معرفی بازی Carrion | این بار شما هیولا باشید!

بازی Carrion
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Carrion که از آن به عنوان یک بازی ترسناک یاد می‌شود یکی از جذاب‌ترین عناوینی است که طی چند سال گذشته منتشر شده‌اند. Carrion توسط استودیوی Phobia Game ساخته شده و توسط Devolver Digital نیز برای کامپیوتر، ایکس باکس وان و پی‌اس 4 منتشر شده است.

بازی ترسناک Carrion یک بازی مستقل است که در یک آزمایشگاه جریان دارد. شما در نقش یک هیولای ترسناک باید با از میان برداشتن انسان‌ها از این آزمایشگاه فرار کرده و آزادیتان را به دست بیاورید. این بازی که ابتدا برای ویندوز، لینوکس، مک، سوییچ و ایکس‌باکس وان عرضه شده بود به تازگی برای پلی‌استیشن 4 نیز منتشر شده و کاربران این کنسول برای خرید و دانلود بازی Carrion می‌توانند به فروشگاه پلی‌استیشن مراجعه کنند، لازم به ذکر است که این بازی نسخه اندروید و موبایل ندارد.

تریلر بازی Carrion

در ادامه می‌توانید تریلر بازی Carrion را مشاهده کرده و با محیط آن بیشتر آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

داستان بازی Carrion

داستان بازی Carrion درمورد یک عضو ارگانی از یک موجود ناشناخته است که درون یک محفظه مخصوص در یک مرکز تحقیقاتی متعلق به شرکت Relith Science نگهداری می‌شود. این موجود ناشناخته به منظور پیدا کردن درب خروج، از محفظه خود فرار می‌کند و وارد تاسیسات مرکز تحقیقاتی می‌شود. این موجود ناشناخته در حین فرار، مجبور است کارکنان و سیستم حفاظتی مرکز را از پیش رو بردارد. در مسیر راه، این موجود، تیکه‌هایی از کد ژنتیکی خود را که توسط دانشمندان برای مطالعه و مهار کردن برداشته شده را کشف کرده و آن را با بدن خود همگام سازی می‌کند. نتیجه این همگام سازی، تکامل و بزرگ‌تر شدن اندازه است که هم در دفاع و هم در حمله به او کمک می‌کند.

در طول مسیر، این موجود با دستگاه‌های آنالیز کننده رو به رو می‌شود که با ورود به آن، خاطرات خود را کم کم به یاد می‌آورد. این موجود در یک فضای خاص توسط سه دانشمند کشف شد و همان هنگام، دو دانشمند را کشت و بدن سومین دانشمند را تسخیر کرد. با این حال، نیروهای امنیتی Relith Science وارد قضیه شده و دانشمند سوم را به قتل می‌رسانند و موجود ناشناخته را بیرون می‌کشند. سرانجام این موجود به منطقه مهار شده اولیه خود باز گشته و آخرین قطعه ژنتیکی خود را نیز پیدا و جذب می‌کند. سپس به آن اجازه می‌دهد که به فرم انسانی سومین دانشمندی که او را آلوده کرده بود تبدیل شود. سر انجام این موجود از محیطی که در آن قرنطینه شده بود فرار می‌کند.

گیم ‌پلی بازی Carrion

همانطور که در ابتدا گفتیم، Carrion یک بازی ترسناک است که در آن بازیکنان یک هیولای شاخک‌دار کشنده را که در یک مرکز تحقیقاتی علمی اسیر شده است، کنترل می‌کنند. روزی این هیولا تصمیم می‌گیرد تا از طریق دریچه‌های هوا و تاسیسات از این مرکز فرار کند. در ادامه این بازی نیز بازیکنان نقش یک سایبورگ قاتل را خواهند داشت که برای ریشه‌کن کردن بشریت برنامه‌ریزی شده است.

بازیکنان در حین کنترل این هیولای قرمز رنگ و البته کمی ترسناک، باید راه خود را از طریق تاسیسات طی کنند و سپس با خزیدن از میان دریچه‌ها و کشتن دانشمندان و سربازان، در بازی پیشرفت کنند. با پیشرفت در بازی Carrion، بازیکنان می‌توانند به‌روزرسانی‌هایی از قبیل توانایی Dash را بدست آورند. این توانایی به بازیکنان امکان می‌دهد تا بتوانند از موانع چوبی و مناطقی که دسترسی به آنها غیرممکن است، به راحتی عبور کنند. از جمله دیگر  به‌روزرسانی‌هایی که پس از پیشرفت در بازی کسب خواهید کرد، رشد سایزی هیولای قرمز رنگتان است.

