نرم افزار های تبدیل صوت به متن برای کامپیوتر | تبدیل فایل صوتی به متن فارسی

تبدیل صوت به متن در کامپیوتر / تبدیل گفتار به نوشتار برای کامپیوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تبدیل صوت به متن در کامپیوتر یکی از ویژگی‌های کاربردی برای افرادی است که نیاز به تبدیل صدا و گفتار به نوشتار دارند، یکی از راه‌های استفاده از این ویژگی دانلود برنامه تایپ صوتی و نرم افزار های فایل تبدیل صوتی به متن است که می‌تواند صحبت‌های شما را در لحظه به متن تبدیل کند.

امکان دانلود نرم افزار تبدیل صوت به متن هم برای کامپیوتر وجود دارد و هم گوشی‌های هوشمند. در حقیقت نرم افزار های تبدیل گفتار به نوشتار انگلیسی برای کامپیوتر در طول چند سال گذشته آنقدر پیشرفت کردند که درصد اشتباه آن‌ها به حد بسیار ناچیزی رسیده و برخی از آن‌ها می‌توانند 99.9 درصد از یک صوت واضح و با کیفیت را به شکل درست و بدون اشتباه به متن تبدیل کنند.

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار های تبدیل صوت به متن در کامپیوتر

تبدیل فایل صوتی به متن آن هم به زبان فارسی و به شکل رایگان متاسفانه به اندازه زبان انگلیسی هنوز آنقدر پیشرفت نکرده و جای کار زیادی دارد. علاوه بر این نرم افزار های تبدیل صوت به متن در کامپیوتر که از فارسی پشتیبانی کنند نیز زیاد نیستند و بیشتر این برنامه‌ها به زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی و غیره اختصاص دارند. اما کدام یک از آن‌ها برای تبدیل صوت به متن در کامپیوتر بهترین انتخاب است؟

1. نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار Dragon Professional

تبدیل گفتار به نوشتار برای کامپیوتر با Dragon Professional - تبدیل صوت به متن در کامپیوتر

اگر به دنبال یک نرم افزار تبدیل صدا به نوشتار در سطح پیشرفته هستید بهترین انتخاب Dragon Professional است که ابزارهای بسیار زیادی را برای دیکته و ویرایش نوشته برایتان فراهم می‌کند. به گفته شرکت سازنده این برنامه یعنی Nuance، دراگون پروفشنال با دقت 99 درصد و معادل تایپ 160 کلمه در دقیقه گفتار شما را به متن تبدیل کند. این تازه در ابتدای استفاده از برنامه است چرا که پس از مدتی کار با آن، اپلیکیشن با کمک هوش مصنوعی با صدای شما و کلماتی که بیشتر استفاده می‌کنید آشنا شده و با سرعت بیشتری کار خواهد کرد.

در این برنامه علاوه بر اینکه می‌توانید با صدایتان اسناد جدید ایجاد کنید، می‌توانید یک فایل ورد هم به آن اضافه کنید و از برنامه برای تبدیل گفتار به نوشتار در Word استفاده کنید.

امروزه با افزایش سطح فناوری برنامه های بسیاری عرضه شده اند که یکی از مهم ترین آنها تبدیل صوت به متن بوده است که در این میان میتوانید به بهترین برنامه تبدیل ویس به متن کامپیوتر دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است بدانید که برنامه Dragon Professional با پشتیبانی از زبان های مختلف میتواند بسیاری از نیازهای شما در این زمینه را پوشش دهد که از کلمات و جملات عامیانه برخوردار بوده که Dragon Professional در لیست برنامه های تبدیل صدا به متن ویندوز توانسته رتبه اول را کسب کند. در ادامه مقاله تبدیل صوت به متن لپ تاپ باما همراه باشید.

