بهترین آنتی ویروس های بوتیبل برای ساخت دیسک نجات در مواقع بحرانی

بهترین دیسک نجات / آنتی ویروس بوتیبل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برخی اوقات ممکن است یک کامپیوتر به قدری آلوده شده باشد که حتی نشود وارد محیط ویندوز شد. در این شرایط استفاده از آنتی ویروس بوتیبل (Bootable Antivirus) آخرین راه پیش روی ما است. با کمک آنتی ویروس های بوتیبل و پرتابل می‌توانید در شرایط بحرانی سیستم را از ویروس‌ها و بدافزارها پاکسازی کنید.

در برخی مواقع ممکن است به یکی از آن ویروس‌های خطرناک آلوده شویم. این نوع ویروس‌ها می‌توانند کنترل کامپیوتر را از دست شما خارج کنند؛ آن‌ها اجازه نمی‌دهند به آنتی ویروس دسترسی پیدا کنید و در بدترین موارد حتی نمی‌گذارند کامپیوتر را روشن کنید. در اینجاست که آنتی ویروس های بوتیبل به کار می‌آیند. وقتی اوضاع به شدت خراب شد باید با این ویروس‌کش‌ها دوباره کنترل سیستم را به دست بگیرید. با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از برترین آنتی‌ویروس‌های قابل بوت آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین آنتی ویروس های بوتیبل برای ساخت دیسک نجات

اگر با یک کامپیوتر آلوده مواجه شدید که یا بوت نمی‌شود و یا در صورت بوت شدن اجازه دسترسی به آنتی‌ویروس را به شما نمی‌دهد می‌توانید با دانلود این دیسک های نجات ویندوز 10 و 7 روی یک فلش و بوت کردن سیستم از طریق آن، سیستم را پاکسازی کنید.

1. دیسک نجات کسپرسکی Kaspersky Rescue Disk

بهترین آنتی ویروس bootable - دیسک نجات کسپرسکی Kaspersky Rescue Disk

  • نقاط قوت: امکان اسکن فولدرها یا کل درایو، امکان شناسایی انواع بدافزارها، امکان استفاده از رابط متنی یا گرافیکی
  • نقاط ضعف: حجم بالا

Kaspersky Rescue Disk یکی از بهترین آنتی ویروس های بوتیبل است. این آنتی ویروس انواع مختلفی از اسکن مانند اسکن یک فایل به خصوص و درایوهای سیستم را ارائه می‌دهد. همچنین پس از ساخت دیسک نجات کسپرسکی می‌توانید سکتورهای بوت سیستم را هم برای پیدا کردن یک بدافزار سمج و مزاحم اسکن کنید. علاوه بر این‌ها دیسک نجات کسپرسکی ابزارهای اضافی دیگری مثل مدیریت فایل و مرورگر فایرفاکس را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه آنتی ویروس پرتابل Kaspersky گرافیک یا رابط کاربری متن محور آن است. بیشتر کاربران رابط کاربری گرافیکی را ترجیح می‌دهند ولی کسپرسکی گزینه رابط کاربری متن محور را هم برای آن دسته از کامپیوترهایی که قدرت پردازشی پایینی دارند در نظر گرفته است. آنتی ویروس کسپرسکی مدت‌ها است به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس‌های جهان شناخته شده است. از طریق دیسک نجات آن نیز می‌توانید این آنتی ویروس را در یک فرمت بوتیبل مورد استفاده قرار دهید.

  • دانلود برنامه Kaspersky Rescue Disk برای: ویندوز

2. آنتی ویروس بوتیبل Avira Rescue System

بهترین آنتی ویروس های Bootabale - آنتی ویروس بوتیبل Avira Rescue System

  • نقاط قوت: دارای رابط گرافیکی ساده، همراه با دیگر ابزارها مثل مرورگر و مدیریت فایل عرضه می‌شود
  • نقاط ضعف: امکان اسکن کل پارتیشن به صورت یکجا، حجم زیاد

Avira Rescue System یک آنتی‌ ویروس Bootable مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو است. این دیسک نجات از آنجایی که شامل یک راهنمای کامل برای اسکن کامپیوتر است، یکی از بهترین آنتی ویروس‌های بوتیبل و بهترین دیسک نجات برای افراد مبتدی به حساب می‌آید. افزون بر این آویرا هنگام اسکن به نسبت کسپرسکی و بیت دیفندر گزینه‌های محدودتری دارد که برای یک کاربر تازه کار ممکن است بهتر باشد.

