بیوگرافی مارلون براندو ؛ ستاره بی تکرار و بازیگر فیلم موفق پدرخوانده

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مارلون براندو یکی از برترین بازیگران تاریخ سینما و قوی‌ترین بازیگر قرن 20 است که در طول زندگی خود نقش‌آفرینی‌های جذابی از خود به یادگار گذاشت. در ادامه مقاله پیش رو با بیوگرافی مارلون براندو همراه شما می‌شویم.

مارلون براندو (Marlon Brando) بازیگر و کنش‌گر اهل آمریکا در سال 1924 متولد شد و در سال 2004 درگذشت. این هنرپیشه در جهان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و بهترین بازیگران جهان شناخته می‌شود و در طول زندگی هنری خود جوایزی همچون اسکار، گلدن گلوب، کن و بفتا دریافت کرد.

این بازیگر شش دهه فعالیت هنری داشت و اولین بار با تئاتر من مامان را به خاطر می‌آورم (I Remember Mama) در سال 1944 شروع کرد و در سال 1950 نخستین فیلم خود با نام مردان (The Men) را بازی کرد. معروف‌ترین اثر این بازیگر فیلم پدرخوانده (The Godfather) است که در آن نقش دون ویتو کورلئونه را بازی کرد. مارلون براندو از اولین کسانی بود که در بازی‌هایش از سیستم استانیسلاوسکی و متد اکتینگ استفاده کرد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با زندگینامه مارلون براندو همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی مارلون براندو

  • نام و نام خانوادگی: مارلون براندو
  • نام کامل: مارلون براندو جونیور (Marlon Brando Jr)
  • تاریخ تولد: 3 آوریل 1924 (14 فروردین 1303)
  • محل تولد: اوماها، نبراسکا، آمریکا
  • تاریخ فوت: 1 ژوئیه 2004 (11 تیر 1383)
  • سن مارلون براندو: 80 سال (در این سن فوت شد)
  • قد مارلون براندو: 175 سانتی متر
  • شریک‌های زندگی: آنا کاشفی (1957 تا 1959)، موویتا کاستاندا (1960 تا 1968)، تاریتا تریپایا (1962 تا 1972)
  • تعداد فرزندان: 11
  • رنگ چشم: قهوه‌ای
  • رنگ مو: قهوه‌ای تیره

بیوگرافی مارلون براندو

در اولین بخش آشنایی با بیوگرافی مارلون براندو با ما باشید تا زندگی نامه مارلون براندو، از کودکی تا بزرگسالی و ورود به حرفه بازیگری را با هم مرور کنیم.

تولد و کودکی

مارلون براندو جونیور (Marlon Brando Jr.) در 3 آوریل 1924 برابر با 14 فروردین 1303 در شهر اوماها در ایالت نبراسکا آمریکا متولد شد. پدر او مارلون ارنست براندو تولیدکننده مواد شیمیایی و مادرش دوروتی جولیا پنه‌بیکر بازیگر تئاتر بود. مارلون دو خواهر بزرگتر از خود به نام‌های جوسلین و فرانسیس دارد. اجداد او از مهاجرین آلمانی بودند که در اوایل سال‌های 1700 به نیویورک مهاجرت کردند. مارلون با مذهب علم مسیحی پرورش یافت.

زندگی نامه مارلون براندو

همچنین بخوانید :

در ادامه بیوگرافی مارلون براندو می‌خوانیم که مادر او، زنی بود که در زمان خودش بسیار غیرمعمول و خلاف عرف رفتار می‌کرد. او سیگار می‌کشید، شلوار می‌پوشید و رانندگی می‌کرد. وی بازیگر تئاتر بود و به هنری فوندا کمک کرد وارد حرفه بازیگری شود. نکته منفی رفتار مادرش، الکلی بودن او بود. مارلون در این مورد می‌گوید:

غم و اندوهی که نوشیدن او ایجاد می‌کرد این بود که او ترجیح می‌داد مست باشد تا اینکه از ما مراقبت کند.

