بازی Tales of Arise ؛ داستان، تریلر، گیم پلی و نمرات منتقدین

بازی Tales of Arise
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Tales Of Arise که به تازگی برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشت و نه منتشر شده، پس از یک سال تاخیر با امتیاز متاکریتیک 87 توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای در سبک اکشن نقش آفرینی داشته باشد. در ادامه به بررسی داستان، گیم پلی و نمرات منتشر شده از این بازی خواهیم پرداخت.

Tales Of Arise یکی از عناوین اکشن نقش آفرینی با سابقه است که کمپانی Bandai Namco Entertainment وظیفه ساخت و انتشار آن را بر عهده دارد. این بازی یکی از عناوین سری بازی‌های Tales به حساب می‌آید که در واقع قرار بود در سال 2020 برای ویندوز، ایکس‌باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، تاریخ عرضه بازی Tales of Arise به 9 سپتامبر 2021 مصادف با 18 شهریور 1400 موکول شد و حالا کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز به پلتفرم‌های مقصد اضافه شدند.

داستان بازی دو شخصیت را در جهان‌های متضاد Dahna و Rena دنبال خواهد کرد. این عنوان که هفدهمین نسخه از سری خود است، از چند نسخه آخر، یعنی از Tales of Zestira به روی پلتفرم کامپیوتر هم منتقل شد. در این نسخه، هدف بازی احیای دوباره سری Tales با استفاده از فضا سازی تاریک‌تر برای جذب بیشتر مخاطب غربی و البته مخاطب جهانی است. با توجه به امتیاز متاکریتیک 87، به نظر می‌رسد که این تیم به قول خود وفادار بودند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به جزئیات بیشتری از این بازی بپردازیم.

در بخش پایین می‌توانید «نقد و بررسی بازی Tales of Arise از سایت IGN را با زیرنویس فارسی» از تیم پلازا مشاهده کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

داستان بازی Tales of Arise

داستان بازی Tales of Arise همان ساختار نسخه‌های پیشین بازی را دنبال می‌کند. دو جهان دوگانه که به شکل پیچیده‌ای در یکدیگر پیوند می‌خورند؛ یکی جهان قرون وسطی‌ای به نام Dahna و دیگری جهانی پیشرفته و دارای تکنولوژی با نام Rena. تکنولوژی و پیشرفت‌های Rena باعث شده مردم Dahna به عنوان نیروی کار به بردگی کشیده شوند.

بررسی بازی Tales of Arise

Rena سیاره‌ای است بر فراز سیاره Dahna که از لحاظ تکنولوژیکی، مخصوصا در زمینه جنگ‌افزار بسیار پیشرفته‌تر است. به عنوان مثال، مردم Dahna بطور معمول از شمشیر و سپر و زره فولادی استفاده می‌کنند، اما مردم Rena مجهز به تفنگ و ابزار جادویی هستند. حدود سیصد سال است که Dahna مورد تهاجم مردم Rena قرار گرفته و داستان ‌حوالی این تاریخ اتفاق می‌افتد. به نظر می‌رسد مردم Dahna پس از سال‌ها شستشوی مغزی به این باور رسیده‌اند که Rena مکانی معادل با بهشت برین است که خدایان و ارواح مردگان در آنجا حضور دارند. داستان از سیاره Dahna آغاز می‌شود که بازیکنان در آن با اعمال ساده‌ای مانند شکار گرگ و ساختن معجون شروع به بازی می‌کنند و سپس از میانه داستان قرار است به سیاره Rena منتقل شوند که مسائل و مأموریت‌های پیچیده‌تری را در بر دارد.

داستان اصلی حول محور دو قهرمان می‌چرخد. یکی آلفِن (Alphen) که مرد جوانی از جهان Dahna است و ماسکی آهنین به صورت می‌زند. او حافظه خود و همچنین توانایی احساس درد را از دست داده است. قهرمان دیگر داستان، شیونه (Shionne)، دخترکی است از جهان Rena که تیغ‌های نفرین شده گریبانش را گرفته‌اند و به هر چیز و هرکس که لمس کند آسیب می‌رسانند. این دو با یکدیگر متحد می‌شوند تا علیه Rena قیام کنند و ناعدالتی میان دو جهان را دگرگون سازند.

