علائم و نشانه های تشخیص خرابی باتری گوشی موبایل و تبلت + روش های جلوگیری

خرابی باتری گوشی / علائم خرابی باتری گوشی سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرابی باتری گوشی یکی از معضلاتی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند. در ادامه به بررسی علائم خراب شدن باطری گوشی و راه‌حل‌های جلوگیری از آن می‌پردازیم.

اصلی ترین علائم خرابی باتری گوشی را میتوان به کم کردن شارژ ناگهانی باتری ربط داد که در این زمینه باتری بدلایل مختلفی با این مشکل مواجه می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم شمارا با اصلی ترین دلایلی که ممکن است با این مورد مواجه شوید آشنا کنیم. در این زمینه وبسایت پلازا با بررسی اصلی ترین عوامل موجود سعی دارد به شما در این زمینه کمک شایانی نماید که اگر شما نیز جزو افرادی هستید که با مشکلات این چنینی مواجه شده اید پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله همراه ما باشید که به نکات خوب و ارزشمندی اشاره شده است.

اگر بخواهیم شمارا با اصلی ترین علائم خراب شدن باطری گوشی آشنا کنیم باید بدانید که در این زمینه بخش های مختلفی نقش دارند که یکی از اصلی ترین آنها استفاده نادرست از باتری در هنگام شارژ شدن است. لازم به ذکر است بدانید که اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از گوشی خود در هنگام شارژ شدن استفاده میکنید ، با مشکلاتی از این قبیل همراه خواهید شد که این مورد نه تنها سبب خرابی باتری می‌شود بلکه مشکلات متعدد سخت افزاری را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. امروزه برنامه های بسیاری در زمینه مدیریت باتری نقش دارند که بااستفاده از آنها میتوانید برنامه یا بازی هایس که در پس زمینه گوشی هوشمند در حال فعالیت هستند اما شما از آنها استفاده نمیکنید را شناسایی نمایید. این برنامه ها بدلیل دارا بودن تنظیمات مختلف برای ادامه فعالیت نیاز به شارژ و منابع دارند که یکی از این موارد که تقریبا اکثر شما با آن آشنا هستید برنامه های امنیتی هستند. این برنامه ها بدلیل ماهیت آنلاین و مداومی که دارا هستند بطور دایم در حال اجرا بوده که این مورد سبب میشود بچتا همیشه مقدار مختلفی از منابع و شارژ شما درگیر آنها شود. در ادامه میتوانید به دلایل دیگری در این زمینه دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از نشانه های خرابی باتری موبایل داغ شدن سریع آنها است. این مورد معمولا در هنگام اجرای بازی های اندروید رخ میدهد که در مدت زمان کمی باتری داغ میکند. باد کردن باتری نیز یکی دیگر از مواردی است که میتواند به شما هشدار دهد که باتری دستگاه هوشمند شما در حال خرابی است. اگر با این مشکل مواجه هستید پیشنهاد میشود سریعا باتری دستگاه خود را تعویض کنید کوتاه از خطرات احتمالی که ممکن است در آینده رخ دهد جلوگیری نمایید.

سلامت باتری دستگاه‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران گوشی‌های تلفن همراه امر حائز اهمیتی است ولی به جز نگه داشتن شارژ باتری برای استفاده روزانه باید مراقب طول عمر کلی باتری دستگاه هوشمندتان نیز باشید. باتری‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و این همان چیزی است که در جریان کاهش سرعت آیفون‌های اپل یا سایر برندهای گوشی‌های هوشمند، شاهدش بودیم. این گوشی‌ها دیگر مثل روز اول، شارژ باتری را نگه نداشته و حتی در حالت شارژ کامل نیز کارایی لازم را از خود نشان نمی‌دادند.

با این اوصاف شاید بهتر باشد از سلامت باتری گوشی هوشمند خود اطمینان حاصل کرده و با چند ترفند عمر باتری را افزایش دهید. در این مطلب به طور کامل به علائم باتری خراب موبایل می‌پردازیم و نحوه تشخیص آن و راه‌های جلوگیری از این اتفاق را نیز بررسی می‌کنیم.