Marlon Brando با پدر خود نیز صمیمی نبود. او در مورد پدر خود نیز با غم و اندوه می‌گوید:

من همنام او بودم، اما هیچ‌ یک از کارهای من هیچگاه او را خشنود و یا حتی هیجان‌زده نکرد. او از اینکه به من بگوید نمی‌توانم هیچکاری را درست انجام دهم، لذت می‌برد. عادت پدرم این بود که به من بگوید هیچگاه در هیچ کاری موفق نخواهم شد.

در سال 1935، براندو تنها 11 سال داشت که پدر و مادرش از هم جدا شدند. پدرش به شیکاگو رفت و مادرش با بچه‌ها به کالیفرنیا نقل مکان کردند. 2 سال بعد والدینش نزد هم برگشتند و خانواده براندو بار دیگر در ایلینویز گردهم آمدند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بیوگرافی استیون کینگ ، سلطان ژانر وحشت در ادبیات و ...
نسیبه عسکری24 مرداد 1401 20:30
thumbnail
بیوگرافی مل گیبسون ؛ بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی ...
الهام پوسانه22 مرداد 1401 15:30
thumbnail
بیوگرافی تام کروز ؛ مرد خستگی ناپذیر مأموریت های غیرممکن
طاهره افرازه23 خرداد 1401 13:30
thumbnail
بیوگرافی جانی دپ | فیلم ها، حواشی، زندگی شخصی و حقایق ...
معین نسیم دوست13 اردیبهشت 1401 16:30

براندو از کودکی استعداد خاصی در برپایی نمایش با دیگر کودکان و حتی استفاده از حیواناتی چون گاو و اسب در نمایش داشت. خواهر براندو، جوسلین، اولین فردی بود که بازیگری را از طریق آکادمی هنرهای نمایشی آمریکا دنبال کرد. جوسلین توانست راه خود را به برادوی، تلویزیون و سینما باز کند. در بیوگرافی مارلون براندو آمده که او در 16 سالگی به مدرسه نظامی Shattuck Military Academy فرستاده شد؛ جایی که پدرش نیز در آنجا تحصیل کرده بود. او در آنجا نیز علاقه خود، یعنی بازیگری را دنبال کرد، اما محیط خشک مدرسه برای او قابل تحمل نبود. براندو چندین بار از مدرسه فرار کرد و دستگیر شد، تا اینکه درنهایت تصمیم گرفت مدرسه نظامی را رها کرده و به بازیگری بپردازد.

زندگی خصوصی مارلون براندو

زندگی شخصی براندو همیشه مورد توجه بود. او حداقل 11 فرزند دارد که 3 تن از آنان به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند. براندو 3 بار ازدواج کرد و طلاق گرفت، 2 رابطه جدی داشت و بی‌نهایت رابطه‌هایی که خیلی زود به پایان رسیدند. وی همچنین صراحتا خود را دوجنسگرا می‌دانست. اودر مصاحبه‌ای گفته است:

من همانند بسیاری دیگر از مردان رابطه همجنسگرایانه داشته‌ام و از آن خجالت نمی‌کشم.

در برخی کتاب‌ها در مورد زندگی نامه مارلون براندو به رابطه بین جیمز دین و مارلون براندو و همچنین دیگر روابطش با افرادی چون کری گرانت (Cary Grant)، لارنس الیویه (Laurence Olivier) و راک هادسن (Rock Hudson) اشاره شده است.

همسر مارلون براندو

مارلون براندو در سال 1957 با آنا کشفی (Anna Kashfi)، بازیگر هالیوودی ازدواج کرد. پسر آنان کریستین، در سال 1958 به دنیا آمد و این دو یک سال بعد از هم طلاق گرفتند. براندو در سال 1960 با بازیگر آمریکایی-مکزیکی، موویتا کاستاندا (Movita Castaneda) ازدواج کرد. در سال 1968 مشخص شد پرونده طلاق قبلی این همسر مارلون براندو همچنان در جریان است و ازدواج او با براندو با وجود دو فرزند فسخ شد. سومین و آخرین همسر مارلون براندو، تریتا تریپایا (Tarita Teriipaia)، بازیگر فرانسوی بود. این دو در سال 1962 با هم ازدواج کردند. در آن سال براندو 38 ساله و تریتا 20 ساله بود. به لطف تریتا، براندو بر زبان فرانسوی مسلط شد. حاصل این ازدواج که 10 سال به طول انجامید، 2 فرزند بود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بیوگرافی گروه بیتلز (The Beatles)؛ عجیب‌ترین و تاثیرگذارترین ...
نگار رئیسی23 اردیبهشت 1402 21:30
thumbnail
گروه کویین (Queen) ؛ بیوگرافی باشکوه ترین گروه راک تاریخ
نگار رئیسی18 اردیبهشت 1402 16:30
thumbnail
بیوگرافی گروه متالیکا ؛ تاریخچه، اعضا و افتخارات
نگار رئیسی04 اردیبهشت 1400 20:00
thumbnail
گروه مادرن تاکینگ ؛ بیوگرافی اعضا و بهترین آهنگ های ...
تیم پلازا10 فروردین 1400 20:00