طراح اصلی شخصیت‌های بازی Tales Of Arise «مینورو ایواموتو» است که در تیم طراحی Tales of Zestiria و Tales of Berseria نیز حضور داشت. هدف اصلی تیم سازنده پیشبرد فرمول اصلی Tales و ایجاد دسترسی بهتر برای تازه‌واردان به این بازی است. ایواموتو در این زمینه گفته است:

عناصر زیادی وجود دارند که یک بازی Tales را تشکیل می‌دهند؛ مانند مبارزات اکشن و طراحی لباس و گفتگوها. ما در زمان طراحی هر عنصر به فکر دلیل پرطرفداری آن بودیم و همچنین سعی می‌کردیم جذابیت آن‌ها را به رشد بسزایی برسانیم. تیم ما سعی دارد بیشتر و بیشتر حس یک بازی Tales را به مخاطب برساند و ما معتقدیم ارتباط مرتب ما با طرفداران در رسیدن به این هدف بسیار اهمیت دارد.

تریلر بازی Tales Of Arise

اولین تریلر منتشر شده از بازی تیلز اف ارایز در مراسم E3 2019 را می‌توانید با زیرنویس فارسی در این بخش مشاهده کنید.

گیم پلی بازی Tales Of Arise

مبارزه در بازی Tales Of Arise سعی دارد سیستم نمادین این فرنچایز که حرکت خطی و مبارزه است را حفظ کند و همزمان دسترسی و یادگیری را برای بازیکنان جدید آسان سازد. با اینکه Bandai Namco تاکنون بسیار در این مورد راز داری کرده، می‌توان گفت Arise مبارزاتی دینامیک‌تر و روان‌تر از بازی‌های گذشته خواهد داشت. به نقل از ایواموتو، تیم سازنده قصد دارند بازیکنان حسی نو به همراه انتخاب‌های متنوع را تجربه کنند.

دانلود بازی Tales of Arise برای PC

به نقل از تهیه کننده بازی آقای «یوسوکه تومیزاوا»، تمرکز تِم اصلی بازی بر «وراثت و تکامل» است. تومیزاوا تأکید کرده که Arise به طرفداران قدیمی بازی ثابت خواهد کرد که Bandai Namco با حفظ اجزاء اصلی که برای بازیکنان مهم بودند، همزمان به فکر مخاطب جهانی هم می‌تواند باشد.

اگر با سیستم مبارزاتی Tales آشنا نیستید، باید بدانید که مبارزات در فضایی سه بعدی اتفاق می‌افتند که در آن کاراکترها روی خطی صاف به سمت و یا در جهت مخالف هدف حرکت می‌کنند. در بازی Tales Of the Abyss شاهد بودیم که عنصر جدیدی اضافه شد که به بازیکنان اجازه می‌داد وقتی کلیدی خاص را نگه می‌داشتند آزادانه در تمام جهات حرکت کنند و سپس به خط اصلی بازگردند. سیستم مبارزه در بازی Tales Of Arise بسیار روان‌تر شده و ضمن همراه داشتن برخی از ویژگی‌های نسخه‌های قبلی، شباهت زیادی به گیم پلی بازی‌هایی مانند Devil May Cry و Bayonetta دارد.

بر خلاف نسخه‌های پیشین، مبارزات به طور یکپارچه در جهان بازی اتفاق می‌افتند و دیگر خبری از قطع تصویر و مبارزه در رینگ و آرنا نیست. از لحاظ گرافیکی، می‌توان گفت بازی Tales Of Arise گامی بسیار بلند در این فرنچایز برداشته و Bandai Namco تمام تلاشش را کرده تا کاراکترها و جهان بازی تا حد امکان واقعی به نظر برسند. در ادامه باید گفت که طرفداران می‌توانند در انتظار همان بازی های سبک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) باشند که در آن دیدار از شهرها و سیاه چال‌ها، به همراه مبارزات میدانی مطرح است. هدف سازندگان رسیدن به تعادلی میان سنت و تکامل است و سازندگان قصد دارند با حفظ عناصر پیشین، Tales Of Arise گامی نو در این فرنچایز بردارند.