6 نشانه که باید باتری گوشی خود را عوض کنید را در ویدیوی زیر ببینید:

در ادامه می‌خوانید:

علائم خرابی باتری گوشی

اگر با علائم خرابی باتری گوشی مواجه شده اید سریعا باید بدنبال راه چاره ای باشید زیرا باتری مانند مشکلات نرم افزاری با انجام یکسری کار های ساده برطرف نمی‌شود اللخصوص اگر یا مشکل جدی در این زمینه همراه هستید و نمی‌دانید که دلیل خرابی چیست پیشنهاد میشود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید که به موارد خوبی در این زمینه اشاره شده است.

نشانه های مختلفی در زمینه خراب شدن باتری وجود دارد که اگر بدنبال اصلی ترین علائم خراب شدن باطری گوشی هستید باید بدانید که در این زمینه بر خلاف آنچه در ذهن شما می‌گذرد موارد بسیاری نقش دارد که در ادامه میتوانید به اصلی ترین نشانه های خرابی باتری موبایل دسترسی پیدا کنید لازم است بدانید که اگر در این زمینه با مشکل جدی تری همراه هستید میتوانید بلما در نظرات همراه باشید.

سوالی که در این بخش به آن پاسخ خواهیم داد این است که اساسا نحوه فهمیدن خرابی باتری گوشی چگونه است و علائم خرابی باتری تلفن همراه، شامل چه مواردی می‌شوند. به طور کلی مهم‌ترین علائم خرابی باتری موبایل موارد زیر هستند. مشاهده هریک از این عوامل به این معنی است که سلامت باتری موبایل شما در معرض خطر است. پیشنهاد میشود در مقاله علائم خراب شدن باطری گوشی همراه ما باشید.

اگر بدنبال این هستید که بدانید از کجا بفهمیم باتری گوشی خراب است باما همراه باشید که در این مقاله به نکات و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه اشاره شده است که نباید آنها را نادیده بگیرید زیرا باتری را میتوان مهمترین بخش کارایی گوشی های هوشمند دانست که اگر در حالت بهینه قرار نداشته باشد قطعا سبب بروز مشکلات دیگر خواهد شد که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت پس پیشنهاد میشود باما در این مقاله همراه باشید.

1. باد کردن باتری

این نشانه، مهم‌ترین و واضح‌ترین علامت خرابی باتری گوشی شیائومی یا سایر دستگاه‌های هوشمند است. در این حالت قسمتی از تلفن همراه که محل قرارگیری باتری است دچار تورم یا به اصطلاح بادکردگی می‌شود. البته این در حالت خرابی شدید باتری گوشی است و برخی مواقع میزان این تورم کمتر است و باید به طور جداگانه باتری دستگاه را بررسی کنید. برای این کار باتری را از دستگاه خود خارج کرده و روی یک سطح صاف قرار دهید. در صورت تورم در باتری، تمام قسمت‌های آن به صورت هماهنگ روی سطح قرار نمی‌گیرد.

یکی دیگر از دلایل خرابی باتری گوشی زمانی رخ میدهد که در حال استفاده از یک اپلیکیشن یا بازی هستید و به صورت خودکار از آن خارج میشود. در این زمینه بسیاری از افراد ناخداگاه ذهن‌شان به سمت ویروسی شدن گوشی می‌رود که شاید این چنین نیز باشد اما باید بدانید که باتری در این شرایط برای اینکه با مشکل بیشتری مواجه نشود از برنامه ای که در حال استفاده از آن هستید خارج میشود و این مورد سبب بسته شدن آن خواهد شد. در صورت مواجه شدن با این مشکل میتوانید مقدار مصرفی یا درصد شارژ را بررسی کنید که در این زمینه برنامه های بسیاری برای اندروید و آی او اس عرضه شده اما پیشنهاد میشود اگر گوشی شما از این برنامه به صورت اختصاصی برخوردار است از آن استفاده کنید. در این زمینه شرکت سازنده بادر نظر داشتن ویژگی های گوشی بهترین برنامه را در محصول قرار میدهد که اگر گوشی شما از این برنامه پشتیبانی نمیکند میتوانید به برنامه های مختلفی نظیر باتری دکتر و… مراجعه نمایید.

