نقد و بررسی بازی King’s Bounty II | یک تجربه تاکتیکی نه چندان موفق

دانلود بازی king bounty 2 / بررسی بازی King's Bounty II
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از عناوین اخیری که در ژانر استراتژیک نقش آفرینی تاکتیکی منتشر شده است بازی King’s Bounty II محسوب می‌شود. در بازی پاداش پادشاه دو شاهد ترکیب المان‌های استراتژیک و نقش آفرینی هستیم و سازندگان سعی کرده‌اند که توانایی‌های خود را در این زمینه به ما نشان دهند. با بررسی جوانب مختلف بازی King’s Bounty 2 همراه ما بمانید.

بازی King’s Bounty را می‌توان یک سری بازی عجیب و غریب نامید. در این بازی المان‌های تاکتیکی و استراتژیک نسبت به المان‌های نقش آفرینی و اکتشاف دارای نقش پررنگ‌تری بودند و همین امر بازی را از بسیاری از عناوین نقش آفرینی رقیب جدا کرده و متفاوت می‌کرد. هم اکنون سازندگان این عنوان در کمپانی 1C Entertainment در دومین نسخه از این بازی سعی کرده‌اند که این معادله را بر هم بزنند. با این وجود شاهد هستیم که در بازی King’s Bounty II نیز همان روال کم و پیش تکرار شده است. در این مقاله به نقد بازی King’s Bounty 2 از جوانب مختلف خواهیم پرداخت. همراه پلازا بمانید.

نقد و بررسی بازی King’s Bounty II

شاید بتوان گفت نقطه قوت اصلی گیم پلی بازی King’s Bounty 2 مبارزات تاکتیکی آن باشند که سبب می‌شوند برای گشت و گذار و ادامه این عنوان دلیلی داشته باشیم. با این وجود باقی المان‌های بازی استراتژیکی King’s Bounty 2 فاقد عنصر سرگرم‌ کنندگی هستند و هدف سازندگان در این رابطه که ساختن عنوانی نقش آفرینی با محوریت یک کاراکتر اصلی که تصمیماتش تاثیر مستقیم روی دنیای بازی دارند به ثمر نرسیده است.

در شروع بازی King’s Bounty II باید یکی از سه کاراکتر موجود در این عنوان را انتخاب کرده و به پیشروی در داستان اصلی ادامه دهید؛ داستانی که ماجرای هر کدام از سه کاراکتر حول محور آن می‌چرخد. کاراکتر انتخابی شما در بازی King’s Bounty 2 در شروع بازی تازه از زندان آزاد شده است و در خدمت پادشاه بازی قرار می‌گیرد؛ پادشاهی که اعمال شما را بنابه دلایلی نه چندان مشخص عفو می‌کند. ماموریت اصلی شما در بازی King’s Bounty II جلوگیری از یک فاجعه آخرالزمانی است که بنابر پیشگویی‌های یک جادوگر شما به عنوان نجات دهنده آن انتخاب شده‌اید.

با این توصیفات می‌توان گفت که روایت داستان موجود در این بازی پر از کلیشه‌هایی است که نظیر آن‌ها را در عناوین از این دست به وفور دیده‌اید. پس از آن نوبت به گشت و گذار در دنیای بازی، انجام دادن ماموریت‌های فرعی و شرکت در مبارزات فرا می‌رسد. مبارزات شما در بازی King’s Bounty 2 به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که شما در آن‌ها مستقیما شرکت نمی‌کنید؛ بلکه در مقام نوعی کماندو یا استراتژیست به هدایت نیروهای خود از حاشیه میدان نبرد می‌پردازید.

نیروهای شما در بازی King’s Bounty II در یکسری نبرهای تاکتیکی به مصاف دشمنان خود می‌روند و در هر نبرد شاهد کشمکش میان پنج نیروی مجزا در محیط‌های نبرد شش ضلعی هستیم. کیفیت مبارزات بازی پاداش پادشاه دو تقریبا خوب است اما با این وجود بهره‌ای از مزایای هوش مصنوعی پیچیده نبرده است و اغلب مکانیزم‌های آن قابل پیش بینی و تکراری هستند.

