معرفی و دانلود فیلم Drive My Car (ماشین مرا بران) ؛ تریلر، داستان و نمرات منتقدین

Drive My Car / نامزدهای بفتا ۲۰۲۲ / مراسم بفتا ۲۰۲۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Drive My Car (فیلم ماشین مرا بران) اثری درام از سینمای ژاپن است که به تازگی جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان را گرفت. با معرفی و بررسی فیلم ماشین من را بران همراه ما باشید.

فیلم Drive My Car درامی ژاپنی به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی (Ryusuke Hamaguchi) است که بر اساس داستان کوتاهی به همین نام نوشته هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) ساخته شده است. این داستان موراکامی در مجموعه داستان کوتاه Men Without Women در سال 2014 منتشر شده بود. داستان فیلم ماشین من را بران درباره یک کارگردان تئاتر است که سعی دارد با واقعه تلخی که در زندگی‌اش رخ می‌دهد کنار بیاید.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Drive My Car با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید تا با فضا و داستان آن بیشتر آشنا شوید.

این فیلم در جشنواره فیلم کن 2021 حضور داشت و برای جایزه نخل طلا نامزد شده بود و جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت. فیلم ماشینم را بران به عنوان نماینده ژاپن به اسکار امسال نیز فرستاده شده و احتمالا یکی از رقیبان سرسخت فیلم قهرمان اصغر فرهادی در اسکار 2022 خواهد بود. همچنین در مراسم گلدن گلوب 2022، جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را گرفته است. اگر از طرفداران سینمای ژاپن و فیلم‌های درام هستید، با معرفی و نقد فیلم ماشین مرا بران همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود فیلم ماشین مرا بران

برای دانلود رایگان فیلم Drive My Car 2021 می‌توانید از لینک‌هایی که در این قسمت برای شما قرار داده‌ایم استفاده کنید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

داستان فیلم ماشین مرا بران

یوسوکی یک بازیگر تئاتر است که با یک فیلمنامه‌نویس به نام اوتو ازدواج می‌کند. آنها پیشتر فرزند 4 ساله‌شان را به دلیل ذات‌الریه از دست داده‌اند و یوسوکی بارها و بارها شاهد خیانت همسرش بوده است. یک روز یوسوکی به خانه می‌آید و…

داستان فیلم ماشین مرا بران

بازیگران فیلم Drive My Car

فیلمنامه فیلم ژاپنی ماشین مرا بران را ریوسوکی هاماگوچی به همراه تاکاماسا ای (Takamasa Oe) نوشته است. فیلمبرداری در ابتدا قرار بود در شهر بوسان در کره جنوبی انجام شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، لوکیشن آن به هیروشیما در ژاپن تغییر یافت. در این قسمت مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم ماشین مرا بران خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

همچنین بخوانید :

هیده توشی نیشی جیما در نقش یوسوکی کافوکو

بازیگران فیلم Drive My Car - هیده توشی نیشی جیما در نقش یوسوکی کافوکو

هیده توشی نیشی جیما (Hidetoshi Nishijima) بازیگر ژاپنی متولد 29 مارس 1971 برابر با 9 فروردین 1350 است. او بازیگری را در سال 1992 با سریال Hagure Keiji Junjōha شروع کرد و در سال 1993 با بازی در سریال Asunaro Hakusho شناخته شد. در سال 1998 نیز با فیلم License to Live به سینما راه یافت. سپس در سال 2002 دوباره با بازی در فیلم Dolls توجه‌ها را به خود جلب کرد.

از دیگر آثار این هنرپیشه می‌توانیم به عناوینی چون فیلم Love/Juice محصول سال 2000، فیلم House of Himiko محصول سال 2005، فیلم Zero Focus محصول سال 2009، فیلم Strawberry Night محصول سال 2013، فیلم علمی تخیلی Mozu محصول سال 2015، فیلم What Did You Eat Yesterday محصول سال 2021، سریال Boku to Star no 99 Nichi و سریال درام Okaeri Mone اشاره کنیم.

توکو میورا در نقش میساکی واتاری

بازیگران فیلم ماشین مرا بران - توکو میورا در نقش میساکی واتاری

توکو میورا (Tōko Miura) بازیگر ژاپنی متولد 20 اکتبر 1996 برابر با 29 مهر 1375 است. این هنرپیشه برای بازی در آثاری چون Henshin Interviewer no Yû’utsu محصول سال 2013، The Girl in the Sun محصول سال 2013، Weathering with You محصول سال 2019 و فیلم ماشین من را بران محصول سال 2021 شناخته می‌شود.

ماساکی اوکادا در نقش کوجی تاکاتسوکی

بازیگران فیلم ماشین من را بران - ماساکی اوکادا در نقش کوجی تاکاتسوکی

ماساکی اوکادا (Masaki Okada) بازیگر ژاپنی متولد 15 آگوست 1989 برابر با 24 مرداد 1368 است. وی بیشتر به خاطر بازی در سریال درام Hanazakari no Kimitachi e و فیلم I Give My First Love to You محصول سال 2009 شناخته می‌شود.

