بازسازی خانه با دکوطرح

بازسازی خانه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری از افراد دوست دارند خانه‌ای جدید داشته باشند اما بودجه لازم را برای این کار ندارند؛ در این حالت بهترین کار بازسازی خانه است. بازسازی خانه یعنی همه ی اجزای خانه طی فرایندی به حالت اولیه و نو خود برگردد. کارهای بسیاری در بازسازی بنا انجام می‌شود که شامل مرمت دیوار و سقف، خارج کردن وسایل قدیمی، جایگزینی وسایل جدید، تعویض کف و … است. شایان ذکر است که نوسازی بنا با بازسازی آن متفاوت است و بازسازی شکل کلی از نوسازی است و هزینه و انرژی کمتری صرف آن می‌شود. اگر بخواهیم از نظر لغوی بازسازی را معنا کنیم به کلمه مرمت می رسیم . در بازسازی گروهی متخصص با اجرای یک سری عملیات‌ها طول عمر بنا را افزایش می دهند. بازسازی شامل عملیات‌های بزرگ مانند تعمیر و تعویض لوله کشی‌ها و جابه‌جایی دیوارها است و بیشتر در خصوص خانه‌های قدیمی و ویلایی به کار می رود تا نو و برای بهبود شرایط زندگی و تغییر حال و هوای خانه معمولا بازسازی انجام می دهند.

نوسازی از جنبه‌های مختلفی با بازسازی خانه تفاوت دارد اما افراد زیادی به اشتباه این دو را یکی در نظر می‌گیرند. نوسازی از نظر معنا به نو ساختن چیزی دلالت دارد و به سری اقداماتی گفته می شود تا بخشی از ساختمان چهره‌ای تازه به خود بگیرد. در نوسازی بیشتر به ترمیم بخش‌های داخلی ساختمان پرداخته می‌شود و شامل موارد سطحی مانند نصب کاغذ دیواری، سقف کاذب و مواردی از این چنینی می شود.

به طور کلی بازسازی خانه شکل زیباتری از محیط به شما ارائه می دهد و تغییرات و تعمیرات در بازسازی با کمترین تخریب انجام می‌شود و روحی تازه در خانه می دمد. بازسازی ها اکثرا 60 تا 70 روز زمان می برد و به دو شکل جزیی و کلی انجام می شود. در جزیی رنگ آمیزی بنا، تعویض کف و تغییر دیوارپوش ها اتفاق می افتد اما در کلی علاوه بر موارد بالا مثلا سیستم مکانیکی و لوله کشی ساختمان نیز تعویض می‌شود. هزینه های بازسازی معمولا بعد از بازدید توسط تیم مجرب فنی به سمع و نظر مالک می‌رسد.

بازسازی شامل یک سری مراحل است که انجام آنها سبب بهبود وضعیت خانه خواهد شد.

  1. انتخاب نوع بازسازی: برای انتخاب نوع بازسازی اول باید فهرستی از کارهایی که میخواهید انجام دهید تهیه کنید. این کارها می‌تواند شامل تخریب دیوار مشترک ، برداشتن اپن آشپزخانه، تخریب محل جای‌گیری لوله کشی جدید، دیوارکشی مشترک اتاق و آشپزخانه، گچ کاری مجدد بخش هایی از دیوار که تخریب شده‌اند، سرامیک کف و غیره باشد. با این کار هزینه ها نیز به صورت حدودی مشخص می‌شود.

2.انتخاب یک پیمانکار مناسب: پیمانکارهای ساختمانی افرادی هستند که به شکل یک مجموعه شرکتی بر اساس نظر صاحب پروژه و توافق با او عملیات‌های ساخت‌وساز را بر عهده می‌گیرند. ساخت ‌وساز یک ساختمان چه به شکل مسکونی باشد یا به صورت تجاری شامل عملیات‌های مختلفی از تخریب گرفته تا عایق کاری است که با منعقد کردن قراردادهایی میان کارفرما و پیمانکار ساختمانی از پیش تعیین می‌شود.

3.مشخص کردن میزان بودجه: عملیات بازسازی می تواند بسیار جزئی و کم هزینه باشد یا پر هزینه و تجملی. عوامل زیادی بر روی هزینه نهایی بازسازی ساختمان اثر می گذارند. لیست کارهایی که در ابتدای بازسازی تهیه می‌کنید اگر شامل مواردی مثل تعویض کابینت ها، انجام لوله کشی یا نقاشی دیوارها باشد و مواد مورد استفاده و میزان مرغوبیت آن ها برای شما اهمیت داشته باشد و همچنین متراژ ساختمان بالا باشد قیمت بازسازی ساختمان بسیار بالا خواهد بود.

