نقد و بررسی سریال آنها ؛ مجموعه ای ترسناک در شبکه نمایش خانگی

دانلود سریال آنها ایرانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال آنها ایرانی مجموعه‌ای در ژانر وحشت است که هر هفته از پلتفرم فیلم نت پخش می‌شود. سریال ترسناک آنها در هر قسمت داستان و بازیگران متفاوتی دارد.

سریال ترسناک آنها مجموعه‌ای ایرانی به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی مهدی آقاجانی و میلاد جرموز است که هر هفته از پلتفرم فیلم نت پخش می‌شود. پخش این سریال از 6 خرداد 1400 آغاز شده و در مورد زمان پخش سریال آنها ایرانی باید بگوییم که قسمت جدید این مجموعه هر هفته پنج‌شنبه‌ها در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. اما نکته جالب درباره سریال ترسناک ایرانی آنها این است که این مجموعه در هر قسمت داستانی مستقل با بازیگرانی متفاوت دارد و هر قسمت آن حدود 50 دقیقه است.

هر قسمت از این سریال نامی مختص به خودش دارد و به عنوان مثال سریال ترسناک آنها قسمت اول با نام بت چین توزیع شده است. اگر از طرفداران فیلم و سریال‌های ترسناک هستید و جای خالی این آثار را در سینما و تلویزیون ایران احساس می‌کنید، در این مقاله از پلازا با معرفی و نقد و بررسی سریال آنها همراه ما باشید.

دانلود سریال آنها ایرانی

برای خرید و دانلود قانونی سریال آنها پرویز پرستویی بر روی لینک های زیر کلیک کنید

داستان سریال آنها ایرانی

همانطور که پیشتر خواندید، هر قسمت از سریال آنها ایرانی داستانی مجزا با بازیگرانی متفاوت دارد. این مجموعه در ژانر ترسناک ساخته شده و در هر قسمت سعی شده تا از خرافات و باورهایی که در فرهنگ ما (و حتی فرهنگ سایر کشورها) وجود دارد استفاده شود؛ مانند مراسم جن گیری، همزاد، دعانویسی و… در خلاصه داستان رسمی سریال آنها فیلم نت آمده است که:

جایی در تاریکی وجود دارد که ما درباره‌اش نمی‌دانیم، جایی که آنها ما را نظاره می‌کنند.

تا کنون 6 قسمت از سریال ترسناک ایرانی آنها منتشر شده که در ادامه مروری بر داستان آنها خواهیم داشت. قسمت اول با نام «بت چین» درباره مادر و پسری است که در خانه تنها هستند و یک تابلوی نقاشی مرموز آرامش آنها را برهم می‌زند. قسمت دوم «نون و پنیر آوردیم» نام دارد و درباره یک زوج جوان است که کودکشان تازه به دنیا آمده است، اما مرد برای تولد این کودک دست به دامن یک دعانویس شده بود. قسمت سوم با نام «هورلا هورلا» درباره پسر جوانی‌ست که در یک مراسم جن گیری شرکت می‌کند و بر خلاف توصیه‌هایی که به او کرده بودند، هنگام مراسم پنبه در گوشش نمی‌گذارد.

قسمت چهارم نیز با نام «عروسک مفت» منتشر شده و درباره عروسکی شوم و مرموز است که به خانه یک مادر و پسر راه پیدا می‌کند. در خلاصه داستان سریال آنها قسمت پنجم باید بگوییم که زوجی جوان چند روز دیگر عروسی‌شان است. آنها مشغول آماده‌سازی خانه و چیدن جهیزیه هستند، اما دختر حضور شخص دیگری را نیز حس می‌کند. این قسمت «همه چی تمام» نام دارد. قسمت ششم سریال ترسناک آنها با نام «جان جامد» درباره یک استاد دانشگاه است که بعد از خودکشی یکی از دانشجوهایش، صداهایی در خانه می‌شنود.

بازیگران سریال آنها

سریال آنها ایرانی در هر قسمت بازیگران متفاوتی دارد. در ادامه برخی از معروف‌ترین بازیگرانی را که تا کنون در این سریال دیده‌ایم معرفی می‌کنیم.