درگذشت مارلون براندو

در ادامه بیوگرافی مارلون براندو می‌خوانیم که او در اواخر عمر از دیابت و سرطان کبد رنج می‌برد. او درنهایت در 1 جولای 2004 (11 تیر 1383) بر اثر نارسایی تنفسی حاکی از فیبروز ریه و همچنین نارسایی قلبی، در مرکز پزشکی رونالد ریگان لس‌آنجلس درگذشت. جسد او بنا بر وصیت خودش سوزانده شد.

زندگی حرفه ای مارلون براندو

در این قسمت قصد داریم مروری بر کارنامه پربار هنری این بازیگر جذاب داشته باشیم.

شروع فعالیت هنری

بازیگر پدرخوانده مارلون براندو

در زندگی نامه Marlon Brando آمده که او در 18 سالگی به مدرسه تئاتر حرفه‌ای آمریکا در نیویورک پیوست و آموزش بازیگری را زیر نظر اروین پیسکاتو (Erwin Piscator) آغاز کرد. او چندی بعد بازیگری را زیر نظر استلا ادلر، بازیگر و مربی بازیگری سرشناس آن زمان، ادامه داد و در اینجا بود که متد استانیسلاوسکی یا بازیگری متد را آموخت. او از این متد اولین بار در تئاتر تابستانه خود در لانگ آیلند نیویورک استفاده کرد.

همچنین بخوانید :

براندو به خاطر اخلاق خود از چند تئاتر اخراج شد، تا اینکه در سال 1944 با تئاتر I Remember Mama به برادوی راه یافت. او در آن زمان 20 سال داشت. 2 سال بعد منتقدین نیویورک برای بازی‌اش در تئاتر Trucklin Cafe به او لقب آینده‌دارترین بازیگر جوان را دادند. سال بعد مارلون براندو جوان برای بازی در نقش استنلی کوالسکی در تئاتر «اتوبوسی به نام هوس» از  تنسی ویلیامز، شهرتی برای خود دست و پا کرد. پس از این نمایش، وی تا سال 1953 در هیچ تئاتری دیده نشد و در آن سال با نمایش Arms and the Man با تئاتر خداحافظی کرد.

دهه 1950

فیلم های مارلون براندو

دهه 1950 درخشان‌ترین دهه در بیوگرافی مارلون براندو است. Marlon Brando جوان اولین بار برای سریال Actors Studio در سال 1949 جلوی دوربین رفت. فیلم سینمایی The Man (1950) نیز اولین حضور او بر پرده سینما بود. اما این فیلم اتوبوسی به نام هوس (1952) بود که شهرت را ارزانی براندو کرد. موفقیت تئاتر اتوبوسی به نام هوس، الیا کازان (Elia Kazan) را بر آن داشت که یک فیلم سینمایی براساس این تئاتر با بازی براندو بسازد. نظرات در مورد بازی براندو در این فیلم بسیار مثبت بود. بسیاری آن را بهترین نقش‌آفرینی وی می‌دانند. این فیلم خیلی زود نام براندو را به عنوان سمبل جذابیت هالیوود بر سر زبان‌ها انداخت. مارلون براندو برای این بازی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

دهه 1950 دهه توجه به بازیگری مارلون براندو و رشد و پیشرفت او بود. بازی قدرتمند و نامتعارف او در فیلم اتوبوسی به نام هوس، توجه کارگردانان را به خود جلب کرد. از مهمترین فیلم‌های مارلون براندو در دهه 1950 که او را نامزد جایزه اسکار نیز کردند می‌توانیم فیلم Viva Zapata! (1952)، فیلم Julius Caesar (1953) و فیلم Sayonara (1957) را نام ببریم. فیلم On the Waterfront (1954) نیز برای اولین بار جایزه اسکار را نصیب وی کرد. نام او در این سال‌ها در کنار بازیگرانی چون جیمز دین (James Dean) و مونتگمری کلیفت (Montgomery Clift) به عنوان یکی از ستاره‌های مشهور هالیوود به چشم می‌خورد.

