کیبورد استیل سریز اپکس پرو ؛ پنجره ای رو به آینده کیبوردهای گیمینگ

SteelSeries Apex Pro / کیبورد استیل سریز اپکس پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کیبورد استیل سریز اپکس پرو دارای قابلیت‌هایی است که تا چند سال قبل در حد رویا و آرزو بودند؛ با این حال قیمت کیبورد استیل سریز Apex Pro فاکتوری است که خیلی‌ها را از خرید آن منصرف می‌کند.

کیبورد استیل سریز اپکس پرو اولین کیبورد گیمینگ یک کمپانی بزرگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا Actuation کلیدهایش (میزان فشاری که باید برای فعال شدن کلیدها به آن‌ها وارد کنید) را به دلخواه خودتان تنظیم کنید. این مورد یک قابلیت بسیار مهم است که جای تحسین فراوانی دارد.

اما اگر این یک قابلیت را کنار بگذاریم، کیبورد استیل سریز Apex Pro در سایر زمینه‌ها عملکرد معمولی دارد، به خصوص با توجه به قیمت بسیار بالایی که باید برایش پرداخت کنید. کنترل Actuation بر عهده شما است، اما کلیدها بیش از اندازه نرم و اسفنج مانند هستند. همچنین یک نمایشگر اولد هم در این کیبورد وجود دارد، ولی از آنجایی که برای مشاهده اطلاعات روی آن باید چشم‌هایتان را از مانیتور بردارید بعید است خیلی به کار بیاید. با بررسی این کیبورد همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر نیز می‌توانید شاهد «بررسی کیبورد استیل سریز Apex Pro» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی کیبورد استیل سریز اپکس پرو

کیبورد SteelSeries Apex Pro شاید یک کیبورد خارق‌العاده نباشد، اما همچنان یک محصول بسیار خوب است، به شرطی که با قیمت آن مشکلی نداشته باشید. این کیبورد یک کیبورد خلاقانه و راحت است که نیم‌نگاهی هم به آینده دارد.

طراحی

کیبورد مخصوص بازی استیل سریز اپکس پرو با بدنه آلومینیومی ساخته شده و کلیدها نیز به گونه‌ای روی این بدنه سوار شدند که انگار در هوا معلق هستند. پیشتر کیبوردهای دیگری مثل ریزر Huntsman Elite نیز از این طراحی زیبا استفاده کرده بودند و در اینجا نیز این طراحی سبب شده کیبورد با سیم استیل سریز اپکس پرو به یک محصول جذاب تبدیل شود.

این کیبورد 43.69 سانتی‌متر طول و 13.46 سانتی‌متر عرض دارد و در مقایسه با کیبوردهای بزرگ گیمینگ یک کیبورد کوچک به حساب می‌آید. دلیل این امر این است که استیل‌سریز هیچ فضای اضافی در این کیبورد باقی نگذاشته و از تمامی قسمت‌های کیبورد استفاده کرده است. در کنار کیبورد شما یک استراحتگاه مچ مغناطیسی نیز دریافت می‌کنید که برخلاف نمونه‌هایی که در کیبوردهای ریزر و هایپرایکس می‌بینیم جنس نرم و لطیفی ندارد، اما به طور کلی بهتر از هیچی است.

SteelSeries Apex Pro / کیبورد استیل سریز apex pro

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
لوازم گیمینگ گیمرهای حرفه ای ؛ از صندلی تا کیبورد گیمینگ
محمد امین سرافراز07 اردیبهشت 1400 15:00
thumbnail
با بهترین کیبوردهای گیمینگ 2021 موجود در بازار آشنا ...
تیم پلازا20 اسفند 1399 21:00

اما جالب‌ترین بخش کیبورد، قسمت بالای سمت راست آن است. در آنجا شما یک نمایشگر اولد به همراه یک دکمه برای استفاده از آن و یک گردونه برای تنظیم صدا دارید. با کمک این سه، می‌توانید بیشتر ویژگی‌های کیبورد را بدون اینکه نیازی باشد در کامپیوتر وارد برنامه SteelSeries Engine شوید کنترل کنید. مثلا می‌توانید رنگ RGB را تغییر دهید، بین پروفایل‌های مختلف سوییچ و یا Actuation را تنظیم کنید.

