دانلود سریال سرگذشت ندیمه | مرور فصل ها، داستان و بازیگران

تیم پلازا - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۳۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال سرگذشت ندیمه یکی از محبوبترین مجموعه‌های سال‌های اخیر است که طرفداران بسیاری دارد و تا کنون 5 فصل از آن منتشر شده است. در این مقاله پس از مرور داستان سریال The Handmaid’s Tale و معرفی بازیگران، با اخبار فصل جدید آن همراه شما خواهیم بود.

سریال سرگذشت ندیمه یا The Handmaid’s Tale مجموعه‌ای درام و دیستوپیایی (پادآرمانشهری) است که توسط بروس میلر (Bruce Miller) و بر اساس رمانی به همین نام از شاعر و نویسنده کانادایی، مارگارت اتوود (Margaret Atwood) ساخته شده است. داستان این مجموعه در دنیایی خیالی و بعد از دومین جنگ داخلی آمریکا روایت می‌شود؛ زمانی که کشور توسط حکومتی توتالیتر اداره می‌شود. پخش سریال The Handmaid’s Tale از تاریخ 26 آوریل 2017 (31 فروردین 1396) از شبکه Hulu شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. تا کنون 5 فصل از این سریال پخش شده و ساخت فصل ششم و پایانی آن نیز تأیید شده است. در این مقاله از پلازا بعد از مرور داستان فصل‌های قبلی و معرفی بازیگران، با اخبار فصل جدید سرگذشت ندیمه همراه شما خواهیم بود.

پیش از اینکه به طور کامل مجموعه تلویزیونی سرگذشت ندیمه را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، می‌توانید تریلر فصل چهارم سریال سرگذشت ندیمه را مشاهده می‌کنیم.

 

فهرست مطالب: 

مروری بر فصل ها و داستان سریال سرگذشت ندیمه

همانطور که پیشتر گفتیم، تاکنون 5 فصل از مجموعه تلویزیونی سرگذشت ندیمه در 56 قسمت از پلتفرم Hulu پخش شده است. محل داستان سریال The Handmaid’s Tale در جهانی خیالی است که در آن به دلیل بیماری‌های آمیزشی و آلودگی محیط زیستی، نرخ باروری به شدت پایین آمده است. در این جهان بعد از جنگ داخلی، حکومت کشور به دست نظامی توتالیتر و مذهب-محور افتاده است و طبقه‌های اجتماعی جدیدی در این رژیم به وجود آمده‌اند که در آن زنان به شدت مورد ظلم واقع شده و تحت اختیار مردان هستند.

پایان سریال سرگذشت ندیمه / نقد سریال سرگذشت ندیمه

طبق قانون، زنان مجبور هستند فقط در شغل‌هایی محدود و حقیر مانند برده‌های باروری کار کنند و آنها حق ندارند هیچ ملک یا پولی داشته باشند و حتی نمی‌توانند کتاب بخوانند. درواقع زنانی که هنوز قدرت باروری دارند همانند برده به خانه سران کشور فرستاده می‌شوند تا برای این خانواده‌های قدرتمند بچه‌ای بیاورند.

داستان سریال سرگذشت ندیمه حول محور یکی از این برده‌های باروری به نام جون آزبورن می‌چرخد؛ زنی از درون قوی و مستقل که حالا به عنوان یک برده حقیر باید تمام احساسات واقعی‌اش را پنهان کند.

شخصیت ها و بازیگران سریال سرگذشت ندیمه

سریال The Handmaid’s Tale یکی از مجموعه‌هایی است که در شخصیت‌پردازی شدیدا موفق بوده و همچنین هنرنمایی بازیگرانش نیز دیدنی و قابل ستایش است. در ادامه مروری بر شخصیت‌های اصلی و بازیگران سریال The Handmaid’s Tale خواهیم داشت.

الیزابت ماس در نقش جون آزبورن ؛ بازیگر زن سریال ندیمه

بازیگران فصل 5 سریال سرگذشت ندیمه

جون آزبورن شخصیت کلیدی سریال داستان ندیمه است؛ زنی که در حال فرار با همسرش لوک و دخترش هانا به کانادا، دستگیر شده و به خاطر قدرت باروری که دارد، حالا به عنوان ندیمه یکی از سران کشور به نام فرمانده فرد واترفورد و همسرش باید کار کند. به عنوان یک ندیمه، نام «آفرد» را برای جون انتخاب کرده‌اند.

