بازی های فاینال فانتزی | بهترین بازی فاینال فانتزی کدام است؟

بهترین بازی های فاینال فانتزی / بهترین بازی فاینال فانتزی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ژانر نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) یکی از مهمترین ژانرهای نقش آفرینی محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد. در مقاله پیش رویتان به دنبال بهترین عناوین یکی از مهمترین طلایه‌داران این ژانر یعنی فاینال فانتزی خواهیم پرداخت. از میان بازی های فاینال فانتزی انتخاب بهترین بازی Final Fantasy انتخاب سختی است. می‌خواهیم بهترین بازی فاینال فانتزی را انتخاب کنیم. با ما باشید.

می‌توان گفت ژانر نقش آفرینی (RPG) در دوران اخیر تبدیل به یک ژانر آچار فرانسه‌ای شده است و عناوین مختلفی از ژانرهای دیگر با آن ترکیب شده‌اند. هم اکنون عناوین بسیاری در بازار گیمینگ وجود دارند که می‌توان آن‌ها را نقش آفرینی نامید؛ عناوینی که در عین حال نقاط مشترک زیادی ندارند. با این وجود یک شاخه‌ مشخصی از این ژانر وجود دارد که از دهه 90 پا به عرصه گیمینگ گذاشت. این شاخه همان ژانر نقش آفرینی ژاپنی است که در قالب عناوین فاینال فانتزی از کمپانی Square Enix و انتشار آن‌ها شاهد حضور آن بودیم. اولین نسخه از بازی های فاینال فانتزی متعلق به ژانر نقش آفرینی ژاپنی نخسین بار در سال 1987 و در قالب پلتفرم NES منتشر شد. در این مقاله قصد داریم از میان عناوین مختلف سری Final Fantasy که از آن زمان تا کنون منتشر شده‌اند به دنبال بهترین عنوان باشیم. اگر بخواهیم بهترین بازی Final Fantasy را انتخاب کنیم مولفه‌های زیادی را باید در این امر دخیل کنیم. در این مقاله بهترین بازی فاینال فانتزی را انتخاب خواهیم کرد. همراه پلازا بمانید.

آنچه در ادامه خواهیم خواند

بازی های فاینال فانتزی | بهترین بازی فاینال فانتزی کدام است؟

10- بازی Final Fantasy V

بهترین سری Final Fantasy - بازی Final Fantasy V

دهمین عضو فهرست بهترین بازی فاینال فانتزی بازی Final Fantasy V محسوب می‌شود. اگر بخواهیم محبوب ترین نسخه فاینال فانتزی را انتخاب کنیم این بازی ویدیویی مولفه‌هایی دارد که به زعم بسیاری لایق این لقب باشد. از منظر گیم پلی می‌توان گفت بازی Final Fantasy V در میان بازی های فاینال فانتزی طراحی ویژه‌ای دارد. این عنوان عضو فهرست بهترین بازی Final Fantasy امروزمان آخرین بازی قرون وسطایی از این سری محسوب می‌شود که برای پلتفرم SNES منتشر شده است. البته با وجود آنکه بیش از دو دهه از انتشار این بهترین نسخه فاینال فانتزی گذشته است ذره‌ای از میزان جذابیت گیم پلی آن کم نشده است.

شاید بتوان گفت دلیل قرار دادن بازی Final Fantasy V در دهمین رتبه فهرست بهترین بازی های فاینال فانتزی روایت داستانی و کاراکترهای آن باشد که با گیم پلی بازی هم سطح نیستند. کمپانی Square Enix بدون شک زمان زیادی را برای ایجاد یک تجربه گیم پلی خاطره انگیز برای طرفداران در این عنوان صرف کرده است و شاید همین امر سبب شده است که آنطور که باید و شاید به داستان بازی پرداخت نشود.