ویژگی های برنامه Dragon Professional

  • رابط کاربری ساده
  • وجود اسکنر صوتی عالی برای جلوگیری از اشتباه
  • پشتیبانی از زبان های مختلف
  • سازگار با ویندوز 10 و 11

2. اپلیکیشن Otter تبدیل صوت به متن لپ تاپ

نرم افزار تبدیل صدا به نوشتار Otter - تبدیل فایل صوتی به متن در کامپیوتر

گزینه بعدی برنامه آتر است. این برنامه یک برنامه تبدیل صوت به متن ابری است که بیشتر از همه برای استفاده با گوشی و لپ‌تاپ کاربرد دارد. در این برنامه شما به صورت لحظه‌ای می‌توانید متن را مشاهده و آن را هرطور که خواستید ویرایش کنید. سازندگان این برنامه می‌گویند این برنامه بیشتر برای استفاده در جلسات، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها کاربرد دارد.

این نرم افزار تبدیل صوت به متن در کامپیوتر، دارای 3 نسخه مختلف است. نسخه رایگان که علاوه بر موارد بالا خلاصه‌ای از کلیدواژه‌های مورد استفاده در متن را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید ویدیو و فایل صوتی برای تبدیل به متن به برنامه اضافه کنید و به اندازه 600 دقیقه، از برنامه به صورت رایگان استفاده کنید.

جهت تبدیل صوت به متن لپ تاپ باید از برنامه ای استفاده کنید که توانایی آن بتواند نیازشما در زمینه های مختلف را پوشش دهد. در این زمینه برنامه Otter گزینه خوبی بوده است که تا 600 دقیقه میتواند صوت را به متن تبدیل کند. در ای ن میان دقت بالای برنامه و انتشار آن به صورت رایگان سبب محبوبیت برنامه شده است که فعالیت لحظه ای آن میتواند به شما در زمینه های مختلفی کمک نماید. پیشنهاد میشود که این برنامه تبدیل ویس به متن لپتاپ را از دست ندهید که گزینه خوبی در این زمینه بوده است. پیشنهاد میشود نظر خود را در مورد مقاله تبدیل صدا به متن ویندوز باما در میان بگذارید.

ویژگی های برنامه Otter :

  • امکان تبدیل صوت به متن تا 600 دقیقه
  • هسته قدرتمند و پشتیبانی از طیف وسیعی از کلمات
  • تایپ لحظه ای و پشتیبانی از سرویس ابری برای ذخیره سازی متون

3. نرم افزار تبدیل صدا به نوشتار Verbit

دانلود برنامه تایپ صوتی Verbit - بهترین ابزارهای تبدیل صوت به متن در کامپیوتر

وربیت یکی از برنامه‌های تبدیل صدا به متن در کامپیوتر است که رویکرد هوشمندانه‌تری نسبت به سایر برنامه‌ها دارد و از همین رو؛ بیشتر برای سازمان‌ها و موسسات آموزشی طراحی و عرضه شده است. این برنامه قادر است با کمک الگوریتم‌های پیشرفته خود، صدای محیط را کاهش دهد تا صدای شما با بالاترین وضوح شنیده و به نوشتار تبدیل شود. همچنین قادر است بین سخنوران مختلف تمایز قائل شود و آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهد.

وربیت با درنظر داشتن ویژگی های عالی و فناوری های نوین در این صنعت توانسته نام خود را در میان لیست های بسیاری جای دهد که بی شک از بهترین های مقاله معرفی نرم افزار تبدیل صدا به متن در ویندوز 7 بوده است. اگر تصمیم دارید یک نرم افزار تبدیل صوت به متن ویندوز 10 را در اختیار داشته باشید وربیت گزینه خوبی بوده است که وضوح دریافتی بالا و دقت عالی در تایپ متون از دیگر ویژگی های آن بشمار رفته که در این زمینه میتوانید به ابزار و ویژگی های بسیار دیگری نیز دسترسی داشته باشید. در ادامه مقاله تبدیل صدا به متن ویندوز برنامه های خوب دیگری نیز معرفی شده است.