نمایشگر اولد کیبورد استیل سریز اپکس پرو ویژگی است که در کمتر کیبوردی پیدا می‌کنیم، اما از طرف دیگر کاربرد چندانی هم ندارد. مثلا با این نمایشگر نمی‌توانید Actuation کلیدها را به صورت جداگانه تنظیم یا نورپردازی‌هایی با الگوهای مختلف برنامه‌ریزی کنید. در سایر موارد هم استفاده از مانیتور به همراه موس برای دسترسی به تنظیمات کیبورد خیلی عاقلانه‌تر از استفاده از یک نمایشگر سیاه و سفید کوچک است. با توجه به اینکه این نمایشگر یکی از فاکتورهایی است که قیمت کیبورد گیمینگ استیل سریز مدل Apex Pro را تا این حد بالا برده بهتر بود به جای آن از چند کلید اضافی برای مدیریت محتوای فایل‌های رسانه‌ای استفاده می‌شد.

قابلیت تنظیم Actuation

برگ برنده کیبورد استیل سریز Apex Pro امکان تنظیم Actuation کلیدهایش است. به طور کلی سوییچ هر کلید مکانیکی دارای یک Actuation مشخص است. Actuation همان میزان فاصله‌ای است که یک کلید باید پایین برود تا حرف مربوط به آن به سیستم ارسال شود. کلیدهای خطی (Linear) باید تا انتها فشرده شوند و کلیدهای لمسی (Tactile) نیز فقط تا نیمی از فاصله فشرده می‌شوند. این دو کلیدها هرکدام برای استفاده‌های مختلف کاربرد دارند و تا به امروز کیبوردی وجود نداشته که بتواند هردو این کلیدها را داشته باشد.

کیبورد گیمینگ استیل سریز اپکس پرو به شما این اجازه را می‌دهد تا میزان فاصله‌ای که یک کلید باید برای ثبت در سیستم پایین برود را تنظیم کنید. در برنامه SteelSeries Engine از 1 تا 10 سطح مختلف برای این کار وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید Actuation کلیدها را بین 0.4 تا 3.6 میلی‌متر تنظیم کنید. اگر سطح 1 را انتخاب کنید با کوچکترین فشاری کلیدها فعال می‌شوند و اگر سطح 10 را انتخاب کنید باید کلیدها را تا انتها فشار دهید.

این ویژگی بسیار مهم و بزرگی است که استیل‌سریز موفق شده به بهترین نحو ممکن آن را پیاده‌سازی کنید. استفاده از آن بسیار آسان است و تماما به صورت نرم‌افزاری انجام می‌شود. شما می‌توانید Actuation شصت و یک کلید را تنظیم کنید و برای هرکدام سطح مختلفی تعریف کنید. به کمک این ویژگی می‌توانید میزان Actuation دلخواه خودتان را برای اولین بار پیدا کنید یا اگر دقیقا می‌دانید باید آن را در چه سطحی قرار دهید می‌توانید برای بازی‌های شوتر اول شخص کمترین سطح را انتخاب کنید و برای تایپ کردن حروف بیشترین سطح را.

کلیدهای کیبورد استیل سریز اپکس پرو

کیبورد گیمینگ استیل سریز اپکس پرو از سوییچ‌های جدید OmniPoint استفاده می‌کنند که دارای نرخ پاسخ‌گویی 0.7 میلی‌ثانیه هستند. استیل‌سریز می‌گوید هر سوییچ تا 100 میلیون بار قابل فشار دادن است که 2 برابر طول عمر سوییچ‌های معمولی کیبوردهای مکانیکی است. با یک حساب ساده می‌توان گفت کیبورد SteelSeries Apex Pro مدت 15 تا 20 سال برای شما کار خواهد کرد. البته اگر به خوبی از آن نگهداری کنید.

