بررسی تبلت سرفیس پرو ۷ پلاس ؛ مشخصات فنی و قیمت

بررسی سرفیس پرو ۷ پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تبلت سرفیس پرو ۷ پلاس اگرچه ارتقاهای ارزشمندی نسبت به مدل پایه خود دارد و آن را به بهترین تبلت مایکروسافت تبدیل کرده است، اما این تغییرات جزئی در تبلت Surface Pro 7 Plus برای توجیه افزایش قیمت کافی نیستند.

سرفیس پرو ۷ پلاس یک بروزرسانی میان نسلی است که دارای پردازنده‌های Core نسل یازدهم اینتل با گرافیک Intel Iris Xe، شبکه ارتباطی 4G LTE، هارد SSD قابل حمل یا ارتقا، پیکربندی‌هایی با حداکثر 32 گیگابایت رم، عمر باتری بهبود یافته و همچنین طراحی آشنا است. اگرچه این یک لپ‌تاپ «تجاری» است که هدف آن بازارهای سازمانی و آموزشی است، اما هر کسی می‌تواند مستقیما از مایکروسافت یا سایر نمایندگی‌های منتخب آن را خریداری کند. اما آیا خرید این تبلت منطقی است یا باید منتظر ماند تا سرفیس پرو 8 عرضه شود؟

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «بررسی Surface Pro 7 plus» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بررسی تبلت سرفیس پرو 7 پلاس

قیمت سرفیس پرو ۷ پلاس / مایکروسافت Surface Pro 7+

همچنین بخوانید :

قضاوت کردن در مورد این تبلت کمی دشوار به نظر می‌رسد، به خصوص اینکه کاربران عادی یا خانگی را هدف قرار نمی‌دهد. با این حال این تبلت ارتقاهای مفید و ارزشمندی نسبت به Pro 7 2019 دارد. یکی از قابل توجه‌ترین مشخصات تبلت مایکروسافت Surface Pro 7+ اضافه شدن یک هارد SSD قابل حمل است که روشی ساده برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی تبلت را ارائه می‌دهد. کمپانی مایکروسافت صراحتا عنوان نکرده است که این تبلت باتری بزرگی دارد یا خیر، اما با توجه به بهبودهای قابل‌توجه عمر باتری مدل‌های پیشین چنین چیزی دور از انتظار نیست. حرکت به سمت پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل بدون شک کمک زیادی کرده است، زیرا تراشه‌های جدید بهبودهایی را در بهره‌وری مصرف انرژی ارائه می‌دهند.

بسیاری از ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری این تبلت بدون تغییر به نسبت مدل‌های پیشین سر جای خود باقی مانده‌اند. سرفیس پرو 7 پلاس هنوز هم همان صفحه نمایش 12.3 اینچی با حاشیه‌های بزرگ و پورت‌های نسبتا محدود را دارد و همچنین Type Cover یا کیبورد را باید به صورت جداگانه خریداری کرد. در ادامه لیست کاملی از مشخصات فنی تبلت سرفیس پرو 7 پلاس را فراهم کردیم.

مشخصات فنی

ویژگی هامشخصات تبلت مایکروسافت Surface Pro 7+
نمایشگرپیکسل سنس

12.3 اینچ با وضوح 1824×2376

پردازندهاینتل Core i3, i5, i7
رم4 گیگابایت، 8 گیگابایت، 16 گیگابایت، 32 گیگابایت از نوع (LPDDR4x)
حافظه داخلی
مجهز به هارد SSD

128 گیگابایت، 258 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

دوربینمجهز به سیستم حفاظتی مبتنی بر تشخیص چهره

Windows Hello

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل

دوربین عقب: 10 مگاپیکسل

سیستم عامل ویندوز 10 پرو
گرافیکاینتل UHD برای پردازنده Core i3

ایریکس Xe برای پردازنده Core i5, i7

پورت هاUSB 3.2 نسل دوم

USB Type C 3.2 نسل دوم

Surface Connect+

جک هدفون

درگاه کارت حافظه (در نسخه LTE موجود نیست)

اسلات نانو سیم (LTE)

اقلام جانبیکیبورد مخصوص سرفیس (160 دلار), قلم سرفیس (64 دلار)
باتریشارژ دهی تا 15 ساعت

