بررسی گوگل پیکسل 6 پرو؛ پرچم‌دار متفاوت و گران قیمت سری Google Pixel

گوگل پیکسل 6 پرو / گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل پیکسل 6 پرو در سال 2021 معرفی و توانست به یک گوشی شاخص در بین سری گوشی‌های پیکسل تبدیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات و مزایا و معایب موبایل گوگل پیکسل ۶ پرو (Google Pixel 6 Pro) آشنا شویم.

گوگل با سری پیکسل 6 دست به تغییرات بنیادین زیادی به گوشی‌های خود زد. این سری گوشی‌ها به‌خصوص گوگل پیکسل 6 پرو، از همه لحاظ فرسنگ‌ها جلوتر از مدل‌های قبلی پیکسل هستند. در این گوشی سخت‌افزار، سیستم‌عامل، دوربین‌ها، تراشه و مهمتر از همه طراحی کاملا تغییر کرده است. البته حالا پیکسل 7 پرو و به‌زودی سری پیکسل 8 جایگزین این گوشی خواهند شد اما پیکسل 6 پرو گوشی است که این سری را یک بار دیگر به‌عنوان یک رقیب جدی برای پرچم‌داران سامسونگ و آیفون مطرح کرد. در این مطلب پلازا قصد داریم به‌طور خلاصه نگاهی داشته باشیم به ویژگی های موبایل Google Pixel 6 Pro و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

موبایل Google Pixel 6 Pro
نمایشگر6.67 اینچی LTPO امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1440p
پردازندهگوگل تنسور
رم12 گیگابایت
حافظه128/256/512 گیگابایت
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 23 وات
دوربین‌ها12 + 48 + 50 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 4 برابر
سیستم عاملاندروید 12
قیمتاز 30 میلیون تومان

معرفی گوگل پیکسل 6 پرو

اولین چیزی که هنگام مشاهده تصاویر گوگل پیکسل 6 پرو نظر شما را به خود جلب می‌کند، طراحی متفاوت و منحصر به‌فرد آن است. گوگل از یک طراحی کاملا جدید نسبت به پیکسل 5 در این گوشی استفاده کرده است؛ طراحی که آن‌ها حتی برای نسل‌های بعدی گوشی‌های پیکسل نیز آن را مورد استفاده قرار داده و با اعمال تغییراتی، آن را به پختگی رساندند. اما علاوه بر طراحی در سایر قسمت‌ها نیز شاهد تغییراتی بودیم که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نمایشگر و طراحی گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

گوشی‌های قبلی گوگل، به خصوص پیکسل 5، از نظر کیفیت ساخت در حد قابل قبولی بودند اما گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو یک سر و گردن از همه آن‌ها بالاتر است. اولین چیزی که در ظاهر گوشی توجه شما را به خود جلب می‌کند نوار دوربین است که از یک سمت گوشی به سمت دیگر کشیده شده است. این نوار احتمالا مورد پسند همه کاربران قرار نگیرد چرا که یک طراحی جدید است که تا پیش از این حداقل در پیکسل‌های گوگل ندیده بودیم.

گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

مهمتر اینکه این نوار به اندازه قابل توجهی از پنل پشتی بیرون زده و سبب شده گوشی به صورت کاملا تخت روی یک سطح صاف قرار نگیرد. البته گوگل آن را به گونه‌ای طراحی کرده که هنگامی که آن را روی مثلا میز قرار می‌دهید گوشی تکان نخورد و فقط بخش بالایی نمایشگر کمی بالاتر بیاید.

نکته مهم بعدی که در طراحی گوشی به چشم می‌خورد، رنگ‌بندی دوگانه پنل پشتی است. گوشی در پنل پشتی توسط ماژول دوربین به دو قسمت تبدیل شده است و بخش پایینی و بالایی هردو رنگ‌بندی متفاوت اما شبیه به یکدیگر دارند. برای مثال در رنگ مشکی گوشی، بخش پایینی پنل پشتی به رنگ مشکی است اما بخش بالایی ترکیبی از خاکستری و نقره‌ای است. البته در تمامی رنگ‌ها، ماژول دوربین با یک نوار شیشه‌ای مشکی رنگ پوشیده شده است.

پنل پشتی نیز از شیشه ساخته شده و با پوشش گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. این پنل همچنین در کناره‌ها با کمی خمیدگی با قاب گوشی ترکیب می‌شود. البته از آنجایی که پنل پشتی فاقد پوشش مات است، خیلی راحت اثرانگشت را به خود جذب می‌کند.