ویژگی های برنامه وربیت :

  • نظم عالی در تایپ متن و پشتیبانی از زبان های مختلف
  • امکان تایپ لحظه ای متون
  • سازگار با ویندوز های قدیمی و جدید

4. نرم افزار تبدیل صدا به متن در کامپیوتر Speechmatics

در ویدیوی بالا می‌توانید با نرم افزار Speechmatics بیشتر آشنا شوید.

با دانلود برنامه تبدیل صدا به متن در کامپیوتر Speechmatics می‌توانید از فناوری یادگیری ماشین برای تبدیل فایل صوتی به متن در کامپیوتر خود بهره‌مند شوید. این برنامه دارای بهترین ابزارهای تبدیل صوت به متن در کامپیوتر است و به طور مثال می‌تواند به شکل خودکار صوت فایل‌های صوتی و ویدیویی را تشخیص داده و به متن تبدیل کند.

یکی از نقاط قوت این برنامه تشخیص لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی از بریتانیایی گرفته تا آمریکایی و حتی لهجه آفریقای جنوبی و جاماییکایی. این برنامه همچنین می‌تواند تماس‌های مرکز تماس را نیز به متن قابل جستجو عادی یا متن ورد تبدیل کند. Speechmatics همچنین قابلیت زیرنویس کردن ویدیوها را هم دارد.

در زمینه تبدیل صوت به متن فارسی برای pc این برنامه یک گزینه عالی بوده است که با پشتیبانی از ابزارهای مختلف توانسته بسیاری از نیازهای کاربران در زمینه های مختلف را پوشش دهد که اگر تصمیم دارید یکی از بهترین های این لیست را دریافت کنید پیشنهاد میشود که این برنامه را از دست ندهید. برنامه Speechmatics یک نرم افزار تایپ صوتی در موبایل مخصوص کامپیوتر با دقت بالا بوده است که امکان قرار دادن متن های بدست آمده روی ویدیوهای خود را خواهید داشت. پیشنهاد میشود ادامه مقاله تبدیل صدا به متن ویندوز را از دست ندهید.

ویژگی های نرم افزار Speechmatics :

  • استفاده از فناوری نوین در ساخت برنامه
  • ارائه ابزارهای تکمیلی و مفید
  • تایپ خودکار متون با پخش صدا
  • پشتیبانی از زبان های مختلف
  • امکان تایپ زیرنویس برای فیلم های آنلاین

5. تبدیل فایل صوتی به متن فارسی با برنامه Braina Pro

تبدیل گفتار به نوشتار برای کامپیوتر - دانلود نرم افزار تبدیل صوت به متن Braina Pro

اگر به دنبال تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان هستید گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار ندارد اما در میان برنامه‌های غیر رایگان، برنامه Braina Pro یکی از برنامه‌هایی است از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. البته نه فقط زبان فارسی بلکه بیش از 90 زبان دیگر هم در این برنامه پشتیبانی می‌شوند.

این برنامه همچنین می‌تواند به عنوان یک دستیار صوتی هم مورد استفاده قرار بگیرد و مثلا برایتان زنگ هشدار تنظیم کند، سیستم را برای پیدا کردن یک فایل مشخص جستجو کند، موسیقی پخش کند یا یک کتاب الکترونیکی را برایتان بخواند. البته برای آنکه قابلیت تشخیص گفتار فعال باشد باید به اینترنت وصل باشید و مرورگر کروم را هم نصب کرده باشید.

اگر بدنبال راهی برای تبدیل ویس به متن فارسی در رایانه هستید این برنامه گزینه خوبی برای شما خواهد بود که از اصلی ترین ویژگی های آن میتوان به پشتیبانی از زبان شیرین فارسی اشاره داشت. این برنامه با اتصال میکروفون مشکلی نداشته که با انجام اینکار بدون نیاز به آموزش میتوانید روش کار با برنامه را یاد بگیرید و بدنبال تبدیل صوت به متن باشید. لازم به ذکر است بدانید که این برنامه در میان بهترین برنامه تایپ صوتی فارسی ویندوز ۱۰ گزینه خوب و پیشنهادی بوده است. باما در ادامه مطلب تبدیل صدا به متن ویندوز همراه باشید.