همچنین بخوانید :

در آوریل 2016 (فروردین 95) برای اولین بار اعلام شد که الیزابت ماس (Elisabeth Moss) نقش اصلی سریال سرگذشت ندیمه را ایفا می‌کند. ماس بازیگر بااستعداد و 41 ساله آمریکایی است که تا کنون در چندین سریال درام تلویزیونی بازی کرده است. او اولین بار در دهه 90 با بازی در سریال درام The West Wing توجه‌ها را به خود جلب کرد. بعد هم با بازی در سریال تاریخی درام Mad Men معروفتر و محبوب‌تر شد.

الیزابت ماس از همان دهه 90 در سینما هم فعال بوده و در فیلم‌های زیادی بازی کرده است؛ آثاری مانند فیلم درام Girl, Interrupted، فیلم کمدی Get Him to the Greek، فیلم ترسناک Us و اخیرا هم فیلم ترسناک دیگری به نام The Invisible Man. اگر طرفدار فیلم‌های ترسناک هستید، می‌توانید فیلم Us را از اینجا و فیلم The Invisible Man را از اینجا دانلود کنید.

جوزف فاینز در نقش فرمانده فرد واترفورد

بازیگران مجموعه تلویزیونی سرگذشت ندیمه

فرمانده فرد واترفورد یکی از مقامات دولتی و عالی رتبه کشور و همچنین ارباب جون است. هم فرمانده و هم همسرش نقشی کلیدی و موثر در تشکیل نظام فعلی کشور داشته‌اند. فرمانده دوست دارد که با جون روابط گسترده‌تری از فقط ارباب و ندیمه داشته باشد و به همین دلیل شب‌ها از جون دعوت می‌کند تا با هم به بازی اسکربل که یک بازی کلمه‌سازی است بپردازند. فرمانده شخصیتی دو رو دارد؛ گاهی به نظر مهربان است و انگار خودش هم قربانی این نظام شده، اما در بیشتر مواقع مردی ظالم و پرخاشگر است.

جوزف فاینز (Joseph Fiennes) در آگوست 2016 (مرداد 95) به جمع بازیگران سریال سرگذشت ندیمه پیوست. فاینز از بازیگران فیلم و تئاتر انگلیسی و متولد سال 1970 میلادی (53 ساله) است. یکی از اولین نقش‌های معروف او، بازی در نقش ویلیام شکسپیر در فیلم Shakespeare in Love محصول سال 1998 است. از دیگر آثار او می‌توانیم به فیلم جنگی Enemy at the Gates و فصل دوم سریال ترسناک American Horror Story اشاره کنیم.

ایوان استراهاوسکی در نقش سرنا جوی واترفورد

بازیگران سریال سرگذشت ندیمه

سرنا همسر فرد است و قبلا یک فعال فرهنگی محافظه‌کار و نویسنده بوده است. او کتابی به نام A Woman’s Place را نوشته که در آن از زنان به عنوان شهروندان درجه دوم و کسانی که فقط باید مطیع باشند و در نقش‌هایی مانند «همسر» و «مادر» ظاهر شوند، دفاع کرده است. به نظر می‌رسد سرنا جایگاه کنونی‌اش را در این نظامی که خودش هم در ساخت آن نقش داشته، پذیرفته است.

او شخصیتی آرام و به شدت مذهبی دارد، اما در عین حال می‌تواند ظالم هم باشد و اغلب نسبت به جون بی‌عاطفه و بی‌رحم است. سرنا شدیدا دلش می‌خواهد که مادر شود، اما اغلب مردها عقیم شده‌اند؛ البته در سریال به گونه‌ای نشان داده می‌شود که گویی این مشکل باروری از سوی زن‌ها است.

ایوان استراهاوسکی (Yvonne Strahovski)‌ هم در آگوست 2016 به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال داستان ندیمه معرفی شد. این بازیگر استرالیایی، متولد سال 1982 (41 ساله) است. از معروف‌ترین آثار او می‌توانیم به بازی در سریال درام Chuck، سریال درام-جنایی Dexter، فیلم اکشن Killer Elite، فیلم فانتزی I, Frankenstein و فیلم علمی تخیلی The Predator اشاره کنیم.

