بررسی هدست Blackshark V2 + مشخصات فنی و قیمت

هدست blackshark v2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هدست Blackshark V2 از لحاظ طراحی و ویژگی‌ها، کاربردهای بیشتری نسبت به نمونه‌های پیش از خود دارد، اما کیفیت صدای مجازی آن متفاوت به نظر می‌رسد. همچنین گفته می‌شود که هدست ریزر بلک شارک V2 به قدری سبک است که روی سر حس نمی‌شود.

از ویژگی‌های جالب توجه هدفون Razer Blackshark V2 می‌توان به سبکی، صدای بلند، پورت یو اس بی تایپ A یا 3.5 میلی‌متری و حذف صدای پس‌زمینه در میکروفون اشاره کرد. اما در ابتدا ممکن است ارزان‌تر از قیمتش به نظر برسد، به علاوه، تأثیر صدای فراگیر مجازی ممکن است متفاوت باشد. از آنجا که احساس راحتی در سر دارد، هدست گیمینگ ریزر بلک شارک V2 کیفیت صدای خوبی ارائه می‌دهد و احساس راحتی نیز دارد. در این مقاله از پلازا با بررسی هدفون گیمینگ ریزر بلک شارک V2 همراه شما خواهیم بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی هدست Razer Blackshark V2

هدست Blackshark V2 به قیمت حدوداً 100 دلار فروش می‌رود، ساختار سبک وزنی دارد و فشار بسیار کمی به سر وارد می‌کند. با وجود قابلیت اتصال USB Type A یا اتصال 3.5 میلی‌متری، میکروفون و گزینه‌های صوتی جالب و گوشی‌های عایق صداهای محیط، هدست ریزر بلک شارک V2 یک هدست مخصوص بازی بشمار می‌رود. کسانی که از THX Spatial Audio برای صدای فراگیر و نمایه‌های صوتی مخصوص بازی هیجان‌زده هستند، تجربه‌های متنوعی را می‌توانند داشته باشند.

مشخصات هدست بازی ریزر مدل Blackshark V2

در جدول زیر مشخصات کلی هدست Blackshark V2 نام برده می‌شود.

ویژگی‌هامشخصات هدفون Razer BlackShark V2
نوع دستگاه50 میلی‌متری قابل تنظیم، ریزر تری فورس تیتانیوم (Razer TriForce Titanium)
مقاومت32 اهم یا امپدانس مقاومت
واکنش فرکانس12 تا 28 هرتز
نوع میکروفونقابل جدا شدن، ریزر هایپرکلیر کاردیود (Razer HyperClear Cardioid)
قابلیت اتصالاتصال نوع USB Type-A یا 3.5 میلی‌متری
سیم1.8 میلی‌متر
وزن262 گرم
نورپردازیندارد
نرم‌افزارریزر ساینپس (Razer Synapse)

هدست ریزر بلک شارک v2

راحتی و طراحی هدست ریزر بلک شارک V2

ریزر بلک شارک قبلی ظاهر جالب توجهی داشت، اما هدفون Razer Blackshark V2 با طراحی جذاب و راحتِ خود آمادگی عصر جدید را دارد. ریزر رنگ سبز را هنوز به طور کامل کنار نگذاشته است (همچنین یک نسخه ویژه Blackshark V2 نیز به زودی با کابل سبز عرضه خواهد شد)، با این حال شبیه هدست هلیکوپتر نیست. هنوز تکه‌هایی از رنگ سبز در لوگوهای گوشی‌ها، کابلی که گوشی را به هدبند متصل می‌کند و حتی زیر دکمه بی‌صدا یا میوت (Mute) هدست گیمینگ بی‌سیم ریزر بلک شارک V2 دیده می‌شود. اما با در نظر نگرفتن سیم‌های اضافی و فلزی، هدست Blackshark V2 طراحی جالب توجهی دارد.