به عنوان مثال اسکلت‌ها از تیروکمان‌ها آسیب کمتری می‌بینند و حملات آتشین سبب می‌شوند که دشمنانتان در طی زمان بسوزند. ارواح نیز نسبت به حملات غیرجادویی از خود مقاومت نشان می‌دهند. به بیان دیگر در مبارزات بازی King’s Bounty 2 خبر چندانی از مکانیزم‌هایی همانند حرکت اجباری و دستکاری میدان نبرد که مختص یک عنوان تاکتیکی مدرن هستند نیست.

اگر بخواهیم این مورد را جمع بندی کنیم می‌توانیم اذعان کنیم در این بازی بدون شک یکسری سیستم‌هایی جهت استفاده در میدان نبرد طراحی شده‌اند اما هیچکدام از این سیستم‌ها چندان شگفت انگیز و یا غافلگیرکننده نیستند. البته شاید بتوان گفت این مورد چندان هم در انتها مهم نباشد چرا که در بازی King’s Bounty II به ازای هر پنج دقیقه مبارزه تاکتیکی باید ده دقیقه به گشت و گذار در محیط نقش آفرینانه بازی بپردازید.

فرمانده شما در دومین نسخه از بازی پاداش پادشاه در طی زمان به کسب تجربه خواهد پرداخت و این امر سبب خواهد شد که بتوانید به ارتقای نیروها و قدرت‌های جادویی‌تان برای رویارویی هرچه بیشتر و بهتر با دشمنان بپردازید. البته خود نیروهای شما نیز در بازی King’s Bounty II به تدریج تجربه‌شان افزایش خواهد یافت که این افزایش تجربه در چهار طبقه بندی مختلف به نام‌های نظم و انضباط (Order)، شورش و طغیانگری (Anarchy)، توش و توان و قدرت (Power) و زیرکی و نکته سنجی (Finesse) انجام خواهد گرفت.

این چهار طبقه‌بندی همچنین به عنوان معیارها و چهار راه و روش در این بازی ایفای نقش می‌کنند؛ به طوری که تمامی قوا و عناصر موجود در بازی بین این چهار مورد تقسیم شده‌اند که البته در نحوه پایان‌بندی داستان نیز نقشی مهم ایفا می‌کنند. با این وجود از سوی دیگر به شیوه خود نوعی محدودیت نیز به بازی تحمیل می‌کنند. به عنوان مثال اگر بخواهید یک نکرومنسر غیرآشوبگر با ادب باشید راه در این بازی و با این معیارها کمی برای شما بسته خواهد بود.

البته تمامی این‌ها نیز به آن معنی نیست که امر نقش افرینی در بازی King’s Bounty II نقش اصلی را ایفا می‌کند. دیالوگ‌های موجود در این بازی همانند عناوین نقش آفرینی دیگر چندان پروشاخ و برگ نیز نیستند و تصمیمات شما نیز از طریق انتخاب یکی از گزینه‌های موجود در طی انجام یک ماموریت گرفته می‌شوند. دیالوگ‌های شما در بازی King’s Bounty 2 حالتی ثابت و منجمد دارند و کاراکتر شما حتی گاهی اوقات ممکن است حرف‌هایی بگوید که بر خلاف تمایلات یا سلیقه خود شما به عنوان بازیکن باشد.

البته اگر کاراکترهای بازی چندبعدی یا پیچیده‌تر بودند این مورد چندان اشکالی نداشت. با این وجود کاراکترهای بازی نیز اغلب تک بعدی و قابل پیش بینی هستند. مورد دیگر در رابطه با نویسندگی بازی است که تعریف چندانی ندارد و صداپیشگی بازی از آن هم کیفیت نازل‌تری دارد. در حالت کلی آن خود بازی نیز چندان هویت مستقلی از خود ندارد.