دیگر بازیگران سریال The Handmaids Tale عبارتند از:

  • الکسیز بلدل (Alexis Bledel) در نقش دکتر امیلی مالک / آف‌گلن / آف‌استیون / آف‌جوزف
  • مدلین بروئر (Madeline Brewer) در نقش جنین لیندو / آف‌وارن / آف‌دنیل
  • آن داود (Ann Dowd) در نقش عمه لیدیا
  • او.تی. فاگبنلی (O. T. Fagbenle) در نقش لوک بانکل، همسر جون
  • مکس مینگلا (Max Minghella) در نقش نیک بلن
  • سمیرا وایلی (Samira Wiley) در نقش مویرا استرند
  • آماندا بروگل (Amanda Brugel) در نقش ریتا
  • برادلی وایتفورد (Bradley Whitford) در نقش فرمانده جوزف لارنس
  • جنویو انجلسون (Genevieve Angelson) در نقش خانم ویلر ؛ از بازیگران فصل 5 سریال سرگذشت ندیمه
  • کریستین کو (Christine Ko) در نقش لی‌لی ؛ از بازیگران فصل پنجم

نقد سریال سرگذشت ندیمه

حالا که با داستان و بازیگران این سریال درام دیستوپیایی آشنا شدیم، در این بخش مروری کوتاه بر هر فصل خواهیم داشت و نقد و نظرات و همچنین ٰنمرات سریال سرگذشت ندیمه را در هر فصل به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. لازم به ذکر است که سریال ندیمه هم اکنون امتیاز 8.4 از 10 را در سایت آی‌ام‌دی‌بی به خود اختصاص داده و بدین ترتیب در فهرست بهترین سریال‌های IMDb جا دارد.

فصل 1 سریال سرگذشت ندیمه

تریلر سریال سرگذشت ندیمه / بررسی سریال سرگذشت ندیمه

فصل اول سریال داستان ندیمه در 10 قسمت و در سال 2017 پخش شد. قسمت اول این فصل در تاریخ 26 آوریل 2017 (6 اردیبهشت 96) و قسمت آخر آن در تاریخ 14 ژوئن 2017 (24 خرداد 96) منتشر شد. در راتن تومیتوز با 124 نقد نوشته شده درباره این فصل از سریال داستان ندیمه، 94 درصد از آنها مثبت بودند. در متاکریتیک هم بر اساس 41 نقد، میانگین امتیاز فصل اول این مجموعه 92 است.

نظرات راجع به سریال سرگذشت ندیمه بسیار مثبت است و فصل 1 سریال داستان ندیمه تا کنون پرافتخارترین فصل این سریال بوده است. برای جوایز امی این فصل در 7 رشته نامزد دریافت جایزه شد که در نهایت 5 جایزه از جمله بهترین سریال درام، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین کارگردانی سریال درام را دریافت کرد. در مراسم گلدن گلوب هم سریال The Handmaids Tale برای فصل اولش جوایز بهترین سریال درام و بهترین بازیگر زن سریال درام را به دست آورد.

فصل 2 سریال The Handmaid’s Tale

فصل جدید مجموعه تلویزیونی سرگذشت ندیمه / داستان سریال سرگذشت ندیمه

فصل 2 سریال داستان ندیمه 13 قسمت داشت. قسمت اول در تاریخ 25 آوریل 2018 (5 اردیبهشت 97) و قسمت آخر آن در تاریخ 11 جولای 2018 (20 تیر 97) پخش شد. بر اساس 99 نقد، 89 درصد نقدها در راتن تومیتوز مثبت ارزیابی شدند. در سایت متاکریتیک هم این فصل بر اساس 28 نقد، امتیاز خوب 86 از 100 را به دست آورد.

فصل 2 این مجموعه با 8 نامزدی در جوایز امی، در دریافت این جوایز ناکام ماند. در گلدن گلوب هم با 2 نامزدی، در نهایت جایزه‌ای دریافت نکرد.

همچنین بخوانید :

فصل 3 مجموعه تلویزیونی سرگذشت ندیمه

بازیگران سریال The Handmaid's Tale / تریلر سریال سرگذشت ندیمه

در نهایت فصل سوم سریال The Handmaids Tale در سال 2019 و در 13 قسمت منتشر شد. تاریخ پخش قسمت اول این فصل 5 ژوئن 2019 (15 خرداد 98) بود و قسمت آخر آن هم در 14 آگوست 2019 (23 مرداد 98) پخش شد. فصل سوم نسبت به فصل‌های قبلی نمرات پایین‌تری از منتقدین گرفت. در راتن تومیتوز بر اساس 53 نقد، 82 درصد از آنها مثبت بودند و در متاکریتیک هم بر اساس 13 نقد، در نهایت امتیاز 67 را به دست آورد.

