بررسی بازی Pokemon Go برای اندروید و آیفون

بازی Pokemon Go / بازی پوکمون گو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی واقعیت افزوده پوکمون گو یکی از عناوینی است که با عرضه در سال 2016 توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. به همین جهت در این مطلب قصد داریم تا به معرفی و بررسی بازی موبایلی Pokemon Go بپردازیم. در ادامه لینک دانلود بازی Pokémon GO نیز قرار داده شده است. در ادامه بررسی بازی Pokemon Go باما همراه باشید.

بازی پوکمن گو چیست؟ Pokémon Go یک بازی موبایل با واقعیت افزوده (Augmented Reality یا AR) محصول سال 2016 است که توسط Niantic با همکاری Nintendo و The Pokémon Company برای گوشی‌های اندروید و آیفون ساخته و منتشر شده است. به عنوان بخشی از فرنچایز Pokémon، این بازی نتیجه همکاری Niantic ،Nintendo و The Pokémon Company است. این برنامه از دستگاه‌های تلفن همراه با GPS برای یافتن، گرفتن، آموزش و نبرد با موجودات مجازی موسوم به Pokémon استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد در مکان واقعی بازیکن قرار دارند. بازی رایگان است و از یک مدل تجاری freemium همراه با تبلیغات داخلی استفاده می‌کند. بازی پوکمون گو از خریدهای درون برنامه‌ای برای دریافت موارد اضافی درون بازی نیز پشتیبانی می‌کند. این بازی با حدود 150 گونه Pokémon آغاز شد که تا سال 2020 به حدود 600 گونه افزایش یافت.

فهرست مطالب

بررسی بازی Pokemon Go

در رابطه با نقد و بررسی بازی پوکمون گو نظرات متفاوتی منتشر شد؛ منتقدان مفهوم کلی بازی Pokemon Go را مورد ستایش قرار دادند اما از مشکلات فنی آن انتقاد کردند. این عنوان یکی از پرکاربرترین و سودآورترین اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2016 بود و میزان دانلود بازی پوکمون گو برای آیفون و اندروید تا پایان همان سال به بیش از 500 میلیون بار رسید. این بازی به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید واقعیت افزوده و تشویق به انجام حرکات فیزیکی، اعتبار زیادی کسب کرد. با این حال، به دلیل دخیل بودن در تصادفات و ایجاد مزاحمت‌های عمومی جنجال آفرین شد. دولت‌های مختلف در مورد برهم زدن امنیت ابراز نگرانی کرده و برخی از کشورها استفاده از آن را در کشور خود ممنوع اعلام کردند.

این بازی تا ماه مه 2018 بیش از 147 میلیون کاربر فعال ماهانه، تا اوایل سال 2019 بیش از یک میلیارد بار دانلود جهانی و از سال 2020 بیش از 6 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. برخلاف نسخه‌های قبلی، در این نسخه چیزی با مفهوم «داستان بازی پوکمون گو» وجود ندارد. لازم به ذکر است که بازی پوکمون گو برای اندروید و آیفون عرضه شده است.

گیم پلی بازی موبایلی Pokemon Go

در این قسمت نحوه بازی پوکمون گو را بازگو خواهیم کرد. ناگفته نماند که فارغ از بررسی بازی Pokemon Go باید گفت گیم پلی بازی با خطرات پنهان بسیاری همراه بوده که پیشنهاد میشود ابتدا از خطرات بازی آگاه شوید و سپس به سراغ آن بروید.

پس از ایجاد حساب کاربری در بازی موبایلی پوکمون گو، بازیکن می‌تواند آواتار مورد نظر خود را انتخاب و آن را سفارشی‌سازی کند. پس از ساخت، آواتار روی یک نقشه بر اساس محل جغرافیایی سکونت بازیکن ظاهر می‌شود. از ویژگی‌های این نقشه می‌توان به “PokéStops” و “Pokémon Gym” اشاره کرد. در PokéStops می‌توان آیتم های بازی پوکمون گو مانند Lure Modules را دریافت کرد که در پیدا کردن محل پوکیمون‌های نادر و وحشی به شما کمک خواهد کرد. Pokémon Gyms نیز محل انجام مبارزات گروهی است. این دو محل یاد شده اکثرا در مکان‌های دیدنی و پر بازدید اطرافتان واقع هستند.

در رابطه با بررسی بازی اندروید پوکمون گو، گاهی اوقات این دو مکان در جاهایی قرار می‌گرفتند که موقعیت نظامی کشورها به خطر می‌افتاد. یکی از دلایلی که بعضی از کشورها دستور به ممنوع کردن بازی مبتنی بر واقعیت افزوده Pokemon Go دادند این بود که بازیکنان را مجبور می‌کرد تا به مراکز نظامی نزدیک شوند. این مکان‌ها برای غیرنظامیان مطلقا «بازدید ممنوع» هستند.

