معرفی سری بازی های عصر یخبندان (Ice Age) | گیم پلی و داستان

بازی عصر یخبندان / بازی Ice Age
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی عصر یخبندان (Ice Age) سری بازی است که براساس سری کارتون‌هایی با همین نام ساخته و وارد بازار شده است. این سری بازی با موضوعات مختلف از سال 2002 و همزمان با اولین کارتون این سری برای پلتفرم‌های مختلف وارد بازار شده است. آخرین عنوان در این سری بازی، Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure بود که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

بازی Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure چهارمین عنوان از این سری است که برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی منتشر شده اما در کل سری بازی های عصر یخبندان که برای دانلود برای تمام پلتفرم‌ها از جمله موبایل و اندروید عرضه شدند عنوان 19 است. این بازی‌ها هرکدام توسط ناشرین مختلفی از یوبی‌سافت گرفته تا اکتیویژن و گیم‌لافت روانه بازار شدند.

آنچه در ادامه خواهیم خواند

معرفی سری بازی های عصر یخبندان

اولین نسخه از بازی عصر یخبندان که قدیمی ترین عنوان این سری است با همین نام یعنی Ice Age و در سال 2002 توسط یوبی‌سافت و به صورت اختصاصی برای گیم بوی ادونس منتشر شد. این بازی یک عنوان 2 بعدی بود که به شما این امکان را می‌داد تا به عنوان سید یا منفرد که از کاراکترهای فیلم بودند بازی کنید. در این کلا 10 مرحله وجود داشت و هدف شما هم جمع‌آوری بیشترین تعداد فندق و رسیدن به انتهای مرحله بود.

همچنین بخوانید :

بازی عصر یخبندان ۲

 گیم پلی بازی عصر یخبندان - بازی عصر یخبندان ۲

عنوان بعدی Ice Age 2: The Meltdown بود که این بار توسط ویوندی و براساس دومین کارتون این مجموعه و برای پلی‌استیشن 2، گیم‌کیوب، اکس‌باکس، وی، گیم‌بوی ادونس، نینتندو دی‌اس و ویندوز منتشر شد. در نسخه‌های مخصوص کنسول بازی، شما کنترل اسکرت را برعهده داشتید و باید او را با جمع‌آوری فندق از مراحل مختلف عبور می‌دادید. در طول بازی چندین حیوان مختلف هم وجود داشتند که به شما کمک می‌کردند و برخی اوقات هم کنترل کاراکترهای اصلی فیلم مثل سید، دیگو یا منفرد را می‌توانستید برعهده بگیرید.

اما در نسخه گیم‌بوی ادونس شما کنترل منفرد، سید و دیگو را برعهده دارید و باید به آن‌ها کمک کنید تا با عبور از 6 مرحله پازلی از یک سیل فرار کنند. همچنین یک حالت اضافی به نام Scrat Rush در بازی وجود داشت که در آن باید به اسکرت کمک می‌کردید تا طی مدت زمان مشخصی تا جای ممکن فندق جمع کند.

بازی عصر یخبندان 3

بازی Ice Age - بازی عصر یخبندان 3

بازی عصر یخبندان 3 تقریبا 3 سال پس از نسخه دوم بازی و دوباره براساس سومین قسمت از انیمیشن‌های عصر یخبندان ساخته شد. این نسخه برای اکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3 و 2، ویندوز و نینتندو دی‌اس عرضه شد و البته همین حالا هم امکان دانلود بازی عصر یخبندان 3 برای کامپیوتر وجود دارد.

در این نسخه شما کنترل منفرد، سید، دیگو، اسکرت و باک را برعهده دارید. آن‌ها در این بازی باید از دایناسورها فرار کنند، تخم‌های دیگر موجودات را بدون آسیب دیدنشان به مکان امنی منتقل کنند و همچنین به گشت و گذار در غارها و جنگل‌های بازی بپردازند. منتقدین این بازی را یک عنوان وفادار به انیمیشن، خنده‌دار و مناسب کودکان دانستند اما گفتند این بازی بعد از مدتی بیش از حد خسته‌کننده می‌شود.

بازی عصر یخبندان 4 : ماجراجویی های فندقی اسکرت (Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure)

در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر بازی Ice Age- Scrat’s Nutty Adventure را تماشا کنید.

چهارمین و آخرین عنوان از این سری بازی عصر یخبندان 4 بود که برای دانلود برای کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن 4، ویندوز، اکس‌باکس وان و گوگل استادیا عرضه شد. این بازی اولین بازی از سری عصر یخبندان بود که برای ps4 و اکس‌باکس وان عرضه می‌شد.

عصر یخبندان 4 در سال 2019 منتشر شد و این بار ارتباطی با کارتون‌ها نداشت. تمرکز اصلی این بازی به کاراکتر اسکرت و علاقه بی‌حد و اندازه او به فندق است. نتیجه یک بازی سرگرم‌کننده و سه‌بعدی است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذابیت دارد.

