معرفی فیلم Pulp Fiction ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

فیلم Pulp Fiction 1994
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Pulp Fiction یکی از شاهکارهای کوئنتین تارانتینو است که در این مقاله قصد داریم با آن آشنا شویم. با معرفی فیلم داستان عامه پسند همراه ما باشید.

فیلم Pulp Fiction از فیلم های برتر دنیا نام یک فیلم آمریکایی محصول سال 1994 است. فیلم پالپ فیکشن یک کمدی سیاه جنایی در ژانر نئونوآر است. کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) کارگردان این فیلم است و داستان فیلم کاری از تارانتینو و راجر آوری (Roger Avary) است. نام فیلم Pulp Fiction یا به فارسی فیلم داستان عامه پسند، اشاره به مجله‌ها و رمان‌های مصور عامه‌پسند جنایی دارد که در نیمه قرن بیستم بسیار محبوب بودند. فیلم سینمایی Pulp Fiction شاهکار کوئنتین تارانتینو است. این اثر نامزد 7 اسکار شد و در جشنواره کن نیز نخل طلا را نصیب تارانتینو کرد. از این رو به یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ تبدیل شده است.

فیلم Pulp Fiction کوئنتین تارانتینو

گذشت سال‌ها سبب شد فیلم داستان عامه پسند کوئنتین تارانتینو محبوب‌تر و مشهورتر شود. منتقدین اغلب آن را سنگ‌بنای فیلم‌های پست‌مدرن می‌دانند. همچنین نام فیلم Pulp Fiction 1994 در سال 2013 به عنوان یک اثر مهم «فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی» وارد فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا شد. برای آشنایی بیشتر با فیلم Pulp Fiction اثر کوئنتین تارانتینو در این مقاله از پلازا همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Pulp Fiction 1994

اگر هنوز برای دانلود فیلم داستان عامه پسند ۱۹۹۴ اقدام نکرده‌اید، بهتر است عجله کنید. در این بخش چند لینک برای دانلود فیلم داستان عامه پسند با زیرنویس فارسی و دوبله فارسی برای شما آماده کرده‌ایم.

داستان فیلم Pulp Fiction

داستان فیلم Pulp Fiction

فیلم Pulp Fiction کوئنتین تارانتینو مجموعه‌ای از چندین داستان جنایی است که در لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد. این داستان‌ها هرکدام خط داستانی خود را دارند و در مجموع به هم مرتبط هستند. داستان‌ها در مورد دو گنگستر لس‌آنجلسی (جولز و وینسنت)، یک بوکسور (بوچ)، دو سارق مسلح خرده‌پا (پامپکین و هانی بانی) و گردش دونفره میا، همسر مارسلوس والاس و وینسنت است.

داستان فیلم داستان عامه پسند به صورت غیرخطی روایت می‌شود. شخصیت‌های فیلم پالپ فیکشن در وضعیت بدی قرار می‌گیرند، از آن وضعیت فرار می‌کنند و دچار وضعیت بدتری می‌شوند. فیلم 7 پرده دارد که نام هریک پیش از آغاز نمایش داده می‌شود. روایت‌های 1 و 7 و روایت‌های 2 و 6 بر یکدیگر هم‌پوشانی دارند و از دو دیدگاه متفاوت نمایش داده می‌شوند.

بازیگران فیلم Pulp Fiction

فیلم داستان عامه پسند با بازی جان تراولتا (John Travolta)، ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) و اوما تورمن (Uma Thurman) سبب شد این بازیگران نامزد جایزه اسکار شوند و بدین ترتیب دوران بازیگری آنها دگرگون شده و تبدیل به بازیگران مطرحی شدند. نقش وینسنت ابتدا به مایکل مدسن (Michael Madsen) پیشنهاد شده بود، ولی او بازی در فیلم دیگری را انتخاب کرد و بعدها برای این کار بسیار افسوس خورد. در این بخش با بازیگران فیلم داستان عامه پسند آشنا می‌شویم.

جان تراولتا در نقش وینسنت وگا

فیلم داستان عامه پسند با بازی جان تراولتا

جان تراولتا بازیگر و خواننده مطرح آمریکایی است. او در 18 فوریه 1954 (29 بهمن 1332) در نیوجرسی چشم به جهان گشود. مادر جان خواننده و بازیگر بود. جان، برادرش جویی و خواهرانش الن و مارگارت با الهام از مادر به حرفه بازیگری روی آوردند. جان در دهه 1970 به سبب بازی در سیتکام (Welcome Back, Kotter (1975-79 و فیلم‌هایی چون فیلم (Carrie (1976 مشهور شد. در دهه 1980 تقریبا خبری از وی نبود تا اینکه بار دیگر در سال 1994 با فیلم سینمایی داستان عامه پسند ورودی طوفانی به عرصه فیلم‌های سینمایی داشت.