برخی از دیگر آثار او عبارتند از Someday’s Dreamers محصول سال 2008، فیلم روانشناختی Confessions محصول سال 2010، Beyond the Memories محصول سال 2013، فیلم درام Someone محصول سال 2016، سریال The Many Faces of Ito، فیلم ماشینم را بران محصول سال 2021 و سریال Descending Stories: Showa Genroku Rakugo Shinju.

ریکا کیریشیتا در نقش اوتو کافوکو

بازیگران فیلم ماشینم را بران - ریکا کیریشیتا در نقش اوتو کافوکو

ریکا کیریشیتا (Reika Kirishima) بازیگر ژاپنی متولد 5 آگوست 1972 برابر با 14 مرداد 1351 است که از سال 1997 در این حرفه فعال بوده است. اولین فیلم او Godzilla: Final Wars نام داشت و محصول سال 2004 بود و با سریال Strawberry Night نیز وارد تلویزیون شد.

برخی از آثار او عبارتند از فیلم علمی تخیلی Alive محصول سال 2002، فیلم درام تینیجری Memoirs of a Teenage Amnesiac محصول سال 2010، فیلم درام عاشقانه Norwegian Wood محصول سال 2010، فیلم درام Shiawase no Pan محصول سال 2012، سریال Last Money: Ai no Nedan و سریال Switched.

برخی از دیگر بازیگران فیلم ژاپنی ماشین مرا بران عبارتند از:

  • پارک یو-ریم (Park Yoo-rim) در نقش لی یو-نا
  • ساتوکو آبی (Satoko Abe) در نقش یوهارا
  • جین دائه-یئون (Jin Dae-yeon) در نقش جونگ یون-سو
  • سونیا یوآن (Sonia Yuan) در نقش جنیس چانگ

نمرات فیلم Drive My Car

فیلم ژاپنی ماشین مرا بران با استقبال بی نظیر مخاطبان و منتقدان مواجه شده است. امتیاز این فیلم در IMDb تا کنون به 7.9 از 10 رسیده است و 83 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 113 نقد، 98 درصد نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 8.60 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز در بررسی فیلم ماشین مرا بران تا کنون 35 نقد مثبت و میانگین امتیاز 90 از 100 ثبت شده است. در ادامه مروری بر نمرات منتقدین به فیلم ماشین من را بران خواهیم داشت.

The Austin Chronicle / جنین الف: 100

فیلم‌های هاماگوچی، از Happy Hour تا Asako I & II، همه اکتشافی در باب عشق هستند؛ احساسی پیچیده و سخت که قدرت این را دارد تا قلب شما را بشکند. فیلم ماشینم را بران این دلشکستگی را موشکافی می‌کند و به این می‌پردازد که کسی را دوست داشتن چگونه است و زمانی که دیگر آن معشوق خودش حضور ندارد تا بتواند مشکلات را حل کند، چگونه می‌توان با آن عشق به صلح رسید.

The Washington Post / مایکل اوسالیوان: 100

اتفاق زیادی در فیلم ژاپنی ماشین مرا بران نمی‌افتد، با این حال کارگردان از عهده مضامین فیلم و احساسات گسترده درون داستان با تعهدی بی کم و کاست و گهگاه نوعی شاعرانگی خیره کننده برآمده است.

فیلم ماشین من را بران

Chicago Tribune / مایکل فیلیپز: 100

بیشتر از یک قرن است که کارگردان‌ها روی جریان متضاد هنر و زندگی و اینکه چگونه یکی از آنها متاثر از دیگری‌ست در حال کشف و پژوهش هستند. هاماگوچی این اکتشاف را کاملا انسانی کرده است. بازیگران فیلم Drive My Car، همه‌ی آنها، خیلی خوب هستند؛ به اندازه‌ای که به سادگی از تماشای آنها در کنار یکدیگر روی پرده قدردان و خوشحال خواهید بود.

The Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 100

در یک کلام و در وصف این فیلم باید بگوییم: یک شاهکار. یک اثر قابل توجه و رمزآلود که همواره این سوال را برای شما ایجاد می‌کند که چه اتفاقی دارد می‌افتد. سپس ذات و ماهیت خودش را با وضوحی حیرت انگیز آشکار می‌سازد.

The New York Times / منولا دارگیس: 100

مهارت و تلنگر ظریف، دقیق، آرام و ملایم هاماگوچی به صورت فزاینده‌ای ما را غرق خودش می‌سازد.

The Telegraph / رابی کولین: 100

هاماگوچی فیلمی عمیقا زیبا درباره این ساخته که چطور با نقشی که در زندگی داریم کنار بیاییم و آن نقش را با تمام قوا ایفا کنیم.

The Guardian / پیتر برادشاو: 100

در حالی که زمانی زبان فیلمسازی هاماگوچی قبلا برایم در سطح یک بازی ذهنی بود، حالا در حد چیزی پراشتیاق و حتی بزرگ ارتقا یافته است.