گوگل پیکسل 6 پرو

در پنل جلویی یک نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی LTPO امولد با یک حفره کوچک در بالای صفحه از شما استقبال می‌کند. نمایشگر گوشی نیز خمیده است و خمیدگی آن نیز کاملا هماهنگ با خمیدگی پنل پشتی است؛ به همین خاطر گوشی به بهترین شکل در دستان شما جای می‌گیرد و خبری از بخش‌های تخت یا لبه‌های تند و تیز در آن نیست. در حقیقت این گوشی اولین گوشی پیکسل به‌حساب می‌آید که با یک نمایشگر خمیده وارد بازار می‌شود.

این نمایشگر از حداکثر رفرش‌ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و قادر است رفرش‌ریت را بسته به محتوای در حال نمایش به حداقل 10 هرتز نیز کاهش دهد تا مصرف باتری کمتری داشته باشید. این نمایشگر همچنین دارای رزولوشن 1440p است و از HDR10 نیز پشتیبان

سخت افزار موبایل Google Pixel 6 Pro

پرازنده ی گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو یکی از بخش‌های جالب توجه این گوشی است. گوگل در این گوشی برای اولین بار از یک تراشه انحصاری استفاده کرد. تراشه گوگل تنسور که نسل بعدی آن را در سری پیکسل 7 نیز دیدیم. پردازنده این تراشه نسبت به اسنپدراگون 765G که در پیکسل 5 مورد استفاده قرار گرفته تا 80 درصد عملکرد سریع‌تری دارد. همچنین پردازنده گرافیکی گوگل پیکسل 6 پرو نیز تا 370 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.

گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

با این حال این تراشه همچنان از نظر عملکرد قابل مقایسه با تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام و مدیاتک نیست. گوگل در حقیقت بیشتر از همه روی قابلیت‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی این تراشه تمرکز کرده است. به همین خاطر پیکسل 6 پرو دارای قابلیت‌های جالبی مثل الگوریتم‌های جدید HDR برای ضبط ویدیو، مدل زبانی جدید برای دستیار صوتی گوگل با سرعت بالاتر برای ترجمه متن‌ها و امکان ترجمه زنده و همزمان است.

در بنچمارک عملکرد تک هسته‌ای گیک‌بنچ 5 گوشی عملکرد قابل قبولی دارد و در حد گوشی‌های با تراشه اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 870 ظاهر می‌شود. در عملکرد چندهسته‌ای گوشی عملکردی مشابه گلکسی A52s با تراشه اسنپدراگون 778G و وان‌پلاس نورد 2 با دیمنسیتی 1200 دارد و ضعیف‌تر از گوشی‌های با تراشه اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 870 ظاهر می‌شود.

در بنچمارک‌های گرافیکی، پردازنده 20 هسته‌ای Mali-G78 MP20 این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و در بیشتر مواقع پا به پای پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 888 پیش می‌آید. گوشی به‌خصوص در تست‌های Onscreen در مقایسه با گلکسی S21 اولترا که رزولوشن مشابهی هم دارد، عملکرد بهتری دارد؛ چه نسخه اگزینوس 2100 و چه نسخه اسنپدراگون 888.

 

با توجه به بنچمارک‌ها با وجود این که گوگل تنسور در بخش پردازنده و CPU قابل رقابت با تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام نیست اما پردازنده گرافیکی آن چیزی از رقبا کم ندارد و می‌تواند رقیب جدی برای آن‌ها به‌حساب بیاید. بازی‌ها در گوشی به شکل کاملا روانی اجرا می‌شوند اما عناوینی مثل کالاف دیوتی موبایل یا گنشین ایمپکت حرارت گوشی را تا حد زیادی بالا خواهند برد.

پیکسل 6 پرو دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپری است و از شارژ 30 وات سیمی و 23 وات بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه در زمینه شارژدهی گوشی اصلا عملکرد جالب توجهی ندارد. با وجود این که این گوشی از پنل LTPO و تراشه 5 نانومتری انحصاری گوگل استفاده می‌کند، شارژدهی آن اصلا در حد رقبایی مثل گلکسی اس 21 اولترا یا آیفون 13 پرو مکس نیست و به‌سختی می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد.

