستانی

معرفی میوه های تابستانی بدون گفتن نام «زردآلو» بی‌معنی است! یکی از میوه های تابستانی پرخاصیت، زردآلو است. زردآلوها از جمله میوه‌های کوچک، مفید و بسیار خوش طعم هستند. این میوه سرشار از فیبر بوده و کالری کمی دارد. هم‌چنین زردآلو منبع غنی ویتامین C است. از مزیت‌های دیگر این میوه تابستانی می‌توان به کاهش التهاب، درمان خشکی چشم و محافظت از کبد اشاره کرد.

2. آلو

میوه های تابستانی

میوه تابستانی دیگری که در این فهرست جای می‌گیرد، آلوست. آلوها منبعی غنی از مواد مغذی، فیبر و سوربیتول هستند. ترکیب فیبر و سوربیتول به کاهش مشکلات گوارشی و یبوست کمک می‌کند. یکی دیگر از خواص این میوه تابستانی، تنظیم فشار خون است. این موضوع باعث پیشگیری از سکته مغزی و قلبی می‌شود. به علاوه آنتی‌اکسیدان موجود در آلوها موجب پیشگیری و درمان سرطان سینه می‌شود.

3. انبه

معرفی میوه های تابستانی

انبه یکی دیگر از میوه‌هایی است که در تابستان یافت می‌شود. بسیاری از مردم به خاطر وجود انبه، عاشق این فصل هستند. گرچه این میوه کالری بالایی دارد، اما منبعی غنی از مواد غذایی مختلف نیز هست. به همین دلیل نام دیگر انبه، «پادشاه میوه‌ها» است. این میوه تابستانی سرشار از فیبر است و حدود 20 ماده معدنی و انواع ویتامین‌ها را داراست. فیبر به هضم آسان و کاهش مشکلات گوارشی کمک می‌کند و باعث می‌شود احساس سیری کنید. هم‌چنین انبه‌ها دارای ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم نیز هستند. زیازانتین موجود در این میوه تابستانی از چشم‌ها محافظت می‌کند.

4. انجیر

خواص میوه های تابستانی

انجیر نیز از دیگر میوه های تابستانی خوشمزه و مفید است. این میوه از خانواده توت‌ها بوده و طعمی شیرین دارد؛ به همین دلیل افراد بسیاری طرفدار آن هستند. انجیر سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این میوه دارای خواصی است که به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند و هم‌چنین باعث درمان کم خونی، دیابت، جذام، بیماری‌های کبد، فلجی، بیماری‌های پوستی، زخم معده، عفونت‌های دستگاه ادراری و گوارشی می‌شود. از دیگر فواید انجیر می‌توان به اثر ضد باکتری و ضد قارچی بودن آن اشاره کرد. مصرف انجیر برای تقویت پوست و مو نیز توصیه می شود.

خواص انجیر به مواردی که گفته شد ختم نمی‌شود. از دیگر خواص این میوه بسیار مفید می‌توان به پیشگیری از یبوست، کاهش وزن، کاهش کلسترول، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، درمان سرطان روده، پیشگیری از سرطان سینه و فشار خون بالا، درمان برونشیت، تقویت استخوان‌ها، تسکین گلو درد و… اشاره کرد.

5. خربزه

معرفی میوه های تابستانی

خربزه یکی دیگر از میوه‌هایی است که خوردنش در فصل تابستان بسیار لذت‌بخش است. این میوه تابستانی بسیار مفید و پرخاصیت است. خربزه سرشار از ویتامین A، ویتامین B و C، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. مصرف این میوه به زنان باردار توصیه می‌شود؛ چون فولات موجود در آن از اختلال لوله عصبی جنین جلوگیری کرده و باعث دفع سدیم اضافی بدن می‌شود. دفع سدیم مانع احتباس آب می‌شود. ویتامین A موجود در خربزه به جوان‌سازی ریه‌ها کمک می‌کند. هم‌چنین این میوه تابستانی برای درمان بی‌خوابی و مشکلات قاعدگی نیز موثر است. از دیگر خواص خربزه می‌توان به کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به سرطان، کمک به کاهش استرس، محافظت از چشم، جلوگیری از ابتلا به دیابت، درمان آرتروز، بهبود گوارش، دفع سموم و حفظ سلامت کلیه، کاهش التهاب، تنظیم فشار خون بالا و… اشاره کرد.