2. خاموشی گوشی یا تبلت

اگر گوشب یا تبلت شما زمانی که انتظارش را ندارید به طور ناگهانی خاموش می‌شوند به احتمال بسیار زیاد سلامت باتری خود را از دست داده‌اند. به عنوان مثال اگر گوشی یا تبلت با داشتن حدود 20 درصد شارژ یا بیشتر از فعالیت باز مانده و خاموش می‌شوند، یعنی با مشکل خرابی باتری گوشی مواجه شده‌اید.

اگر از کاربرانی هستید که با گوشی های سامسونگ فعالیت میکنید حتما با علائم خرابی باتری گوشی سامسونگ مواجه شده اید. متاسفانه محصولات قدیمی این شرکت در بخش باتری از ویژگی و مقاومت خوبی برخوردار نیستند و این مورد سبب شد تا از سال ۲۰۲۰ شرکت سامسونگ فکری در این زمینه داشته باشد. امروزه گوشی های که از این شرکت روانه بازار می‌شود با ظرفیت بالا و استحکام عالی همراه هستند به نحوی که در تست های مربوط به مقاومت باتری برخی محصولات گوشی توانسته اند به عدد صد ساعت کار مداوم نیست دسترسی پیدا کنند. امروزه دستیابی به این عدد کار دشواری است زیرا نحو ساخت و ساختار مربوط به باتری ها از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه شرکت سامسونگ در این زمینه توانسته به موارد بسیار خوبی دسترسی پیدا کند.

3. خوردگی باتری

باتری‌های موبایل یا هر دستگاه هوشمند دیگری در انتهای خود اتصالات فلزی ریزی دارند که در هنگام قرارگیری در محل نصب دستگاه هوشمند باید در تماس با نقاط فلزی ریز دیگری قرار گیرند که در دستگاه تعبیه شده‌اند. به این قطعات فلزی ریز کانکتور یا اتصال‌دهنده می‌گویند. کانکتورها وظیفه اتصال باتری با تلفن همراه و تبادل انرژی میان باتری و گوشی را به عهده دارند.

برخی مواقع به دلایل متعدد ممکن است این ذرات فلزی دچار خراش یا خوردگی شوند. در این حالت اتصال میان باتری و دستگاه به خوبی برقرار نشده و انرژی لازم میان آنان تبادل نمی‌شود. در این حالت باید باتری گوشی تعویض شود.

نشانه های خراب شدن باتری گوشی از دید عمر نیز شاید برایتان حائز اهمیت باشد که در ادامه میتوانید به توضیحات مربوط به این زمینه دسترسی داشته باشید. باتری های لیتیومی را میتوان امروزه جزو مقاوم ترین باتری های جهان دانست که در نگهداری شارژ از مقاومت خوبی برخوردار هستند اما همانطور که میدانید امروزه هیچ سخت افزاری دایمی نیست که باتری یکی از آن موارد است. اگر سال های طولانی از یک باتری استفاده میکنید به احتمال زیاد عمر باتری شما در حال اتمام است که در این زمینه باتری مربوط توان ارایه خدمات به گوشی را نداشته و در زمینه هایس که از باتری و منابع بالایی استفاده میشود یه نوعی کم می آورد که قبل از تعویض باتری گوشی پیشنهاد میشود به مشکلات نرم افزاری که در ادامه آمده است نگاهی داشته باشید.

خراب شدن باطری گوشی / تست خرابی باتری گوشی

4.خالی شدن ناگهانی باتری گوشی

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی یکی دیگر از علائم خرابی باتری گوشی سامسونگ و دیگر برندها است. گاهی اوقات ممکن است با شارژ باتری صد در صد خانه را ترک کنید و ساعاتی بعد شارژ باتری به 20 درصد یا کمتر برسد یا حتی از کار بیفتد. این اتفاق دلایل متعددی دارد اما یکی از دلایل آن نیز می‌تواند خرابی باتری گوشی باشد. در این حالت باید عوامل دیگر را بررسی کنید اگر هیچ یک از آنان عامل خالی شدن باتری نباشند به احتمال بسیار زیاد تلفن همراه شما فاقد سلامت باتری است و باید برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.