دانلود بازی carrion

بازی Carrion درواقع یادآور فیلم‌های هیولایی کلاسیک است که به جای مبارزه با یک نیروی قدرتمند مرموز، در بدن یک هیولا زندگی می‌کنید. شما همچنین در تاریکی کمین کرده و از شاخک‌های خود استفاده می‌کنید تا انسان‌ها را زمانی که از پناهگاه خود خارج می‌شوند، به قتل برسانید. این عنوان یک بازی کمدی و ترسناک است که ظاهر و گیم پلی آن شما را کاملاً میخکوب خواهد کرد.

دلیل اینکه بازی‌های هیولایی زیادی را نمی‌بینیم که هیولا به عنوان شخصیت اصلی بازی کند، این است که طراحی چنین موجودی بدون داشتن قدرت‌های ماوراءالطبیعی کمی سخت است. از این گذشته، استودیو Phobia باید اطمینان حاصل کند که بازی برای بازیکن چالش‌برانگیز باشد تا بتواند آن‌ها را درگیر بازی کند. تا این لحظه، استودیو راه حل‌های جالبی را برای حفظ تعادل بازی Carrion ارائه داده است.

با وجود اینکه این هیولا در آغاز قدرتمند است، اما به گونه‌ای که در سایر بازی‌های هیولایی می‌بینید، نیست. در ابتدای بازی، سایز هیولا به حدی کوچک است که در صورت شناسایی توسط سربازان با اسلحه به راحتی می‌تواند کشته شود. این بدان معناست که در ابتدای بازی می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر زمان خود را در حال خزیدن در دریچه‌های مخفیانه هوا بوده و منتظر فرصت‌هایی برای جستجوی طعمه هستید.

هر بار که یک انسان را می‌کشید، اندازه و قدرت هیولا افزایش می‌یابد و به شما امکان می‌دهد توانایی‌های جدیدی را یاد بگیرید که می‌تواند در رسیدن به مناطق ناشناخته به شما کمک کند. برای استفاده از این توانایی‌ها نیاز به اندازه و سایزهای متفاوتی دارید. به عنوان مثال، برای عملکرد شجاعت و Dash که در ابتدا توضیح دادیم، نیاز به سایز بزرگی از هیولا دارید، در حالی که برای استفاده از ریشه پیچک در یک محوطه برای باز کردن درها و رفتن در بین شکاف‌ها نیاز به سایز کوچک هیولا دارید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بررسی بازی Alan Wake Remastered | تجدید دیدار با ویک پس از یک ...
محمد امین سرافراز09 آذر 1400 12:00
thumbnail
نقد و بررسی بازی Forza Horizon 5 | یک بازی مسابقه‌ای ویژه ...
محسن نورانی نژاد09 آذر 1400 10:30

درواقع گیم پلی بازی Carrion بسیار هوشمندانه طراحی شده که یک لایه استراتژی اضافی را در بازی قرار داده است؛ زیرا اغلب برای پیشرفت در بازی نیاز دارید تا کمی از حجم خود را کم کرده و یا به آن اضافه کنید. علاوه بر این، دشمنان به سلاح‌های مختلفی مجهز شده‌اند، مانند شعله‌های آتش و مواد منفجره که در صورت عدم دقت، می‌توانند به سرعت هیولا را بکشند. حتی با وجود همه این اقدامات، این هیولا همانند یک ماشین آدم‌کشی در بازی Carrion ظاهر می‌شود که غیرقابل توقف است.

سال انتشار بازی Carrion

بازی ترسناک Carrion توسط استودیو فوبیا گیم در ورشو لهستان ساخته شده است. ساخت این بازی در ماه اکتبر سال 2017 آغاز شد و اولین تریلر از گیم‌پلی بازی نیز در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سال 2018 به نمایش گذاشته شد. بازی در نهایت در 23 جولای سال 2020 برای کامپیوتر، نینتندو سوییچ و ایکس‌باکس‌وان منتشر شد. نسخه PS4 نیز در ماه اکتبر سال 2021 در دسترس قرار گرفت.