نورا هاشمی در نقش گلناز (قسمت اول)

بازیگران سریال آنها

نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه و همسر سابق سیاوش اسعدی است. این هنرپیشه از سال 1381 وارد عرصه بازیگری شده است. برخی از آثار او عبارتند از فیلم عروس افغان محصول سال 1382، فیلم وقتی همه خواب بودند محصول سال 1384، فیلم حوالی اتوبان محصول سال 1387، فیلم جیب بر خیابان جنوبی محصول سال 1392 و سریال‌های من یک مستاجرم و آغوش‌های خالی.

آناهیتا افشار در نقش مهتاب (قسمت دوم)

بازیگران سریال آنها ایرانی

همچنین بخوانید :

آناهیتا افشار بازیگر ایرانی متولد 7 مرداد 1365 در تهران است. این بازیگر در سال 1384 با سریال متهم گریخت وارد تلویزیون شد و در سال 1387 در فیلم زندگی با چشمان بسته بازی کرد. برخی از دیگر آثار آناهیتا افشار عبارتند از فیلم برف روی کاج‌ها محصول سال 1390، فیلم برف محصول سال 1392، فیلم ویلایی‌ها محصول سال 1395، فیلم کارت پرواز محصول سال 1396، فیلم هفت و نیم محصول سال 1397، سریال سه در چهار، سریال زیر هشت، سریال مدینه و سریال قورباغه.

حسام محمودی در نقش بهرنگ (قسمت دوم)

بازیگران سریال ترسناک آنها

حسام محمودی، بازیگر ایرانی، متولد 1 فروردین 1365 در تهران است. این هنرپیشه در سال 1391 با فیلم خسته نباشید! پا به عرصه بازیگری گذاشت. برخی از فیلم‌هایی که محمودی در آنها بازی کرده است عبارتند از فیلم امروز محصول سال 1392، فیلم سد معبر محصول سال 1395، فیلم آستیگمات محصول سال 1396 و فیلم رمانتیسم عماد و طوبا محصول سال 1398. او همچنین در سریال‌هایی چون سایه‌بان، دل‌دار و کلبه ای در مه به ایفای نقش پرداخته است.

پردیس احمدیه در نقش باران (قسمت پنجم)

نقد سریال ترسناک آنها

پردیس احمدیه بازیگر جوان ایرانی متولد 8 تیر 1371 در تهران است. این هنرمند در سال 1386 با فیلم مقلد شیطان به عرصه بازیگری راه یافت و با بازی در فیلم لاک قرمز محصول سال 1394 در بین عموم مردم بیشتر شناخته شد. برخی از دیگر فیلم‌های سینمایی احمدیه عبارتند از دلم می‌خواد محصول سال 1392، خانه دختر محصول سال 1393، خفه‌گی محصول سال 1395، مجبوریم و لامینور هر دو محصول سال 1398. او همچنین در سریال یادآوری حضور داشته است.

مجتبی پیرزاده در نقش مازیار (قسمت پنجم)

خلاصه داستان سریال آنها

مجتبی پیرزاده بازیگر ایرانی متولد 14 تیر 1364 در تهران است که در سال 1393 با فیلم پل خواب وارد سینما شده است. برخی از فیلم‌های پیرزاده عبارتند از فروشنده محصول سال 1394، شکستن همزمان بیست استخوان محصول سال 1397، مجبوریم و تومان هر دو محصول سال 1398. او همچنین در سریال‌های سایه‌بان و قلب یخی نیز بازی کرده است.

محمد بحرانی در نقش ناصر (قسمت ششم)

بررسی سریال آنها

محمد بحرانی، بازیگر، کمدین، صداپیشه، عروسک‌گردان و مجری ایرانی متولد 16 آذر 1360 در شیراز است. این هنرمند محبوب با صداپیشگی برای شخصیت‌هایی چون جناب خان در برنامه خندوانه و آقای همساده و ببعی در مجموعه کلاه قرمزی شناخته می‌شود. بحرانی در سال 1381 با برنامه نی‌نی‌مون وارد تلویزیون شد. اولین فیلم سینمایی او نیز اتوبوس شب محصول سال 1385 و به کارگردانی کیومرث پوراحمد بود.

