بررسی گلکسی بادز ۲ | نسل دوم گلکسی بادز با امکانات بیشتر و صدای بهتر از راه رسید

گلکسی بادز ۲ / سامسونگ Galaxy Buds 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گلکسی بادز ۲ از بسیاری از جهات نسبت به مدل اول پیشرفت کرده و در نسخه جدید با قابلیت حذف نویز، کیفیت صدای بهتر و راحتی بیشتر عرضه شده است. سامسونگ Galaxy Buds 2 شاید بهترین ایرباد بی‌سیم بازار نباشد اما برای کسانی که از محصولات سامسونگ استفاده می‌کنند یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌آیند.

گلکسی بادز 2 سامسونگ جانشین گلکسی بادز شده که در سال 2019 روانه بازار شد. مدل جدید در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به مدل اول بهبود پیدا کرده است. به دلیل همین بهبودها است که هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds 2 را به راحتی می‌توان برای صاحبان نسخه اول به عنوان ایربادی که از تمامی جوانب بهتر بوده و می‌تواند رقیبی برای ایرپادز اپل به حساب بیاید توصیه کرد.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «بررسی Samsung Galaxy Buds 2» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی گلکسی بادز ۲

با وجود امکانات جدیدی که در این مدل افزوده شدند، گلکسی بادز 2 بدون نقطه ضعف نیست. برای مثال قابلیت حذف صدای اضافی در حد بهترین‌ها نیست و فرکانس پاسخگویی آن هم از 80 هرتز شروع می‌شود و به همین دلیل شما بیس خیلی زیادی دریافت نمی‌کنید. البته هیچکدام از این موارد خیلی اهمیت زیادی برای همه کاربران ندارند اما سبب می‌شوند سامسونگ Galaxy Buds 2 نتواند رقیب خوبی برای دیگر ایربادها مثل سونی WF-1000XM4 و استودیو بادزهای بیتس باشد.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی بادز ۲

سامسونگ Galaxy Buds 2 در رویداد آنپکد 2021 همراه با گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی واچ 4 رونمایی شد. در بازارهای جهانی قیمت این ایرباد دقیقا مانند مدل اولیه آن‌هاست و همتراز با استودیو بادز بیتس است. گلکسی بادز ۲ از هفته گذشته در بازار ایران نیز موجود شده اما با توجه به اینکه فعلا روزهای اولیه عرضه آن در بازار است، قیمتش از قیمت واقعی بالاتر است. در حال حاضر گلکسی بادز 2 حدود 4 میلیون تومان قیمت دارد.

طراحی سامسونگ Galaxy Buds 2

سامسونگ ایربادهای زیادی را وارد بازار کرده که در نگاه اول و فقط با نگاه کردن به نامشان ممکن است خیلی‌ها گمراه شوند. اما در بحث طراحی ظاهری گلکسی بادز 2 تقریبا با تمامی ایربادهای این کمپانی متفاوت است. گلکسی بادز 2 سامسونگ بسیار کوچک هستند و طراحی بیضی شکلی دارند و بدنه روی آن‌ها نیز کاملا صاف و یکدست است.

این ایربادها داخل محفظه پلاستیکی دایره‌ای شکل خود جای می‌گیرند که به راحتی داخل جیب شلوار قرار می‌گیرد. سامسونگ، گلکسی بادز ۲ را در چهار رنگ بنفش، زیتونی، سفید و مشکی عرضه کرده است. رنگ بخش داخلی محفظه ایربادها با رنگی که انتخاب کردید هماهنگ است اما بخش خارجی محفظه فارغ از رنگی که انتخاب کردید تنها در رنگ سفید عرضه می‌شود.

گلکسی بادز ۲ / گلکسی بادز 2 سامسونگ

به گفته سامسونگ، ایربادهای جدید این شرکت 15 درصد کوچکتر و 20 درصد سبک‌تر از گلکسی بادز پلاس هستند و به همین دلیل کاربر مدت طولانی‌تر می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. با این حال، کوچکتر بودن آن‌ها یک مشکل هم دارد و آن هم این است که ممکن است به راحتی از دستان یا گوش شما خارج شود. خوشبختانه از آنجایی که گوشی‌ها به صورت مغناطیسی داخل محفظه نگه‌داری می‌شوند احتمال اینکه به صورت اتفاقی از کیس خارج شوند کمتر است. اما تا جای ممکن هنگام درآوردن آن‌ها و یا گذاشتنشان در کیس دقت به خرج دهید.

یکی از نقاط ضعف گلکسی بادز 2 در بخش طراحی این است که این ایرباد تنها توانسته گواهینامه IPX2 را کسب کند. به این معنی که فقط از آن برای ورزش‌هایی که خیلی سبب عرق کردن نمی‌شوند می‌توانید استفاده کنید. از آنجایی که گوشی‌ها مقاومت چندانی در برابر آب و رطوبت ندارند، نمی‌توانید هنگام بارش باران یا برف از آن‌ها استفاده کنید.