Avira Rescue System رابط کاربری ساده‌ای هم دارد که کار با آن را آسان کرده است. این آنتی ویروس دارای یک مرورگر وب و همچنین ابزار پارتیشن بندی دیسک است. از آنجایی که این آنتی ویروس مبتنی بر لینوکس است در سیستم‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند هم می‌توان به راحتی و بدون مشکل آن را به کار گرفت.

البته اگر به دنبال دیسک نجات ویندوز 10 کم حجم هستید این مورد به درد شما نمی‌خورد چرا که فایل ISO مربوط به آن 1.2 گیگابایت است و هم دانلودش طول می‌کشد و هم باید فلش شما حجم کافی را داشته باشد.

  • دانلود برنامه Avira Rescue System برای: ویندوز

3. آنتی ویروس بوتیبل دکتر وب

ساخت آنتی ویروس بوتیبل دکتر وب

  • نقاط قوت: گزینه‌های اضافی و کاربردی، امکان تعریف نوع فایل در هنگام اسکن، به روزرسانی از داخل خود برنامه، امکان اجرا از دیسک یا فلش
  • نقاط ضعف: حجم زیاد

Dr.Web برخلاف اسم مشکوکی که دارد در محیط برنامه خود گزینه‌های گسترده زیادی برای انجام انواع مختلف اسکن ارائه می‌کند. این کمپانی احتمالا یکی از بزرگترین کمپانی‌های ارائه دهنده سرویس‌ها و محصولات آنتی‌ویروس است اما خیلی شناخته شده نیست. البته این کمپانی به لطف اپلیکیشن Dr.Web Security Space خود، در طی چند سال گذشته به شهرت بیشتری دست پیدا کرده است.

می‌توانید فایل‌ها را بر اساس نوع و حجم اسکن کنید. می‌توانید مشخص کنید به محض پیدا کردن انواع مختلف بدافزار مثل روت‌کیت، آگهی‌افزار (Adware) و … برای هر کدام به طور جداگانه چه نوع اقداماتی انجام شود. همچنین می‌توان میزان زمانی که اسکنر برای اسکن هر فایل صرف می‌کند را هم محدود کنید. این قابلیت بیشتر زمانی به کار می‌آید که فایل‌های ویدیویی با حجم بالا داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های شایان توجه دکتر وب سازگاری آن با سیستم عامل لینوکس است. می‌توانید از آن برای اسکن سیستم‌های مبتنی بر این سیستم عامل هم استفاده کنید.

4. آنتی ویروس بوتیبل Trend Micro Rescue Disk

  • نقاط قوت: پشتیبانی از 2 نوع مختلف اسکن، راحتی استفاده
  • نقاط ضعف: فاقد رابط کاربری گرافیکی است

پس از معرفی چند نمونه از حجیم‌ترین آنتی ویروس های بوتیبل و پرتابل اکنون نوبت به معرفی کوچکترین آن‌ها رسیده است. دیسک نجات ترند مایکرو شاید کم حجم‌ترین و بهترین دیسک نجات حاضر در این لیست باشد ولی از نظر امکانات و ابزارهایی که ارائه می‌دهد از سایر رقبای خود چیزی کم ندارد.

برخلاف سایر شرکت‌های ارائه دهنده آنتی‌ویروس که یک فایل حجیم ISO را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خودتان از آن دیسک نجات بسازید، ترند مایکرو تمام این کارها را خود انجام می‌دهد. شما فقط کافی است مشخص کنید دیسک نجات را می‌خواهید با سی‌دی، دی‌وی‌دی یا فلش ایجاد کنید.

با توجه به سایز 70 مگابایتی که دارد نمی‌توانیم به دلیل نداشتن یک رابط کاربری گرافیکی به آن خرده بگیریم. هنگام استفاده از این دیسک نجات باید از طریق منوهای متنی راه خود را پیدا کنید. البته این کار در نگاه اول برای بسیاری از کاربران سخت و مشکل به نظر می‌رسد ولی در عمل این منوها به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شدند و از همین رو به راحتی می‌توانیم گزینه‌های مدنظرمان را پیدا کنیم.

