5 نکته مهم قبل و بعد از خرید دوربین هایک ویژن

خرید دوربین هایک ویژن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هایک ویژن، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات امنیتی و سیستم نظارت تصویری است. از آن جایی که برقراری امنیت در تمامی مکان‌ها به صرف هزینه و وقت فرد نیاز دارد، باید از خرید دوربین هایک ویژن بدون داشتن آگاهی کامل خودداری کرد؛ در غیر این صورت خرید سیستم امنیتی هیچ فایده‌ای برای فرد نخواهدداشت. این در حالی است که فرد می‌تواند با کسب اطلاعاتی مختصر از دوربین‌های این برند معتبر، یک خرید امن و کاملا مطمئن داشته باشد.

چنانچه به دنبال خرید دوربین هایک ویژن هستید و قبل از این اطلاعات خاصی از محصولات این برند مطرح نداشته‌اید، در ادامه، چند نکته بسیار مهم که باید قبل از خرید دوربین دانست را برایتان شرح می‌دهیم. توجه داشته باشید که برای جمع‌آوری این اطلاعات، از تجربه مصرف‌کنندگان قبلی تجهیزات سیستم نظارتی هایک ویژن استفاده کرده‌ایم و در آینده همگی برایتان پیش خواهندآمد.

فهرست عناوین مطلب:

دوربین مداربسته یا دزدگیر؟

1. دوربین مداربسته یا دزدگیر؟

افرادی که به دنبال خرید سیستم امنیتی برای یک مکان خاص هستند، مطمئنا در دوراهی دوربین مداربسته و دزدگیر قرار گرفته‌اند. هر دو مورد، تجهیزاتی کاربردی برای جلوگیری از دزدی و سرقت و پیگیری آن هستند که می‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند؛ اما این که کدام وسیله برای مکان مورد نظر شما مناسب‌تر باشد، وابسته به تصمیم‌گیری و صلاح‌دید شماست.

در بسیاری موارد، افراد تمایل شدیدی به استفاده همزمان از دوربین هایک ویژن و دزدگیر دارند تا امکان سرقت و دزدی را به حداقل برسانند. زیرا دوربین مداربسته یک وسیله برای گیر انداختن سارق نیست و تنها می‌تواند وسیله‌ای برای جمع‌آوری مدارک و اسناد از وقوع جرم باشد؛ اما دزدگیر با قابلیت‌هایی که دارد، یک وسیله برای جلوگیری از وقوع جرم است. این دو وسیله کاربردی می‌توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند و به خوبی امنیت را در محل فراهم کنند.

البته لازم به ذکر است دوربین مداربسته برخی مزایای قابلی توجه دارد که دزدگیر از آن‌ها برخوردار نیست؛ مزایای آن عبارت‌اند از امکان مرور اتفاقات ذخیره شده و نظارت بر مکان به صورت زنده. در نهایت، انتخاب میان دوربین هایک ویژن و دزدگیر یا استفاده از هردوی آن‌ها بر عهده شماست. امروزه شما می‌توانید دزدگیر و دوربین مداربسته هایک ویژن را برای خود خریداری کنید.

2. نوع دوربین مداربسته

چنانچه در بازار سیستم‌های نظارتی حضور داشته باشید، می‌دانید که دوربین‌های مداربسته مختلف، دارای قابلیت‌ها و امکانات متمایزی هستند. این تفاوت‌های جزئی و کلی باعث می‌شوند امکان استفاده از آن‌ها در همه مناطق و سیستم‌های نظارتی وجود نداشته باشد؛ به عبارتی دیگر، شما باید بسته به سیستم نظارتی مورد نظرتان دوربین مداربسته مناسب را خریداری کنید.

در حال حاضر 3 نوع دوربین هایک ویژن در بازار تجهیزات سیستم نظارتی ایران وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای فراهم کردن امنیت مکان‌های مختلف استفاده کرد. انواع دوربین هایک ویژن با نام‌های دوربین آنالوگ، دوربین تحت شبکه و دوربین PTZ شناخته می‌شوند. برای این که یک خرید موفقیت‌آمیز داشته باشید، سیستم نظارت تصویری خود را به خوبی بررسی کرده و با آگاهی کامل نسبت به خرید بهترین مورد اقدام کنید.

نوع دوربین مداربسته

3. محل قرارگیری دوربین مداربسته

بزرگ‌ترین اشتباهی که افراد عموما در خرید و نصب تجهیزات سیستم امنیتی و نظارت تصویری مرتکب می‌شوند، نصب دوربین مداربسته در مکان اشتباهی است. اگر زاویه تنظیم و نصب دوربین‌های مداربسته صحیح نباشد، هیچ‌گونه امنیتی در مکان وجود نخواهد داشت؛ زیرا سارق مطمئنا عملیات سرقت را از ناحیه‌ای هوشمندانه و غیرقابل پیش‌بینی شروع می‌کند تا مدرک و سندی برای اثبات این اتفاق وجود نداشته باشد.