برخی دیگر از آثار سینمایی و تلویزیونی محمد بحرانی عبارتند از فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه محصول سال 1390، فیلم نزدیکتر محصول سال 1393، فیلم مارموز محصول سال 1396، فیلم بی حسی موضعی محصول سال 1398، سریال گلشیفته، سریال هیولا، سریال دوپینگ و سریال دراکولا.

برخی از دیگر بازیگران سریال ترسناک آنها عبارتند از:

همچنین بخوانید :
  • هیراد محمدی در نقش هادی (قسمت اول)
  • شمیلا تابش در نقش بهناز (قسمت دوم)
  • نوید لایقی مقدم در نقش سیاوش (قسمت سوم)
  • نازنین فلاحی در نقش مرجان (قسمت سوم)
  • محمد ربانی در نقش پیرمرد جنگیر (قسمت سوم)
  • شیرین اسماعیلی در نقش شیدا (قسمت چهارم)
  • ماهان مرادی در نقش رامتین (قسمت چهارم)
  • میلاد قنبری در نقش حسام (قسمت چهارم)
  • خسرو احمدی در نقش پدر مازیار (قسمت پنجم)
  • زهرا برومند در نقش مادر مازیار (قسمت پنجم)

نقد سریال ترسناک آنها

ژانر وحشت در تلویزیون و سینمای جهان طرفداران زیادی دارد و این ژانر یکی از حوزه‌های پولساز صنعت سینما و سریال‌سازی محسوب می‌شود. از سری فیلم‌های ترسناک محبوب مانند اره، جیغ و پیچ اشتباه گرفته تا سریال‌هایی مانند American Horror Story و The Haunting of Hill House همه طرفداران بیشماری دارند. اما متاسفانه به ژانر ترسناک در سینما و سریال‌سازی ایران زیاد توجه نشده است و شاید یکی از دلایل آن، محدودیت‌هایی باشد که دست و پای سینماگران و سریال‌سازان را می‌بندد.

با این حال در ایران نیز آثار خوبی در این ژانر داریم؛ از «طلسم» داریوش فرهنگ و «خوابگاه دختران» محمدحسین لطیفی گرفته تا «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری. در تلویزیون اما این ژانر را کمتر دیده‌ایم و به جز آثاری که کمی با چاشنی ماوراالطبیعه همراه بودند (مانند سریال‌های «اغما»، «او یک فرشته بود» و اخیرا نیز «احضار»)، رد پایی از ژانر وحشت در تلویزیون وجود ندارد. البته در سال 1397 نیز سریال ترسناکی به نام «احضار» از شبکه نمایش خانگی عرضه شد که چندان مورد توجه قرار نگرفت.

نقد سریال آنها

حالا اما گروهی جوان با سریال ترسناک آنها به ژانر وحشت وارد شده‌اند. کارگردان‌های این سریال مهدی آقاجانی و میلاد جرموز و نویسنده آن نیز سروش روحبخش است. مهدی آقاجانی کارگردان و نویسنده است و از اواسط دهه هشتاد با ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه کار حرفه‌ای خود را آغاز کرده است. میلاد جرموز نیز کارگردان 38 ساله است که از سال 1387 وارد حوزه فیلمسازی شده است. اما این دو کارگردان جوان تا چه اندازه در ساخت سریال آنها ایرانی و ایجاد فضایی ترسناک موفق بوده‌اند؟ در ادامه و با نقد سریال آنها به این سوال پاسخ خواهیم داد.

فیلمنامه و شخصیت پردازی ها

در فرهنگ ایرانی، ما خرافات و باورهای عامه زیادی داریم که در ژانر ترسناک می‌توانند غوغا کنند و از طرف دیگر برای مخاطب ایرانی نیز ملموس و حتی ترسناک‌تر باشند. اما متاسفانه در سریال ترسناک آنها بیشترین چیزی که شاهدش هستیم «تقلید» است؛ تقلید از آثار ترسناک خارجی و عموما آمریکایی. البته که عموما آثار ترسناک خیلی قابل پیشبینی هستند و اگر شما چند فیلم و سریال ترسناک را تماشا کرده باشید، به یک فرمول کلی می‌رسید که در همه آنها تکرار می‌شود. اما سریال آنها بیش از حد در این فرمول غرق شده است؛ به اندازه‌ای که از همان اواسط و گاهی ابتدای اپیزود، می‌توان تا ته قصه را حدس زد.