  • دانلود برنامه Trend Micro Rescue Disk برای: ویندوز

5. دیسک نجات ESET SysRescue Live نود 32

دیسک نجات Eset نود 32 - دانلود آنتی ویروس بوتیبل نود 32

  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده و مانند ویندوز، تنظیمات پیشرفته دارد
  • نقاط ضعف: حجم بالا

آخرین آنتی‌ ویروس Bootable که در این مطلب از بهترین آنتی ویروس های پرتابل و بهترین دیسک نجات به آن می‌پردازیم یک آنتی ویروس پیشرفته با ویژگی‌های گسترده به نام ESET SysRescue Live است که توسط همان شرکت ارائه دهنده آنتی‌ویروس نود 32 ارائه شده است. ESET SysRescue Live گزینه‌های زیادی برای کنترل چگونگی انجام اسکن ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند فایل‌های آرشیوی، پوشه‌های ایمیل، لینک‌های نمادین (Symbolic Links)، سکتورهای بوت و … را اسکن کنند یا در صورت تمایل از حالت‌های مختلف اسکن خود برنامه استفاده کنند.

ESET SysRescue Live همچنین یک ابزار آنالیز دیسک دارد تا درایوها را بتوان با استفاده از آن چک و ایرادات احتمالی را پیدا کرد. علاوه بر این یک ابزار دیگر برای تست رم سیستم نیز دارد. همچنین مرورگر کرومیوم، ابزار مدیریت پارتیشن GParted، نرم افزار TeamViewer برای دسترسی به سیستم از راه دور و چندین ابزار کارآمد دیگر نیز در این آنتی ویروس قرار داده شدند.

  • دانلود برنامه ESET SysRescue Live برای: ویندوز

6. Hiren’s BootCD PE

آنتی ویروس بوتیبل

  • نقاط قوت: دارای 4 ابزار اسکن ویروس، رابط کاربری کامل مانند ویندوز، دارای ابزارهای اضافی
  • نقاط ضعف: حجم بالا

برنامه BootCD PE دارای چندین ابزار مختلف و کاربردی برای مواقعی است که نمی‌توانید سیستم را بوت کنید. علاوه بر ارائه 4 ابزار اسکن مختلف از کمپانی‌هایی مثل مک‌آفی، کسپراسکای، مالوربایتس و ESET، این برنامه دارای ابزارهای ریکاوری هارد و پشتیبان گیری از فایل و ابزارهای اسکن شبکه نیز هست.

برنامه همچنین دارای یک رابط کاربری کامل و مانند ویندوز است و به شما این امکان را می‌دهد تا از ماوس هم در آن استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید به فایل‌های داخل هارد خود دسترسی و ویروس را خودتان پاک کنید یا فایل های مورد نیازتان را روی یک حافظه دیگر کپی کنید.

  • دانلود برنامه Hiren’s BootCD PE برای: ویندوز

7. Comodo Rescue Disk

آنتی ویروس بوتیبل

  • نقاط قوت: امکان اسکن فایل‌ها به شکل جداگانه، دارای امکان رد کردن برخی فایل‌ها، پشتیبانی از انواع اسکن، حجم نسبتا کم
  • نقاط ضعف: کار با آن آسان نیست، برنامه مدت زیادی است که آپدیت نشده است

آنتی ویروس Comodo Rescue Disk امکان اجرا از یک فلش USB یا دیسک را دارا است و شما می‌توانید از آن در حالت متنی یا گرافیکی استفاده کنید. برنامه 3 نوع اسکن مختلف دارد و می‌تواند در این زمینه فایل‌ها را به صورت هوشمند، کاستوم یا به صورت کلی اسکن کند. شما همچنین می‌توانید فایل‌های آرشیوی را اسکن کنید یا برخی فایل‌های حجیم را از اسکن مستثنی کنید.

  • دانلود برنامه Comodo Rescue Disk برای: ویندوز

8. Anvi Rescue Disk

آنتی ویروس بوتیبل

  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده، امکان اسکن کل درایو یا یک پوشه، امکان بازسازی تغییرات رجیستری، حجم کم
  • نقاط ضعف: مدت زیادی است که آپدیت نشده است، امکان اسکن فایل‌ها به شکل جداگانه را ندارد

برنامه Anvi Rescue Disk یک ابزار کاملا ساده است و تنها 3 گزینه اسکن دارد و کل برنامه هم در 2 قسمت تقسیم شده است. می‌توانید از برنامه بخواهید به صورت خودکار سیستم را اسکن کند یا این که گزینه Full Scan را انتخاب و کل سیستم را اسکن کنید. این ابزار همچنین یک قسمت جداگانه برای پیدا کردن و حل مشکلات مربوط به رجیستری دارد.

