گوشی پوکو ایکس 4 | مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت

گوشی پوکو ایکس 4 / گوشی پوکو ایکس ۴
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی موبایل پوکو ایکس 4 (POCO X4) جدیدترین محصول از پوکو است. گوشی پوکو ایکس فور فایو یک محصول میان رده اما با مزایای بسیار زیاد است. در ادامه با بررسی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو همراه ما باشید.

تاریخ عرضه ی گوشی پوکو ایکس 4 سال گذشته بود و در حال حاضر نیز با قیمت حدود 300 دلاری خود یکی از رقبای سرسخت سری گلکسی A سامسونگ در بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده است. گوشی که از دید بسیاری، بهترین گوشی اقتصادی سال 2022 بود. در ادامه بررسی گوشی Poco X4 5G را خواهید خواند.

در ادامه می‌خوانید

قیمت گوشی موبایل شیائومی پوکو X4

گوشی پوکو ایکس فور فایو

Poco متعلق به شیائومی، Poco X4 Pro 5G را در MWC 2022 معرفی کرد و این گوشی را استاندارد صنعتی برای قیمت میان رده توصیف کرد، ویژگی‌های پرچمدار مانند صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتزی AMOLED، شارژ سریع 67 واتی و موارد دیگر، همه با قیمت شروع مقرون به صرفه 299 یورو (حدود 250 پوند / 340 دلار آمریکا) عرضه می‌شود.

مشکل این است که بازار میان‌رده‌ها بسیار رقابتی‌تر از گذشته است، بنابراین آیا پوکو آنچه را که برای وسوسه کردن کاربران از نخریدن میان‌رده‌های محبوبی مانند OnePlus Nord 2 CE 5G لازم است را دریافت کرده است؟ خوب…

طراحی و مشخصات گوشی پوکو ایکس ۴

اگر بتوانیم با اطمینان در مورد Poco X4 Pro 5G چیزی بگوییم، این است که به نظر نمی‌رسد که یک گوشی هوشمند میان رده باشد، طراحی ممتاز با حاشیه‌های نسبتاً باریک و لبه‌های مسطح که در گوشی‌های سامسونگ ظاهر می‌شود، در محدوده گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد و تنها با ضخامت 8.1 میلی متر و 205 گرم، بسیار ساده تر از نسل قبلی خود است. این از تصاویر گوشی پوکو ایکس 4 قابل تشخیص است.

در واقع، این یک تازه‌سازی کامل از طراحی Poco X3 Pro است که، اگر ذهن خود را به سال 2021 برگردانید، بزرگ و حجیم بود، دارای روکش مات و آینه‌ای عجیب و غریب بود و با نام تجاری بزرگ Poco در پشت تلفن عرضه می‌شد. البته این موضوع سلیقه ای است، اما به نظر ما طراحی جدید بسیار زیباتر است.

گوشی پوکو ایکس 4

این برآمدگی دوربین، تغییر بزرگ دیگری نسبت به مدل قبلی خود است، که بریدگی دایره‌ای دوربین در مرکز را حذف می‌کند تا چیزی شبیه به Mi 11 Pro شیائومی (متعلق به پوکو) باشد، البته بدون چنین تنظیمات دوربین سطح بالایی.

طراحی گوشی پوکو ایکس فور فایو شیک به نظر می رسد، اما بدون فناوری دوربین برای پر کردن فضا، کمی هدر رفته احساس می شود. این از معایب گوشی پوکو ایکس 4 است. Poco X4 Pro 5G یک محصول عمدتاً پلاستیکی با قاب آلومینیومی است که ظاهر ممتاز موجود را تا حدودی کاهش می‌دهد، اما مواد ارزان‌تر مزایایی نیز دارد. اولاً، هنگام افتادن مانند شیشه خرد نمی‌شود، که به معنای دوام مناسب است، و همچنین بسیار سبک تر است.

همچنین رتبه IP53 بازگشته است که با وجود جک 3.5 میلی متری هدفون و اتصال USB-C، مقاومت نسبتاً مناسبی در برابر گرد و غبار و آب برای چنین گوشی هوشمند مقرون به صرفه ای ارائه می دهد. این از مزایای گوشی پوکو ایکس ۴ پرو است.

صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 4

یکی از قوی‌ترین بخش‌های Poco X4 Pro 5G بدون شک صفحه‌نمایش است. صفحه نمایش مورد بحث یک پنل 6.67 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز است و وضوح نسبتاً بالایی در 1080 در 2400 نیز دارد. همانطور که ممکن است از یک پنل بزرگ AMOLED انتظار داشته باشید، روشن، با جزئیات و با پشتیبانی از DCI-P3 است، رنگ‌ها واقعی هستند و راهی عالی برای تماشای TikTok، ویدیوهای YouTube و فیلم‌های Netflix است.