3.طراحی: بعد از مشخص کردن مراحل بازسازی ، باید هر چه ایده داریم روی کاغذ پیاده کنیم. سلایق خود و دیگر اعضای خانواده را با تجربه کارفرما تلفیق کنید. در طراحی انجام شده باید تمام قسمت‌های خانه که قصد بازسازی آن را دارید در نظر بگیرید پس نیاز به متخصص در این زمینه دارید. طراحی خانه بازسازی شده دید ابتدایی و کلی از نتیجه کار به شما می‌دهد و از این جهت می‌توانید در خصوص تغییرات کوچک و بزرگ اظهار نظر بهتری اعمال کنید.

4.گرفتن مجوزهای لازم: لازم بودن یا نبودن مجوز به نوع و شدت مراحل بازسازی بستگی دارد. عملیات هایی که نیاز به مجوز ندارند شامل تعمیر و پرداختن به پشت‌بام نصب شیروانی، تغییر نما ساختمان، تغییر دیوارها و حیاطی که تغییری در بخش‌های اصلی بنا مثل پارکینگ ایجاد نکند و … است

5.تخریب: در بازسازی هر بخش کوچک و بزرگی ابتدا باید تخریب گردد. فرقی نمی‌کند کاغذ دیواری باشد یا دیوار. برای تخریب دیوارها باید از وجود تاسیسات مکانیکی و الکتریکی کاملا اطلاع داشت. قبل از شروع تخریب نیز باید نسبت به ایمن سازی و قطع آب، برق و گاز اقدام کرد.

پس از اتمام مراحل بازسازی حتما باید استانداردهای لازم مورد بررسی و تایید نهایی از سوی کارفرما و پیمانکار قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی حلقه اتصال بین معماری و طراحی داخلی است. دکوراسیون داخلی از یک سمت مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند. در دنیای امروز بخش اصلی زندگی افراد در داخل فضاهای بسته سپری می شود. البته همه افراد زمان هایی را به تفریح در بیرون از خانه اختصاص می دهند اما به دلیل بیشتر بودن زمانی که در داخل فضای بسته سر می‌کنیم تزئینات داخلی با کیفیت مناسب، بهترین روش برای بهبود وضعیت حرفه ای، تحصیلی و زندگی‌مان می‌باشد. دکوراسیون داخلی به پوششی است برای فضای موجود که با مفاهیمی مانند پست مدرن، رترو زیبایی شناسی سنتی آغاز می شود و با جزئیاتی که به  آن اضافه می شود  سبک های دکور را می سازد. دکوراتور داخلی در کلیت طراحی یک فضا از شروع طراحی تا پایان آن به یک سبک طراحی می پردازد تا در فضا پیوستگی ایجاد کند و البته که این کار را با وجود در نظر گرفتن رنگ، بافت و الگوهایی که مشتری ترجیح می دهد انجام می دهد و همچنان طرح باید با مفهوم کلی سبک سازگاری داشته باشد.

طراحی داخلی چه تفاوت با دکوراسیون دارد؟

طراحی داخلی چه تفاوت با دکوراسیون دارد؟

طراحی داخلی شغلی است که به دانش و فعالیت های عملی نیاز دارد. دانشگاه های بسیاری وجود دارند که دوره های طراحی داخلی برگزار می کنند. طراحان داخلی معمولا در مورد رنگ و پارچه، طراحی به کمک کامپیوتر ، نقاشی، برنامه ریزی فضا، طراحی مبلمان، معماری و غیره دروسی را می گذرانند. بیشتر فارغ التحصیلان این رشته قبل از اینکه شرکت خود را تاسیس کنند باید چند سالی به کارآموزی در سایر شرکت ها بپردازند. خیلی از افراد از اصطلاحات “طراحی داخلی” و “تزئینات داخلی” به طور متناوب و به جای یکدیگر استفاده می کنند ، اما این حرفه ها دارای تفاوت های بسیاری هستند. طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار مردم برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. دکوراسیون عبارت است از اثاثیه یا تزئین فضایی با چیزهای مد روز. به طور خلاصه ممکن است طراحان داخلی تزئین کنند ، اما دکوراتورها طراحی انجام نمی دهند. طراحان داخلی معمولا با مسائل به شکل خلاقانه و فنی برخورد می کنند و در ساختار بنا به کار می گیرند که برای کیفیت زندگی و فرهنگ افراد خانه  بسیار کاربردی خواهد بود. از طرف دیگر طراحان داخلی اغلب رابطه نزدیکی با معماران و پیمانکاران ساختمانی دارند و در تلاش هستند تا رضایت مشتری را به نحو احسن بدست آوردند.

بازسازی خانه با دکو طرح

به طور کلی بزرگترین تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی در این است که طراح داخلی به طور معمول موارد بیشتری را در ذهن خود بررسی می کند اما طراح داخلی علاوه بر این معیارها ، انتخاب را با توجه به مناسب بودن نوع ، کاربرد ، انتقال صدا ، خواص صوتی ، اشتعال پذیری و موارد دیگر انجام می دهد.

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۹۹۱۹۱۷۴۱ به طور مستقیم تماس بگیرید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402