بازی Pokemon Go / بازی پوکمون گو

در رابطه با گیم پلی بازی پوکمون گو، همانطور که بازیکنان در محیط دنیای واقعی خود حرکت می‌کنند، آواتارهای آنها نیز در نقشه بازی اندروید پوکمون گو به حرکت در می‌آید. گونه‌های مختلف پوکمون در مناطق مختلف جهان زندگی می‌کنند. به عنوان مثال، پوکمون‌های نوع آب به طور کلی در نزدیکی دریاچه یا رودخانه یافت می‌شوند. گیم پلی ماجراجویی بازی که در دنیای واقعی جریان داشته میتواند خطرات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد.

در رابطه با گرافیک بازی پوکمون گو، هنگامی که یک بازیکن با یک Pokémon روبرو می‌شود، ممکن است آن را در حالت AR یا با پس زمینه عمومی و رندر شده مشاهده کند. اگر بازیکن در نقطه‌ای با پوکیمون رو به رو شود ولی آن را نگیرد و محل را ترک کند، پوکیمون در همان نقطه خواهد ماند و جای خودش را تغییر نخواهد داد. حالت AR با استفاده از دوربین و ژیروسکوپ روی دستگاه تلفن همراه بازیکن، تصویری از یک پوکمون را در دنیای واقعی نشان می‌دهد. بازیکنان می‌توانند از Pokémon هایی که می‌بینند عکس بگیرند و برای اینکار فرقی ندارد حالت AR فعال یا غیرفعال باشد.

نحوه جمع آوری پوکمون در بازی اندرویدی پوکمون گو

برخلاف سایر قسمت‌های سری Pokémon، بازیکنان بازی Pokemon Go برای گرفتن آنها با پوکمون وحشی وارد جنگ نمی‌شوند. در هنگام برخورد با یک پوکمون وحشی، بازیکن می‌تواند یک «توپ پوکه» (Poké Ball) را با کشیدن و رها کردن از پایین صفحه به طرف پوکمون پرتاب کند. اگر Pokémon دستگیر شود، تحت مالکیت بازیکن قرار می‌گیرد. از عوامل موفقیت در گرفتن یک پوکمون می‌توان به مدل پوکمون، زمان‌بندی دقیق و نوع توپ پوکه اشاره کرد.

به عنوان راهنمای بازی پوکمون گو، پس از گرفتن یک پوکمون وحشی، به بازیکن دو نوع ارز درون بازی تعلق می‌گیرد: Candies و Stardust. کندی‌هایی که از طریق یک صید موفق به بازیکن تعلق می‌گیرد بستگی به این دارد که یک پوکمون به کدام زنجیره تکاملی تعلق دارد. یک بازیکن می‌تواند از Stardust و Candies برای بالا بردن سطح یک Pokémon و قدرت مبارزه (Combat Power یا CP) استفاده کند. با این حال، برای تکامل دادن یک Pokémon فقط به کندی نیاز دارید، بجز برخی از پوکیمون‌ها که ممکن است به آیتم‌های خاصی نیاز داشته باشند. هر درخت تکامل پوکمون، نوع کندی مخصوص به خود را می‌خواهد که فقط می‌تواند برای تکامل یا ارتقا دادن سطح (Level up) استفاده شود. حداکثر سطحی که یک بازیکن می‌تواند پوکمون خود را به آن ارتقا دهد در ابتدا سطح 40 بود، اما از 30 نوامبر 2020 به 50 افزایش یافت.

دانلود بازی Pokemon Go

در ادامه به ارائه لینک دانلود بازی پوکمون گو برای iOS و اندروید خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید که این بازی امروزه با محدودیت هایی در کشورهای مختلف برخوردار است که قبل از آغاز دانلود پیشنهاد میشود نیم نگاهی به بازی های ممنوعه داشته باشید تا در صورت وجود مشکل در گیم پلی ، دچار مشکل در آینده نشوید. این موضوع در برخی بخش های بررسی بازی Pokemon Go گفته شد اما پیشنهاد میشود نگاه بهتری به آن داشته باشید.

بازی Pokemon Go / بازی پوکمون گو

از آنجایی که این بازی مبتنی بر دوربین گوشی و GPS تلفن همراه است، طبیعتا لینکی برای دانلود بازی Pokémon Go برای کامپیوتر وجود ندارد.

 

دانلود بازی Pokemon Go برای اندروید | آیفون

سخن پایانی

بطور کلی در این مطلب به معرفی بازی پوکمون گو پرداختیم و ضمن ارائه‌ای خلاصه از نقد و بررسی بازی موبایلی پوکمون گو و گیم پلی، لینک دانلود آن را نیز برای گوشی‌های آیفون و اندروید در اختیارتان قرار دادیم. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بازی Pokemon Go در زمان انتشار با حواشی زیادی همراه بود و به دلیل به خطر انداختن امنیت و جان مردم و ایجاد تصادفات متعدد در خیابان (به دلیل آنکه مردم چشم به صفحه گوشی دوخته بودند) در بسیاری از کشورها ممنوع شد. سعی کنید در انجام این بازی، موارد ایمنی را جدی بگیرید.

نظر شما درمورد بازی Pokemon Go چیست؟ آیا پس از 5 سال این بازی توانسته نظرتان را به خود جلب کند؟ می‌توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402