داستان بازی عصر یخبندان 4

در ابتدای بازی، اسکرت برخلاف خواست خودش به عنوان قهرمان Scratazon ها انتخاب می‌شود و باید چهار فندق کریستالی را پیدا کرده و به معبد فراموش شده آن‌ها بازگرداند. در بازی کلا چهار مسیر جداگانه وجود دارد که در انتهای هرکدام از آن‌ها یک فندق کریستالی است. علاوه بر این هر مسیر هم به معبد که درست در وسط آن‌ها قرار دارد ختم می‌شود.

هرکدام از این مسیرها محیط متفاوتی دارند مثلا یکی یک دریاچه یخ زده است و دیگری یک جنگل استوایی.

گیم پلی عصریخبندان 4

اگر تصمیم به دانلود بازی Ice Age برای کامپیوتر یا کنسول خود گرفتید با کنترل‌های بسیار ساده‌ای مواجه خواهید شد. بیشتر حرکات بازی به خصوص در کنسول‌ها با کنترلر سمت چپ برای رفتن به این طرف و آن طرف انجام می‌شود. کنترل سمت راست هم برای تنظیم زاویه دوربین است و یک دکمه هم برای پریدن وجود دارد.

وقتی در هر مسیر با دشمنانی مثل سوسک‌ها و خرچنگ‌ها مواجه می‌شوید، می‌توانید با ترکیب چند دکمه با لگدهای زمینی و هوایی و کوبیدن اسکرت به زمین به آن‌ها حمله کنید. علاوه بر این می‌توانید از دکمه‌های بالا و پشت کنترلر کنسول هم برای پرتاب کردن اشیا به دشمنانی که در فواصل دور یا ارتفاع هستند استفاده کنید.

بازی برخلاف خیلی از عناوین دارای مراحل آموزشی نیست و در عوض در طول جریان بازی از طریق پیام‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شود به شما می‌گوید برای انجام دادن حرکات مختلف باید چه دکمه‌هایی را فشار دهید. نکته جالب توجه این است که در بازی خبری از صداگذاری نیست و در عوض داستان با کمک پنجره‌های متنی روایت می‌شود. البته کلا داستان خاصی هم وجود ندارد که به صداگذاری نیاز باشد اما کودکانی که با زبان انگلیسی آشنا نیستند به کمک بزرگترشان نیاز دارند.

بازی عصر یخبندان - دانلود بازی عصر یخبندان

شما در طول جریان بازی عصر یخبندان 4 (4 Ice Age) با کمک کریستال‌های درخشان بنفش که در مسیر پخش شدند یا در جعبه‌هایی که در گوشه و کنار هستند هدایت می‌شوند. با جمع آوری این کریستال‌ها نوار عمر اسکرت هم تا زمانی که به حداکثر برسد افزایش پیدا می‌کند. دیگر اشیا قابل تعامل مثل درها و پلتفرم‌های قابل حرکت هم با رنگ بنفش برجسته شدند تا به راحتی بتوانید از محیط اطراف آن‌ها را تشخیص دهید.

تعداد بسیار زیادی درب قفل شده و همچنین مسیرهای مخفی در بازی وجود دارد که اگر بخواهید همه آن‌ها را پیدا کنید تا ساعت‌ها سرگرم می‌شوید. با دنبال کردن این مسیرهای فرعی می‌توانید کریستال‌های اضافی یا مجسمه و تکه‌های شکسته لوح‌ها را پیدا کنید. حتما لازم نیست تمام این موارد را جمع کنید چرا که این موارد ربطی به داستان اصلی بازی ندارند و بیشتر برای گذراندن وقت بیشتر در بازی هستند.

هدف اصلی همانطور که گفتیم پیدا کردن فندق‌های کریستالی است. در طول بازی به مناطقی برمی‌خورید که تا یک یا چند فندق جمع نکرده باشید نمی‌توانید وارد آن‌ها شوید. با جمع کردن هر فندق و بازگرداندن آن به معبد هم یک قابلیت جدید برای اسکرت به دست می‌آورید. اولین قابلیت امکان پریدن دوبل یا 2 بار پریدن در هوا است که به شما کمک می‌کند به ارتفاعات بلندتری دست پیدا کنید و موانع بیشتری را پشت سر بگذارید.

بازی عصر یخبندان - دانلود بازی Ice Age برای کامپیوتر

قابلیت دوم این امکان را به شما می‌دهد تا اسکرت را از میان حلقه‌های صورتی روی هوا به سمتی دیگر پرتاب کنید و فواصل طولانی را در مسیر پشت سر بگذارید. آخرین قابلیت، قدرت Telekinesis را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این قدرت می‌توانید بلاک‌های سنگی را جابه‌جا و مسیر را باز کنید یا از آن‌ها بالا بروید. از آنجایی که این قدرت در مراحل اولیه در دسترس نیست می‌توانید در انتهای بازی دوباره به مناطقی که در مراحل اول بودند برگردید و به مناطقی که نمی‌توانستید دست پیدا کنید، سر بزنید.

سخن پایانی

چهارمین نسخه از سری بازی عصر یخبندان (Ice Age) از لحاظ گرافیکی بهترین نسخه این سری است و همچنین از لحاظ گیم‌پلی نیز در تمام این سری بهترین است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402