سیستم مورد نیاز بازی Tales of Arise

سیستم مورد نیاز برای دانلود بازی Tales of Arise برای کامپیوتر از طریق استیم اعلام شده است که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Tales of Arise

  • سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت
  • پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel Core i5-2300 یا AMD Ryzen 3 1200
  • رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک GeForce GTX 760 یا Radeon HD 7950
  • دایرکت ایکس: 11
  • حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 45 گیگابایت

تریلر بازی Tales of Arise

سیستم پیشنهادی برای دریافت بهترین عملکرد بازی

  • سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت
  • پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel Core i5-4590 یا AMD FX-8350
  • رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک GeForce GTX 970 یا Radeon R9 390
  • دایرکت ایکس: 11
  • حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 45 گیگابایت

برای دانلود بازی Tales of Arise برای PC می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

نقد و بررسی بازی Tales of Arise

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بازی Tales of Arise برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشتمی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 منتشر شد. بیشترین تعداد نقدهای منتشر شده بر روی PS5 بود که با 72 نقد توانست امتیاز متاکریتیک 87 را برای خود ثبت کند. در این بین 71 نقد مثبت و فقط یک نقد متوسط وجود دارد! در ادامه مروری بر تعدادی از نقد و بررسی‌های منتشر شده خواهیم داشت.

سایت Game Rant: امتیاز 100 از 100

به حق، بازی Tales of Arise عنوانی است که طرفداران قدیمی مجموعه Tales و طرفداران جدیدی که تا به حال نسخه‌های قبلی را تجربه نکرده‌اند ساخته شده. در این بازی، داستان، سیستم مبارزه و سایر ویژگی‌ها در کنار هم قرار گرفته تا یک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) با کیفیت و بسیار دقیق را ارائه دهند. این ویژگی‌ها نه‌تنها این عنوان را به یکی از بهترین بازی‌های JRPG، بلکه تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های جهان می‌کند.

سایت Video Chums: امتیاز 92 از 100

بازی Tales of Arise یک شاهکار با داستانی عمیق و کاراکترهای دوست داشتنی است که شما را درگیر مبارزه برای آزادی از ظلم می‌کند. مبارزات بازی تنش‌زا و سرگرم کننده است؛ زیرا هر لحظه درحال برنامه‌ریزی هستید تا دشمن خود را به بهترین نحو شکست دهید. کاوش در سیاه چال‌ها و دنیای خارج از سرزمین اصلی نیز لذت‌بخش است؛ به ویژه با قابلیت‌های جدید نقشه که گشت و گذار را جذاب می‌کند. این عنوان، بهترین بازی در مجموعه Tales محسوب می‌شود.

سایت GameMAG: امتیاز 90 از 100

Tales of Arise نقطه اوج مجموعه Tales است؛ جایی که تیم سازنده توانست از سال‌ها تجربه خود برای ایجاد چیزی واقعاً عالی استفاده کند.

تاریخ عرضه بازی Tales of Arise

سایت COGconnected: امتیاز 87 از 100

Tales of Arise تجربه‌ای تازه اما آشنا بود. بازی به اندازه کافی فرمول این مجموعه را تکرار کرد تا حال بتواند در عین حفظ جذابیت مجموعه Tales، پیشرفت خود را نیز ادامه دهد. سیستم مبارزه مثل همیشه روان است و به نظرم جذاب و سرگرم کننده بود. قسمتی که بازی بیشتر می‌درخشد در شخصیت‌های آن است؛ چه در طول داستان اصلی و چه در مراحل فرعی. به طور کلی، Tales of Arise یک نمونه عالی از یک مجموعه کلاسیک است که با حفظ هویت خود همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهد.

