بررسی گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ؛ طراحی، مشخصات و قیمت

گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ بسیاری از ویژگی‎‌های مشابه موجود در Galaxy S21 را ارائه می‌دهد. موبایل پرچم‌دار اقتصادی از سری محبوب فن ادیشن که ارزان‌ترین گوشی سری گلکسی S سامسونگ در ایران است.

گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ در بازارهای جهانی با توجه به اختلاف قیمتی کمی که با گلکسی S22 داشت، خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. اما در بازار ایران توانست به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های کره‌ای‌ها طی چند سال اخیر تبدیل شود. بیشتر از همه به این خاطر که بیشتر قابلیت‌های سری پرچم‌دار گلکسی S21 را با برچسب قیمتی بسیار کمتر در اختیار کاربران قرار می‌داد. در این مطلب قصد داریم به این گوشی بپردازیم. در ادامه با نقد گوشی سامسونگ S21 FE 5G همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «نگاه اولیه به Galaxy S21 FE و سایر محصولات جدید سامسونگ» باشید.

فهرست مطالب:

مشخصات گوشی اس ۲۱ فن ادیشن سامسونگ

ویژگی‌هامشخصات گلکسی S21 FE
نمایشگر6.4 اینچی داینامیک امولد 2X با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهاگزینوس 2100
حافظه/رم128/256GB حافظه | 6/8GB رم
دوربین‌‌ها12 + 8 + 12 با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی32
باتری4500 میلی‌آمپر با شارژ 25 وات
قیمتاز 699 دلار

گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ

بسیاری از کاربران در بازارهای جهانی از معرفی سامسونگ گلکسی اس۲۱ اف‌ای شگفت‌زده شدند. چرا که هیچکس انتظار این گوشی را نداشت. سامسونگ تقریبا یک ماه مانده به معرفی سرس گلکسی S22 این گوشی را با قیمت 100 دلار کمتر از ارزان‌ترین عضو آن خانواده معرفی کرد. اما این گوشی در بازار ایران نیز رقبای سرسختی داشته و دارد. مهمترین رقیب آن شیائومی 11T پرو بود که در ماه‌های اول قیمت بسیار کمتری داشت و تقریبا همه قابلیت‌های S21 FE را هم ارائه می‌کرد. حالا اختلاف قیمت این دو کمتر شده است اما گلکسی S21 FE همچنان انتخاب اول کسانی است که به دنبال تجربه سری S سامسونگ هستند.

گوشی اس ۲۱ اف ای

طراحی گوشی موبایل اس ۲۱ اف ای گلکسی

با توجه به اینکه سامسونگ به سمت طراحی پلی کربنات وابسته به پلاستیک برای گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس رفته است، قابل پیش‌بینی بود که گوشی موبایل اس ۲۱ اف ای گلکسی نیز همین مسیر را طی کند. بدنه پلاستیکی با پوشش مات در پشت گوشی به Galaxy S21 FE ظاهر زیبایی می‌دهد.

همچنین بخوانید :

Galaxy S21 FE یکی از طراحی‌های عالی سری S21 را دارا است. در حالی که برجستگی آن دارای نوار لنزهای عمودی است، به طور یکپارچه در کناره تلفن ترکیب می‌شود و باعث می‌شود مجموعه دوربین بسیار زیبا به نظر برسد. این یک تلفن پلاستیکی است – یا شاید باید آن را Glasstic بنامیم، که اصطلاح بازاریابی سامسونگ برای آن است. یک تلفن پلاستیکی مزایا و معایبی دارد: دوام بیشتری دارد و در دست گرفتن آن راحت‌تر است، اما در دست کمی ارزان به نظر می‌رسد.

گوشی سامسونگ S21 FE

همانند S21، دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا FE در لبه سمت راست گوشی قرار دارند و دسترسی به هر دو در هنگام استفاده از موبایل آسان است. یک پورت USB-C وجود دارد اما جک هدفون 3.5 میلی متری وجود ندارد – این بدان معناست که برای گوش دادن به موسیقی به یک آداپتور USB-C به 3.5 میلی متر یا هدفون بلوتوث نیاز دارید.

این یک موبایل بسیار باریک است و علیرغم بزرگتر بودن، ضخامتی برابر با S21 دارد، بنابراین در دست گرفتن آن نسبتاً راحت است. واضح است که سامسونگ هیچ فضایی را در اینجا هدر نمی دهد، یک عنصر طراحی نیز در قاب (فضای جلویی بین صفحه نمایش گوشی و لبه موبایل) قابل توجه است زیرا فوق العاده نازک است.

صفحه نمایش گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ

گوشی اس 21 اف ای

گلکسی اس 21 FE با صفحه نمایش 6.4 اینچی، بین 6.1 اینچی S21 و 6.7 اینچی S21 Plus در این خانواده قرار می‌گیرد و درست مانند آن‌ها، صفحه نمایش آن دارای وضوح تصویر 1080 در 2400 و نرخ رفرش 120 هرتز است.