اولین کاری که باید انجام بدهید، شناسایی مناطق باز و خطرناک محل است؛ به خصوص مناطقی که عابران همواره در حال عبور از آن هستند و راهی برای ورود به داخل مکان وجود دارد. این دوربین باید به نحوی نصب شود که افراد را در هنگام ورود و خروج شناسایی کند و چهره و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها را تشخیص دهد. چنانچه زاویه لنز دوربین هایک ویژن به سمت نقاط کور منطقه باشد، هیچ‌گونه اطمینانی از امنیت محل وجود ندارد.

امروزه یکی از جدیدترین نوع از دوربین‌های هایک ویژن، دوربین PTZ نام دارد. این دوربین که با فناوری و تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای طراحی و تولید شده است، می‌تواند تصویر 180 الی 360 درجه‌ای از مکان در اختیار فرد قرار دهد؛ زیرا این دوربین از قابلیت تحرک و تغییر جهت برخوردار است و فرد می‌تواند با استفاده از گوشی موبایل خود به صورت آنلاین، مسیر دید دوربین هایک ویژن را تغییر دهد.

4. سیستم ضبط ویدئویی و ذخیره تصاویر

همان طور که می‌دانید، قابلیت مرور مجدد تصاویر و اتفاقات رخ داده در مکان از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته شمرده می‌شود؛ اما برای این که از این قابلیت بهره ببرید، باید سیستم ضبط ویدئویی و ذخیره تصاویر هایک ویژن را نیز خریداری کنید. این دستگاه‌های خارق‌العاده، امکان ضبط و ذخیره کامل تصاویر دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار می‌دهند و قابلیت‌های فراوانی در راستایل جمع‌اوری مدارک و بهبود امنیت مکان دارند.

البته این سیستم‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که باید قبل از خرید، اطلاعات جامع و کاملی از آن‌ها داشته باشید. در حال حاضر خرید دستگاه ضبط تصویر آنالوگ DVR و دستگاه ضبط تصویر دیجیتال NVR هایک ویژن بسیار ساده است و می‌توان به سادگی آن‌ها را با وبسایت‌هایی نظیر پرشیا سیستم خریداری کرد؛ در انتهای مطلب، اطلاعات مختصری از این وبسایت معتبر در اختیارتان قرار می‌دهیم.

با وجود این دستگاه‌های ضبط تصاویر، شما می‌توانید تمامی اتفاقاتی که در دید دوربین مداربسته هستند را ضبط و ذخیره کنید. بدیهی است که برای این قابلیت، ایجاد یک شبکه میان سیستم ضبط تصاویر و دوربین هایک ویژن الزامی بوده و باید میان آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

خرید دوربین هایک ویژن

5. تاثیر تاریکی و روشنایی در تصاویر دوربین

در نهایت، آخرین نکته مهم در خرید دوربین هایک ویژن را برایتان شرح می‌دهیم. یکی از اصلی‌ترین مشکلات در نصب دوربین مداربسته، تار و غیر واضح بودن تصاویر در مکان‌های پرنور یا تاریک است. زمانی که نور خورشید بیش از حد به سمت لنز دوربین مداربسته بتابد، باعث می‌شود وضوح تصویر کاهش یافته و دیگر کیفیت قبل را نداشته باشد؛ از طرفی دیگر، اجسام و افراد در مکان‌های تاریک دیده نمی‌شوند و باید نور مکان متوسط باشد.

برای حل این مشکل، برند هایک ویژن اخیرا قابلیت Lightfighter و Darkfighter را به دوربین‌های تولیدی خود افزوده است. هرکدام از این قابلیت‌ها برای شرایط خاصی می‌توانند وضوح تصویر دوربین را بهبود بخشند و یک تصویر بی‌نقص و باکیفیت در اختیار فرد قرار دهند. البته باید توجه داشته باشید که همه دوربین‌های هایک ویژن از این قابلیت‌ها برخوردار نیستند و این قابلیت، تنها برای دوربین‌های باکیفیت و پیشرفته هایک ویژن طراحی شده است.

با توجه به میزان کاربرد و مفید بودن این قابلیت‌ها، توصیه می‌شود از هرگونه اقدام برای بهره‌مندی از آن‌ها دریغ نکنید؛ زیرا این امکانات به تنهایی می‌توانند امنیت مکان مورد نظر را چندین برابر کنند. با وجود قابلیت Lightfighter و Darkfighter در دوربین هایک ویژن، دیگر هیچ نقطه ضعفی در سیستم‌های نظارتی هایک ویژن وجود ندارد!

پرشیا سیستم؛ بهترین نمایندگی دوربین هایک ویژن در ایران

در این مطلب، تمامی نکات حائز اهمیت در خرید دوربین هایک ویژن را برایتان شرح دادیم. چنانچه به دنبال خرید دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری هستید، می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود را از وب سایت پرشیا سیستم سفارش دهید. شرکت پرشیا سیستم به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی‌های دوربین هایک ویژن در ایران فعالیت می‌کند و خدمات قابل تحسین و بی‌نقصی به افراد ارائه می‌دهد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402