ویژگی های نرم افزار Braina Pro :

  • پشتیبانی از زبان شیرین فارسی
  • ارائه ابزارهای صوتی برای دستیابی به یک دستیار عالی
  • امکان تنظیم نمودن هشدار های مختلف
  • وجود بخش جستجو برای پیدا نمودن کلمات

6. تبدیل گفتار به نوشتار برای کامپیوتر Microsoft Azure

نرم افزار تبدیل صدا به نوشتار Microsoft Azure - تبدیل فایل صوتی به متن در کامپیوتر

سرویس ابری مایکروسافت Azure از برنامه‌های تبدیل گفتار به نوشتار است که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت از یک فایل صوتی یک فایل متنی ایجاد کنید. این برنامه از الگوریتم‌های پیشرفته پشتیبانی می‌کند و قابلیت تشخیص چند سخنران به صورت همزمان را دارد.

همچنین در وبسایت این برنامه نیز می‌توانید به صورت دمو قابلیت‌ تبدیل گفتار به نوشتار آن به زبان‌های مختلف از جمله فارسی را تست کنید.

کمپانی مایکروسافت با قدرت بالایی که در اختیار داشته توانسته گزینه خوبی را در زمینه تبدیل گفتار به نوشتار فارسی در کامپیوتر عرضه کند که در این میان میتوانید به این سرویس ابری دسترسی داشته باشید که به صورت رایگان عرضه شده است و از زبان شیرین فارسی نیز پشتیبانی میکند که با این ویژگی میتواند بسیاری از دغدغه های خود در زمینه تبدیل ویس به متن انگلیسی پی سی را برطرف کنید. لازم به ذکر است بدانید که این برنامه از چند زبانه به صورت همزمان نیز پشتیبانی میکند.

ویژگی های نرم افزار Microsoft Azure

  • سرویس رسمی مایکروسافت
  • سرعت بالا در تایپ متون
  • پشتیبانی از زبان شیرین فارسی
  • ارائه سرویس ابری برای ذخیره سازی متن های بدست آمده

7. تبدیل صوت به متن با گوگل داکس

گوگل داکس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و از قابلیت تبدیل صوت به متن نیز پشتیبانی می‌کند و از همین رو با استفاده از آن دیگر نیازی به دانلود برنامه تایپ صوتی ندارید. مهمتر اینکه امکان تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان در گوگل داکس فراهم است و نیازی نیست برای استفاده از آن هزینه‌ای بپردازید.

اگر بدنبال یک برنامه تبدیل ویس به متن انلاین در کامپیوتر هستید پیشنهاد میشود که گوگل داکس را از دست ندهید که این برنامه سرویس رسمی از شرکت گوگل بوده که سایت تبدیل فایل صوتی به متن فارسی گوگل داکس نیز به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود.

دانلود برنامه تایپ صوتی گوگل داکس - تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان

کافی است با مرورگر کروم به گوگل داکس بروید و سپس از بالای صفحه سمت چپ روی + کلیک کنید. حالا از بالای صفحه گزینه Tools و سپس Voice typing را انتخاب کنید. از پنجره پاپ‌آپ زبان فارسی را انتخاب و شروع به صحبت کردن کنید. اگر از یک نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان لپتاپ برخوردار هستید که قدرت بالایی داشته است پیشنهاد میشود که آنرا برای ما ارسال کنید و نظر خود را در خصوص تبدیل ویس به متن در ورد کامپیوتر باما در میان بگذارید.