 

9- بازی Final Fantasy VII Remake

بهترین بازی های فاینال فانتزی - بازی Final Fantasy VII Remake

در نهمین رتبه از فهرست بهترین بازی فاینال بازی بازی Final Fantasy VII Remake قرار دارد. این برترین جدیدترین بازی فاینال فانتزی به زعم سازندگان کیفیت «بسیار خوبی» دارد و با وجود آنکه سازندگان دروغ نمی‌گویند در سوی دیگر ماجرا برخی از عناصر آن می‌توانست بهتر از این نیز باشد. گیم پلی این بهترین نسخه بازی فاینال فانتزی یک گیم پلی خطی است که سبب می‌شود کمی از لذت قسمت‌های دیگر آن کاسته شود. با این وجود این بازی همان لذت بازی Final Fantasy VII را داراست و پرداخت بیشتر به میدگار (Midgar) نیز به ارزش آن افزوده است.

همانطور که اشاره کردیم این بازی ویدیویی نسبت به بازی فاینال فانتزی ایکس وی کمی خطی تر است و سیستم مبارزات آن نیز کمی گیج کننده محسوب می‌شود. بدون شک استفاده از شمشیرتان در این بهترین بازی Final Fantasy لذت بی حد و حصری را داراست. با این وجود المان های دیگر موجود در گیم پلی آن سبب شده‌اند که با یک تجربه تقریبا پاره پاره (اما لذت بخش) در این زمینه روبرو باشیم.

 

8- بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - بهترین بازی فاینال

در هشتمین رتبه از فهرست بهترین بازی فاینال عنوانی به اسم Final Fantasy XIV: A Realm Reborn قرار گرفته است. بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn که در فهرست بهترین‌ بازی های فاینال فانتزی امروزمان قرار گرفته است یک بازسازی اساسی از عنوان 2010 ایست که بازخوردهای چندان مثبتی از خود به جای نگذاشته بود. این بهترین بازی Final Fantasy از همه نظر یک بازی ویدیویی بسیار ویژه و دوست داشتنی است. شما در این بهترین بازی فاینال فانتزی با شمار زیادی از ماموریت‌ها، نبردهای بازیکن در مقابل بازیکن (PVP) و همچنین ریدها (Raid) مواجه می‌شوید که به راحتی سبب می‌شوند صدها ساعت نسبت به تجربه این عنوان اختصاص دهید.

سیاره هایدلین (Hydaelyn) یکی از بهترین سیاره‌های طراحی شده در میان بازی های Final Fantasy محسوب می‌شود و داستان و دنیای آن نیز دوباره در زمره بهترین‌های این سری هستند. از زمان انتشار این بازی ویدیویی تا کنون سه بسته الحاقی بسیار ویژه نیز برای آن منتشر شده‌اند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به بسته الحاقی Shadowbringers اشاره کرد.

 

7- بازی Final Fantasy VII

بهترین بازی فاینال فانتزی - بازی Final Fantasy VII

به هفتمین جایگاه فهرست بهترین بازی Final Fantasy فرا رسیدیم و این جایگاه به عنوان دیگری به جز بازی Final Fantasy VII اختصاص ندارد. این بهترین بازی فاینال فانتزی را می‌توان خاطره‌انگیزترین عنوان در این سری بازی ویدیویی نامید که البته در سوی دیگر ماجرا پتانسیل آن را دارد که هواداران دو آتشه فاینال فانتزی را از خود راضی نگه ندارد. اولین نکته‌ای که در رابطه با این عنوان از بازی های فاینال فانتزی باید به آن اشاره کنیم داستان بسیار خوب آن است که در لابه‌لای خود تعدادی از دوست داشتنی‌ترین کاراکترها را نیز گنجانده است. با این وجود این بازی ویدیویی نقص هایی نیز دارد.

از جمله نقص‌های این بهترین بازی فاینال فانتزی می‌توان به سیستم مبارزات آهسته آن و همچنین جلوه‌های بصری سه بعدی نه چندان جذاب آن اشاره کرد. از منظر گیم پلی در حالت کلی آن این نسخه از سری بازی‌های فاینال فانتزی نسبت به عنوان قبلی یعنی بازی Final Fantasy VI پیشرفت‌های زیادی ندارد. در یک کلام می‌توان گفت بازی Final Fantasy VI یک عنوان شگفت انگیز است اما در عین حال از منظر قبل بازی بودن (در دوران کنونی) کمترین رتبه را به خود اختصاص می‌دهد.