دهه 1960

فيلم شناسی مارلون براندو

دهه 1960 دهه افت مارلون براندو است. او در این سال‌ها در فیلم‌هایی بازی کرد که از نظر منتقدین پایین‌تر از سطح بازیگری او بود. بسیاری از آن فیلم‌ها در گیشه نیز فیلم موفقی نبودند. خود او در این مورد می‌نویسد:

برخی از فیلم‌های من در دهه 60 فیلم‌های موفقی بودند و برخی موفق نبودند. در برخی از آنها، مانند فیلم The Night of the Following Day، فقط برای پول بازی کردم و در برخی دیگر، مانند فیلم Candy، بازی کردم چون دوستی از من اینگونه خواست و نمی‌خواستم رویش را زمین بندازم.

او در این دهه و دقیق‌تر در سال 1961 برای اولین و آخرین بار، کارگردانی را با فیلم One-Eyed Jacks تجربه کرد.

دهه 1970

زندگینامه مارلون براندو

افول مارلون براندو در دهه قبل با بازی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز او در فیلم پدرخوانده جبران شد. او با نقش دون ویتو کورلئونه در فیلم Godfather به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) بار دیگر خود را به عنوان یک بازیگر مستعد به منتقدین و مردم ثابت کرد. کاپولا شیفته بازیگری براندو شد، ولی افول براندو به عنوان یک بازیگر و شهرت بدخلقی‌ها و رفتارهای غیرمسئولانه او، سبب شد کمپانی پارامونت در ابتدا با انتخاب او برای این نقش مخالف باشد. به گفته دیگر بازیگران فیلم مانند آل پاچینو (Al Pacino)، بازیگر پدرخوانده مارلون براندو در زمان فیلمبرداری بسیار خوش اخلاق بود و به دیگر بازیگران کمک می‌کرد. مارلون براندو پدرخوانده، پس از 18 سال، بار دیگر اسکار را در دستان او قرار داد.

همچنین بخوانید :

فیلم Last Tango in Paris محصول سال 1973 نیز یکی از مهم‌ترین فیلم های مارلون براندو در دهه 1970 است. این فیلم نیز او را نامزد جایزه اسکار کرد. راجر ابرت (Roger Ebert)، منتقد معروف، صحنه تک‌گویی براندو در کنار جسد همسرش در فیلم را «بهترین صحنه بازیگری در تاریخ سینما» می‌داند. این دو فیلم در دهه 70 بر درخشش کارنامه بازیگری و بیوگرافی مارلون براندو افزودند.

سال های نهایی

عکس مارلون براندو

نقطه اوج بیوگرافی مارلون براندو با فیلم پدرخوانده و فیلم آخرین تانگو در پاریس بود. پس از آن در 13 فیلم سینمایی دیگر بازی کرد و فقط فیلم A Dry White Season (1989) بود که بار دیگر او را نامزد اسکار کرد. تصویر او آخرین بار با فیلم The Score محصول سال 2001 به روی پرده سینما رفت. از دیگر مشهورترین فیلم های مارلون براندو می‌توانیم فیلم‌های فیلم وحشی (The Wild One)، فیلم مردان و عروسک‌ها (Guys and Dolls)، فیلم شیرهای جوان (The Young Lions)، فیلم سربازهای یک چشم (One-Eyed Jacks)، فیلم بسوزان (Burn!)، فیلم سوپرمن (Superman)، فیلم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now) و فیلم پول آزاد (Free Money) نام برد. آخرین فیلم مارلون براندو امتیاز (The Score) نام داشت. رابرت دنیرو، ادوارد نورتون و آنجلا باست دیگر بازیگران این فیلم بودند. این هنرپیشه در سال 2002 قرار بود در فیلم داستان ترسناک 2 (Scary Movie 2) بازی کند که پس از اولین روز فیلمبرداری پروژه را ترک کرد. او صداپیشه انیمیشن Big Bug Man نیز بود که هرگز منتشر نشد و دقیقا یک ماه پس از ضبط آن فوت کرد.

