بررسی گوشی وان پلاس 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

وان پلاس 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی OnePlus 9 بهترین دوربین‌ها را نسبت به هر گوشی دیگر OnePlus، دارد. گوشی وان پلاس ۹، پرچمدار جدید وان پلاس، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستید، با بررسی وان پلاس 9 ما را همراهی کنید.

قصد داریم در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی وان پلاس 9 اشاره کنیم. تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که گوشی وان پلاس 9 از وان پلاس 8 و 8 تی قدرتمندتر و سریع‌تر است. این گوشی تحت عنوان لیموناد در کمپانی وان پلاس ساخته شده است و مانند گوشی‌های قبلی از خوراکی‌ها برای نام مستعار آن استفاده شده؛ همانطور که از نودل فوری برای وان پلاس 8 و از کباب برای اشاره به وان پلاس 8 تی استفاده شده بود.

بررسی گوشی وان پلاس 9

در ادامه مشخصات و اخبار مربوط به وان پلاس 9 را مطالعه کنید.

قیمت گوشی وان پلاس 9

  • قیمت در ایران: حدود 23 میلیون تومان

گوشی OnePlus 9 Pro برای مدل پایه 8GB/128GB از 969 دلار شروع می‌شود. با پرداخت 100 دلار دیگر، می‌توانید فضای ذخیره سازی را دو برابر کرده و 12 گیگابایت RAM دریافت کنید. به طور کلی، این یک افزایش 70 دلاری نسبت به OnePlus 8 Pro است که از 899 دلار شروع می‌شد. وان پلاس سالانه قیمت خود را افزایش داده است، بنابراین این امر می‌تواند طرفداران قدیمی را ناراحت کند. همچنین می‌توانید مدل OnePlus 9 ارزان تر را انتخاب کنید. با قیمت 729 دلار، تقریباً همان گوشی را دریافت می‌کنید.

برند OnePlus شهرت خود را بر ارائه گوشی قدرتمند با هزینه کمتر بنا کرده است، اما ظاهرا این شرکت دیگر از این قاعده پیروی نمی‌کند. گوشی وان پلاس ۹ مدل 8GB/128GB در اوایل امسال رسما لغو شد. این احتمالاً به دلیل کمبود تراشه است که بسیاری از صنایع را تحت تأثیر قرار داده است. وان پلاس 9 پرو دارای شارژر 65 واتی و کابل USB-C با رنگ قرمز و سفید است. پایه شارژ بی سیم 50W نیز به صورت جداگانه با قیمت 69.99 دلار به فروش می‌رسد.

طراحی گوشی OnePlus 9

گوشی oneplus 9

وان پلاس 9 پرو با طراحی زیبا و چشم نواز، بسیار تاثیرگذار است. OnePlus از همان ابتدا گوشی‌های بی نظیری را ایجاد کرده است. از OnePlus 1 و OnePlus 2 گرفته تا OnePlus 6 قرمز، این شرکت می‌داند که چگونه گوشی‌های زیبایی بسازد. ماژول دوربین OnePlus 9 Pro کمی با مینیمالیسم در پشت گوشی در تضاد است. با چهار لنز، فوکوس خودکار لیزری، فلاش LED و میکروفون، ماژول‌های زیادی در گوشه سمت چپ بالای گوشی قرار دارد. متریال اطراف آن نیز ظاهر نیمه مات زیبایی دارد.

با صفحه نمایش خمیده و حداقل حاشیه، OnePlus 9 باورنکردنی به نظر می‌رسد. اگرچه هم Galaxy S21 Plus و هم iPhone 12 Pro زیبا هستند، اما OnePlus 9 Pro یک پله بالاتر از آن‌ها قرار دارد. این به صفحه خمیده دستگاه OnePlus برمی‌گردد. گوشی وان پلاس ۹ از همه زوایا شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

با ابعاد 6.4 در 2.9 در 0.34 اینچ، OnePlus 9 Pro یک گوشی بزرگ است. اما وزن آن تنها 6.9 اونس است، همچنین بسیار سبک و آسان برای استفاده است. با این حال، ظاهرا این گوشی بسیار لغزنده است. بنابراین باید مراقب باشید وان پلاس 9 پرو از جیب یا از دست شما سر نخورد. درون صفحه نمایش یک سنسور اثر انگشت نوری تعبیه شده است که بسیار خوب است. این بسیار سریع است و تفاوتی بین آن و اثر انگشت اولتراسونیک در Galaxy S21 Plus وجود ندارد. همچنین بسیار سریع تر و راحت تر از Face ID نیز هست.