 

6- بازی Final Fantasy IV بهترین بازی فاینال فانتزی برای Super Nintendo

بهترین بازی فاینال فانتزی - بازی Final Fantasy IV

ششمین رتبه از فهرست بهترین بازی فاینال فانتزی به بازی Final Fantasy IV اختصاص دارد. این بهترین بازی Final Fantasy اولین عنوان از این سری است که برای پلتفرم Super Nintendo منتشر شد. این بازی ویدیویی که چهارمین نسخه از بازی های فاینال فانتزی است این سری بازی را یک مرحله ارتقا داد و مکانیزم نبرد اکتیو (Active battle) را به عناوین سری معرفی کرد؛ مکانیزمی که تا بازی Final Fantasy X همراهیمان کرد. علاوه بر آن در این پرطرفدارترین بازی آخرین افسانه یک لایه جدید نیز به سیستم کلاسی بازی افزوده شده است.

هر کدام از کلاس‌های موجود در این محبوب‌ ترین نسخه فاینال فانتزی دارای روایت داستانی مخصوص به خود است. داستان این نسخه فاینال فانتزی ماجراهای سسیل (Cecil)، رزا (Rosa) و کاین (Kain) را دنبال می‌کند. همین موارد در حالت کلی آن سبب شدند که سری فاینال فانتزی با این بازی ارتقا پیدا کند و این عنوان نیز تبدیل به یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اعضای آن شود.

 

 

5- بازی Final Fantasy IX بهترین بازی فاینال فانتزی با Active Time

بهترین بازی های فاینال فانتزی - بازی Final Fantasy IX

به پنجمین جایگاه فهرست بهترین بازی فاینال فانتزی فرا رسیدیم و این جایگاه به عنوان دیگری به جز بازی Final Fantasy IX تعلق ندارد. این بهترین بازی Final Fantasy را می‌توان سنتی‌ترین بازی ویدیویی دوره سه بعدی عناوین فاینال فانتزی نامید و مکانیزم بتل سیستم اکتیو تایم (Active time) در آن در بیشترین میزان کارایی خود قرار دارد. با این وجود شاید نکته‌ای که این بازی از بازی های فاینال فانتزی را بیش از تمامی نکات دیگر منحصر به فرد می‌کند ترکیب محیط‌های قرون وسطایی بازی‌های اول با روایت داستانی شبه تخیلی است که ترکیبی بسیار خوب از آب درآمده است.

کاراکترهای موجود در این نسخه از بازی های فاینال فانتزی واقعا جالب توجه هستند و دنیای بازی نیز دنیایی متقاعدکننده است. در سوی دیگر ماجرا گیم پلی بازی در شکل مثبت آن عناصر سنتی سری فاینال فانتزی را به یاد ما می‌اندازد و بر همین اساس شایان ذکر است که این بازی ویدیویی یک بازی خارق العاده است. عنوانی که هم اکنون نیز به اندازه بیست سال پیش بازی کردن آن لذت بخش محسوب می‌شود.

 

4- بازی فاینال فانتزی XII

بهترین بازی فاینال فانتزی - بازی فاینال فانتزی XII

به چهارمین رتبه از فهرست بهترین بازی فاینال فانتزی فرا رسیدیم و این رتبه به بازی Final Fantasy XII اختصاص دارد. این بهترین بازی فاینال فانتزی را می‌توان یک شاهکار گیمینگ مدرن نامید. در گیم پلی این بهترین بازی Final Fantasy شاهد تاکید فزاینده‌ای روی مبحث مبارزات همزمان هستیم که سبب شده است در زمان خود بازی فاینال فانتزی XII با هیچکدام از عناوین پیشین قابل مقایسه نباشد. بر همین اساس و بیش از یک دهه پس از انتشار آن نیز این بازی ویدیویی قابل مقایسه با هیچ کدام از عناوین فاینال فانتزی نیست و همین امر آن را منحصر به فرد کرده است.