گوشی پوکو ایکس ۴ پرو

نرخ رفرش 120 هرتزی که علاوه بر سریع‌تر بودن از صفحه‌نمایش 90 هرتزی OnePlus Nord CE 2 5G، تجربه‌ای نرم و لطیف را ارائه می‌دهد، از ویژگی های گوشی پوکو ایکس فور فایو است و زمان پاسخگویی سریع‌تر را هنگام اجرای بازی‌های رقابتی فراهم می‌کند.

استفاده از یک پنل AMOLED همچنین امکان نمایش همیشه روشن، نمایش تصاویر، ساعت یا اعلان‌های دریافتی را به روشی که تاثیر زیادی بر عمر باتری کلی ندارد، می‌دهد. یک دوربین حفره‌دار در بالای نمایشگر قرار دارد که ممکن است برخی آن را ندانند، اما به‌طور محسوسی از نسل اول دوربین‌های سوراخ‌دار کوچک‌تر است. در واقع، این دوربین با عرض حدود 4 میلی‌متر، یکی از کوچک‌ترین دوربین‌های سلفی سوراخ‌دار است که تا به امروز دیده‌ایم.

سخت افزار گوشی Poco X4 5G

در قلب X4 Pro 5G، پردازنده Qualcomm Snapdragon 695 5G قرار دارد که بسته به گزینه ای که می‎‌خواهید با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه است. این عالی نیست، اما برای گوشی هوشمندی که 299 یورو قیمت دارد، پرازنده ی گوشی پوکو ایکس فور فایو نسبتاً چشمگیر است.

جالب اینجاست که حافظه داخلی و رم گوشی Poco X4 5G از فناوری توسعه دینامیک رم شیائومی استفاده می‌کند که از فضای ذخیره‌سازی به عنوان رم اضافی استفاده می‌کند و در صورت نیاز رم را به ترتیب تا ۸ و ۱۱ گیگابایت افزایش می‌دهد.

معرفی گوشی پوکو ایکس فور فایو

آیا این تفاوتی در عملکرد کلی Poco X4 Pro 5G دارد؟ گفتنش سخت است، اما من می‌توانم عملکرد فوق‌العاده‌ای را با اسکرول واکنش‌گرا، تعویض سریع برنامه و قابلیت‌های پردازش تصویر نسبتاً سریع تأیید کنم.

این عملکرد به خوبی برای بازی استفاده می‌شود، زیرا اسنپدراگون 695 می‌تواند بازی‌های AAA موبایل مانند Call of Duty Mobile را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. بنابراین، در حالی که می‌تواند یک تجربه بازی نسبتا مناسب را ارائه دهد، گوشی‌های گیمینگ اختصاصی در جاهای دیگر بهتر هستند.

جدا از پردازنده گرافیکی گوشی Poco X4 5G، Poco X4 Pro 5G دارای Wi-Fi 5 دارای بلوتوث 5.1 و البته اتصال 5G است. همچنین قابلیت‌های NFC برای برنامه‌های پرداخت مانند Google Pay وجود دارد و یک خواننده اثرانگشت برای باز کردن راحت قفل در دکمه پاور تعبیه شده است. و اگر 128/256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مشخصات گوشی پوکو ایکس فور فایو برای نیازهای شما کافی نیست، می‌توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی از طریق microSD اضافه کنید.

دوربین گوشی Poco X4 5G

جدای از نمایشگر، یکی از مزیت‌های اصلی Poco X4 Pro 5G تعبیه یک دوربین 108 مگاپیکسلی در پشت است. در کنار آن یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی 118 درجه و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی وجود دارد که چندان هیجان‌انگیز نیستند، اما همچنان در صورت لزوم نیاز را برآورده می‌کنند.

بیایید ابتدا روی آن سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی تمرکز کنیم. این سنسور از یکی از بزرگترین حسگرهای موجود با اندازه 1/1.52 اینچ استفاده می‌کند که با دیافراگم f/1.9 برای عملکرد مناسب – اما نه پیشرو در صنعت – در نور کم همراه است.