در حال حاضر نیز لینک دانلود کرک بازی Carrion برای PC در اینترنت در دسترس است و می‌توانید آن را دریافت و روی سیستم خود نصب کنید.

بررسی بازی Carrion

در این بخش به نقد و بررسی نمرات بازی Carrion از دیدگاه منتقدین جهان می‌پردازیم. تاریخ انتشار بازی Carrion برابر با 2 مرداد 1399 است.

بازی Carrion برای رایانه‌های شخصی، کنسول ایکس باکس وان و نینتندو سوئیچ منتشر شد و توانست از 49 نقد، امتیاز متا 76 را کسب کند. از بین 49 نقد، 32 نقد مثبت و 16 نقد متوسط و 1 نقد منفی برای بازی Carrion ثبت شده است. در ادامه مروری بر تعدادی از این نقدها خواهیم داشت.

سایت Screen Rant: امتیاز 100 از 100

بازی Carrion در سبک بقاست و هدف شما نیز فرار از محفظه قرنطینه و کشتن تمام افراد داخل تاسیسات است. کنار زدن بقیه و جستجو به دنبال قدرت از آسان‌ترین کارهای بازی به حساب می‌آید. تنها بخش ترسناک بازی، رسیدن به بخش “معرفی تیم سازنده” در انتهای بازی است.

سایت God is a Geek: امتیاز 85 از 100

بازی Carrion نقش‌های موجود در سبک ترس و وحشت را به زیبایی تغییر داده؛ به طوری که بازی در نقش هیولا هیچوقت اینقدر جذاب ساخته نشده است.

سایت Game Rant: امتیاز 80 از 100

Carrion می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای طرفداران بازی‌های ترسناک باشد و آن‌ها را برای بازی‌های ترسناکِ بیشتر، تشنه کند. این بازی در کمتر از چند ساعت به پایان می‌رسد و در اواخر ماجرا نیز کمی از تنش آن کاسته می‌شود اما با این حال نیز می‌توان آن را یکی از بازی‌های ترسناک موفق نامگذاری کرد.

تاریخ انتشار بازی Carrion - بررسی بازی Carrion

سایت KeenGamer: امتیاز 70 از 100

گیم پلی بازی بیش از حد ساده است و معماهای بازی پس از مدتی به دلیل ضعف و نبود خلاقیت کارگردانی، بازی را از ریتم می‌اندازد. با اینکه بعضی مواقع می‌تواند خسته کننده باشد اما در کل سرگرم کننده است. اگر می‌خواهید تجربه کوتاه و جذابی را داشته باشید، بازی استودیو Phobia Game Studio برای شما مناسب است.

سایت GamingTrend: امتیاز 40 از 100

حتی یک دلیل هم برای انجام بازی Carrion وجود ندارد! داستان کوتاه و ضعیف، مبارزات تکراری، معماهای محدود و وجود نداشتن هیچ یک از عناصر ترس از ویژگی‌های این بازی است. اتمسفر بازی خوب است و من را یاد بازی «بیگانه» (Alien) می‌اندازد اما به همان نسبت، ترس و وحشتی در بازی وجود ندارد. فقط یک هیولایی که در چهار دیواری گیر کرده است.

سخن پایانی

بطور کلی در این مقاله سعی داشتیم تا مروری بر اطلاعات منتشر شده از بازی ترسناک Carrion مانند داستان، گیم پلی و نمرات به همراه نقد و بررسی‌ها داشته باشیم. در حالی که شخصیت‌های دور از ذهن و عجیب و غریب در بازی‌ها کم نیستند، به ندرت شاهد این بودیم که بازی سازان یک هیولا را تحت عنوان «قهرمان» در یک بازی قرار دهند. با این حال، بازی Carrion می‌تواند یک نماد جدید در این گونه بازی‌ها و یک بازی جذاب با تجربه گیم پلی بی‌نظیر را ارائه دهد. این عنوان درواقع در کنار سبک ترسناک خود، یک بازی ماجراجویی و علمی تخیلی است و تعادل مناسبی بین دشواری و گیم پلی رضایت‌بخش بازی برقرار کرده است.

نظر شما درباره این بازی چیست؟ آیا توانسته به عنوان یک بازی ترسناک، موفق ظاهر شود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402