بررسی ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ

ساعت هوشمند گوگل پیکسل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ، اولین ساعت هوشمند گوگل به‌حساب می‌آید. ساعتی که به‌لطف بهره‌مندی از قابلیت‌های سلامتی و ورزشی فیت‌بیت، توانسته به یکی از ساعت‌های هوشمند برتر بازار تبدیل شود.

گوگل پیکسل واچ نسل اول ساعت‌های گوگل است که در پاییز سال 2022 معرفی و وارد بازار شد. ساعتی که با وجود این که بدون عیب و ایراد نیست، اما به‌عنوان اولین ساعت هوشمند یک کمپانی توانسته نظر مثبت منتقدین و کاربران زیادی را به‌خود جلب کند. گوگل به‌تازگی نسل جدید این ساعت یعنی پیکسل واچ 2 را نیز با بهبود نقاط ضعف قبلی و همچنین تراشه قدرتمندتر معرفی کرده است. در این مطلب پلازا اما می‌خواهیم به پیکسل واچ بپردازیم و ببینیم تا چه اندازه ارزش خرید دارد.

فهرست مطالب

مشخصات ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ

ساعت گوگل پیکسل واچ
نمایشگر1.2 اینچی امولد با حداکثر روشنایی 1000 نیت و رزولوشن 450×450
تراشهاگزینوس 9110
رم2 گیگابایت
حافظه32 گیگابایت
باتری294 میلی‌آمپر
سیستم‌عاملWear OS 3.5
قیمتاز 15 میلیون تومان

بررسی ساعت هوشمند Google Pixel Watch

همانطور که حتما می‌دانید گوگل چندین سال قبل فیت‌بیت را خریداری کرد و از همان زمان گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد احتمال عرضه یک ساعت هوشمند توسط گوگل مطرح شد. پیکسل واچ بالاخره معرفی شد و مطابق انتظارات، گوگل در این ساعت نهایت تلاش خود را کرد تا بهترین ویژگی‌های محصولات فیت‌بیت را همراه با نوآوری‌های خود ارائه دهد و تا حدودی هم موفق شد. با این حال این ساعت با توجه به قیمت بالایش در مقایسه با رقبایی مثل گلکسی واچ 5 و اپل واچ سری 8 نقاط ضعفی هم دارد.

طراحی گوگل پیکسل واچ

پیکسل واچ طراحی ساده‌ای دارد و شاید بتوان گفت یک ساعت مینیمالیست است. گوگل این مدل را مانند نسل دوم تنها در یک اندازه 41 میلی‌متری عرضه کرده است. ساعت دارای یک نمایشگر با گوشه‌های خمیده است که به بدنه متصل می‌شوند. گوگل با این طراحی تلاش کرده کاربران توجه کمتری به حاشیه‌های بسیار زیاد پنل صفحه نمایش داشته باشند. در حقیقت شاید بهتر بود گوگل حاشیه دور نمایشگر را با یک حاشیه چرخان دیجیتالی مثل ساعت‌های گلکسی واچ جایگزین می‌کرد.

ساعت هوشمند Google Pixel

گوگل در رابط کاربری ساعت و حتی واچ‌فیس‌ها نیز از تم تاریک استفاده کرده تا بتواند حاشیه دور نمایشگر را پنهان کند. شاید بتوان گفت تصمیم درستی هم گرفته شده است چرا که اگر یک واچ‌فیس با رنگ روشن روی صفحه تنظیم کنید، اندازه بسیار کوچک پنل 1.2 اینچی با حاشیه‌های بسیار بزرگی که دارد، شما را دلسرد خواهد کرد.

گوگل در سمت راست ساعت یک دکمه چرخان مشابه دکمه اپل واچ اضافه کرده است که با استفاده از آن شما می‌توانید در منوهای ساعت گشت و گذار کنید. بالای این دکمه یک دکمه کوچک دیگر وجود دارد که اپلیکیشن‌هایی که جدیدا باز کرده‌اید را نشان می‌دهد. با نگه داشتن این دکمه نیز می‌توانید دستیار صوتی گوگل را فعال کنید.

گوگل پیکسل واچ در 3 رنگ مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود. ساعت همچنین دارای بندهایی با انواع رنگ‌ها و جنس‌های مختلف است.