دوربین گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

یکی از بخش‌هایی که نسبت به نسل قبل بیشترین تغییر را داشته دوربین گوگل پیکسل ۶ پرو است. در این مدل و همچنین مدل ساده، دیگر خبری از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی نیست و حالا یک دوربین 50 مگاپیکسلی عریض به همراه دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و 48 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 4 برابر اپتیکال انتظار شما را می‌کشند. دوربین سلفی نیز یک دوربین 11 مگاپیکسلی با زاویه دید 94 درجه است.

بررسی گوگل پیکسل 6 پرو

در گذشته گوگل همیشه با اتکا به نرم‌افزار دوربین تلاش می‌کرد کیفیت تصاویر گوشی‌هایش را ارتقا دهد و حالا با بهبود سخت‌افزار دوربین باید تصاویر پیکسل 6 از همیشه بهتر باشند. به خصوص از آنجایی که تراشه تنسور چندین قابلیت جدید متکی بر هوش مصنوعی را به سری پیکسل 6 آورده است.

برای مثال قابلیت‌ Magic Eraser که گل سر سبد قابلیت‌های پیکسل 6 است و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی اشیا و افراد ناخواسته را از پیش‌زمینه تصاویر خود حذف کنید. گوشی حتی به صورت خودکار به شما پیشنهاد می‌دهد کدام اشیا را از تصویر حذف کنید. گوگل می‌گوید این ویژگی بهترین عملکرد را در پارک‌ها و سواحل دریا دارد.

ویژگی بعدی Face Unblur است که بیشتر از همه به درد افرادی که یک یا چند بچه کوچک دارند می‌خورد. با استفاده از این ویژگی اگر هنگام عکاسی یکی از افراد به صورت خواسته یا ناخواسته تکان خورد و در نتیجه چهره او به صورت تار در تصویر ثبت شد، می‌توانید تاری را حذف کنید و چهره فرد را واضح کنید.

همچنین بخوانید :

همچنین ویژگی Motion Mode که ابزارهای مختلفی برای تکنیک نوردهی طولانی در هنگام عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال با ابزار Action Pan می‌توانید روی یک سوژه در حال حرکت تمرکز و پس‌زمینه آن را تار کنید. یا حالت Long Exposure که سوژه‌های در حال حرکت را تار می‌کند. اما دوربین‌ها در عمل چگونه ظاهر می‌شوند؟

عملکرد دوربین اصلی

این دوربین در نور کافی تصاویر را با کیفیت بسیار عالی همراه با دامنه داینامیک فوق‌العاده، رنگ‌های شاداب و کنتراست بالا در اختیارتان قرار می‌دهد. تصاویر وضوح بی‌نظیری دارند؛ به‌خصوص اگر نور کافی در محیط وجود داشته باشد. این دوربین همچنین از زوم کراپ شده 2 برابر نیز پشتیبانی می‌کند. تصاویر در این حالت نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. این دوربین به‌طور کلی عملکرد رضایت بخشی دارد و با وجود این که کمی سوژه‌ها در سایه‌ها نوردهی بیش از اندازه‌ای دارند، به کیفیت کلی تصویر آسیبی وارد نمی‌کنند.

در شب نیز گوشی قادر است تصاویر را با کیفیت بسیار عالی در اختیارتان قرار دهد. البته اگر کمی نویز در بخش‌های تاریک تصویر را نادیده بگیریم. با فعال کردن حالت شب یا Night Sight تصاویر به‌اندازه قابل توجهی بهبود پیدا می‌کنند. در این حالت جزئیات بسیار بیشتری را دریافت می‌کنید و حتی در شرایطی که حداقل نور وجود دارد هم می‌توانید تصاویری با روشنایی قابل توجه بگیرید. با این حال بزرگترین نقطه ضعف این حالت این است که تصاویر آن خیلی شبیه به واقعیت نیستند و بیشتر به تصاویر ادیت شده شباهت دارند.

عملکرد دوربین تله‌فوتو

دوربین تله‌فوتو گوشی از زوم اپتیکال 4 برابر پشتیبانی می‌کند و تصاویر آن خیلی با تصاویر دوربین اصلی هماهنگ نیستند. در این تصاویر خبری از پردازش شدن بیش از اندازه عکس‌ها توسط گوشی نیست و به همین خاطر شما با عکس‌های واقع‌گرایانه‌تری طرف هستید. با این حال دامنه داینامیک همچنان در سطح فوق‌العاده‌ای است و رنگ‌ها نیز شادابی خود را حفظ می‌کنند. البته سطح کنتراست کمی پایین‌تر از دوربین اصلی است.