از کجا بفهمیم که باتری گوشی خراب است ؟ در پاسخ به این سوال همانطور که گفته شد موارد بسیاری نقش دارند که مشکلات نرم افزاری یکی از آن مواردی است که شاید تقریبا تمام کاربران با آن مواجه هستند. امروزه برخی برنامه ها بدلیل نوع ساختاری که در اختیار دارند با بستن‌شان بازهم در پس زمینه فعالیت میکنند که در این زمینه با اسکن منابع میتوانید متوجه آنها شوید. امروزه گوشی های هوشمند از اسکنر و مدیریت باتری های اختصاصی برخوردار هستند که با استفاده از آنها میتوانید به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید. اگر هنوز هم با مشکل خرابی باتری مواجه هستید پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله همراه پلازا باشید که در ادامه به نکات خوب دیگری نیزاشاره شده است.

5. گرم شدن بیش از حد گوشی

انجام بازی‌های پرحجم یا اجرای برنامه‌های سنگین در گوشی هوشمند، از عواملی هستند که دمای باتری تلفن همراه را بیش از حد بالا می‌برند و این امری طبیعی است. اگر زمانی که گوشی خود را به شارژ می‌زنید یا برنامه سنگینی روی آن اجرا نمی‌کنید، متوجه گرم شدن آن و افزایش بیش از حد آن می‌شوید این مورد یکی از علائم باتری خراب موبایل است و باید سلامت باتری خود را بررسی کنید.

تشخیص خرابی باتری گوشی در گذشته کار نسبتا دشواری بوده است اما امروزه با افزایش سطح فناوری و ظهور برنامه های مدیریت باتری این عمل کار آسانی شده است اما باید موارد متعددی را بررسی کنید تا بتوانید به اصلی ترین دلیل خرابی باتری گوشی دست پیدا کنید. در این زمینه موارد بسیاری در اختیار شما کاربران پلازا قرار گرفت که در این بخش قصد داریم به اطلاعات مربوط به صفحه نمایش اشاره داشته باشیم. نرخ تازه سازی یا کیفیت صفحه نمایش یک بخش کلیدی در زمینه مصرف باتری بشمار میرود که این بخش اگر در نهایت کارایی قرار داشته باشد قطعا باتری بیشتری مصرف میشود که در تنظیمات گوشی و بخش صفحه نمایش میتوانید به اطلاعات خوبی در این زمینه دسترسی داشته باشید.

6. خاموشی دائم گوشی

اگر تلاش می‌کنید تا تلفن همراه یا تبلت خود را روشن کنید اما موفق نمی‌شوید و دستگاه هوشمندتان به هیج عنوان روشن نمی‌شود یعنی مشکلی جدی برای سخت‌افزار گوشی هوشمند ایجاد شده است. مشکل سخت افزاری ممکن است برای قطعات مختلف تلفن همراه ایجاد شده باشد. یکی از مشکلات سخت افزاری که سبب روشن نشدن دستگاه هوشمند می‌شود خراب شدن باطری گوشی
است و برای بررسی بیشتر باید دستگاه خود را به یک متخصص نشان دهید.

یکی دیگر از علائم خرابی باتری موبایل را میتوان به ظرفیت باتری ربط داد که شاید گوشی و ظرفیت باتری که در اختیار دارید ازسژح بالایی برخوردار نباشد زیرا به نسبت قیمتی که برای خرید گوشی پرداخت میکنید میتوانید به منابع و سخت افزار دسترسی داشته باشید. اگر گوشی شما از نسل گوشی های جدید و قدرتمند است پیشنهاد میشود به موارد مربوط به نرم افزار و برنامه های پس زمینه که در توضیحات فوق آمده است نگاهی داشته باشید تاشاید بتوانید به اصلی ترین دلیل کاهش باتری در مدت زمان کم دسترسی پیدا کنید. باما در ادامه این مقاله همراه باشید.

7. عدم فعالیت گوشی پس از جدایی از شارژر

در برخی مواقع، پس از خراب شدن باطری گوشی، دستگاه از کارکرد باز مانده و تنها زمانی امکان استفاده از آن وجود دارد که به طور دائم به کابل شارژر خود متصل باشد. در این حالت، قادر به جدا کردن گوشی از شارژر نخواهید بود و به محض قطع اتصال شارژر، تلفن همراه یا دستگاه هوشمند شما از کار خواهد افتاد. باما در مقاله علائم خراب شدن باطری گوشی همراه باشید.