قابلیت‌های ورزشی گوگل پیکسل واچ همگی توسط فیت‌بیت توسعه‌ داده شده‌اند. ساعت قادر است بیش از 40 حالت ورزشی مختلف را ردیابی کرده و همزمان تعداد قدم‌های شما را نیز اندازه‌گیری کند. علاوه بر این پیکسل واچ از پایش مداوم ضربان قلب کاربر نیز پشتیبانی می‌کند و ضربان شما را در هر لحظه در واچ‌فیس ساعت نشان می‌دهد. در کنار ضربان قلب امکان گرفتن نوار قلب نیز وجود دارد.
ساعت هوشمند گوگل پیکسل
پیکسل واچ از GPS هم پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه سنسور آن دقت بالایی هم دارد و اعدادی که نشان می‌دهد با اعداد دیگر ساعت‌ها مثل اپل واچ همخوانی دارد. علاوه بر این شما می‌توانید به آمار و ارقامی مثل مسافت و مدت زمان طی شده و یا سرعت نیز دسترسی پیدا کنید.
این ساعت همچنین دارای Active Zone Minutes است. ویژگی که در سال 2020 در فیت‌بیت شاررژ 4 معرفی شد. به‌طور خلاصه شما با این ویژگی 150 دقیقه در هر هفته باید ضربان قلب خود را از حالت عادی بالاتر ببرید. این قابلیت ضربان قلب هدف را براساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی معین می‌کند و یک ویژگی کاربردی برای کسانی است که قصد دارند فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند.
ساعت هوشمند Google Pixel
از طرف دیگر ساعت دارای قابلیت‌های اضافی دیگر مثل تشخیص زمین خوردن یا سقوط از ارتفاع است. با این ویژگی در صورتی که ساعت تشخیص دهد شما به زمین خورده‌اید، یک هشدار روی صفحه نشان خواهد داد، اگر به این هشدار پاسخ ندهید، ساعت به‌صورت خودکار موقعیت مکانی شما را برای مخاطبان اضطراری ارسال می‌کند.
شما با خرید پیکسل واچ می‌توانید عضویت 6 ماهه فیت‌بیت پریمیوم را به‌صورت رایگان دریافت کنید. در این صورت به قابلیت‌های بیشتری مثل Daily Readiness Score که میزان آمادگی بدنی شما را براساس ارزیابی‌های 4 روزه مشخص می‌کند تا بدانید برای انجام چه نوع فعالیت‌هایی آماده هستید. برای مثال اگر یک شب را به خوبی نخوابید، ساعت به‌شما می‌گوید که روز بعد سر حال نیستید و بهتر است فعالیت سنگینی نداشته باشید.

قابلیت‌های Wear OS در پیکسل واچ

همانطور که انتظار می‌رفت، گوگل این ساعت را با سیستم‌عامل Wear OS خود روانه بازار کرد. این سیستم‌عامل از نظر تنوع اپلیکیشن‌ها یکی از بهترین‌ها است و تقریبا هر برنامه‌ای که ممکن است به آن نیاز داشته باشید را دارا است. برای مثال گوگل مپس، تقویم گوگل یا برنامه‌هایی مثل اسپاتیفای همگی در دسترس هستند.
Wear OS در ساعت عملکرد روانی دارد و حتی امکان دسترسی به تنظیمات از طریق گوشی را نیز به‌شما می‌دهد. شما حتی می‌توانید با ساعت، دوربین یک گوشی پیکسل را از راه دور کنترل کرده و عکاسی کنید.

شارژدهی گوگل پیکسل واچ

به گفته گوگل، ساعت هوشمند پیکسل واچ با یک بار شارژ تا 24 ساعت دوام می‌آورد. در عمل اما شارژدهی آن کمتر از گلکسی واچ یا اپل واچ است. برای مثال اگر برای دویدن از ساعت استفاده و GPS را هم روشن نگه دارید، در هر یک ساعت 20 درصد از شارژ باتری را از دست خواهید داد. اما اگر استفاده سبکی داشته باشید، پیکسل واچ واقعا یک روز کامل شارژدهی دارد.

گوگل پیکسل واچ

این میزان شارژدهی اختلاف فاحشی با شارژدهی با محصولات فیت‌بیت به‌خصوص فیت‌بیت سنس 2 با شارژدهی 6 روزه است.

قیمت و تاریخ عرضه ساعت هوشمند Google Pixel

ساعت از اواخر آبان سال 1401 در بازار ایران موجود شد. ساعت هوشمند Google Pixel با قیمت 349 دلار برای نسخه GPS و 399 دلار برای نسخه LTE عرضه شده است. در حال حاضر قیمت آن در بازار ایران حدود 15 میلیون تومان است.

سخن پایانی

ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ یکی از مورد انتظارترین محصولات دنیای فناوری در طول چند سال گذشته بود و حالا که یک سال از عرضه آن در بازار می‌گذرد، می‌توان گفت به‌عنوان یک محصول نسل اول، توانسته قابلیت‌های شاخصی را با کمک فیت‌بیت در اختیار کاربران قرار دهد. از طرف دیگر مجموع امکانات آن در حد و اندازه‌های رقبای سرسختی که دارد نیستند. به‌خصوص از این نظر که قیمت آن نیز از بیشتر آن‌ها بالاتر است. نظر شما در مورد پیکسل واچ چیست؟ آیا تجربه کار با آن را داشته‌اید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402