اما بزرگترین مشکل آن این است که امکان اسکن یک فایل به خصوص وجود ندارد و شما حتما باید کل درایو را اسکن کنید که ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

  • دانلود برنامه Anvi Rescue Disk برای: ویندوز

9. AVG Rescue CD

آنتی ویروس بوتیبل

  • نقاط قوت: امکان اسکن بخش‌ها و فایل‌های مختلف سیستم، دارای ابزارهای اضافی و مکمل
  • نقاط ضعف: رابط گرافیکی ندارد، به طور منظم آپدیت نمی‌شود

احتمالا تا به‌حال نام AVG را شنیده‌اید، این برنامه دیسک نجات همین آنتی ویروس است. یک ابزار متنی که قابلیت اسکن برنامه‌های ناخواسته، کوکی‌ها، فایل‌های مختفی و حتی فایل‌های آرشیوی را دارد. پیش از شروع اسکن نیز می‌توانید تنها یک بخش مثل رجیستری، بوت سکتور یا هر بخش از هارد را برای اسکن انتخاب کنید.

با این همه از آنجایی که این برنامه فاقد یک رابط گرافیکی است و تنها به صورت متنی در دسترس قرار دارد، کار با آن ممکن است برای برخی کاربران مشکل باشد.

  • دانلود برنامه AVG Rescue CD برای: ویندوز

10. Zillya! LiveCD

آنتی ویروس بوتیبل

  • نقاط قوت: دارای رابط کاربری کامل، امکان اسکن کل درایو یا یک پوشه، دارای ابزار حل مشکلات MBR
  • نقاط ضعف: فاقد گزینه‌های پیشرفته اسکن است و امکان اسکن فایل ها به شکل تکی را ندارد

یکی دیگر از آنتی ویروس های بوتیبل که می‌توانید مدنظر قرار دهید، Zillya! LiveCD است. این برنامه علاوه بر اسکن یک فایل، قابلیت اسکن کل پوشه یا تمام یک درایو را هم دارد. همچنین دارای یک گزینه است که با آن می‌توانید ویروس‌ها در فایل‌های قابل اجرا در سیستم را پیدا کنید.

این ابزار همچنین امکان اسکن MBR و حل مشکلات مربوط به آن که ممکن است در بوت شدن سیستم تاثیر گذار باشند را هم دارد.

  • دانلود برنامه Zillya! LiveCD برای: ویندوز

سوالات متداول

1. دیسک نجات چیست؟

با استفاده از آنتی ویروس بوتیبل می‌توانید بر روی یک کامپیوتر دیگر که آلوده نیست، یک دیسک دی‌وی‌دی یا فلش قابل بوت ایجاد کنید. به این دیسک‌ها، دیسک نجات (Rescue Disc) گفته می‌شود. این دیسک‌ها بسیار کارآمد هستند و می‌توانند کامپیوتر شما را پاکسازی کنند

2. قدرتمندترین ابزار برای ویروس یابی کامپیوتر در شرایط بحرانی چیست؟

در شرایط بحرانی که دیگر کنترلی روی سیستم ندارید می‌توانید از هرکدام از این 5 نمونه آنتی ویروس کمک بگیرید و بهترین دیسک نجات را برای کامپیوتر خود بسازید. هرکدام از این 5 آنتی‌ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های بوتیبل (Bootable) هستند و مشکل شما را حل می‌کنند.

سخن پایانی

آلوده شدن سیستمی که از آن استفاده می‌کنیم آن هم از طریق اینترنت موضوع عجیب یا غیرقابل تصوری نیست. بسیاری از کاربران تا به حال این تجربه را داشته‌اند. با این حال خطراتی که در محیط اینترنت با آن‌ها روبه رو هستیم بسیار زیاد هستند و حتی اگر قبلا تجربه مواجهه با چنین مشکلی را نداشتید، بهتر است برای روز مبادا آماده باشید. هرکدام از آنتی ویروس های Bootable بالا می‌توانند به بهترین شکل به شما در حل مشکلی که با آن روبه رو هستید کمک کنند. فقط کافی است دستورالعمل‌های آن‌ها را دنبال کنید تا در ظرف کمتر از 10 دقیقه دوباره به سیستم خود دسترسی پیدا کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
ای جی 50
.
06 بهمن 1401، 21:30
پاسخ
0
0
آقا esetرو روی سی دی رایت کردم لایسنس میخواد و میخواد آنلاین شه باس چیکار کنم که کل فایلا رو بتونم باش اسکن کنم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402