برای کنترل گلکسی بادز ۲ یا می‌توانید از کنترل‌های لمسی روی گوشی‌ها استفاده کنید یا از طریق گوشی این کار را انجام دهید. کنترل‌های لمسی گوشی‌ها خیلی پیچیده نیستند اما فاقد ژست حرکتی برای تنظیم میزان بلندی صدا هستند و این یک کار را باید با گوشی انجام بدهید.

یکی از مواردی که نسبت به گلکسی بادز اولیه در این مدل تغییر کرده استفاده از درایورهای دوگانه است. یکی از آن‌ها مخصوص موج‌های میانی است و یکی دیگر به موج‌های بالاتر اختصاص دارد. درست مثل گلکسی بادز پرو. هرکدام از گوشی‌ها دارای 3 میکروفون در قسمت‌های مختلف خود هستند که برای حذف نویز و همچنین انتقال صدای شما هنگام تماس‌های صوتی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ویژگی های گلکسی بادز 2 سامسونگ

البته که مهمترین ویژگی گلکسی بادز 2 که در نسخه قبلی وجود نداشت، قابلیت حذف صدای مزاحم است. این قابلیت را می‌توانید با نگه داشتن انگشتتان روی هرکدام از گوشی‌ها فعال کنید. می‌توانید از طریق برنامه Galaxy Wearable نحوه فعالسازی این ویژگی را شخصی‌سازی کنید و فرضا دستیار صوتی را جایگزین آن کنید.

یکی از مواردی که جای خالی آن احساس می‌شود نبود دستیار صوتی همیشه فعال در گلکسی بادز 2 است. شما برای استفاده از آن حتما باید یکی از کنترل‌ها را لمس کنید که خیلی برای کسانی که می‌خواهند در هر زمان بدون فشار دادن دکمه از این قابلیت استفاده کنند جذابیت ندارد.

گلکسی بادز جدید دارای حالت Ambient نیز هست که با دوبار فشار دادن دکمه مربوط به فعال کردن حالت حذف صدا فعال می‌شود. با فعال کردن این حالت صدای اطراف شما به جای اینکه حذف شود به گوش شما انتقال داده می‌شود که برای مواقعی که می‌خواهید بدون درآوردن گوشی‌ها با کسی صحبت کنید یا زمانی که در خیابان هستید کاربردی است.

سامسونگ Galaxy Buds 2 / قیمت گلکسی بادز ۲

در اپلیکیشن Galaxy Wearable علاوه بر کنترل‌ها می‌توانید موارد دیگر مثل اکولایزر را هم به دلخواه خود تغییر دهید. علاوه بر این می‌توانید ببینید چه میزان از شارژ گوشی‌ها باقی مانده است. همچنین گزینه‌هایی مثل Earbud Fit Test که بهترین روگوشی را برای شما پیدا می‌کند و همچنین Find My Buds که با آن می‌توانید گوشی‌ها را ردیابی کنید نیز در این برنامه قابل دسترسی هستند.

تنها نکته نا امیدکننده در قبال این ویژگی‌ها این است که بسیاری از آن‌ها تنها در نسخه اندروید این اپ وجود دارند. چرا که نسخه iOS هنوز بروزرسانی نشده و بسیاری از قابلیت‌های شخصی‌سازی که در نسخه اندروید وجود دارد در آن نسخه نیست.

آخرین موردی که باید در بخش ویژگی‌ها به آن اشاره کنیم پشتیبانی از کدک‌ها است. گلکسی بادز ۲ از دو کدک SBC و AAC و همچنین کدک اختصاصی خود سامسونگ یعنی Scalable Codec پشتیبانی می‌کند. کدک Scalable Codec تنها در محصولات سامسونگ قابل استفاده است و نسبت به SBC، صدا را با کیفیت بسیار بهتری به گوش‌های شما می‌رساند.

کیفیت صدا و قابلیت حذف صدای اضافی

سامسونگ و AKG با عرضه هر نسل از گلکسی بادز به تولید یک ایرباد با کیفیت صدای کم‌نظیر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند و هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی بادز 2 صدا تقویت شده بیس، میانی و بالایی را با کیفیت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند و فقط در تولید صداهای زیر 80 هرتز و بالای 11 هزار هرتز کمی دچار مشکل می‌شوند.

با این حال بیشتر مواقع صدایی که دریافت می‌کنید به طرز غیرمنتظره‌ای شفاف بوده و بیس قابل قبولی هنگام پخش ترک‌های EDM و رپ در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین صدای میانی نیز برای ترک‌های راک و R&B به همین شکل وضوح بالایی دارد و با وجود مشکلاتی که در صداهای زیر 80 هرتز و بالای 11 هزار هرتز دارند، همچنان ایربادهایی هستند که از نظر صدا در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

اما جایی که گلکسی بادز ۲ جای پیشرفت زیادی دارد بحث حذف صدای اضافی است. البته اینکه سامسونگ تصمیم گرفته این ویژگی را به ایربادهای اقتصادی خود اضافه کند خیلی خوب است اما عملکرد آن هنوز در حد و اندازه‌های بهترین‌ها مثل سونی WF-1000XM4 و یا بوز QuietComfort نیست.