فصل 4 سریال سرگذشت ندیمه

نقد فصل چهارم سریال سرگذشت ندیمه / فصل چهارم سرگذشت ندیمه

فصل چهارم سرگذشت ندیمه در 27 آوریل 2021 (7 اردیبهشت 1400) با پخش 3 قسمت کار خود را آغاز کرد. فصل چهارم سرگذشت ندیمه در مجموع 10 قسمت داشت و پخش آن در 16 ژوئن 2021 (26 خرداد 1400) به پایان رسید. این فصل امتیازات کمتری به نسبت فصل‌های قبلی گرفت، ولی همچنان یکی از سریال‌های محبوب بینندگان و منتقدین است. در میان 43 نقد فصل 4 سریال The Handmaids Tale در وبسایت راتن تومیتوز، 70% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در این سایت می‌خوانیم: “الیزابت ماس از همیشه بهتر است، اما توطئه‌های پراکنده و حس طاقت‌فرسای عذاب ممکن است برای برخی بینندگان تلخ‌تر از آن باشد که بتوانند از فصل 4 سریال داستان ندیمه لذت ببرند”.

وبسایت متاکریتیک نیز در نقد فصل چهارم سریال سرگذشت ندیمه آن را اثری محبوب می‌خواند و امتیاز 61 از 100 را به آن می‌دهد. این فصل در کارنامه افتخارات خود 9 جایزه امی ساعات پربیننده را نیز ثبت کرده است.

فصل 5 سریال The Handmaid’s Tale

فصل 5 سریال The Handmaid's Tale

پخش فصل پنجم سریال سرگذشت ندیمه از تاریخ 14 سپتامبر 2022 برابر با 23 شهریور 1401 شروع شد و تا 9 نوامبر 2022 یعنی 21 آبان 1401 ادامه داشت. در راتن تومیتوز، فصل پنج سریال سرگذشت ندیمه رضایت 80 درصد از 31 منتقد این سایت را به خود جلب کرد. در اجماع کلی این سایت درباره فصل پنجم می‌خوانیم: «فصل پنجم فوریت خود را از دست داده و آن هم به خاطر این است که طرحی که زمانی بسیار قابل‌ توجه بود را به فصلی متمرکز بر عواقب انتقام تبدیل کرده است. اما زنان گیلیاد همچنان با دقت قانع‌کننده‌ای بازی می‌کنند.»

نظرات راجع به سریال سرگذشت ندیمه فصل پنجم در سایت متاکریتیک نیز عمدتا مثبت بودند. میانگین امتیاز این فصل 63 از 100 بر اساس نظر 7 منتقد بوده است.

فصل شش سریال سرگذشت ندیمه

سریال ندیمه

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، داستان سریال سرگذشت ندیمه در فصل ششم به پایان خواهد رسید. قبل از اینکه فصل پنجم منتشر شود، خبر تمدید این سریال برای فصل ششم و پایانی اعلام شد. فصلی که تمام طرفداران این سریال امیدوارند بتواند داستان را به خوبی جمع کند. هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار فصل شش اعلام نشده اما انتظار می‌رود در پایان سال 2023 و حدود یک سال پس از انتشار فصل پیشین، پخش آن شروع شود. با این همه نمی‌توانیم با قاطعیت کامل صحبت کنیم و باید این را نیز در نظر داشته باشیم که اعتصاب‌های هنرمندان در هالیوود که همچنان ادامه دارد، ممکن است روی زمان پخش فصل شش سریال سرگذشت ندیمه تأثیر بگذارد.