سوییچ‌های OmniPoint هم می‌توانند خطی باشند و هم لمسی. از نظر صدا نیز این سوییچ‌ها بسیار ساکت هستند به خصوص در مقایسه با سایر کیبوردهای مکانیکی. فارغ از اینکه میزان Actuation را در چه سطحی قرار دهید، کلیدها به راحتی و نرمی بسیاری حرکت می‌کنند.

ویژگی های کیبورد استیل سریز Apex Pro

مهمترین ویژگی‌های این کیبورد نمایشگر اولد و قابلیت تنظیم Actuation کلیدها هستند که پیشتر به آن‌ها پرداختیم. نمایشگر اولد همانطور که گفته شد کاربردی ندارد، اما شاید در بازی‌هایی مثل CS:GO یا برنامه‌هایی مثل اسپاتیفای بتوان برای نمایش دادن آمار و ارقام یا نشان دادن عنوان آهنگ از آن استفاده کرد.

SteelSeries Apex Pro / کیبورد گیمینگ استیل سریز اپکس پرو

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دلایل کار نکردن کیبورد با سیم و نحوه رفع مشکلات مربوط ...
محمد علی‌محمدی06 شهریور 1401 16:30
thumbnail
معرفی بهترین کیبوردهای بی سیم 2021 + قیمت
امیربهنام عاشوری13 آذر 1400 13:30

همچنین اپلیکیشن Engine استیل‌سریز نیز یک برنامه بسیار صاف و ساده با رابط کاربری است که هر کاربری پس از مدت کوتاهی می‌تواند به آن مسلط شود. در این برنامه می‌توانید عملکرد هر کلید را به طور جداگانه تنظیم کنید، برای هر بازی یک پروفایل جداگانه بسازید و یا نورپردازی را مدیریت کنید.

عملکرد

کیبورد گیمینگ استیل سریز اپکس پرو همانطور که از نامش پیداست در بازی‌ها خودش را نشان می‌دهد. این کیبورد بهترین همراه شما در بسیاری از بازی‌ها در سبک‌های مختلف خواهد بود و به لطف نرمی، دقت و امکان تنظیم هر کلید به صورت جداگانه شما به راحتی می‌توانید از انجام بازی‌های مورد علاقه خود با این کیبورد لذت ببرید.

به خصوص امکان تنظیم Actuation بیشتر از همه برای کاربرانی که بازی‌هایی در ژانرهای مختلف را بازی می‌کنند کاربردی خواهد بود و بسته به هر بازی چه شوتر اول شخص و چه نقش آفرینی می‌توانید تنظیمات جداگانه‌ای برای کلیدها در نظر بگیرید.

سخن پایانی

اگر مشکلی با پرداخت هزینه 8 تا 9 میلیونی برای خرید کیبورد مکانیکی Gaming SteelSeries Apex Pro ندارید، این کیبورد بهترین انتخاب برایتان است. البته از آنجایی که این محصول بیشتر مانند یک نمونه اولیه و آزمایشی است، بدون نقص نیست و ایراداتی هم دارد. مثلا سوییچ‌ها شاید برایتان بیش از اندازه نرم باشند یا نمایشگر اولد خیلی به کارتان نیاید، اما از طرف دیگر برخی از قابلیت‌هایی که کیبورد استیل سریز اپکس پرو ارائه می‌کند، به معنای واقعی کلمه شگفت انگیز است.

امکان تنظیم Actuation هر کلید به صورت جداگانه که قبلا برای خیلی‌ها شبیه به رویا بود حالا به لطف این کیبورد به واقعیت پیوسته است. این کیبورد شاید بهترین کیبورد گیمینگ نباشد، اما پنجره‌ای به آینده این دسته از محصولات دنیای گیم به حساب می‌آید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402