فیلم های مارلون براندو

فیلم های مارلون براندو

نام فیلمسال
The Men1950
A Streetcar Named Desire1951
Viva Zapata!1952
Julius Caesar1953
The Wild One1953
On the Waterfront1954
Désirée1954
Guys and Dolls1955
The Teahouse of the August Moon1956
Sayonara1957
The Young Lions1958
The Fugitive Kind1960
One-Eyed Jacks1961
Mutiny on the Bounty1962
The Ugly American1963
Bedtime Story1964
Morituri1965
The Chase1966
The Appaloosa1966
A Countess from Hong Kong1967
Reflections in a Golden Eye1967
Candy1968
The Night of the Following Day1969
Burn!1969
The Nightcomers1971
The Godfather1972
Last Tango in Paris1972
The Missouri Breaks1976
Superman1978
Raoni1978
Apocalypse Now1979
The Formula1980
A Dry White Season1989
The Freshman1990
Christopher Columbus: The Discovery1992
Don Juan DeMarco1995
Divine Rapture1996
The Island of Dr. Moreau1996
The Brave1997
Free Money1998
The Score2001
Scary Movie 22001
Big Bug Man2004

سریال های مارلون براندو

سریال های مارلون براندو

نام سریالسال
Actors Studio1949
Come Out Fighting1950
Roots: The Next Generations1979

تئاتر های مارلون براندو

نام اجراسال
Bobino1944
I Remember Mama1944
Truckline Cafe1946
A Flag Is Born1946
Candida1946
Antigone1946
Eagle Rampant (The Eagle Has Two Heads)1947
A Streetcar Named Desire1947
Arms and the Man1953

جوایز و افتخارات مارلون براندو

 

همچنین بخوانید :

مارلون براندو چهارمین بازیگر بزرگ دهه 1950 به انتخاب بنیاد ملی فیلم آمریکا است. وی همچنین از احترام زیادی بین منتقدین برخوردار است و اکثر آنان اجراهای به یاد ماندنی و حضور کاریزماتیک او روی صحنه و بر صفحه نمایش را تحسین می‌کنند. مارلون براندو یکی از برترین بازیگران نسل خویش و از مشهورترین بازیگران قرن 20 است. او همچنین یک نماد فرهنگی و نماد جذابیت در دهه 1950 بود.

Marlon Brando

بازیگری مارلون براندو بارها از سوی منتقدین مورد تحسین قرار گرفت و مردم نیز از فیلم‌های او بسیار استقبال کردند. برشمردن همه افتخارات او در یک مقاله ممکن نیست. Marlon Brando نامزد 8 جایزه اسکار، 8 جایزه بفتا، 9 جایزه گلدن گلوب، 1 جایزه امی و 1 جایزه کن شد. در جدول پایین لیست جوایزی که او برنده شده است را می‌بینید.

عنوان جایزهنام مراسمفیلمسال
بهترین بازیگر نقش اول مرداسکارOn the Waterfront1955
بهترین بازیگر نقش اول مرداسکارThe Godfather1973
بهترین بازیگر مرد خارجیبفتاViva Zapata!1953
بهترین بازیگر مرد خارجیبفتاJulius Caesar

1954

بهترین بازیگر مرد خارجیبفتاOn the Waterfront1955
بهترین بازیگر مرد فیلم درامگلدن گلوبOn the Waterfront1955
بهترین بازیگر مرد فیلم درامگلدن گلوبThe Godfather1973
بازیگر محبوب مرد جهانگلدن گلوب1956
بازیگر محبوب مرد جهانگلدن گلوب1973
بازیگر محبوب مرد جهانگلدن گلوب1974
بهترین بازیگر مرد مکمل در یک سریال مخصوص یا کوتاهامی ساعات پربینندهRoots: The Next Generations1979
بهترین بازیگر مردجشنواره کنViva Zapata1952

حواشی مارلون براندو

همانطور که در بیوگرافی Marlon Brando خواندیم، این بازیگر زندگی پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت.