طراحی بصری واقع گرایانه بازی از منظر جزئیات خوب است اما در نهایت شبیه به عناوین درجه یک 2012 می‌شود در حالی که سازندگان اگر کمی بیشتر به طراحی هنری و تشخص بخشیدن به این امر می‌پرداختند نتیجه بهتر از این می‌بود؛ امری که در عناوین پیشین King’s Bounty شاهد آن بودیم. میزان سرگرمی و تفریح بازی King’s Bounty 2 به حد کافی است و حتی کمی طنز نیز در آن موجود است اما همانند نبردهای تاکتیکی بازی این موارد زیر سایه میزان زیاد عناصر خسته کننده بازی قرار گرفته‌اند.

البته جا دارد بگوییم که خود دنیای بازی King’s Bounty II طراحی بسیار خوبی دارد که به خودی خود از نقاط قوت بازی محسوب می‌شود. جزئیاتی همانند نیمکت‌ها، باغچه‌ها، مجسمه‌ها، مردم و راه رفتن‌ آن‌ها و همچنین مکالمه‌هایشان که به خوبی مهندسی شده‌اند و در کنار عناصر ناتورالیستی همانند کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و موارد دیگر قرار گرفته‌اند. از این منظر زندگی در بازی King’s Bounty 2 جریان دارد؛ اگرچه برخی از عناصر عناوین نقش آفرینی دیگر همانند چرخه روز و شب و رفتار پویای کاراکترهای غیرقابل بازی (NPC ها) در آن موجود نیستند.

البته با وجود تمام این‌ها دنیای بازی King’s Bounty 2 دنیایی ایستاست. رویارویی‌های موجود در بازی از پیش تعیین شده‌اند و هنگامی که نزدیکشان می‌شوید یک حلقه طلایی روشن می‌شود و درست در همین حین است که دشمنان تعیین شده برای آن کشمکش تاکتیکی از لای بوته‌ها به سمت شما هجوم خواهند آورند. از این منظر دنیای این عنوان جذابیت خاص خود را دارد و البته این غافلگیری از پیش تعیین شده با مکانیزم‌های بازی نیز همسان است. هنگامی که یک نبرد را در بازی King’s Bounty II شروع می‌کنید دوربین بازی دور می‌شود و فضای پیرامون شما تبدیل به میدان نبرد می‌شود که انتخابی درست و به جا برای یک بازی ویدیویی تاکتیکی محسوب می‌شود.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر بازی king bounty 2» را تماشا کنید.

سخن پایانی

طراحی محیط در بازی پاداش پادشاه 2 عالی است؛ اما با این وجود می‌توان گفت این طراحی محیط عالی توسط تاکید نا به جا به اموری مانند گشت و گذارهای بی هدف، صحبت‌های خسته کننده با افراد و جمع آوری خسته کننده آیتم‌های به دردنخور جهت فروش به دلال‌ها خاصیت خود را از دست داده است. حتی راه رفتن کاراکتر شما نیز در بازی King’s Bounty 2 اشکالات خود را دارد؛ چرا که هم آهسته است و هم انعطاف لازم برای عبور از موانع را ندارد.

البته می‌توانید از اسب خود نیز در این بازی استفاده کنید و از این طریق سرعت بیشتری کسب خواهید کرد اما همین اسب نیز به ویژه در محیط‌های کم دامنه تر سد راه شما خواهد شد. بر همین اساس می‌توان گفت امر پیشروی در بازی King’s Bounty II آهسته، پرمانع و خسته کننده است. محیط‌های بازی فقط به علت بزرگ بودن بزرگ هستند. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم می‌توان گفت بازی پاداش پادشاه دو به ویژه از منظر جلوه‌های بصری چشم نواز است؛ اما هدف از این چشم نواز بودن مشخص نیست چرا که بازی در عناصر دیگر خود حرف چندانی برای گفتن ندارد. این عنوان را از طریق لینک‌های زیر می‌توانید دانلود کنید:

دانلود بازی King’s Bounty II برای PC (نسخه فشرده)

دانلود بازی King bounty 2

نظر شما در رابطه با بازی King’s Bounty 2 چیست؟ آیا این بازی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را از قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402