البته این میوه تابستانی لذیذ و مفید، خواص بسیار زیادی هم برای پوست دارد. خربزه به پاک‌سازی پوست، بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، درمان چین و چروک و لکه‌های آن، کمک به درخشندگی پوست، جوان‌سازی و بازسازی این بافت و درمان سوختگی‌های سطحی نیز کمک می‌کند. همچنین خربزه باعث کاهش ریزش مو و نرم شدن آنها نیز می‌شود.

6. زغال اخته

میوه تابستانی

یکی دیگر از میوه های تابستانی خوش‌طعم و مفید، زغال‌اخته است. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان، اسیدهای آلی، ویتامین ث و فیبر است. زغال اخته به دلیل فیبر بالایی که دارد به بهبود سلامت روده کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف این میوه برای حفاظت از سیستم قلبی و عروقی مفید است. محافظت از کلیه‌ها در برابر عفونت، درمان عفونت ادراری، بالا بردن ایمنی بدن، پیشگیری و جلوگیری از سرطان سینه، درمان عفونت‌های قارچی، کمک به کاهش عفونت در دوران بارداری و… از دیگر فواید این میوه تابستانی هستند.

7. توت فرنگی

میوه ای که در تابستان

یکی دیگر از میوه‌هایی که در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است، توت فرنگی است. این میوه از زمان‌های دیرین تا به امروز در لیست میوه های تابستانی مردم جهان جای گرفته است. توت فرنگی برای درمان مشکلات پوستی، سفید کردن دندان‌ها و رفع مشکلات گوارشی کاربرد دارد. این میوه تابستانی منبعی غنی از فیبر، ویتامین ث و منگنز است. فولات و پتاسیم نیز از دیگر مواد مغذی موجود در آن هستند. کوئرستین، دیگر فلوییدی است که در توت فرنگی وجود دارد. این ماده خاصیت ضد التهابی دارد.

8. تمشک

میوه های تابستانی

از دیگر میوه های تابستانی بسیار لذیذ، تمشک است. تمشک از جمله میوه‌های جنگلی محسوب می‌شود که دو رنگ قرمز و سیاه از رایج‌ترین آن‌هاست. تمشک به مبارزه با سرطان کمک می‌کند. این میوه به دلیل فیبر زیادی که دارد به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. هم‌چنین ویتامین C موجود در این میوه تابستانی مانع از تشکیل لخته و پلاک در خون شده و از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند. از دیگر فواید تمشک می‌توان به مواردی چون کمک به درمان دیابت، کمک به کاهش وزن، محافظت از چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش روند پیری، کاهش ورم مفاصل، بهبود سلامت مو و… اشاره کرد.

9. انگور

میوه تابستانی

میوه تابستانی مفید دیگری که قصد داریم در این مطلب معرفی کنیم، انگور است. انگور یکی از میوه‌هایی است که می‌توان آن را به راحتی در فصل تابستان تهیه کرد. انگور منبع غنی آنتی‌اکسیدان و پتاسیم است. اگر میزان کلسترول و قند خونتان بالاست، این میوه تابستانی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انگور به حفظ سلامت قلب، بهبود درد زانوان و حفظ سلامت مغز کمک می‌کند. به علاوه این میوه تابستانی مفید از ابتلا به عفونت‌های ویروسی جلوگیری می‌کند. مصرف این میوه تابستانی برای درمان بیماری‌های گوارشی و مبارزه با سرطان نیز توصیه می‌شود.

10. هلو

میوه ای که در تابستان

از دیگر میوه های تابستانی که خواهان زیادی دارد، هلو است. این میوه تابستانی خواص فراوانی داشته و سرشار از ویتامین‌های مختلف مثل ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین ک، ویتامین‌های ب 1، ب 2، ب 3 و ب 6 است. هم‌چنین املاحی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فسفر و روی در هلو یافت می‌شوند. این میوه به پیشگیری از سرطان، حفظ سلامت پوست و چشم، حفظ سیستم عصبی، بهبود هضم و مشکلات گوارش، تقویت ایمنی، کاهش میزان کلسترول خون، حفظ سلامت استخوان و دندان، سم‌زدایی از بدن و پیشگیری از بیماری‌های مغزی کمک می‌کند.

در این مطلب به معرفی 10 مورد از میوه های تابستانی پرخاصیت پرداختیم و خواص هر کدام از آن‌ها را به شما معرفی کردیم. شما بیشتر از همه به کدام میوه علاقه دارید؟ خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات راجع به موارد علاقه خود برای ما و دیگر خوانندگان پلازا بنویسید. برای آشنایی با طرز تهیه خوشمزه ترین نوشیدنی های تابستانی هم می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402