در این مقاله به اطلاعات خوبی در مورد باتری اشاره شد که اگر هنوز سوال از کجا بفهمیم باتری گوشی خراب شده برایتان پابرجاست میتوانید نوع گوشی و مشکلی که با آن مواجه هستید را در نظرات برای ما ارسال کنید تا بااصلی ترین دلیلی که ممکن است به خرابی باتری شما مربوط باشد دسترسی داشته باشید.

8. اختلال در شارژ

از دیگر علائم خرابی باتری آیفون و گوشی‌های اندرویدی، بروز اختلال در شارژ آن است. طولانی شدن بیش از حد فرآیند شارژ یا شارژ نشدن باتری هنگام اتصال به شارژر از جمله نشانه‌های اختلال در شارژ باتری هستند. این اختلال ممکن است به دلیل خرابی شارژر یا خرابی باتری باشد که در هر دو حالت باید بررسی شود. شما عزیزان میتوانید نظر خودرا نسبت به علائم خراب شدن باطری گوشی باما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه بدانید باتری سالم گوشی چند ساعت کار میکند ابتدا باید نوع گوشی و باتری آنرا مورد بررسی قرار دهید که اگر در این زمینه اطلاعات کافی برخوردار نیستید میتوانید نام گوشی را در نظرات برای ما ارسال کنید تا مدت زمانی که میتوانید از باتری گوشی مربوط استفاده کنید را برایتان به همراه توضیحات بازگو کنیم. پیشنهاد میشود در ادامه مقاله علائم خراب شدن باطری گوشی همراه پلازا باشید.

9. هنگ کردن؛ از علائم باتری خراب موبایل | علائم خراب شدن باطری گوشی

هنگ کردن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه با آن مواجه می‌شوند. دلایل هنگ کردن گوشی عمدتا مشکلات نرم‌افزاری شامل، کمبود حافظه، ازدیاد برنامه‌های سنگین یا وجود برنامه‌هایی با گرافیک بسیار بالا در گوشی است. اما برخی اوقات هنگ کردن گوشی به دلایل نرم‌افزاری ارتباطی ندارد و به دلایل سخت افزاری مانند خراب شدن باطری گوشی اتفاق می‌افتد. برخی اوقات با تعویض باتری گوشی و عدم استفاده از کیفیت مناسب این اتفاق رخ می‌دهد.

10. سیاه شدن و تورم نمایشگر گوشی

این اتفاق اکثرا در گوشی‌ها و دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که امکان جدا کردن باتری از آنان وجود ندارد. در این حالت با خراب شدن باتری گوشی، نشانه آن در نمایشگر گوشی به صورت بروز لکه‌های سیاه و بادکردگی بروز می‌کند. نظر شما در مورد علائم خراب شدن باطری گوشی چیست باما همراه باشید.

در این مقاله از سایت پلازا به نشانه های خرابی باطری اشاره شد که موارد مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. اگر با سوال یا ابهامی در این زمینه همراه هستید میتوانید سوالات خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا پاسخ کارشناسانه مربوط به گوشی خود را دریافت کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید در نظرات سایر مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند را مطالعه کنید. اگر مورد دیگری در مقاله علائم خراب شدن باطری گوشی مدنظر شماست باما در ارتباط باشید.

تست خرابی باتری گوشی

با وجود نشانه‌های بالا که حاکی از خراب شدن باتری غیرقابل تعویض گوشی هستند می‌توانید از برخی روش‌ها از سلامت باتری گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

1. چک کردن خرابی باتری گوشی با شماره گیری کد

یکی از راه های تشخیص خرابی باتری گوشی در برخی از گوشی‌های اندرویدی استفاده از کدهای مخفی است. در بیشتر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید با شماره‌گیری کد *#*#4636#*#* و انتخاب گزینه Battery Information به تشخیص خرابی باتری گوشی بپردازید. اگر باتری مشکلی نداشته باشد در قسمت Battery health کلمه Good را مشاهده خواهید کرد.

