آموزش تصویری مراحل راه اندازی آیفون

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی / راه اندازی گوشی ایفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی امکان‌پذیر است؟ اولین کاری که پس از خرید گوشی از اپل باید انجام دهید، راه اندازی ایفون است. راه اندازی اولیه آیفون کار خیلی سختی نیست و به‌راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. با این حال اگر برای انجام اینکار نیاز به کمک دارید، ما در این مطلب با آموزش شروع به کار ایفون همراه شما هستیم.

چه برای اولین بار است که یک محصول اپل را خریداری می‌کنید و چه دهمین باری باشد که گوشی آیفون خود را ارتقا می‌دهید، باید اعتراف کنیم که راه اندازی ایفون با اپل ایدی به راحتی بازکردن جعبه کادوی سال نو نخواهد بود! راه اندازی آیفون بعد از آپدیت با راه اندازی اولیه آن تفاوت زیادی دارد و هنگام راه اندازی ایفون دست دوم یا جدید باید به نکات زیادی توجه کنید. در این مقاله از پلازا آموزش کامل راه اندازی اولیه آیفون و راه اندازی ایفون بعد از ریست فکتوری را با هم بررسی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی امکان پذیر است؟

راه اندازی گوشی ایفون بدون اپل آیدی هم شدنی است. اما در این حالت شما نمی‌توانید از اپ‌استور برنامه‌ای دانلود کنید و بسیاری از قابلیت‌های آیفون نیز محدود خواهد شد. برای مثال نمی‌توانید از از آی‌کلاود برای پشتیبان گرفتن از داده‌ها استفاده کنید و امکان به اشتراک‌گذاری داده‌ها میان چند دستگاه اپل هم قابل دسترس نخواهد بود. این محدودیت‌ها به‌اندازه‌ای هستند که شما را مجبور به استفاده از یک اپل آیدی کنند. اما چگونه بدون اپل ایدی وارد گوشی شویم؟ اگر تمایلی به استفاده از اپل آیدی نداشته باشید، می‌توانید هنگام راه اندازی اولیه آیفون، در پنجره Apple ID گزینه، ?Forgot password or don’t have an Apple ID را انتخاب کنید.

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی / راه اندازی گوشی ایفون

سپس Set up in Later in Settings و بعد Don’t Use را انتخاب کنید.

مراحل راه اندازی اولیه آیفون ؛ آموزش شروع به کار ایفون

آموزش راه اندازی اولیه آیپدهای اپل با آیفون‌های این شرکت تقریبا یکی است. برای همین برای آیپد نیز می‌توانید از همین مطلب آموزش مراحل راه‌اندازی گوشی اپل کمک بگیرید. همچنین راه اندازی ایفون بعد از ریستور نیز درست مثل راه اندازی اولیه است. لحظه‌ای که آیفون جدید خود را برای اولین بار روشن می‌کنید، با «سلام» به زبان‌های مختلف روبرو می‌شوید. برای شروع صفحه نمایش را به بالا بکشید یا روی دگمه Home کلیک کنید.

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی / راه اندازی گوشی ایفون

1. مطابق تصویر مرحله بعدی مربوط به انتخاب کشور در راه اندازی ایفون است. زبان و کشور خود را انتخاب کنید. اگر قصد راه اندازی آیفون بدون اپل آیدی را دارید می‌توانید هر کشوری را انتخاب کنید. ولی اگر قصد استفاده از همه امکانات گوشی هوشمندتان دارید پیشنهاد ما این است که آمریکا را انتخاب کنید.

راه اندازی اولیه آیفون / آموزش شروع به کار ایفون

2. اگر یک آیفون یا آیپد دیگر دارید، می‌توانید در صفحه بعدی با قابلیت Quick Start، مراحل راه اندازی اولیه آیفون را به سرعت و به‌طور خودکار انجام دهید.

فقط کافی است دستگاه دیگر خود را نزدیک آیفون جدید بیاورید و مراحل نشان داده شده را دنبال کنید. در غیر این‌صورت و اگر دستگاه دیگری ندارید، گزینه Set Up Manually را انتخاب کنید.

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی / راه اندازی گوشی ایفون

3. در صفحه بعدی، باید به یک شبکه وای‌فای وصل شوید یا از اینترنت سیم‌کارت استفاده کنید. روی شبکه وای فای مدنظرتان ضربه بزنید و بعد رمزعبور آن شبکه را وارد کنید.

راه اندازی اولیه آیفون / راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی

4. در پنجره بعدی نوبت به  تنظیم Face ID یا Touch ID می‌رسد. اگر می‌خواهید از فیس‌آیدی استفاده کنید باید روی Continue بزنید و چهره خود را با دوربین سلفی به گوشی اضافه کنید. البته اجباری نیست و می‌توانید روی Set Up Later بزنید و بعدا اینکار را در تنظیمات انجام دهید.

راه اندازی گوشی ایفون / راه اندازی اولیه آیفون

7. سپس باید یک رمزعبور عددی و 6 رقمی برای دستگاه تعریف کنید. اگر بخواهید از فیس‌آیدی یا تاچ‌آیدی استفاده کنید، حتما باید دستگاه شما رمزعبور داشته باشد. البته اگر روی گزینه Passcode Options بزنید، می‌توانید یک رمز 4 عددی تعریف کنید یا اینکه اصلا رمزعبور روی گوشی نگذارید.