یکی از بخش‌های جالب طراحی این هدست، شکل نگه دارنده گوشی‌های آن است. بیشتر شبیه میله‌های باریک هستند و به گوشی‌ها اجازه می‌دهند که کمی به بیرون چرخش داشته باشند، اما نمی‌توانید آن‌ها را کاملاً به حالت فلت یا صاف دربیاورید. همچنین می‌توانید کاپ‌های هدست را کمی بیشتر پایین بکشید و آن را تنظیم کنید، البته در این صورت قسمت بیشتری از سیم دیده می‌شود. اما هرچه بیشتر سیم بیرون باشد و دیده شود، ممکن است زودتر آسیب ببیند. با این حال، گفته می‌شود که کابل آن از نوع Braided بوده و امکان آسیب دیدن آن کمتر است.

وقتی برای اولین بار هدست ریزر بلک شارک V2 را در دست می‌گیرید، متوجه دو نکته می‌شوید: اول اینکه بسیار سبک است و از لحاظ قیمت شبیه هدست‌های ارزان به نظر می‌رسد. ویژگی‌هایی مانند ظاهر فلزی و RGB در آن دیده نمی‌شود، گوشی‌ها نیز پلاستیک مات هستند. اما تمام این‌ها باعث شده است که وزن آن بسیار سبک و در نتیجه هدست راحتی باشد. درحالی‌که وزن سبک بدون شک به راحتی این هدست هنگام پوشیدن کمک می‌کند، استفاده درست ریزر از بالشتک و پد مناسب برای گوشی‌ها نیز مؤثر بوده است.

بالشتک‌های بیضی شکل گوشی‌ها دارای فوم حافظه‌دار هستند و این نوع فوم موقع فشار دادن، خیلی سفت یا مقاوم به نظر نمی‌رسد. البته گویا این ویژگی به نفع طراحی هدست بوده است؛ زیرا هیچ فشاری روی گوش‌ها و سر ایجاد نمی‌شود و برای کسی که موهای پرپشتی دارد، خیلی مناسب به نظر می‌رسد. استفاده از پارچه FlowKnit برای فوم مموری یا حافظه‌دار باعث شده است که پس از ساعت‌ها استفاده، گوشی‌ها همچنان خنک باشند. از آنجا که چرم برای مقابله با بیرون زدن صدا کاربردی است، گوشی‌های هدست Blackshark V2 دارای چرم داخلی هستند. به گفته ریزر، گوشی‌ها 2.56 در 1.57 اینچ هستند.

هدبند چرم مصنوعی، به جای فوم حافظه‌دار از پد مخملی استفاده می‌کند، اما ویژگی خوب آن سبکی هدبند است که روی سر حس نمی‌شود و ممکن است فراموش کنید که هدست ریزر بلک شارک V2 روی سرتان است. دکمه‌های کنترل سخت‌افزار فقط در قسمت گوشی سمت چپ قرار دارد. دکمه کم و زیاد صدا یا Volume نیز به خوبی و در دسترس طراحی شده است. این دکمه با یک شکاف قابل لمس در وسط، به نرمی حرکت می‌کند و می‌چرخد. دکمه بی صدا کردن میکروفون نیز به رنگ سبز طراحی شده است. کابل جدا نشدنی نیز در قسمت گوشی سمت چپ هدست قرار دارد و پورت میکروفون نیز به خوبی در آن قسمت طراحی شده است. شیوه طراحی دکمه‌های کنترل سخت‌افزاری طوری طراحی شده‌اند که به سادگی به همگی آن‌ها دسترسی داشته باشید.

هدفون Razer BlackShark V2

هدفون Razer Blackshark V2 دارای کابل Braided باریک‌تر، به ویژه یک اسپیدفلکس ریزر (Razer Speedflex) است که کشسانی زیادی دارد. این کابل به یک جک 3.5 میلی‌متری منتهی می‌شود، اما می‌توانید آن را به کارت صدای USB وصل کنید تا صدای THX Spatial و میکروفون و قابلیت صوتی را فعال کنید.