طراحی ظاهری و نمایشگر

خرید سرفیس پرو ۷ پلاس / تبلت سرفیس پرو 7+

اگر از کاربران یکی از محصولات اخیر Surface Pro مایکروسافت باشید، طراحی سرفیس پرو ۷ پلاس ممکن است برای شما آشنا به نظر بیاید. همانند مدل‌های قبلی، تبلت Surface Pro 7 Plus ظاهر براق و مینیمالیستی خود را حفظ کرده است و همچنین از طیف رنگ مشابه با مدل‌های قبلی خود استفاده کرده است. این طراحی ثابت به این معنی است که شما قرار است با حاشیه‌های قابل توجه مواجه شوید که البته در سال 2014 این نوع طراحی کاملا قابل قبول بود، اما چنین چیزی در یک دستگاه پرچمدار سال 2021 از نظر کاربران خانگی غیر قابل بخشش است. شایان ذکر است که این دستگاه مایکروسافت Surface Pro 7+ منحصرا برای مشتریان تجاری و مشتریان بخش آموزش طراحی شده که حاشیه‌های نازک به هیچ وجه در اولویت آنها نیست. چیزی که برای مشتریان این صنایع مهم است در واقع کارایی دستگاه است و طراحی آزمایش‌شده و واقعی سرفیس پرو همچنان جذاب است. صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی پیکسل سنس بدون تغییر باقی مانده است و دارای وضوح منحصر به فرد 2736×1824 و نسبت تصویر 3:2 است.

همچنین بخوانید :

این نمایشگر حتی پس از گذشت چندین سال از معرفی آن، همچنان کارایی خوبی دارد، رنگ ها را به طور دقیق نشان می‌دهد و تقریبا می‌توان گفت که 93 درصد استانداردهای رنگی RGB را نشان می‌دهد و همچنین سطح بسیار خوبی از جزئیات را پوشش می‌دهد. قاب پشتی این تبلت یک طرح ساده و براق نقره‌ای رنگ دارد که لوگوی ویندوز روی آن درج شده و یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در آنجا قرار گرفته است. یکی از ارتقاهای کلیدی تبلت سرفیس پرو 7+، هولدر داخلی آن و همچنین هارد SSD قاب حمل است که کمپانی مایکروسافت قبلا برای تبلت‌های تجاری خود این قابلیت را اضافه کرده بود، اما برای کاربران عادی نیز برخورداری از این ویژگی ارزشمند است. درست در بالای هولدر تبلت جایگاه سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید. به دلیل اینکه تبلت سرفیس پرو ۷ پلاس از اتصال 4G LTE پشتیبانی می‌کند، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در مناطق تحت پوشش سیم‌کارت خود به اینترنت وصل شوید. ناگفته نماند که تبلت سرفیس پرو ۷ پلاس همچنین از درگاه USB-C و USB-A و جک 3.5 میلی‌متری هدفون و نیز سرفیس کانکت پشتیبانی می‌کند.

عملکرد و سخت افزار

قطعات داخلی تبلت Surface Pro 7 Plus بیشترین ارتقا خود را داشتند. مثلا پردازنده Core i5 اینتل نسل یازدهم که دارای گرافیک یکپارچه Iris Xe و رم 16 گیگابایتی است، مدل میانه این تبلت محسوب می‌شود و مدل پردازنده Core i7 با رم 32 گیگابایتی در جایگاه بالاتر قرار می‌گیرد. با این وجود احتمالا برخورداری از این سخت‌افزار قوی برای اکثر کاربران، به ویژه در محیط‌های تجاری و آموزشی خیلی زیاد به نظر می‌رسد. آزمایش‌های متعدد و تاییدشده‌ای نشان می‌دهد که Core i5 در عملکرد روزانه مثل وبگردی، چک کردن ایمیل و… عملکرد خوبی از خود نشان داده است. وقتی صحبت از مولتی تسکینگ به میان می‌آید، توانایی‌های قبل قبولی از خود نشان می‌دهد اما نمایشگر 12.3 اینچی کاربرد آن را محدود می‌کند، زیرا برای انجام برنامه‌های متعدد کمی کوچک است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین فیلم های آخرالزمانی ؛ 44 فیلم درباره نابودی ...
فاطمه ایزدپناه17 مهر 1402 18:30
thumbnail
بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس گو 3 | نسل جدید Surface Go
محمد علی‌محمدی17 مهر 1400 13:00

اقلام جانبی

مایکروسافت سرفیس پرو 7 پلاس به تنهایی یک تبلت معمولی است، اما لوازم جانبی آن است که آن را به یک موبایل-کامپیوتر تبدیل کرده است. یکی از افزونه‌های غیرضروری که مایکروسافت آن را به عنوان یک اکسسوری اختیاری آن را می‌فروشد، تایپ کاور یا کیبورد مجزای آن است. این کیبوردهای مجزا را می‌توانید در رنگ‌های متنوعی از قبیل پلاتینه، قرمز قفقازی و آبی یخی تهیه کنید. اگرچه پد لمسی باریک کیبورد، حرکت دست را کمی دشوار می‌کند، اما در عوض کلیدهای نورانی آن بسیار خوش‌دست هستند و فشردن دکمه‌ها را بسیار لذتبخش کرده است.