The Playlist / گرگوری الوود: 91

در حالی که در ابتدا فیلم Drive My Car ممکن است به نظر یک درام معاصر سرراست به نظر برسد، اما هاماگوچی شاهکاری فاخر و چندلایه با هنرنمایی‌های بی عیب و فیلمنامه خوبی که حکم جام مقدس فیلمنامه‌نویس را دارد ساخته است. این فیلم تا روزها در ذهن شما باقی می‌ماند و ترغیب‌تان می‌کند تا دوباره به تماشای آن بنشینید.

Little White Lies / دیوید جنکینز: 90

فیلم ماشین مرا بران بی نهایت غنی و فریبنده است؛ فیلمی که می‌توانید ساعت‌ها به بررسی‌اش بپردازید و باز هم حتی آنقدری به آن نزدیک نشوید که احساس کنید نیت حقیقی‌اش را درک کرده‌اید.

فیلم ماشینم را بران

The Globe and Mail / آپاریتا بندری: 88

فیلم ماشین من را بران یک سواری زیبا و دلپذیر است، با این حال بعد از اتمام فیلم باید پاهایتان را دراز کنید تا خستگی‌تان در برود.

The Globe and Mail / بری هرتز: 81

3 ساعت از زمان زندگی‌تان را برای فیلم ماشینم را بران بگذارید و از یکی از رضایت‌بخش‌ترین سواری‌های سینمایی سال لذت ببرید.

The New Yorker / ریچارد برودی: 80

فیلم ژاپنی ماشین مرا بران یکی از بهترین فیلم‌ها درباره اتصال هنر و زندگی، جریان پس و پیش میان روابط شخصی و دست‌آوردهای هنری و درباره هنر‌ها و رازهای دردناکی است که هر دوی آنها [روابط شخصی و دست‌آوردهای هنری] به این موارد وابسته هستند.

Screen Daily / لیزا نسلسون: 80

هاماگوچی از داستان موراکامی فقط به عنوان یک الگوی دقیق و مشخص استفاده نکرده، بلکه از آن به عنوان یک تخته‌ی پرش بهره برده است. او لوکیشن‌هایی را تغییر یا اضافه کرده، کاراکترهای بیشتری به داستان اضافه کرده و اهمیت برخی از آنها را نیز بالاتر برده است.

جوایز فیلم ماشین من را بران

در جدول زیر می‌توانید فهرستی از جوایز فیلم ماشینم را بران را مشاهده کنید.

جشنواره/مراسمبخش
جشنواره فیلم کنبهترین فیلمنامه
جشنواره فیلم کنجایزه FIPRESCI
جشنواره فیلم کنجایزه کلیسای جهانی
جوایز اسکرین آسیا پاسیفیکبهترین فیلم
جوایز اسکرین آسیا پاسیفیکبهترین فیلمنامه
جوایز گاتهامبهترین فیلم بین‌المللی
حلقه منتقدان فیلم نیویورکبهترین فیلم
انجمن منتقدان فیلم منطقه واشینگتن، دی.سی.بهترین فیلم خارجی زبان
حلقه منتقدان آنلاین فیلم نیویورکبهترین فیلم خارجی زبان
انجمن منتقدان فیلم بوستونبهترین فیلم
انجمن منتقدان فیلم بوستونبهترین کارگردان
انجمن منتقدان فیلم بوستونبهترین بازیگر مرد
انجمن منتقدان فیلم بوستونبهترین فیلمنامه
انجمن منتقدان فیلم شیکاگوبهترین فیلم خارجی زبان
انجمن منتقدان فیلم لس آنجلسبهترین فیلم
انجمن منتقدان فیلم لس آنجلسبهترین فیلمنامه
انجمن منتقدان فیلم سنت لوئیسبهترین فیلم خارجی زبان
انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورثبهترین فیلم خارجی زبان
انجمن ملی منتقدان فیلمبهترین فیلم
انجمن ملی منتقدان فیلمبهترین کارگردان
انجمن ملی منتقدان فیلمبهترین بازیگر مرد
انجمن ملی منتقدان فیلمبهترین فیلمنامه
جوایز گلدن گلوببهترین فیلم خارجی زبان
انجمن منتقدان فیلم سن دیگوبهترین فیلم بین‌المللی
حلقه منتقدان فیلم سان‌فرانسیسکوبهترین فیلم خارجی زبان
انجمن منتقدان فیلم آستینبهترین فیلمنامه اقتباسی
انجمن منتقدان فیلم آستینبهترین فیلم بین‌المللی

فیلم ژاپنی ماشین مرا بران

کلام آخر

در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم Drive My Car همراه شما بودیم؛ فیلمی ژاپنی که یکی از بهترین آثار سال 2021 محسوب می‌شود و به احتمال زیاد جایزه اسکار فیلم بین‌المللی را نیز خواهد گرفت. آیا شما فیلم ماشین مرا بران را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟ شما چه نمره‌ای به فیلم ماشین من را بران می‌دهید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را درباره فیلم ماشینم را بران با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402