ویژگی های نرم افزار گوگل داکس :

  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • امکان دستیابی به ابزار های مفید
  • پشتیبانی از زبان شیرین فارسی
  • محصول رسمی شرکت گوگل

8. Dragon Anywhere تبدیل صوت به متن لپ تاپ

Dragon Anywhere یک محصول موبایلی قدرتمند از شرکت Nuance بوده که برای دستگاه‌های اندروید و iOS عرضه شده است. این برنامه به صورت لایت عرضه نشده زیرا وجود قابلیت های متنوع و مفید آن سبب شده تا به صورت یک برنامه مفید دیکته نویسی در اختیار کاربران قرار گیرد. اساسا با استفاده از این برنامه که از تشخیص صدای فوق العاده ای برخوردار است میتوانید از نسخه های مختلفی بهرهمند باشید که تنها تفاوت این برنامه با بهترین این لیست در طیف کلمات موجود بوده است. برای تایپ متون با تاخیر زیادی مواجه نخواهید بود که در این میان میتوانید پردازش بالای برنامه را شاهد باشید. بطور کلی این برنامه میتواند پاسخگوی نیازهای بسیاری باشد که در ساخت آن از ویژگی های مفید و مهم استاده شده است. امکان ساخت واژگان سفارشی شده در کنار دستیابی به نسخه موبایل و دسکتاپ از دیگر ویژگی های برنامه بوده است که با سرویس های ابری نیز سازگاری کاملی داشته است.

ویژگی های برنامه تبدیل ویس به متن کامپیوتر Dragon Anywhere :

  • تشخیص گفتار با کیفیت بالا و پوش کلمات بسیار
  • سازگار با نسخه کامپیوتری

  • رابط کاربری ساده
  • سازگار با سرویس های ابری مختلف

9. Amazon Transcribe تبدیل صوت به متن لپ تاپ

Amazon Transcribe به عنوان یک پلتفرم وسیع و کاربردی در زمینه تشخیص صدا و تبدیل آن به متن عرضه شده است که در این میان با اپدیت های بسیاری همراه بوده است. شرکت آمازون برای تشخیص حرفه ای صدا از خدمات بسیاری استفاده نموده است که در این میان میتوانید به کانال های صوتی بسیاری دسترسی داشته باشید. استفاده از ویژگی های رونویسی به شما این امکان را میدهد تا طبق یک فرایند جداگانه نیز بتوانید متن های تایپ شده را بررسی کنید. در این زمینه از علائم نگارشی بسیاری استفاده شده است که این برنامه از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند.

ویژگی های برنامه تبدیل ویس به متن کامپیوتر Amazon Transcribe :

  • شناسایی صدای عالی
  • امکان ویرایش متن های تایپ شده
  • استفاده از بلندگو های باکیفیت برای تشخیص حرفه ای کلمات

سخن پایانی

مقاله ای تحت عنوان تبدیل ویس به متن کامپیوتر در اختیار شما عزیزان قرار گرفت که در این میان برنامه های خوبی در زمینه تبدیل صدا به متن ویندوز معرفی شد که پیشنهاد میشود نظر خود در مورد برنامه های معرفی شده را باما در میان بگذارید. همچنین شما عزیزان میتوانید نظر خود در مورد مقاله تبدیل صوت به متن لپ تاپ را باما در میان بگذارید. تبدیل صوت به متن در کامپیوتر در حال حاضر یک قابلیت کاربردی برای تبدیل گفتار زبان انگلیسی به متن است اما زبان فارسی در اکثر این برنامه‌ها هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتوان به آن اتکا کرد. نظر شما در مورد برنامه های تبدیل فایل صوتی به متن در کامپیوتر چیست؟ آیا تا به حال تجربه دانلود برنامه تایپ صوتی و استفاده از آن‌ها را داشته‌اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
یه بنده خدا
.
22 اسفند 1401، 17:20
پاسخ
0
0
حیف که برنامه های رایگان زیاد نیستن
avatar
عباس پور عمران
.
19 آذر 1401، 11:05
پاسخ
0
2
سلام علیکمبرای تبدیل گفتار به نوشتار با این ویژگی ها که :1.همزمان که از طریق ویس کامپیوتر در حال خواندن است تبدیل به نوشتار شود . 2.وقتی هم که سر کلاسهستم همزمان تبدیل به نوشتار نماید . 3.از زبان فارسی با تمام لهجه ها پشتیبانی نماید .لطفا بهترین نرم افزار تبدیل صدا به نوشتار با این ویژ گی ها را معرفی می فرمایید .با تشکر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402