در ادامه بررسی سرفیس پرو ۷ پلاس سرفیس ماوس را به شما معرفی خواهیم کرد. این ماوس از طریق بلوتوث به تبلت وصل می‌شود و تجربه متقاعدکننده‌ای را ارائه می‌دهد و همچنین طول عمر باتری دوازده ماهه آن به این معنی است که نیازی نیست نگران شارژ کردن مداوم آن باشید. سازگاری با Surface Pen امکان یادداشت‌های دست‌نویس و هنر دیجیتال را فراهم می‌کند، اما تنها درصد کمی از افرادی که Pro 7+ را خریداری می کنند نیازمند سرمایه‌گذاری برای خرید قلم آن هستند.

بنچمارک سرفیس پرو ۷ پلاس

اگرچه مایکروسافت به هیچ عنوان تبلت Surface Pro 7 Plus را دستگاهی برای بازی معرفی نکرده است، اما در انجام بازی‌های معمولی عملکرد خوبی از خود نشان داده است. برای انجام بازی‌های سنگین پیشنهاد می‌کنیم که یک لپ‌تاب مخصوص بازی تهیه کنید. ارتباطات Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 و 4G LTE در مدل‌های بالاتر تبلت سرفیس پرو 7+ نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

باتری

بررسی تبلت Surface Pro 7 Plus / مشخصات تبلت مایکروسافت Surface Pro 7+

همچنین بخوانید :

باتری یکی از نقاط ضعف سرفیس پرو 7 بود، اما در بررسی تبلت Surface Pro 7 Plus مشخص شد که این ویژگی بهبود یافته است. کمپانی مایکروسافت ظرفیت خاصی را اعلام نکرده است، اما می‌گوید که دستگاه با یک بار شارژ می‌تواند تا 15 ساعت در استفاده معمولی دوام بیاورد و این میزان شارژ‌دهی از 10.5 ساعت سرفیس پرو 7 بیشتر است و تفاوت زیادی را ایجاد کرده است. سرعت شارژ کردن را نباید با گوشی‌های هوشمند مقایسه کرد، اگرچه تبلت سرفیس پرو ۷ پلاس قادر است تا در عرض 30 دقیقه از حالت خالی به 37 درصد شارژ برسد. بنابراین اگر شبی فراموش کردید که گوشی خود را شارژ کنید، می‌توانید هنگام صرف صبحانه سریع آن را به برق وصل کنید و حداقل چند ساعت از آن استفاده کنید.

 

قیمت و ارزش خرید

این تبلت با قیمت 900 دلار (909 پوند) هم اکنون در دسترس است و برای خرید سرفیس پرو ۷ پلاس می‌توانید به وب‌سایت مایکروسافت Surface for Business مراجعه کنید. ارزان‌ترین مدل با پردازنده Core i3 اینتل، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی SSD عرضه می‌شود، اما قیمت‌ها از اینجا به بعد به سرعت افزایش می‌یابد. مدل متوسط این تبلت که به CPU Core i5 و شبکه ارتباطی 4G مجهز شده است، با قیمت 1479 پوند / 1499.99 دلار آمریکا عرضه می‌شود، در حالی که گران‌ترین مدل آن، 2759 پوند / 2799.99 دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است. قیمت سرفیس پرو ۷ پلاس کمی زیاد است و خرید آن توصیه نمی‌شود، زیرا ارزش خرید خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

پیشنهاد می‌شود که به جای خرید این تبلت، سرفیس بوک 3 را که یک لپ‌تاب مناسب برای انجام کارهای اداری و بیزینس است، خریداری کنید. به‌روز‌رسانی‌های Pro 7+ خوب هستند، اما به اندازه کافی خوب نیستند که هزینه چهار رقمی را برای یک تبلت ویندوزی توجیه کنند. در نظر داشته باشید که تایپ کاور یا کیبورد به طور جداگانه فروخته می‌شود و قیمت آن از 124.99 پوند / 129.99 دلار آمریکا شروع می‌شود. حالا متوجه می‌شوید که قیمت تمام‌شده‌ سرفیس پرو همیشه بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کنید. 

کلام آخر

مدل پایه این تبلت در حال حاضر با قیمت حدودی 26 میلیون در بازارهای داخلی به فروش می‌رسد که با خرید کیبورد به صورت مجزا جمعا باید 30 میلیون تومان پرداخت کرد. نظر شما در مورد خرید این تبلت چیست؟ به نظر شما با 30 میلیون تومان هزینه حاضر بودید این تبلت را خریداری کنید یا آن را با خرید یک لپ‌تاب مناسب و با ویژگی‌های بهتر جایگزین می‌کردید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402