همچنین در این قسمت می‌توانید دمای باتری را هم مشاهده کنید. دمای باتری در حالتی که از آن استفاده نمی‌کنید باید بین 30 تا 40 درجه باشد. لازم به ذکر است که این کد تنها در گوشی‌هایی که پردازنده اسنپدراگون داشته باشند کار می‌کند.

2. نرم افزار تست خراب بودن باتری گوشی اندروید AccuBattery

روش بالا تنها اطلاعات کلی در مورد باتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و ممکن است در برخی گوشی‌ها نیز کار نکند. برای آنکه به اطلاعات جامع‌تری برای جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی دسترسی داشته باشید می‌توانید نرم افزار تست خراب بودن باتری گوشی اندروید AccuBattery را دانلود کنید.

علائم باتری خراب موبایل / نرم افزار تست خراب بودن باتری گوشی اندروید

پس از نصب این برنامه باید برای تست خرابی باتری گوشی به آن چندروزی فرصت بدهید و چندین بار اجازه دهید باتری تخلیه و شارژ شود. پس از گذشت این مدت، برنامه در زبانه Health وضعیت باتری را به شما نشان می‌دهد. هرچقدر وقت بیشتری به برنامه بدهید اطلاعات آن دقیق‌تر خواهد شد.

AccuBattery معمولا برای یک باتری نو عدد 95 درصد را نشان می‌دهد و شما نیز باید همین عدد را معیار قرار دهید. روش تشخیص خرابی باتری گوشی خیلی دقیق نیست و شما باید یک بازه 5 درصدی برای خطا و اشتباه برای آن درنظر داشته باشید. اگر درصد سلامتی باتری گوشی شما بالای 80 درصد بود یعنی باتری سالم است اما اگر این عدد زیر 70 درصد بود و گوشی شارژردهی خوبی نداشت ممکن است در حال دریافت اولین نشانه‌های باتری موبایل خراب شده باشید و بهتر است یک باتری جدید بخرید.

3. چک کردن خراب شدن باتری گوشی آیفون

کاربران آیفون می‌توانند برای آگاهی از علائم خرابی باتری آیفون و پیشگیری از مشکلات باتری به قسمت باتری iOS مراجعه کنند. برای دسترسی به این قسمت ابتدا باید به Settings سپس Battery و بعد Battery Health بروید.

خرابی باتری گوشی / خراب شدن باتری غیرقابل تعویض گوشی

در این صفحه و در قسمت Maximum Capacity می‌توانید ظرفیت واقعی باتری را به درصد مشاهده کنید. یک باتری جدید و سالم ظرفیت 100 درصدی دارد در حالی که یکی از علائم باتری خراب موبایل ظرفیت پایین‌تر از 100 درصد و شارژدهی نامناسب است.

علت خرابی باتری گوشی و روش های استفاده صحیح از آن

تا کنون از روش‌های تشخیص خرابی باتری گوشی و راه‌های تست سلامت باتری با استفاده از برنامه‌های مختلف و کدهای تست سلامت باتری گوشی اطلاع یافتید. سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که دلایل خرابی باتری گوشی چیست و چگونه از خراب شدن باتری گوشی جلوگیری کنیم؟ و اینکه نشانه های خرابی باتری موبایل سامسونگ چیست ؟

1.از شارژر اوریجینال گوشی یا تبلت استفاده کنید

شارژرهای اصلی دستگاه‌های هوشمند معمولا در بسته‌بندی آنان قرار گرفته‌اند و مخصوص دستگاه هوشمند شما طراحی و تولید شده‌اند بنابراین بهترین گزینه برای شارژ گوشی یا تبلت شما هستند. اگر پس از مدتی شارژر اصلی خراب شود بهتر است شارژر اوریجینال دیگری را جایگزین آن کنید. چرا که شارژرهای تقلبی و بی‌کیفیت، قادر به تامین یکنواخت انرژی باتری نیستند و از عوامل خرابی باتری گوشی به حساب می‌آیند.