او اولین بار در سال 1978 برای فیلم Saturday Night Fever نامزد جایزه اسکار شد. بازی در فیلم پالپ فیکشن بار دیگر او را نامزد جایزه اسکار کرد و نامزدی جوایز دیگری چون جایزه بفتا و جایزه گلدن‌گلوب را نیز برای او به ارمغان آورد. جان تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به 6 نامزدی و 1 برد جایزه گلدن‌گلوب، 1 نامزدی و 1 برد جایزه امی ساعات پربیننده و یک نامزدی جایزه گرمی اشاره کنیم. از جدیدترین فیلم‌های او می‌توانیم فیلم (I Am Wrath (2016، فیلم (Gotti (2018 و فیلم (The Fanatic (2019 را نام ببریم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
لیست 40 فیلم ترسناک ۲۰۲۱ ؛ تجربه وحشتی از جنس مرگ!
زهرا عزتی18 اردیبهشت 1401 13:30
thumbnail
دانلود فیلم سریع و خشن 9 با زیرنویس فارسی + تریلر، داستان، ...
نسیبه عسکری09 مرداد 1400 10:00

ساموئل ال. جکسون در نقش جولز وینیفیلد

بازیگران فیلم Pulp Fiction

ساموئل ال. جکسون تهیه‌کننده و بازیگر است. او متولد 21 دسامبر 1948 برابر با 30 آذر 1327 در واشنگتن است. او یکی از محبوب‌ترین بازیگران نسل خویش است. نزدیک به نیم قرن است که ساموئل به عنوان بازیگر فعالیت دارد. او در این مدت در بیش از 150 فیلم بازی کرده و فیلم‌هایش بیش از 27 میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌اند. بدین ترتیب وی گران‌قیمت‌ترین بازیگر در طول تاریخ است. او با حضور در فیلم‌هایی چون فیلم (Goodfellas (1990، فیلم (Jurassic Park (1993 و فیلم (Jackie Brawn (1997 بر شهرت خود افزود.

بازی در فیلم پالپ فیکشن برای او نیز خوش‌یمن بود و ساموئل را نامزد جایزه اسکار  و جایزه گلدن‌گلوب و برنده جایزه بفتا در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کرد. ساموئل در 11 فیلم از مجموعه فیلم‌های دنیای مارول نظیر فیلم (Avengers: Endgame (2019 بازی کرده است. وی همچنین در چند انیمیشن مانند انیمیشن The Incredible و چندین مستند، فیلم، سریال و بازی ویدئویی به عنوان صداپیشه حضور داشته است. از دیگر فیلم‌های او می‌توانیم فیلم (Unbreakable (2000، فیلم (Oldboy (2013 و فیلم (Glass (2019 را نام ببریم.

اوما تورمن در نقش میا والاس

فیلم سینمایی پالپ فیکشن

اوما تورمن بازیگر، نویسنده، تهیه‌کننده و مدل است. او متولد 29 آوریل 1970 (9 اردیبهشت 1349) در ایالت ماساچوست است. مادر او یک مدل حرفه‌ای بود و اوما نیز از سن 15 سالگی وارد این حرفه شد. 3 سال بعد، در سال 1988، بازیگری را آغاز کرد و با فیلم (Dangerous Liaisons (1988 شناخته شد. اوما شهرت بین‌المللی خود را مدیون بازی در فیلم سینمایی پالپ فیکشن است که او را نامزد جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه گلدن‌گلوب کرد. او همکاری با تارانتینو را ادامه داد و برای فیلم Kill Bill: Volume 1 & 2 دو بار دیگر نامزد جایزه گلدن‌گلوب شد.

اوما تورمن کار خود را به یک ژانر خاص محدود نکرده و در فیلم‌های متفاوتی از علمی-تخیلی و رمانتیک تا عاشقانه و کمدی حضور داشته است. از آثار او می‌توانیم فیلم ابرقهرمانی (Batman & Robin (1997، فیلم کمدی-موزیکال (The Producer (2005 و فیلم ترسناک (The House That Jack Built (2018 را نام ببریم. اوما سه فرزند دارد و دخترش مایا هایک (Maya Hawke) نیز بازیگر است.

بروس ویلیس در نقش بوچ کولیج

بازیگران فیلم داستان عامه پسند

بروس ویلیس (Bruce Willis) بازیگر و تهیه‌کننده مشهور، متولد 19 مارس 1955 (28 اسفند 1333) در آلمان است. مادر بروس آلمانی و پدرش آمریکایی بود و بروس همراه خانواده‌اش در سن 2 سالگی به ایالات ‌متحده ‌آمریکا نقل مکان کرد. او بازیگری را با تئاتر از دهه 1970 آغاز کرد. بروس با سریال (Moonlighting (1985-1989 شناخته شد. بروس ویلیس تاکنون در بیش از 70 فیلم بازی کرده، اما بیش از همه برای بازی در مجموعه فیلم‌های (Die Hard (1988-2013 شناخته می‌شود. او به عنوان خواننده تاکنون 3 آلبوم منتشر کرده است.