درایورهای جدید 50 میلی‌متری با پوشش تیتانیوم تریفورس را می‌توان ستاره‌های هدست Blackshark V2 دانست. اگرچه درایورهای معمولی، فرکانس‌های پایین، متوسط و بالا را در همان بخش درایور تنظیم می‌کنند، درایورهای تیتانیوم تریفورس ریزر، دارای سه پورت یا درگاه جداگانه برای هر کدام است. جدا کردن این فرکانس‌های صوتی منجر به تولید صدای واضح‌تر و باس می‌شود. هدست ریزر بلک شارک V2، دارای حفره‌های ضخیم‌تر اسپیکر برای صدای بیشتر و وضوح متوسط و بالا است و همچنین فرکانس بالاتری نسبت به رقبای خود دارد. هدفون Razer Blackshark V2 دارای فرکانس 28 کیلوهرتز در مقایسه با فرکانس 20 کیلوهرتزی Arctis 5 و فرکانس 25 کیلوهرتزی Cloud II است.

عملکرد صوتی هدست Blackshark V2

به طور کلی عملکرد درایورهای جدید هدست ریزر بلک شارک V2 جالب توجه است. صدا به اندازه کافی بلند است به طوری که بالا بردن صدا تا 50 درصد هنگام بازی و گوش دادن به موسیقی به حد کافی بلند به گوش می‌رسد. می‌توانید هدست Razer Blackshark V2 را با اتصال 3.5 میلی‌متری استفاده کنید، به این ترتیب، برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch) و دستگاه‌های موبایل مناسب می‌شود. اما برای دسترسی به ویژگی‌های پریمیوم مانند تغییر صدا و صدای فراگیر مجازی THX Spatial Audio به اتصال USB نیاز خواهید داشت.

ویژگی صوتی THX Spatial، صدایی 360 درجه ارائه می‌کند و از صدای فراگیر مجازی 7.1 نیز حتی سه‌بعدی‌تر است. هدست Blackshark V2 علاوه بر بکارگیری قابلیت THX Spatial Audio برای هر بازی یا موقعیتی، اولین نمایه‌های THX Game را ارائه می‌دهد و هدست‌های بیشتری این نمایه‌ها را در آینده خواهند داشت. بازی‌های تحت پشتیبانی، یک یا دو نمایه صوتی تائید شده توسط توسعه‌دهنده را دریافت می‌کنند. حالت THX Environmental به آنچه در ذهن توسعه دهنده است، نزدیک‌تر است و حالت THX Competitve بر عناصری از بازی که برای بُرد مهم هستند، مانند صدای شلیک یا قدم‌ها تأکید می‌کند و سایر صداهای پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند. هر دو با بهینه‌سازی اتاق یا فضایی که شخصیت شما در بازی در آن است، عمل می‌کنند و EQ و اسپیکر فراگیر مجازی را تنظیم می‌کنند.

بررسی هدست razer blackshark v2

با این حال، میزان کارآمدی نمایه‌های مخصوص بازیِ THX Spatial Audio ممکن است متفاوت باشد. می‌توانید تجربه خود را با تغییر محل اسپیکر شخصی‌سازی کنید، اما مایک ویلیامز از وبسایت Tom’s Hardware تجربه دیگری در مورد این گزینه داشته است و به گفته او، با خاموش یا روشن کردن نمایه‌های (profiles) THX Game تغییر چندانی در کیفیت صدا مشاهده نکرده است. برای مثال، در بازی «Apex Legends» با توجه به کاری که در بازی انجام می‌دهید، تفاوت بسیار اندکی دیده شد.

اما این تغییر به دلیل خاموش یا روشن کردن THX Spatial Audio یا یکی از نمایه‌های THX Game نبود. در واقع، حالت Competitive، کم شدن صداهایی که به بُرد در بازی کمک نمی‌کنند، مانند صدای وزش آرام باد یا صدای آتش‌سوزی در قسمتی از بازی، ممکن است تفاوت ایجاد کند. ضمناً در حالت Environmental، در مقایسه با زمانی که THX Spatial Audio کاملاً خاموش بود، صداها را با جزئیات کامل‌تری به گوش می‌رساند.

هنگام گوش دادن به پادکست‌ها و انواع ژانر موسیقی، صدای هدست ریزر بلک شارک V2، دقیق و چندلایه بود. قابلیت THX Spatial Audio صدای موسیقی را کمی تغییر داد به طوری که انگار صدای موسیقی به جای پشت گوش‌ها، در مرکز گوش‌ها پخش می‌شد. در مورد گوش دادن به صدای فراگیر فیلم با قابلیت THX Spatial Audio، نکته جالبی دیده نشد. اما در حالت کلی، هدفون Razer Blackshark V2 می‌تواند انتظارات صوتی شما را برآورده کند.