2. هرگز دستگاه خود را تا 100% شارژ نکنید

شاید تصور کنید باید اجازه دهید تا گوشی شما به طور کامل و تا درصد پایانی آن شارژ شود اما متخصصان حوزه تکنولوژی نظر دیگری دارند. آنان معتقدند شارژ باتری تا 100 درصد یک دلیل خراب شدن باتری موبایل در طولانی مدت است. بهترین حالت جدا کردن گوشی از شارژر، زمانی است که درصد شارژ باتری حدود 90 تا 95 درصد باشد. علاوه بر این هرگز نباید اجازه دهید که باتری گوشی به زیر 15 درصد برسد تا آن را به شارژ بزنید چرا که این رفتار نیز در آینده سبب خراب شدن تدریجی باتری گوشی می‌شود. اگر سوال یا ابهامی در زمینه نشانه های خرابی باتری موبایل دارید میتوانید سوالات خودرا برای ما ارسال کنید.

3. با گوشی در حال شارژ خود کار نکنید

یکی از مخرب‌ترین و زیان‌آورترین رفتارها برای باتری گوشی کار کردن با آن در هنگام اتصال به شارژر است.هنگامی که از گوشی هنگام شارژ استفاده می‌شود روند افزایش و کاهش شارژ به طور همزمان با هم اتفاق می‌افتد و همین عامل سبب آسیب شدید به باتری و خراب شدن آن می‌شود. آیا راهکار های دیگری در مورد نشانه های خرابی باتری موبایل وجود دارد باما در نظرات مربوط به مقاله نشانه های خرابی باتری موبایل همراه باشید.

4. به باتری اجازه ریکاوری دهید!

استفاده مداوم و بیش از حد از گوشی در طولانی مدت از عمر مفید باتری گوشی می‌کاهد و عملکرد آن را مختل می‌کند. به منظور جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی و ریکاور شدن آن، بهتر است تلفن همراه خود را در طول هفته به مدت 7 یا 8 ساعت خاموش کنید تا به اصطلاح تنفسی به باتری گوشی بدهید و از کاهش طول عمر آن جلوگیری کنید. نظر شما در مورد مقاله نشانه های خرابی باتری موبایل چیست ؟

5. باتری اوریجینال بخرید

اگر باتری فعلی تلفن همراه شما عملکرد خوبی ندارد و دچار آسیب و خرابی شده است باید به جای تعمیر باتری خراب گوشی به سرعت آن را تعویض کرده و باتری دیگری جایگزین آن کنید. همانطور که در بخش خرید شارژر ذکر کردیم، خرید محصولات تقلبی و بی‌کیفیت نه تنها به صرفه نیست بلکه هزینه بیشتری نیز بابت تعمیر و تعویض مداوم آن باید پرداخت کنید و در نهایت نیز کیفیت مورد نظر و مناسب را برای شما فراهم نخواهد کرد.

بنابراین به نفع شما است که پس از خراب شدن باتری گوشی آیفون باتری اصل و با کیفیتی را در گوشی هوشمند خود قرار دهید تا از آسیب‌های احتمالی بعدی، جلوگیری کنید. اما باتری اوریجینال را از کجا تهیه کنیم؟ در ادامه به این پرسش نیز پاسخ می‌دهیم. شما عزیزان میتوانید در نظرات نشانه های خرابی باتری موبایل باما همراه باشید.

باتری گوشی موبایل و تبلت اوریجینال را از کدام فروشگاه اینترنتی بخریم؟

برای تهیه باتری انواع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مختلف به راحتی می‌توانید به سایت فروشگاه پلازا مراجعه کنید و از میان صدها مدل باتری‌های اوریجینال باتری مورد نظر خود را انتخاب و با خیال راحت خریداری کنید. پلازا مرجعی مطمئن برای خرید انواع محصولات اصل و با کیفیت با مناسب‌ترین قیمت‌ها است.