دنیای باشکوه این نسخه از بازی های فاینال فانتزی پر از کاراکترهای جذاب و قابل توجه و همچنین محیط های پرجزئیات است. مبارزات موجود در بازی Final Fantasy XII از سیستمی به نام Active Dimension Battle پیروی می‌کند که عمق بی حد و حصری به آن بخشیده است. بر همین اساس می‌توان گفت این بهترین نسخه سری فاینال فانتزی یکی از بهترین گیم‌پلی‌ها را دارد.

 

3- بازی Final Fantasy X بهترین بازی فاینال فانتزی در سال ۲۰۰۱

بازی فاینال فانتزی ایکس وی - بازی Final Fantasy X

به سومین رتبه از فهرست بهترین بازی فاینال فانتزی فرا رسیدیم و این رتبه به بازی Final Fantasy X تعلق دارد. این بهترین بازی Final Fantasy به پلتفرم پلی استیشن 2 تعلق دارد و همانطور که در سال 2001 جزو بهترین عناوین روز بود امروز هم همانقدر باشکوه است. پلتفرم پلی استیشن 2 سبب شد این عنوان از بازی های فاینال فانتزی یک مرحله ارتقا پیدا کند و مدل‌های کاراکترها و محیط بیش از پیش واقع گرایانه شوند. بازی Final Fantasy X را می‌توان یک تجربه خطی نامید که دارای محیط‌های گسترده و البته تعدادی معمای بسیار خوب است.

علاوه بر این روایت داستانی بازی Final Fantasy X نیز جنبه‌های بسیار ویژه‌ای دارد و شخصیت‌هایی همانند تایدوس و یونا و رابطه آن‌ها را در مقابل شخصیتی همانند سین شاهد بودیم. بر همین اساس می‌توان گفت روایت داستانی این بازی نسبت به اکثر بازی های فاینال فانتزی متمرکزتر است. در رابطه با گیم پلی نیز در این نسخه از سری Final Fantasy شاهد جایگزین شدن مکانیزم مبارزات اکتیو با مبارزات نوبتی هستیم که سبب شده است دامنه انتخاب شما در رابطه با کاراکترتان در گیم پلی بسیار بالا رود.

 

2- بازی Final Fantasy VIII رتبه دوم بهترین بازی فاینال فانتزی

بهترین سری Final Fantasy - بازی Final Fantasy VIII

به دومین رتبه فهرست بهترین بازی فاینال فانتزی فرا رسیدیم و این رتبه به بازی Final Fantasy VIII اختصاص دارد. این بهترین بازی Final Fantasy را شاید بتوان عجیب و غریب‌ترین و البته جسورترین بازی فاینال فانتزی در این سری بازی ویدیویی نامید. از منظر منحصر به فرد بودن بازی Final Fantasy VIII حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این نسخه ریمستر شده این بازی نیز برای PS4، Xbox One، نینتندو سوییچ و کامپیوتر منتشر شده است و اگر بازی را تجربه نکرده‌اید می‌تواند بهانه خوبی برایتان برای ورود به دنیای آن باشد.

شاید مهمترین و برجسته‌ترین نکته در رابطه با بازی Final Fantasy VIII سیاره موجود در آن باشد که از منظر پرداخت به جزئیات یک سر و گردن از تمامی عناوین فاینال فانتزی دیگر بالاتر است. در رابطه با گیم پلی نیز در این عنوان شاهد پر و بال گرفتن نکات گیم پلی مربوط به بازی Final Fantasy VIII و شکوه یافتن این نکات به شیوه‌های شگفت انگیز هستیم. اگر سری بازی فاینال فانتزی را تا کنون امتحان نکرده‌اید این بازی ویدیویی را به عنوان اولین تجربه پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چرا که شدیدا پیچیده است. با این وجود پس از ازسرگذراندن تجربه‌های اولیه‌تان این بازی ویدیویی بدون شک می‌تواند تبدیل به قدم بعدی شما شود.