اگر با گلکسی بادز 2 هنگام فعال بودن این قابلیت یک موسیقی گوش کنید و همزمان فردی با شما در حال صحبت باشد به احتمال خیلی زیاد صدای او را نمی‌شنوید ولی هر صدای بلندی که مثلا از خارج از خانه بیاید را به راحتی خواهید شنید. به طور کلی عملکرد این ویژگی در سامسونگ Galaxy Buds 2 برای کسانی که در یک دفتر اداری کار می‌کنند کافی است اما برای کسانی که مدام با هواپیما سفر می‌کنند یا در محیط کارشان سر و صدای زیادی وجود دارد راضی کننده نخواهد بود.

از قابلیت حذف صدا که بگذریم، یکی از مواردی که سامسونگ در این ایرباد خود آن را بهبود داده کیفیت صدا هنگام مکالمه است. گلکسی بادز 2 از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا هرگونه نویز و صدای اضافی را هنگام مکالمه حذف کند و کیفیت تماس‌ها به همین دلیل، با این ایربادها به مراتب بهتر از میکروفون و بلندگوی یک گوشی هوشمند است.

عمر باتری

اگر بخواهید به صورت مداوم از گلکسی بادز ۲ استفاده کنید، باتری آن به اندازه 5 ساعت با روشن بودن ANC به شما شارژ می‌دهد. خود محفظه نیز به اندازه 20 ساعت با ANC روشن و 29 ساعت با خاموش بودن آن شارژ در اختیار شما قرار می‌دهد. البته عمر باتری بیشتر از همه به الگوی استفاده شما بستگی دارد.

بررسی گلکسی بادز ۲ / سامسونگ Galaxy Buds 2

اعداد بالا تنها با گوش دادن به موسیقی محاسبه شدند و اگر بخواهید با این ایربادها و با روشن بودن حذف صدای اضافی به مکالمه بپردازید تنها 3.5 ساعت شارژ خواهید داشت و کیس هم 13 ساعت شارژ اضافی به شما می‌دهد. سامسونگ تلاش کرده با اضافه کردن یک سنسور مجاورتی عمر باتری را بهبود ببخشد. به کمک این سنسور هرزمان که ایربادها احساس کنند از کانال گوش شما خارج شدند موسیقی را به صورت خودکار متوقف می‌کنند.

علاوه بر این یکی از مواردی که هنگام بررسی گلکسی بادز ۲ توجه شما را به خود جلب خواهد کرد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است که در نسل اول وجود نداشت. تنها چیزی که جایش خالی است پشتیبانی از شارژ سریع است گرچه سرعت شارژ گوشی‌ها خیلی کم نیست. شما ظرف 10 دقیقه می‌توانید شارژ آن‌ها را از 0 به 12 درصد برسانید.

سوالات متداول

1. آیا گلکسی بادز ۲ ضد آب است؟

گلکسی بادز ۲ مانند گلکسی بادز پلاس گواهینامه IPX2 دارد و در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است.

2. قیمت گلکسی بادز ۲ چقدر است؟

سامسونگ Galaxy Buds 2 در حال حاضر حدود 4 میلیون تومان قیمت دارد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
ایرپاد سری ۳ ؛ مشخصات، قیمت و ویژگی های نسل سوم ایرپاد ...
تیم پلازا30 شهریور 1401 09:30
thumbnail
بررسی وان پلاس بادز زد (OnePlus Buds Z) ؛ مشخصات، کیفیت صدا ...
سارا زارع08 آذر 1399 10:00
thumbnail
بررسی ایرپاد پرو اپل ؛ مشخصات فنی، کیفیت صدا و قیمت
محمد علی‌محمدی25 مرداد 1399 16:30
thumbnail
بررسی گوگل پیکسل بادز 2020 ؛ رقیب ایرپادز اپل و گلکسی ...
تیم پلازا19 خرداد 1399 10:00

سخن پایانی

گلکسی بادز ۲ یک انتخاب بسیار خوب برای صاحبان محصولات گلکسی سامسونگ است و می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. همچنین اگر نسل قبلی گلکسی بادز را در اختیار دارید با خرید این مدل می‌توانید ایربادهایی به مراتب بهتر و با کیفیت‌تر را به خانه ببرید. اما اگر مدام در حال سفر هستید و نیاز به یک ایرباد با قابلیت حذف صدا دارید، گزینه‌های بسیار بهتری در بازار موجود هستند. همچنین اگر گلکسی بادز پلاس یا گلکسی بادز لایو دارید، با خرید این مدل امکانات بیشتری دریافت نمی‌کنید چرا که هر 3 آن‌ها از نظر امکانات با هم یکسان هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402