خراب شدن باطری گوشی / تعمیر باتری خراب گوشی

علاوه بر این محصولاتی که کپی بوده و در این فروشگاه به فروش می‌رسند با لیبل مخصوص مشخص شده‌اند و بهترین کپی‌های موجود در بازار هستند. تنوع محصولات فروشگاه پلازا بسیار بالا است و قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به سایر فروشگاه‌های اینترنتی موجود دارد. پلازا در امر مشتری مداری تا آنجا پیش رفته است که تمامی محصولات از جمله باتری‌های گوشی (باتری سامسونگ، باتری آیفون و…) و تبلت با استفاده از دستگاه‌های مخصوص بررسی و آنالیز می‌شوند تا از کارآیی آنان اطمینان حاصل شود و سپس با ضمانت ویژه به مشتریان عرصه می‌شوند و گارانتی تعویض دارند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید به کیفیت محصولات اطمینان کرده و خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول

1. اصلی ترین نشانه خراب شدن باتری موبایل چیست؟

مهمترین علائم باتری خراب موبایل خالی شدن سریع شاررژ گوشی، شارژ نشدن کامل باتری، داغ شدن باتری و تورم و باد کردن آن است.

2. چگونه باد باتری گوشی رو بخوابونیم؟

باد کردن باتری نشانه انباشت جریان الکتریسیته بیش از حد در سلول‌های باتری است که می‌تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود. چنین باتری قابل تعمیر نیست و نمی‌توانید باد آن را بخوابانید. به محض اینکه متوجه باد کردن باتری شدید باید با نهایت احتیاط آن را از گوشی خارج و یک باتری جدید خریداری کنید.

3. چگونه بفهمیم باتری گوشی خراب است؟

داغ شدن باتری، شارژدهی نامناسب و همچنین شارژ نشدن کامل باتری از نشانه‌های خراب شدن باطری گوشی آیفون و اندروید هستند.

4. چرا باتری موبایل به مرور زمان خراب می شود؟

باتری موبایل دارای چرخه‌های شارژ محدودی است. این باتری‌ها حداکثر 300 تا 500 چرخه شارژ دارند و 2 تا 3 سال دوام می‌آورند. این امر به دلیل حل شدن و از بین رفتن برخی قطعات باتری در پی واکنش‌های شیمیایی داخل آن است.

5. چه چیزی باعث خرابی باتری گوشی میشود؟

استفاده از شارژ سریع، خالی شدن کامل شارژ باتری، قرارگرفتن در معرض گرما و سایر مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم از عوامل خراب شدن باطری گوشی هستند.

6. چطور می توان عمر باتری گوشی را افزایش داد؟

تا جای ممکن از شارژ سریع استفاده نکنید، از شارژرهای اصلی استفاده کنید، باتری را به طور کامل شارژ نکنید، اگر از قاب‌های ضخیم استفاده می‌کنید هنگام شارژ آن‌ها را دربیاورید، باتری را از گرمای زیاد دور نگه دارید و اگر قصد دارید مدت طولانی از گوشی استفاده نکنید شارژ باتری را روی 50 درصد بگذارید.

کلام آخر

مقاله ای تحت عنوان علائم خرابی باتری گوشی در کنار بررسی نکات مربوط به نشانه های خرابی باتری موبایل در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که اگر در مقاله علائم خراب شدن باطری گوشی با سوال یا مشکلی همراه هستید میتوانید باما در نظرات همراه باشید. همچنین میتوانید نظر خودرا نسبت به این مقاله باما به اشتراک بگذارید که نظرات شما در بررسی مطالب این چنینی تاثیرگذار خواهد بود.

در مطلب نشانه های خرابی باتری موبایل به بررسی جامع و کامل علائم خراب شدن باطری گوشی و راه‌های جلوگیری از آن پرداختیم. علاوه بر این روش‌های متعددی برای تست سلامت باتری ذکر کردیم تا از سالم بودن باتری و وضعیت آن مطلع شوید. در ادامه بهترین مرجع برای خرید باتری‌های اصل تلفن همراه و تبلت را نیز معرفی کردیم. نظر شما در مورد علائم باتری خراب موبایل یا تبلت چیست؟ چه راهکارهای دیگری را برای افزایش طول عمر باتری پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را در کادر پایین با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
.
20 اردیبهشت 1401، 12:25
پاسخ
0
0
سلام باتری ل7 2015 اصلی چنده
avatar
اعظم شعبانی
.
20 اردیبهشت 1401، 15:24
پاسخ
0
0
@
می تونید با مراجعه به این لینک باتری مورد نظرتون رو با نازل ترین قیمت خریداری کنید: https://www.plazairan.com/Product/14398/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-eb-bj700bbc-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-3000-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402