سایت XGN: امتیاز 85 از 100

بازی Tales of Arise با معرفی قهرمان‌های جدید و دنیایی که برایمان حس آشنایی دارد، شروع تازه‌ای را رقم زده است. داستانِ مردمی مظلوم که در سرزمینی زندگی می‌کنند که تبدیل به 5 قسمت شده و باید از چنگ ظلم رهایی یابند، داستان اورجینالی نیست. اما Arise روایت داستانی خاصی را ارائه می‌دهد که می‌تواند بسیار مناسب باشد. کسانی که مایل باشند می‌توانند در داستان غرق شوند، اما افرادی که مایل نیستند نیز می‌توانند به راحتی بر داستان آن چشم بپوشند. همین قضیه درمورد سیستم مبارزه نیز صدق می‌کند. بازیکن می‌تواند سیستم مبارزه را روی حالت نیمه اتوماتیک یا حالت غیر اتوماتیک تنظیم کند تا با چالش بیشتری رو به رو شود.

سایت Cubed3: امتیاز 80 از 100

به عنوان یک بازی ماجراجویی، گرافیک و داستان آن بسیار جالب است، اما به عنوان یک JRPG، این بازی از کمبود عناصر بسیاری رنج می‌برد. درحالی که ویژگی‌های اولیه RPG را داراست، بیشتر حس یک بازی ماجراجویی اکشن را می‌دهد. این قضیه برای کسانی که دنبال یک بازی JRPG هستند، ضدحال به حساب می‌آید. گرافیک، داستان، شخصیت‌ها و پکیج کلی بازی، بسیار خوب از آب در آمده است. اما بطور کلی شباهت زیادی را نمی‌توان بین این نسخه و نسخه‌های قبلی پیدا کرد. طرفداران JRPG دنبال چنین بازی‌ای نیستند.

سایت GameSpot: امتیاز 70 از 100

بطور کلی، بازی Tales of Arise یک نقش آفرینی بسیار خوب به حساب می‌آید، جلوه‌های بصری زیبایی دارد، کاراکترهای آن بی‌نظیر است و سیستم مبارزات نیز باعث تعامل بیشتر شما با بازی می‌شود. اما نادیده گرفتن ایرادات آن (مخصوصا آن DLC نفرت انگیز!)، کار دشواری است! اگر به دنبال یک بازی JRPG طولانی، جذاب و درگیر کننده هستید تا بر روی کنسول جدید خود و یا PC بازی کنید، Tales of Arise انتخاب بسیار مناسبی است. فقط انتظار نداشته باشید که با کلاسیک‌ترین بازی تمام دوران رو به رو هستید.

سخن پایانی

بطور کلی در این مقاله سعی کردیم تا مروری بر داستان، تریلر، گیم پلی و نقدهای منتشر شده پیرامون بازی Tales of Arise داشته باشیم. همانطور که در بخش نقد و بررسی نیز مطالعه کردید، این بازی توانست با کسب امتیاز متای 87، نظر مثبت منتقدین و هواداران را جلب کند. گیم پلی این مجموعه طی سال‌ها اصالت خاصی را حفظ کرده بود که حال تیم سازنده تصمیم به اضافه کردن عناصر مدرن به آن کرده‌اند. این ویژگی برای خیلی‌ها خوشایند و برای بعضی نیز ناخوشایند به حساب می‌آید. نظرات در این زمینه به سلیقه شخصی فرد برمی‌گردد. اما بازی بطور کلی با ارائه داستانی زیبا و شخصیت پردازی عمیق، توانسته دوران باشکوه این مجموعه را تکرار کند.

گیم پلی بازی Tales of Arise

نظر شما درمورد بازی Tales Of Arise چیست؟ آیا آنقدر از تجربه آن لذت بردید که به دیگران نیز پیشنهاد دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402