میکروفون Razer Blackshark V2

میکروفون HyperClear Cardioid برای نخستین بار در هدست Blackshark V2 بکار می‌رود، این میکروفون قابل جدا شدن است و دارای قابلیت «Noise cancellation» برای مسدود کردن صداهای پس‌زمینه به جز صدای شما است. ریزر ادعا می‌کند که این میکروفون دارای سرعت واکنش فرکانس 10 کیلوهرتز و نسبت سیگنال به نویز 60 دسیبل است. این میکروفون برای تماس‌های کنفرانسی یا گفت‌وگوی آنلاین بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

هدست ریزر بلک شارک v2

به گفته مایک ویلیامز که این هدست را تست کرده است، میکروفون HyperClear Cardioid همچنین صدای تلویزیون او را مسدود کرده و فقط صدای او از میکروفون پخش شده بود و همچنین صدای فَن کامپیوتر او را نیز مسدود کرده بود و از میکروفون عبور نکرده بود. البته این میکروفون نمی‌تواند با بهترین میکروفون‌های گیمینگ رقابت کند، اما با برخورداری از قابلیت Noise cancellation می‌تواند با میکروفون‌های مستقل رقابت کند. اگر از اتصال USB استفاده می‌کنید، می‌توانید از Razer Synapse برای تنظیمات میکروفون شامل صدای میکروفون و یک اکولایزر با نمایه‌های از قبل ساخته شده برای پخش، تماس کنفرانسی و تقویت میکروفون استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

نرم افزار و ویژگی های هدست ریزر بلک شارک V2

علاوه‌بر مواردی که پیش از این ذکر شد، قابلیت Razer Synapse، هنگام وصل بودن هدست به کامپیوتر از طریق USB، تنظیمات بیشتری را ارائه می‌دهد. همانطور که در بخش عملکرد صوتی گفته شد، یک بخش برای خاموش یا روشن کردن نمایه‌های THX Game وجود دارد. در اینجا می‌توانید لوکیشن اسپیکرهای مجازی را در یک دایره و از لحاظ فاصله با سر خود، تغییر دهید. علاوه‌بر عملکردهای تغییر میکروفون که در بخش میکروفون گفته شد، همچنین می‌توانید از اکولایزر عمومی به همراه گزینه‌هایی برای تقویت باس، صداگذاری و وضوح صدا استفاده کنید. نمایه‌های از پیش ساخته‌ای نیز مانند Default، بازی، Mobie، موسیقی و Custom به علاوه قابلیت ذخیره نمایه‌های خود وجود دارد.

قیمت هدست ریزر مدل بلک شارک V2

هدفون Razer Blackshark V2 از نمونه قبلی خود بهتر بوده و قابلیت‌های بیشتری دارد، دو تا از ویژگی‌های مهم آن سبکی و پد هدست است که هیچ فشاری بر سر و گوش وارد نمی‌کند. به علاوه، درایورهای آن نیز بسیار قدرتمند و دقیق هستند. برای کسانی که قصد خرید هدست Blackshark V2 را دارند می‌توان گفت که این هدست به قیمت حدوداً 100 دلار عرضه شده است. اما اگر به دنبال یک جایگزین برای هدست Blackshark V2 با قابلیت‌های RGB و ChatMix باشید، می‌توانید هدست SteelSeries Arctics 5 را بررسی کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه، از ویژگی‌های قابل توجه هدست ریزر بلک شارک V2، سبکی، پد راحت گوشی‌ها و درایورهای قوی آن است. همچنین با توجه به بررسی جامع انجام شده، هدست Blackshark V2 برای بازی، گوش دادن به موسیقی، پادکست و فیلم تماشا کردن نیز کیفیت خوبی ارائه می‌دهد. با این حال، چنانچه هر نظر یا سوالی در مورد هدفون Razer Blackshark V2 داشته باشید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌های پلازا بیان کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402