فهرست افتخارات بروس ویلیس بسیار طولانی است. او ستاره‌ای در بلوار مشاهیر هالیوود دارد و نامش بارها به عنوان جذاب‌ترین مرد توسط نشریات مختلف عنوان شده است. وی همچنین 3 نامزدی و 1 برد جایزه گلدن‌گلوب و 2 نامزدی و 1 برد جایزه امی ساعات پربیننده را در کارنامه خود دارد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین مستند های جهان | بهترین مستند های تاریخ که باید ...
فاطمه ایزدپناه15 آبان 1402 21:30
thumbnail
معرفی بهترین فیلم فانتزی ؛ معرفی و دانلود 62 عنوان از ...
تیم پلازا04 تیر 1402 10:30
thumbnail
فیلم مستقل چیست؟ معرفی بهترین فیلم های مستقل تاریخ ...
تیم پلازا28 خرداد 1401 17:30
thumbnail
بهترین فیلم های لهستانی ؛ از پیانیست تا ایدا
زهرا عزتی18 اردیبهشت 1401 10:30

نام دیگر بازیگران فیلم جنایی داستان عامه پسند را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید:

  • هاروی کایتل (Harvey Keitel) در نقش وینستون ولف
  • تیم راث (Tim Roth) در نقش رینگو (پامپکین)
  • آماندا پلامر (Amanda Plummer) در نقش یولاندا (هانی بانی)
  • ماریا دی میدیروش (Maria de Medeiros) در نقش فابیان
  • وینگ ریمز (Wing Rhames) در نقش مارسلوس والاس
  • اریک استولتس (Eric Stolz) در نقش لنس

نمرات منتقدین به فیلم Pulp Fiction

فیلم Pulp Fiction کاری از کوئنتین تارانتینو با بودجه‌ای 9 میلیون دلاری ساخته شد و پس از اکران عمومی در تاریخ 14 اکتبر 1994 برابر با 22 مهر 1373 به فروش نزدیک به 214 میلیون دلاری در گیشه رسید. ویژگی‌های بازتاب‌پذیری از خود، ساختار غیرمتعارف و تجلیل گسترده از فیلم سبب شد منتقدین آن را سنگ محک فیلم‌های پست مدرن بنامند. فيلم سينمايي Pulp Fiction 1994 عمدتا به عنوان یک اثر فرهنگی محسوب می‌شود و تاثیرات فراوانی بر انواع رسانه‌ها داشته است.

فیلم داستان عامه پسند در مجموع 51 نامزدی و 23 برد در جشنواره‌های مختلف داشته است. از مهم‌ترین جوایز فیلم Pulp Fiction 1994 می‌توانیم به 6 نامزدی و 1 برد جایزه اسکار (در بخش بهترین فیلمنامه)، 7 نامزدی و 2 برد جایزه بفتا (در بخش بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ساموئل ال. جکسون) و 5 نامزدی و 1 برد جایزه گلدن‌گلوب (در بخش بهترین فیلمنامه) اشاره داشته باشیم.

نمرات منتقدین به فیلم Pulp Fiction

در بررسی فیلم Pulp Fiction 1994 متوجه می‌شویم این فیلم از دید بینندگان و منتقدین نمرات بسیار خوبی گرفته است. بینندگان نمره 8.9 از 10 را به این فیلم داده‌اند. منتقدین متاکریتیک نیز علاوه بر نمره عالی 94 از 100، این فیلم را لایق برچسب «فیلم‌هایی که باید دید» نیز دانسته‌اند. فیلم Pulp Fiction در فهرست بسیاری از منتقدین جزء 10 فیلم برتر است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین در نقد فیلم پالپ فیکشن داریم.

Chicago Sun-Times / راجر ابرت: 100

فیلم Pulp Fiction، همانند فیلم Citizen Kane، چنان غیرخطی ساخته شده که شما می‌توانید آن را بارها ببینید بدون اینکه به یاد داشته باشید صحنه بعدی چه خواهد بود.