یکی دیگر از نقاط مشابه، فناوری صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X است – که اساساً یک اصطلاح بازاریابی سامسونگ برای نوعی از پنل AMOLED است که برای اولین بار در تلفن‌های Galaxy S20 ظاهر شد. برای خلاصه کردن، این بدان معناست که صفحه نمایش گوشی موبایل اس ۲۱ اف ای گلکسی پر جنب و جوش و روشن است.

صفحه نمایش یک نقطه قوت گوشی اس 21 اف ای است. رنگ‌ها، کنتراست و روشنایی همگی عالی به نظر می‌رسند و پخش برنامه‌های تلویزیونی یا انجام بازی‌ها را به یک لذت تبدیل کردند.

دوربین گوشی S21 FE سامسونگ

اگرچه برخی از مشخصات متفاوت است، عملکرد دوربین گوشی موبایل اس ۲۱ اف ای گلکسی تا حد زیادی با عملکرد دوربین S21 و S21 Plus شبیه است. حتی می‌گوییم شباهت‌ها بسیار بیشتر از تفاوت‌ها است.

دوربین اصلی در اینجا یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است و همچنین 12 مگاپیکسل فوق عریض، هر دو متعلق به S21 هستند. اما در حالی که S21 همچنین دارای یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی است، S21 FE فقط یک دوربین 8 مگاپیکسلی دارد.

این دوربین تله فوتو ممکن است رزولوشن کمتری نسبت به S21 داشته باشد، اما در واقع دارای همان مقدار زوم است که امکان زوم اپتیکال 1.1 برابر یا هیبریدی 3 برابر را فراهم می‌کند. بنابراین این کاهش به ظاهر برای اکثر مردم تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند.

در جلوی گوشی یک دوربین 32 مگاپیکسلی وجود دارد – این یک جهش نسبت به مدل 10 مگاپیکسلی دیگر مدل‌های S21 است – اما رزولوشن لزوماً همه چیز نیست. ما متوجه شدیم که عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی بسیار رنگارنگ هستند، که برای عکس‌های گرفته شده با گوشی سامسونگ کاملاً استاندارد است. با این حال، قابلیت‌های دوربین اصلی باعث می‌شود که عکس‌ها به‌ویژه عکس‌هایی که در موقعیت‌های با نور خوب گرفته شده‌اند، قابلیت انتشار فوری در شبکه‌های اجتمای را دارند.

قیمت اس۲۱ اف ای

همچنین عکس‌های گرفته شده در سه دوربین مختلف نمایه رنگی را به اشتراک می‌گذارند – بسیاری از دوربین‌های تلفن این موارد را هماهنگ ندارند، بنابراین پرش بین زوم و عکس استاندارد می‌تواند بر روی ظاهر رنگ‌ها و روشنایی تأثیر بگذارد. برای S21 FE، می‌توانیم تضمین کنیم که مهم نیست چه سطح زومی را انتخاب کرده‌ایم، سایه‌ها یکسان به نظر می‌رسند.

بسیاری از حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری از گوشی‌های قبلی سامسونگ در گوشی اس ۲۱ فن ادیشن وجود دارد. از جمله گزینه‌هایی مانند Single Take که عکس را با چندین لنز به طور همزمان می‌گیرد تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید، یا Dual Recording که به شما امکان می‌دهد ویدیو را در پشت و جلو ضبط کنید.

در مورد دوربین جلو، عکس‌ها حتی در شرایط نور کم روشن و با جزئیات به نظر می‌رسند، که قابل توجه است. اگر انتقادی داشته باشیم، این است که در دوربین عقب، فوکوس خودکار برای سوژه‌های نزدیک، کمی تار بود. این چیزی است که می توانید هنگام عکس گرفتن آن را تغییر دهید، اما در بعضی موارد، اغلب وقت کافی برای تغییر فوکوس دستی ندارید.

با توجه به فیلمبرداری، هر دو دوربین جلو و عقب گوشی سامسونگ S21 FE می‌توانند رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه داشته باشند، و در حالی که این مورد برای دوربین پشتی انتظار می‌رود، برای دوربین جلویی تعجب آور است، زیرا تعداد کمی از گوشی‌ها به ضبط سلفی 4K می‌پردازند.

سخت افزار گوشی سامسونگ S21 FE

اگر سامسونگ گلکسی اس 21 FE آخرین گوشی با چیپست اگزینوس 2100 باشد، تعجب نخواهیم کرد – این تراشه بهترین پردازنده ساخت سامسونگ در  سال 2021 بود. اما در حال حاضر، اگزینوس 2200 معرفی شده و خبرهایی از احتمال معرفی اگزینوس 2300 و استفاده از آن در گلکسی S23 FE نیز به گوش می‌رسد.

دوربین اس ۲۱ اف ای

علیرغم اینکه جدیدترین یا قدرتمندترین چیپست موجود نیست، تفاوت بین اگزینوس 2100 و مدل جدیدتر آن بسیار ناچیز است. البته که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون 8 نسل 2 هردو پردازنده‌های به‌مراتب قدرتمندتری هستند.