 

صفحه نمایش

قیمت گوشی وان پلاس 9

صفحه نمایش OnePlus 9 Pro با رنگ‌های غنی، مشکی عمیق و رفرش ریت هوشمند 120 هرتز، بسیار روشن است و در بین رقبا برجسته است. صفحه نمایش OnePlus 9 Pro روی Vivid تنظیم شده است. بنابراین اگر رنگ‌های روشن و زنده را دوست دارید، این حالت برای شما مناسب است. با این اوصاف، همه چیز بسیار غنی و روان به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد که صفحه نمایش OnePlus 9 Pro از Galaxy S21 Plus یا iPhone 12 Pro جالب تر باشد. ممکن است روشنایی 722 نیت چندان مناسب نباشد (در مقایسه با 747 در S21 Plus و 742 در 12 Pro)، اما در فضای باز و نور خورشید، مناسب عمل می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی عملکرد عالی صفحه نمایش، سرعت پاسخ آن است. Hyper Touch گوشی وان پلاس ۹، سرعت ارتباط صفحه نمایش با پردازنده را دو برابر می‌کند. این باعث می‌شود تاخیر لمس بسیار کمی در OnePlus 9 Pro ایجاد شود که برای برخی بازی‌ها بسیار مهم است.

 

دوربین گوشی وان پلاس 9

مشخصات گوشی وان پلاس 9

برند OnePlus تلاش زیادی برای بهبود عکاسی با موبایل خود انجام داده است. مشارکت با Hasselblad گواه این امر است. هر دو شرکت در ابتدا بر روی تولید رنگ‌های طبیعی تمرکز کرده اند، بیشتر شبیه آنچه در Pixel یا iPhone می‌بینید. وان پلاس 9 همچنین بهبود حالت کم نور Nightscape و بزرگنمایی نوری 3.3 برابر و زوم دیجیتال 30 برابر روی لنزهای تله فوتو را ارائه می‌دهد.

گوشی وان پلاس 9 Pro نسبت به گوشی‌های وان پلاس گذشته از نظر عکاسی پیشرفت چشمگیری داشته است. لنزها در نوع خود مفید هستند و عکس‌ها بسیار خوب ظاهر می‌شوند. در گوشی وان پلاس 9، یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی سونی IMX789، لنز ultrawide 50 مگاپیکسلی IMX766 و در نهایت، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی وجود دارد. همه این‌ها در کنار سنسور مونوکروم و فوکوس خودکار لیزری در بالای فلش دوگانه LED کار می‌کنند. با این وجود، حالت شب OnePlus، کمی نامناسب است، حتی گاهی اوقات حتی به درستی رنگ‌ها را نمایش نمی‌دهد.

وقتی صحبت از سلفی‌ها به میان می‌آید، می‌توانید تفاوت را با OnePlus 9 Pro مشاهده کنید. دوربین سلفی تا حدودی جزئیات را به خوبی ثبت می‌کند و نور مناسبی را محاسبه می‌کند.

گوشی OnePlus 9 Pro همچنین در مورد ضبط ویدئو نیز به خوبی عمل می‌کند. این گوشی با تثبیت و کیفیت میکروفون کار فوق العاده ای انجام می‌دهد. One plus 9 با قابلیت‎های ویدئویی، از جمله پشتیبانی از 8K 30 FPS و 4K 120 FPS، عملکرد بسیار خوبی دارد.

علاوه بر فریم ریت عالی، OnePlus 9 Pro همچنین از DOL-HDR، تایم لپس در دوربین فوق عریض، فیلم عمودی، ردیابی فوکوس و حتی Nightscape Video برای ضبط فیلم در نور کم پشتیبانی می‌کند. به طور کلی این یک مجموعه قوی از ویژگی‌ها برای فیلمبرداران است و از آن کاملاً راضی خواهید بود.

 

مشخصات Oneplus 9

مشخصات oneplus 9

وان پلاس به ارائه عملکرد بالای گوشی‌های هوشمند، برای قیمتی کمتر از رقبای خود مشهور است. با وجود این که گوشی‌های گیمینگ باتری‌های عظیم، صفحه نمایش بزرگ، رفرش ریت بالا، اولتراسونیک و حالت‌های مختلف رده بالا را ارائه می‌دهند، گوشی OnePlus 9 Pro همه این ترفندها را با قیمتی کمتر اجرا می‌کند.

گوشی OnePlus 9 Pro مجهز به Snapdragon 888 است که در حال حاضر بهترین تراشه ای است که می‌توانید در گوشی‌های اندرویدی تهیه کنید. این پردازنده با 8 یا 12 گیگابایت رم نیز همراه است. چه برای ویرایش فایل‌ها، پیام رسانی در Slack، گوش دادن به Spotify یا مسابقه Call of Duty: Mobile، هیچ چیز باعث نمی‌شود که سرعت وان پلاس 9 پرو کاهش یابد.

گوشی OnePlus 9 Pro قدرتمندترین گوشی اندرویدی است که تا به امروز دیده ایم. شرکت وان پلاس فناوری خنک کننده OnePlus Cool Play را ارائه داده است. این در اصل یک سیستم خنک کننده چند لایه است که گرما را به فریم بیرونی منتقل می‌کند و باعث می‌شود که هنگام بازی طولانی مدت، گوشی خنک بماند. اگرچه به اندازه گوشی‌های گیمینگ پیشرفته نیست، اما هنوز هم بسیار چشمگیر است و تاثیر آن محسوس است.