San Francisco Chronicle / مایک لاسال: 100

این فیلم از نوع نادر فیلم‌هایی است که اگر آن را با یک رمان مقایسه کنیم، رمانی است که وقتی صفحات باقیمانده را بررسی می‌کنید امیدوارید صفحات بیشتری از کتاب باقی مانده باشد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
نقد و بررسی فیلم کروئلا (Cruella 2021) + دانلود با زیرنویس ...
نسترن امین زاده11 خرداد 1400 19:00
thumbnail
نقد و بررسی فیلم The Marksman ؛ تریلر، داستان و نمرات منتقدین
فاطمه دارابی09 اسفند 1399 14:00
thumbnail
دانلود فیلم Wrong Turn 2021 ؛ تریلر، داستان و نمرات منتقدین
تیم پلازا08 اسفند 1399 14:00
thumbnail
بررسی فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) ؛ تریلر ...
تیم پلازا07 اسفند 1399 14:00

The New Yorker / آنتونی لین: 90

ساختار و معماری فیلم داستان عامه پسند ممکن است کج و معوج به نظر برسد، اما این دکوراسیون بسیار سرگرم‌کننده است.

Washington Post / ریتا کمپلی: 70

تجربه تماشای فیلم پالپ فیکشن همانند خندیدن روی لوله اسلحه، اندکی خسته‌کننده، بسیار بیمارگونه و شاید بیش از حد کسل‌کننده برای فیلمبازان باشد.

Los Angeles Times / کنت توران: 60

به نظر می‌رسد کارگردان و نویسنده فیلم، کوئنتین تارانتینو، در تلاش است تا تاثیر خود را بگذارد. برخی سکانس‌ها احساس ناراحت‌کننده‌ای از یک ناامیدی خلاقانه را دارند، از کسی که می‌‌ترسد شهرت خود را از دست بدهد و برای جلوگیری از آن به هرکاری دست می‌زند.

حقایق جالب فیلم Pulp Fiction

  • برای فیلم داستان عامه پسند هیچ موسیقی جدیدی ساخته نشد و تارانتینو از آهنگ‌های سال‌های گذشته آمریکا در این فیلم استفاده کرد.
  • در امارات متحده عربی و عربستان سعودی نسخه کاملا متفاوتی از فیلم اکران شد. سکانس‌ها جابجا و مونتاژ شدند تا وقایع از لحاظ زمانی به صورت خطی و درست کنار هم قرار گیرند.
  • فیلم پالپ فیکشن نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین تدوین شد.
  • رقیب اصلی فیلم ماندگار Pulp Fiction در اسکار فیلم Forrest Gump بود که در نهایت بیشتر جوایز را از آن خود کرد.
  • فیلم پالپ فیکشن یکی از اولین فیلم‌هایی بود که از اینترنت برای تبلیغات استفاده کرد.
  • سکانس رقص فیلم پالپ فیکشن تقلیدی از سکانس رقص فیلم کلاسیک 8 ½ محصول سال 1963 است.

حقایق جالب فیلم Pulp Fiction

  • کوئنتین تارانتینو در فیلم در نقش جیمی بازی کرده است. او ابتدا مردد بود نقش جیمی را بازی کند یا لنس را. در نهایت جیمی را انتخاب کرد تا بتواند تمامی صحنه‌های میا را از پشت دوربین ببیند.
  • در صحنه‌ای که میا شیک سفارش می‌دهد، گارسون از او می‌پرسد شیکِ مارتین و لوئیس می‌خواهد یا آموس و اندی؟ مارتین و لوئیس دو کمدین سفیدپوست هستند و آموس و اندی نیز به نمایش تلویزیونی آموس و اندی با حضور دو فرد سیاهپوست اشاره دارد. در واقع گارسون از میا می‌پرسد که شیک وانیلی می‌خواهد یا شکلاتی.
  • تارانتیتو شخصیت جولز را منحصرا برای ساموئل ال. جکسون نوشت. گرچه پس از مصاحبه عالی پل کالدرون این نقش به او رسید. جکسون پس از شنیدن این خبر بار دیگر به لس‌آنجلس رفت، دوباره مصاحبه داد و نقش را به نام خود کرد.
  • هر زمان وینسنت به سرویس بهداشتی می‌رود، پس از خروج اتفاق بدی برایش می‌افتد.
  • اوما تورمن در ابتدا از قبول این نقش خودداری کرد. بروس ویلیس نیز به پیشنهاد دوستش، هاروی کایتل، این نقش را پذیرفت.

کلام آخر

از اینکه در این مقاله با نقد فیلم Pulp Fiction همراه ما بودید سپاسگزاریم. اگر داستان فیلم توجه شما را به خود جلب کرده است، می‌توانید از طریق همین صفحه برای دانلود فیلم داستان عامه پسند اقدام کنید. بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما در مورد فیلم پالپ فیکشن هستیم. به نظر شما این فیلم می‌تواند شاهکار تارانتینو نام گیرد؟ آیا از طرفداران آثار این کارگردان بزرگ سینما هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
ازاد
.
02 تیر 1402، 17:45
پاسخ
0
0
واقعا هر دفعه فیلم عامه پسند رو می بینم در قسمتهایی از فیلم یادم میره که بعدش چه اتفاقی میافته با اینکه بارها فیلم رو دیدم. و این باور کردنی نیست.و یه جورایی مرموزه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402