نکته قابل توجه این است که این دوربین از زوم دیجیتال 10 برابر هم پشتیبانی می‌کند و این تصاویر نیز جزئیات بسیار خوبی دارند و سطح نویز در آن‌ها خیلی زیاد نیست.

عملکرد دوربین فوق‌عریض

دوربین فوق‌عریض گوشی به‌لطف پیکسل‌های بزرگ‌تری که دارد می‌تواند نور بیشتری نسبت به پیکسل 5 جذب کند. بیشتر از همه در این دوربین دامنه داینامیک نسبت به قبل بهبود داشته است و از طرف دیگر رنگ‌ها نیز شادابی بیشتری دارند. همچنین نویز تصاویر هم نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است ولی با این حال در برخی مواقع هم می‌توانید در گوشه و کنار کمی نویز پیدا کنید.

 

دوربین فوق‌عریض در شب و بدون Night Sight واقعا عملکرد خوبی ندارد. تصاویر نویز و تاری زیادی دارند و اصلا قابل استفاده نیستند. اما به محض فعال کردن حالت شب همه‌چیز زیر و رو می‌شود؛ با این وجود هنوز هم عملکرد آن در حد و اندازه‌های دوربین اصلی نیست.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی گوگل پیکسل 6 پرو

موبایل Google Pixel 6 Pro در روز 19 اکتبر رونمایی شد و از آذر سال 1400 نیز در بازار ایران موجود و قابل خریداری بود.

گوگل این گوشی را با قیمت 899 دلار روانه بازار می‌کند که با توجه به مشخصات و ویژگی‌های این گوشی، قیمت بسیار خوبی است. به خصوص اگر این قیمت را با قیمت دیگر گوشی‌های رده‌بالا مقایسه کنید. برای مثال گلکسی اس 21 اولترا یا آیفون 13 پرو مکس هردو بالای 1 هزار دلار قیمت دارند. با این همه متاسفانه پیکسل‌های گوگل به‌دلیل واردات محدود به بازار ایران، همیشه قیمت بسیار بالایی داشتند.

در حال حاضر در بازار ایران این گوشی در پیکربندی پایه حدود 30 میلیون تومان قیمت دارد. پیکربندی 12/256 گیگابایتی آن نیز حدود 39 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سوالات متداول

1. گوگل پیکسل 6 چه تفاوتی با پیکسل 6 پرو دارد؟

اولین تفاوت میان این دو در اندازه است. پیکسل 6 یک نمایشگر 6.4 اینچی 90 هرتز دارد و مدل پرو یک نمایشگر 6.7 اینچی 120 هرتز با رزولوشن بالاتر. همچنین مدل پرو یک لنز تله‌فوتو اضافی دارد که در مدل ساده وجود ندارد. تغییر بعدی مربوط به رم است. در پیکسل 6 شما 8 گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت در حالی که در مدل پرو از 12 گیگابایت رم بهره می‌برید. آخرین تفاوت مربوط به باتری است. مدل ساده یک باتری 4600 میلی‌آمپری دارد و مدل پرو با یک باتری 5000 میلی‌آمپری عرضه می‌شود.

2. قیمت گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو چقدر است؟

این گوشی در حال حاضر در پیکربندی پایه حدود 30 میلیون تومان قیمت دارد.

سخن پایانی

گوگل پیکسل 6 پرو دارای طراحی منحصر به فردی است که یا از آن خوشتان می‌آید یا از آن متنفر می‌شوید. اما بسیاری از مشخصات Google Pixel 6 Pro حداقل روی کاغذ بسیار جذاب هستند و می‌توانند این گوشی را به یکی از گزینه‌های شاخص بازار گوشی‌های رده‌بالا تبدیل کنند. با این حال بزرگترین نقطه ضعف این گوشی قیمت بسیار بالایی است که در بازار ایران دارد. با توجه به این قیمت این گوشی و همچنین نسخه‌های بعدی و قبلی آن هرگز نتوانستند تبدیل به رقیب جدی برای پرچم‌داران دیگر برندها شوند. نظر شما در مورد موبایل Google Pixel 6 Pro چیست؟ آیا تجربه کار با آن را داشته‌اید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402