 

1- بازی Final Fantasy VI بهترین بازی فاینال فانتزی در سال ۱۹۹۴

بالاخره به نخستین جایگاه فهرست بهترین بازی فاینال فانتزی فرا رسیدیم و این جایگاه به عنوانی شگفت انگیز به نام بازی Final Fantasy VI اختصاص دارد. این بهترین بازی Final Fantasy را که در سال 1994 منتشر شده است از همه نظر می‌توان یک پیروزی تمام عیار نامید. بازی Final Fantasy VII برای اولین بار در آمریکای شمالی و با عنوان بازی Final Fantasy 3 منتشر شد. در این بازی ویدیویی بود که جادو با تجهیزات و پیشرفت‌های علمی جایگزین شد و سری بازی فاینال فانتزی به مرحله جدیدی از پیچیدگی به ویژه در زمینه روایت داستانی رسید.

تمامی مواردی که در بازی Final Fantasy VI، از گیم پلی و جلوه‌های بصری گرفته تا داستان با آن‌ها سر و کله خواهید زد یک تجربه تمام عیار فاینال فانتزی را برایتان رقم خواهند زد. بر همین اساس شاید پر بیراه نباشد که بگوییم کمپانی Square Enix در این بازی ویدیویی بود که تمامی قابلیت‌های خود را به عنوان یک سازنده بازی‌های ویدیویی به رخ مخاطبان و منتقدین کشید. به عنوان سخن پایانی همچنین با اطمینان می‌توانیم اذعان کنیم بازی Final Fantasy VI بهترین بازی نقش آفرینی نوبتی است که تا کنون ساخته شده است.

بهترین بازی های فاینال فانتزی / بهترین بازی فاینال فانتزی

سخن پایانی

در مقاله‌ای که خواندید بهترین بازی های فاینال فانتزی را برای شما فهرست کردیم. ژانر JRPG ژانری خاص است که مخاطبان خاصی دارد. و در میان عناوین مختلف این ژانر نیز سری بازی فاینال فانتزی برجسته‌ترین سری بازی منتشر شده تا کنون محسوب می‌شود. هم اکنون در دنیای گیمینگ شاهد حضور عناوین شاخصی از ژانرهای مختلف هستیم که هر کدام از این ژانرها طلایه داران یا بهتر است بگوییم نمایندگان ویژه خود را دارند. بر همین اساس می‌توان سری بازی فاینال فانتزی را نماینده ژانر نقش آفرینی ژاپنی نامید؛ نماینده‌ای که قواعد خود را در زمینه گیم پلی، روایت داستانی، جلوه‌های بصری و حتی جلوه‌های صوتی تعریف کرده است و بسیاری از مخاطبان این عناوین را با این قواعد به بسیاری از عناوین نقش آفرینی دیگر موجود در بازار گیمینگ ترجیح می‌دهند.

به نظر شما بهترین بازی Final Fantasy چیست؟ نظرگاه‌های خود را در رابطه با بهترین بازی فاینال فانتزی از طریق قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در ارتباط بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سزار
.
26 اسفند 1400، 22:24
پاسخ
0
1
من با اکثرشون خاطره دارم ولی تو دید من Final Fantasy 7 و Final Fantasy 16 از همشون قشنگ تر بودن چون داستانی واقع پذیر تری نسبت به بقیه داشت و قابل درک و حضم بود و با اینکه میدونم هیچ وقت ادامه ای براشون نمیاد((چون فاینال فانتزی به این شکله که هر سری داستان خاص خودش رو داره)) ولی امیدوارم حداقل یک سری جدید ازشون بیاد الخصوص خیلی دوست دارم ببینم داستان کلاود به کجا ختم میشه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402