زمان پخش سریال آنها

از طرف دیگر مشکل بعدی سریال آنها ایرانی شخصیت‌پردازی‌ها و منطق داستان است. متاسفانه اگر از مخاطبان این سریال باشید، بارها و بارها با حوادثی غیرمنطقی در طول داستان مواجه خواهید شد؛ به عنوان مثال زنی که قبل از خواب بدون هیچ توجیه و دلیلی قهوه می‌نوشد (قسمت اول)، یا مادری که بعد از دیدن ترس فرزندش او را دوباره تنها می‌گذارد (قسمت اول)، یا هاردی که در انباری نگهش می‌دارند و مرد برای آوردن هارد به انباری می‌رود (قسمت پنجم) و یا مردی که حتی موقع خواب هم گوشی‌اش را بی‌صدا نمی‌کند (قسمت ششم). بله، این موارد جزئیات کوچکی هستند، اما بی توجهی به همین جزئیات باعث می‌شود که ما مکررا از فضای ترسناک قصه جدا شویم و در نهایت بیشتر از اینکه ترسیده باشیم به دنبال توجیه‌هایی برای ضعف‌های فیلمنامه بگردیم.

موضوع دیگری که در بررسی سریال آنها به چشم می‌خورد و شدیدا آزاردهنده است، این راه رفتن‌های بی مورد و زیاد شخصیت‌هاست. این راه رفتن‌ها در نهایت حتی منجر به یک سکانس ترسناک یکهویی (Jump scare scene) نیز نمی‌شود (ترفندی که در اکثر آثار ترسناک از آن استفاده می‌شود) و به شدت فضای قصه را کسل‌کننده کرده‌اند. به غیر از این موضوع، سریال آنها ایرانی حتی در ترسناک‌ترین سکانس‌هایش نیز می‌تواند حوصله‌سربر و کسل‌کننده باشد؛ خصوصا برای مخاطب جدی ژانر وحشت که به راحتی می‌تواند سکانس‌های بعدی را حدس بزند.

با این حال می‌توانیم بگوییم که بهترین قسمت سریال ترسناک آنها تا کنون قسمت سوم آن با نام هورلا هورلا بوده است. ایده داستانی جالب و استفاده متفاوت از مفهوم همزاد، بازی‌های خوب و روایت درست، این قسمت را جذاب کرده‌اند.

دانلود سریال آنها

اما در کل باید بگوییم که قسمت‌های مختلف سریال آنها ایرانی در حد یک خرده روایت باقی می‌مانند. هر قسمت حدودا 50 دقیقه است. از طرفی این موضوع مثبت است و از طرف دیگر مضر. مثبت از این لحاظ که تکلیف این خرده روایت در این 50 دقیقه مشخص می‌شود و احتمالا اگر زمان پرداخته شده به هر داستان طولانی‌تر بود، با اثر ضعیف‌تری مواجه می‌شدیم.

اما از طرف دیگر این موضوع به نوعی برای سریال زیان‌بار بوده است؛ چراکه نویسنده، کارگردان‌ها و حتی بازیگران در این مدت کوتاه موفق به ساخت شخصیت‌ها و فضایی واقعی نشده‌اند و همانطور که می‌دانید در ژانر ترسناک، واقع‌گرایی می‌تواند ابزاری قوی برای ایجاد ترس در مخاطب باشد. اما متاسفانه نه خانواده‌ها و شخصیت‌های سریال ترسناک آنها واقعی هستند و نه از خرافات ملموس مربوط به فرهنگ ایرانی به نحو احسن استفاده شده است. به همین دلیل نیز «آنها» در حد یک ضمیر غایب باقی مانده است.