رفتارهای عجیب و زندگی نامتعارف براندو

Marlon Brando بازیگری مستعد بود که اخلاقیات عجیب و غریبی داشت. او به عنوان «پسر بد هالیوود» شناخته می‌شد. رفتارهای سختگیرانه، سرکشی از دستورات کارگردان، ناتوانی در حفظ دیالوگ‌ها و مسئولیت ناپذیری او، براندو را تبدیل به یکی از بدنام‌ترین بازیگران در نزد کارگردانان کرده بود. ازدواج‌های متعدد او و عدم مدیریت مالی زندگی‌اش، شکستن دندان‌های یک عکاس، خودکشی دخترش و به زندان افتادن پسرش به جرم قتل، همه و همه می‌توانست دلیلی برای افول و فراموشی این ستاره بزرگ باشد. اما استعداد هنری و شعور سیاسی او بر همه این‌ها غلبه کرد و نام وی را جاودان ساخت.

ماجرای تعرض به ماریا اشنایدر

حواشی مارلون براندو

این هنرپیشه در طول حرفه بازیگری خود نقش‌های مثبت و منفی زیادی بازی کرده است اما در فیلم آخرین تانگو در پاریس که به کارگردانی برناردو برتولوچی ساخته شده بود، براندو عملا در یکی از صحنه‌ها باید به بازیگر زن تعرض می‌کرد. او در این فیلم 48 سال سن داشت و بازیگر مقابلش 19 ساله بود. اگرچه ماریا اشنایدر با این فیلم به شهرت رسید اما نکته تکان دهنده این بود که صحنه تعرض جنسی به بازیگر در فیلم، اصلا با اشنایدر هماهنگ شده نبود و تنها برتولوچی و براندو از آن خبر داشتند. این کار به جهت طبیعی درآمدن حس‌ها انجام شده بود اما ضربه روحی بدی به اشنایدر زد.

نکات جالب در مورد مارلون براندو

  • مارلون براندو از شعور سیاسی بالایی برخوردار بود. او بارها در جنبش‌ها و اعتراضات مختلف برای احقاق حقوق سیاهپوستان، سرخپوستان و یهودیان شرکت کرد.
  • Marlon Brando که زمانی نماد جذابیت بود، در اواخر عمر اضافه وزن بسیاری پیدا کرد و به وزن 140 کیلوگرم رسید. این واقعیت در عکس پیری مارلون براندو کاملا مشهود است.

بازیگر پدرخوانده مارلون براندو

  • براندو در سال 1973 برای بازی در فیلم پدرخوانده برنده جایزه اسکار شد. او از حضور در مراسم و دریافت جایزه خودداری کرد و یک بازیگر ناشناس سرخپوست به نام ساشین لیتلفیدر را به نمایندگی از خود برای دفاع از حقوق سرخپوستان فرستاد.
  • Marlon Brando بازی در فیلم‌های مشهوری چون فیلم بن هور (1959)، فیلم اسپارتاکوس (1960)، فیلم مکالمه (1974) و فیلم راننده تاکسی (1976) را رد کرد.
  • جک نیکلسون (Jack Nicholson) یکی از دوستان نزدیک مارلون براندو بود.
  • مارلون براندو در 3 قسمت از 3 سریال مختلف و در یک موزیک ویدئو از مایکل جکسون (موزیک You Rock My World) حضور داشته است. همچنین در بازی ویدئویی The Godfather نیز صدای او را می‌شنویم.

آلبوم عکس مارلون براندو

در این بخش چند عکس از جوانی مارلون براندو و میانسالی او ببینید.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا با بیوگرفی مارلون براندو، یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما، آشنا شدیم. کدام یک از ابعاد شخصیتی براندو برای شما جدید و جالب بود؟ در سینمای ایران از سال‌ها پیش امین تارخ و جدیدا حامد بهداد را به عنوان مارلون براندو ایران معرفی می‌کنند. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما این افراد چه شباهت‌هایی با مارلون براندو دارند؟ لطفا از طریق بخش نظرات در پایین صفحه ما را نیز از نظرات خود مطلع سازید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402