ما گوشی را برای بازی کردن به کار گرفتیم و عملکرد تحسین برانگیزی داشت. با بارگذاری سریع، گزینه‌های گرافیکی برتر در دسترس. این گوشی برای بازی خوب است و همچنین برای پخش رسانه خوب است.

نرم افزار گوشی اس ۲۱ اف ای

گوشی اس 21 اف ای اندروید 12 را اجرا می‌کند و One UI 4 سامسونگ در بالای آن قرار دارد. تغییرات اصلی اندروید 12 نسبت به نسخه‌های قبلی افزایش سفارشی سازی است، به ویژه در توانایی شما در انتخاب طرح رنگ برای منوها و نمادها، و One UI 4 این ویژگی را به ارمغان می‌آورد.

رم، پردازنده و نرخ رفرش صفحه نمایش باید پیمایش منوهای FE را آسان کند، اما در تجربه ما، اینطور نبود. ما متوجه شدیم که کشیدن بین صفحات اصلی، باز کردن برنامه‌ها و باز کردن قفل گوشی کمی کند به نظر می‌رسد، مخصوصاً در هنگام استفاده از ژست‌های حرکتی. به طور خاص، استفاده از جستجوی منوی تلفن برای یافتن یک برنامه خاص اغلب با تأخیر همراه بود.

معایب اس ۲۱ اف ای

ممکن است همه متوجه این موضوع نشوند یا به آن اهمیت ندهند، زیرا گوشی اس ۲۱ اف ای به هیچ وجه کند نیست. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این کندی فقط برای منوهای گوشی مشکل داشت. هنگام استفاده از برنامه‌ها، گوشی کاملاً تند و تیز بود.

عمر باتری گوشی اس ۲۱ فن ادیشن سامسونگ

گوشی اس ۲۱ فن ادیشن سامسونگ دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است – که اندازه ای نسبتاً استاندارد برای تلفن همراه است – اما ما همچنان متوجه شدیم که عمر باتری به طرز ناامیدکننده ای کم است.

با استفاده متوسط – یعنی مرور رسانه‌های اجتماعی، پخش موسیقی و شاید بازی‌های عجیب و غریب و گرفتن عکس، متوجه شدیم که باتری گوشی سامسونگ S21 FE به سختی یک روز کامل دوام می‌آورد. اما با استفاده زیاد باید موبایل را در اوایل عصر شارژ کنیم تا صبح روز بعد همچنان شارژ داشته باشد.

بنابراین اگر فقط یک کاربر سبک گوشی هستید، ممکن است دریابید که شارژدهی گوشی سامسونگ S21 FE بسیار خوب است. اما اگر دوست دارید زیاد از موبایل خود استفاده کنید، ممکن است کافی نباشد.

سرعت شارژ نیز چندان چشمگیر نبود زیرا قدرت 25 واتی FE در مقایسه با تعداد زیادی از تلفن‌های شارژ سریع موجود در بازار که برخی از آنها به 65 وات یا حتی 120 وات می‌رسند، به طرز شگفت‌آوری کند است. این از معایب اس ۲۱ اف ای است که باید ذکر شود.

در 25 وات، شارژ گوشی سامسونگ S21 FE از حالت خالی به پر حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد، اما از آنجایی که شارژر در جعبه وجود ندارد، باید با شارژری که قبلاً دارید یا می‌خواهید بخرید، آن را شارژ کنید.

سوالات متداول

1. دوربین گوشی S21 FE سامسونگ چند مگاپیکسلی است؟

این گوشی دارای یک دوربین اصلی و یک دوربین فوق‌عریض است که هردوی آن‌ها 12 مگاپیکسل هستند. همچنین یک لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

2. قیمت گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ چقدر است؟

گوشی در نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه در بازارهای جهانی 699 دلار قیمت دارد. قیمت پیکربندی بالاتر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه نیز به 769 دلار می‌رسد.

جمع بندی

گوشی اس ۲۱ اف ای سامسونگ دارای مشخصات صفحه نمایش مشابه با برادران خود است و از نظر اندازه در حد وسط خوبی بین آنها قرار دارد. شما با پرداخت هزینه کمتر می‌توانید بسیاری از قابلیت‌های سری گلکسی S21 و حتی گلکسی S22 یا S23 را در این گوشی پیدا کنید. اما در این بازه قیمتی این گوشی رقبای سرسخت زیادی دارد که می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری باشند. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا خرید آن را توصیه می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات پلازا با ما به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امیر
.
05 خرداد 1402، 12:45
پاسخ
1
5
S21FE گوشی بسیار ارزشمندی هست اما دو تا مشکل گریبان گیرش شده 1.شارژ دهی ضعیف بدلیل اداپتیو نبودن صفحه و بهینه نبودن سیستم عامل 2.پایداری ضعیف پردازنده و لگ محسوس توی تست ها و بازیهای سطح بالا با اینکه چیپ پرچمدار داره!! اگر که این مشکلات رو نداشت بهترین گزینه برای خرید بود! هرچند که الانم هست ولی رقبای بهتری داره
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402