ببینیم یا نبینیم؟

همانطور که خواندید، سریال ترسناک ایرانی آنها در فیلمنامه و شخصیت‌ها ضعف‌های زیادی دارد. با این حال ممکن است برای مخاطبان ژانر وحشت بعضی از قسمت‌های آن جذاب باشند. اما اگر از دنبال‌کنندگان جدی آثار ترسناک هستید، مطمئن باشید که این سریال شما را راضی نخواهد کرد و شاید فقط تماشای بعضی از بازیگران ایرانی مانند محمد بحرانی و پردیس احمدیه در این موقعیت‌های ترسناک برایتان جالب باشد. حالا تصمیم با شماست؛ آیا این سریال را تماشا خواهید کرد؟

سریال آنها پرویز پرستویی

سوالات متداول

1. سریال آنها چند قسمت است؟

تا کنون 6 قسمت از سریال آنها ایرانی پخش شده است.

2. زمان پخش سریال آنها چه زمانی است؟

سریال ترسناک آنها هر هفته پنجشنبه‌ها از پلتفرم فیلم نت پخش می‌شود.

3. بازیگران سریال آنها چه کسانی هستند؟

سریال آنها در هر قسمت بازیگران متفاوتی دارد. برخی از بازیگران معروفی که در این مجموعه به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند عبارتند از نورا هاشمی، آناهیتا افشار، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، خسرو احمدی، محمد بحرانی و...

کلام آخر

سریال ترسناک آنها قسمت اول

سریال آنها ایرانی مجموعه‌ای ترسناک است که این روزها از پلتفرم فیلم نت هر هفته عرضه می‌شود. همانطور که خواندید، هر قسمت از این سریال داستان و بازیگران متفاوتی دارد. در ابتدای همین مقاله می‌توانید تریلر سریال آنها را تماشا کنید تا با فضای آن بیشتر آشنا شوید. برای پیگیری اخبار این مجموعه نیز می‌توانید به صفحه اینستاگرام سریال آنها مراجعه کنید.

آیا شما از بینندگان سریال ترسناک آنها هستید؟ نظر شما درباره این مجموعه چیست؟ آیا با شخصیت‌های آن ارتباط برقرار کردید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
وحید
.
15 مرداد 1402، 01:20
پاسخ
0
3
با وجود ضعف هایی که داره برای من سریال سرگرم کننده ای بود و ازش خیلی خوشم اومد. این که هر قسمت یه داستان مجزا داشت نقطه قوت این سریال بود و برخلاف نقدی که اینجا شد این سریال هیچ سکانسش واسه من کسل کننده نبود و من سکانس اضافی و الکی و وقت پرکن توش ندیدم. بجز قسمت اولش که یه کم از داستانش خوشم نیومد از بقیه قسمت هاش لذت بردم
avatar
علیرضا
.
20 دی 1400، 22:25
پاسخ
0
10
هیچ کشوری یک‌دفعه به پیشرفت نرسیده بلکه به تدریج پله های ترقی رو طی کرده ایکاش یکبار هم شده برای حمایت از پیشرفت ایم ژانر در ایران و خیلی موضوعات دیگه از موضع حمایت شونه خالی نکنیم
avatar
تهرانی مقدم
.
10 شهریور 1400، 15:49
پاسخ
0
2
ممنونم بابت لینک دانلود
avatar
مهدی آقاخانی
.
30 مرداد 1400، 16:28
پاسخ
0
7
بعد از دیدن این سریال دارم میگم ، واقعا برای ایران اولین سریال ترسناک خوب بود. من واقعا لذت بردم اگه با سینمای ترسناک هالیوود یا سینمای ترسناک ترکیه مقایسه کنیم کمی ضعیفتر بود ولی برای ایران اولین سریال قوی توی این ژانر بود ، واقعا ممنون از آقای پرستویی ، واقعا ممنونامیدوارم به فکر ساختن فصل 2 این سریال هم باشن من نمیدونم چرا توی ایران اینهمه سریال ضعیف ساخته میشه ولی برای پیدا کردن چنین سریالهای خوبی فقط 1 یا 2 مورد داریم یعنی کی همین سریال و یکی هم سریال احضار که از نظر من احضار از نظر داستانی خیلی ضعیف بود. پس چرا ایران مثل سایر کشورها سریالهای ترسناک زیاد نمیسازه , یعنی باید بگیم ایران تنها سریال به دردبخورش همین یدونه هستش یعنی ((آنها))- لااقل امیدوارم فصل 2 این سریال هم ساخته بشه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402