معایب گوشی پوکو ایکس 4

این ترکیب می‌تواند تصاویری با جزئیات قابل‌توجه را، هم زمانی که با وضوح کامل 108 مگاپیکسل گرفته می‌شود و هم زمانی که از فناوری 9 در 1 پیکسل شیائومی استفاده می‌کند، اجازه دهد. هنگام گرفتن عکس‌های استاندارد در یک محیط بیرونی با نور خوب، تصاویر به طور کلی عالی به نظر می‌رسند. آن‌ها در فوکوس هستند، به خوبی با نوردهی متعادل روشن می‌شوند و دقت رنگ نیز عالی است.

این جزئیات تنها در صورتی مشخص می‌شود که با وضوح کامل 108 مگاپیکسلی عکاسی کنید، اما نکته این است که فایل‌ها تقریباً 4 برابر بزرگ‌تر از معادل‌های موجود در پیکسل هستند. در صورت نیاز به برش، تصاویر با رزولوشن کامل عالی هستند، اما اکثر کاربران با استفاده از خروجی استاندارد 12 مگاپیکسلی پیکسل‌بین، تفاوتی را متوجه نمی‌شوند.

بزرگترین نقطه ضعف، با وجود اندازه سنسور و دیافراگم کم، همچنان عکاسی در نور کم است. هم در محیط‌های داخلی با نور مصنوعی و هم در محیط‌های بیرون در شب، با فوکوس ضربه‌ای که احتمالاً به دلیل عدم فوکوس خودکار لیزری رقبای ممتاز است، مشکل دارد و حالت شب اختصاصی نیز کمکی نمی‌کند.

کیفیت دوربین 8 مگاپیکسلی 118 درجه فوق عریض با لنز اصلی با ظاهری نرم‌تر به طور کلی قابل مقایسه نیست و دیافراگم f/2.2 به این معنی است که در نور کم نیز به اندازه لنز اصلی عملکردی ندارد.

یکی از جنبه‌های چشمگیر تنظیم دوربین است. علیرغم تفاوت‌های آشکار در مشخصات دوربین، تفاوت بسیار کمی از نظر دمای رنگ یا محدوده دینامیکی بین لنزهای اصلی و فوق عریض وجود دارد، و اگر می خواهید بین لنزها در اواسط عکاسی جابجا شوید، آن را به گزینه ای مناسب تبدیل می‌کند. فقط توجه کنید که عکاسی در شب را با استفاده از فوق عریض انجام ندهید.

مزایای گوشی پوکو ایکس ۴ پرو

یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز وجود دارد، اما با پنهان شدن حالت تصویربرداری در برنامه دوربین Poco، به نظر می‌رسد حتی سازنده نیز از عملکرد آن خجالت زده است. این امکان را به شما می‌دهد تا عکس‌های کلوزآپ بگیرید، اما این عکس‌ها معمولاً پاک می‌شوند، و با فوکوس ثابت، گرفتن عکس‌هایی با وضوحی که دوست دارید دشوار است. احتمالاً یک یا دو بار از آن استفاده خواهید کرد و مانند ما فراموش خواهید کرد که حتی وجود دارد.

در نهایت، در قسمت جلویی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را خواهید دید که در کل عملکرد نسبتاً خوبی دارد و آن را به گزینه ای عالی برای سلفی و تماس‌های ویدیویی تبدیل می‌کند.

سخن پایانی

گوشی پوکو ایکس ۴ پرو یک ارتقاء بزرگ نسبت به نسل قبلی خود هم از نظر ویژگی‌ها و هم از نظر طراحی است. با این حال، همه چیز به ظاهر نیست و X4 Pro 5G چیزهای زیادی برای ارائه دارد. صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED روشن، پر جنب و جوش و صاف است و یکی از کوچکترین بریدگی‌های دوربینی را که تا به امروز دیده ایم، دارد.

دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو نیز یک لذت واقعی است و جزئیات و رنگ‌های چشمگیر را در محیط‌های با نور خوب ارائه می‌دهد. 8 مگاپیکسل فوق عریض همراه با لنزهای ماکرو 2 مگاپیکسلی مفید است، اما نمی‌توان همین را برای لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی گفت.

قطعات داخلی Poco X4 Pro 5G به‌طور مشخصی میان‌رده هستند و از اسنپدراگون 695 کوالکام استفاده می‌کنند، و در حالی که نمی‌تواند با گوشی‌های گیمینگ سطح بالا رقابت کند، عملکرد آن برای گوشی‌های هوشمند زیر 260 پوند یا 300 یورو هنوز مناسب است.

این گوشی دارای نقاط ضعفی مانند MIUI شیائومی و عدم به روز رسانی سیستم عامل اندروید در مقایسه با رقبا است، اما Poco X4 Pro 5G همچنان یک گزینه وسوسه انگیز در سطح پایین بازار میان رده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402