حقایق سریال سرگذشت ندیمه

حقایق سریال سرگذشت ندیمه

  • مارگارت اتوود، نویسنده رمان سرگذشت ندیمه، در قسمت اول از فصل اول حضور افتخاری دارد و نقش یکی از عمه‌ها را بازی می‌کند. او همان عمه‌ای است که به صورت جون سیلی می‌زند.
  • جوزف فاینز (بازیگر نقش فرد واترفورد) در مصاحبه‌ای گفته بود که همسرش به خاطر شخصیت وحشتناک فرد این سریال را تماشا نمی‌کند.
  • بازیگران نقش ندیمه‌ها گفته‌اند کلاه‌هایی که برای بیرون رفتن به سر می‌کنند به گونه‌ای است که هیچ چیز در اطرافشان را نمی‌توانند ببینند و صرفا بر اساس آنچه می‌شنوند، دیالوگ‌هایشان را ادا می‌کنند.
  • مارگارت اتوود رمان ندیمه را با الهام از رمان دیستوپیایی 1989 از جورج اورول نوشت.
  • در کتاب، فرد واترفورد و سرنا جوی پیرتر از سریال هستند و صورتشان چین و چروک دارد. سرنا همچنین برای راه رفتن به عصا نیاز دارد!
  • الیزابت ماس علاوه بر بازیگر، یکی از تهیه‌کننده‌های سریال نیز هست. کارگرانی چند قسمت از سریال نیز برعهده‌ی او بوده است.
  • ماس درباره تجربه تهیه‌کنندگی سریال می‌گوید که علیرغم تمام سختی‌هایش، ارزشش را دارد. چرا که فقط چند صحنه جلوی دوربین بازی نمی‌کند و به خانه نمی‌رود. بلکه یا جلوی دوربین است و یا پشت صحنه سریال سرگذشت ندیمه در حال تماشای تکه‌های ضبط شده یا انجام هماهنگی‌های لازم است.
  • تمام محصولاتی که در سوپرمارکت‌ها داخل سریال فروخته می‌‌شوند، تنها با عکس‌ها و رنگهایشان قابل شناسایی‌اند و هیچ نوشته‌ای رویشان نیست. اینگونه بینندگان همیشه به یاد دارند که زنان در گیلیاد اجازه خواندن و نوشتن ندارند.
  • جوزف فاینز می‌گوید همیشه ماه‌ها طول می‌کشد تا ریشش شبیه فرمانده واترفورد شود و به محض اینکه فیلمبرداری یک فصل تمام می‌شود، او صورتش را اصلاح می‌کند تا از این شخصیت فاصله بگیرد.
  • سریال سرگذشت ندیمه اولین سریال شبکه Hulu است که یک جایزه ارزشمند برنده شده. این سریال همچنین اولین سریال متعلق به یک شبکه اشتراکی است که جایزه امی بهترین سریال را برنده شده.
  • الیزابت ماس تنها بازیگری است که در تمام قسمت‌های سریال حضور دارد.
  • بیشتر فیلمبرداری سریال در کانادا (روستاهای تورنتو و همچنین چند شهر کوچک از کانادا)  صورت می‌گیرد.
  • مراحل فیلمبرداری تمام فصل‌های سریال در زمستان و در دمای زیر 0 درجه انجام شده!
  • فصل اول سریال ندیمه 5 کارگردان داشت و 4 نفر از آن‌ها زن بودند.
  • آن داود، بازیگر نقش عمه لیدیا، وقتی وسط فیلمبرداری یک پروژه دیگر بود، پیشنهاد بازی در سریال ندیمه را دریافت کرد. او به محض اینکه فیلمنامه را خواند، این پیشنهاد را پذیرفت.

سوالات متداول

1. سریال سرگذشت ندیمه چند فصل است؟

تا کنون 5 فصل از سریال The Handmaid's Tale پخش شده و فصل ششم آن در راه است.

2. آیا سریال سرگذشت ندیمه فصل جدید دارد؟

بله، فصل ششم مجموعه تلویزیونی سرگذشت ندیمه در راه است.

کلام آخر

داستان سریال سرگذشت ندیمه

در این مقاله با بررسی سریال سرگذشت ندیمه با شما بودیم. تریلر سریال The Handmaid’s Tale را دیدیم و مروری بر داستان و بازیگران آن داشتیم. پس از آن نیز به اخبار فصل جدید مجموعه تلویزیونی سرگذشت ندیمه پرداختیم و به شما گفتیم سریال ندیمه چند فصل دارد. آیا شما هم سریال The Handmaids Tale را دنبال می‌کنید؟ نظرتان درباره این مجموعه و داستان آن چیست؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
مینا
.
22 اسفند 1399، 22:46
پاسخ
0
2
کشش فوق العاده ای برای دیدن فصل 4 دارم.
avatar
ایل ناز
.
07 مرداد 1399، 00:55
پاسخ
1
5
با سلام فکر کنم اولین بار هستش که در مورد موضوعی میخوام نظر دهی انجام بدم البته منظورم در صفحات وب و مجازی غیره . این سریال بقدری قوی و فوق العاده تهیه شده که اصلا نمیتونی نبینی نمیتونی در موردش حرف نزنی بهش فکر نکنی .بقدری بی صبرانه منتظر فصل چهارم هستم که قابل وصف نیست. شدیدا انسان رو به فکر کردن وادار میکنه قلب ، ذهن ، روح و عقل آدمی رو درگیر میکنه در یک کلام عالیه عالی ?????
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402