گوشی OnePlus 9 Pro گران ترین دستگاه وان پلاس است، اما وقتی به عملکرد و گیمینگ آن می‌رسیم، هیچ جای حرفی باقی نمی‌گذارد.

باتری

وان پلاس 9

گوشی OnePlus 9 Pro دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که در مدت زمان قابل توجهی دوام می‌آورد. گوشی وان پلاس 9 Pro به همراه رفرش ریت هوشمند 120 هرتز، به طور متوسط عمر باتری 10 ساعت و 40 دقیقه ای دارد.

همچنین بخوانید :

در حالت هوشمند 120 هرتز، OnePlus 9 Pro می‌تواند برای محتوای ایستا تا 1 هرتز پایین بیاید. این در صورت نیاز تا 120 هرتز نیز افزایش می‌یابد، پس به به احتمال زیاد در بیشتر مواقع در سطح پایین قرار خواهید داشت. به این صورت این گوشی می‌تواند عمر باتری طولانی تری داشته باشد. این گوشی همچنین از شارژ سریع 65T نیز پشتیبانی می‌کند که گوشی را به سرعت شارژ خواهد کرد. در 15 دقیقه، تلفن از 0٪ به 61٪ می‌رسد و در 30 دقیقه، کاملاً شارژ می‌شود.

گوشی OnePlus 9 Pro همچنین از شارژ بی سیم 50W نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین 9 Pro می‌تواند سریع تر از Galaxy S21 Plus و iPhone 12 Pro شارژ بی سیم را انجام دهد. زمان شارژ بی سیم نیز از 0 تا 100 درصد در 50 دقیقه است.

 

نرم افزار

گوشی وان پلاس ۹

گوشی OnePlus 9 Pro با اندروید 11 به همراه رابط کاربری OxygenOS 11 عرضه می‌شود. طراحی نرم افزار جدید کمی شبیه به رابط کاربری One Samsung است. با همه این‌ها، تجربه OxygenOS در OnePlus 9 Pro دوست داشتنی است.

رابط کاربری OxygenOS چهره مینیمالیستی را به نمایش می‌گذارد و بسیار زیبا است. هنگامی که اولین بار وان پلاس 9 پرو را راه اندازی کنید، یک تجربه ساده و آسان برای استفاده پیدا خواهید کرد.

تاریخ عرضه گوشی وان پلاس 9

وان پلاس معمولا پرچمداران خود را در اواخر بهار وارد بازار می‌کند، یعنی ماه می (خرداد/تیر). با این حال سال گذشته وان پلاس 8 کمی زودتر و در ماه آوریل (اردیبهشت) وارد بازار شد. گوشی oneplus 9 نیز در 23 مارس 2021 وارد بازار شد. گوشی OnePlus 9 نه تنها چندین هفته زودتر نسبت به مدل‌های قبلی به فروش رسید، بلکه به احتمال زیاد با هدف رقابت با پرچمداران سامسونگ، هواوی، شیائومی و سایر شرکت‌هایی که در همین بازه زمانی گوشی‌هایشان را عرضه می‌کنند به بازار قدم گذاشت. افزون بر این گفته می‌شود به این صورت وان پلاس تا پیش از معرفی گوشی OnePlus 9 تی فرصت بیشتری برای فروش گوشی موبایل وان پلاس 9 خواهد داشت.

OnePlus 9 / گوشی وان پلاس 9

سخن پایانی

گوشی OnePlus 9 Pro یک دستگاه بسیار جذاب است و OxygenOS بهترین تجربه Android در حال حاضر است. هیچ تأخیری در راه اندازی برنامه‌ها وجود ندارد و هیچ وقت هیچ وقفه ای مشاهده نخواهید کرد.

اگر گوشی وان پلاس ۹ را انتخاب کنید، یک دوربین بسیار توانمند دریافت خواهید کرد. در حالی که Nightscape ممکن است کمی نامناسب باشد و نسبت به Pixel Night Sight یا iPhone Night Mode برتری نداشته باشد، اما همچنان می‌توانید عکس‌های خوبی با نور کم بگیرید. قیمت اولیه 969 دلار برای OnePlus بسیار زیاد است، اما گوشی 9 Pro بهترین چیزی است که یک شرکت می‌تواند بسازد.

گوشی oneplus 9

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
.
19 آذر 1399، 02:19
پاسخ
0
0
باتری گوشی گوشی وان پلاس 9 ]چقدر ظرفیت داره؟
avatar
محمد علی‌محمدی
.
19 آذر 1399، 20:25
پاسخ
0
0
@
فعلا رسما اعلام نشده. ممکنه 5 هزار میلی آمپر باشه.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402