آموزش شروع به کار ایفون / راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی

8. در صفحه بعدی اگر مشغول راه اندازی ایفون بعد از ریست فکتوری باشید یا اگر قبلا یک گوشی آیفون داشتید، می‌توانید بکاپ خود از حساب اپل قبلی خود را از طریق آی‌کلاود به گوشی جدید انتقال دهید. البته اگر یک گوشی اندرویدی هم داشتید می‌توانید فایل‌های بکاپ آن گوشی را هم به آیفون جدید خود منتقل کنید.

اما اگر قصد انتقال اطلاعات را ندارید روی Don’t Transfer Apps & Data بزنید و به مرحله 9 بروید. اما اگر می‌خواهید از آی‌کلاود داده‌ها را برگردانید، روی Restore from iCloud Backup بزنید. در صفحه بعد باید رمزعبور و نام کاربری اپل آیدی را وارد و سپس بروزرترین فایل پشتیبان حسابتان را انتخاب کنید.

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی / راه اندازی گوشی ایفون

اگر می‌خواهید اطلاعات را از اندروید انتقال دهید، باید اپلیکیشن  Move to iOS را از گوگل‌پلی دانلود و روی گوشی قبلی خود نصب کنید. سپس در آیفون روی Move Data from Android بزنید. سپس در گوشی آیفون شما یک کد ظاهر می‌شود، این کد را در برنامه Move to iOS در گوشی اندرویدی خود وارد کنید.

راه اندازی اولیه آیفون / آموزش شروع به کار ایفون

آیفون یک شبکه وای‌فای ایجاد خواهد کرد که باید از گوشی اندرویدی خود به آن شبکه بپیوندید. سپس انتقال اطلاعات شروع خواهد شد. در گوشی اندروید خود می‌توانید مشخص کنید کدام محتوا را می‌خواهید انتقال دهید. سپس روی Continue بزنید. تا زمانی که نوار بارگذاری در گوشی آیفون شما به پایان نرسیده، ارتباط هردو گوشی را حفظ کنید.

9. صفحه بعدی که در این آموزش نحوه روشن كردن آيفون برای اولین بار به آن می‌رسیم، مربوط به اپل‌آیدی است. در اینجا باید نام کاربری و رمزعبور اپل آیدی را وارد کنید. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، اگر به‌دنبال راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی هستید، گزینه Forgot password or don’t have an Apple ID و بعد Set Up Later in Settings را بزنید.

راه اندازی گوشی ایفون / راه اندازی اولیه آیفون

10. در صفحات بعدی می‌توانید مشخص کنید چه اطلاعاتی را با اپل و توسعه‌دهندگان به‌اشتراک می‌گذارید. همچنین می‌توانید مشخص کنید آیفون به‌صورت خودکار آپدیت شود یا خیر.

آموزش شروع به کار ایفون / راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی

11. سپس به صفحه مربوط به سیری، دستیار اپل، می‌رسید. این مورد خیلی برای کاربران ایرانی کاربرد ندارد. به همین خاطر روی Set Up Later in Settings بزنید و این مرحله را رد کنید.

راه اندازی گوشی ایفون / راه اندازی اولیه آیفون

12. صفحه آخر آموزش شروع به کار ایفون، مربوط به Screen Time است. این قابلیت به‌صورت هفتگی به‌شما گزارشی از مدت زمانی که با گوشی کار کرده‌اید می‌دهد و دارای قابلیت‌های مختلفی مثل تعریف کردن محدودیت زمانی استفاده از برنامه‌ها است.

همچنین از طریق آن می‌توانید به کنترل‌های والدین برای فرزندانتان هم دسترسی پیدا کنید. این مورد را هم می‌توانید بعدا در تنظیمات، تنظیم کنید.

آموزش شروع به کار ایفون / راه اندازی گوشی ایفون

در انتها روی Get Started بزنید. حالا فرایند راه اندازی اولیه آیفون به اتمام رسیده و می‌توانید از گوشی جدید خود لذت ببرید.

سوالات متداول

1. برای راه اندازی ایفون کدام کشور را انتخاب کنیم؟

اگر قصد استفاده از اپل‌آیدی را دارید، باید کشور آمریکا را انتخاب کنید. زیرا این تنها کشوری است که می‌توانید اپل‌آیدی را برای آن از فروشگاه‌های داخلی تهیه نمایید.

2. آیا راه اندازی آیفون بدون اپل آیدی امکان پذیر است؟

بله. ولی امکان استفاده از بسیاری از امکانات آیفون وجود نخواهد داشت که در این آموزش شروع به کار ایفون به آنها اشاره شده است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش نصب دو اکانت واتساپ در گوشی آیفون
تیم پلازا27 آبان 1401 18:30
thumbnail
معرفی سری گوشی های آیفون ۱۳ (iPhone 13)؛ قیمت، دوربین، باتری ...
محمد علی‌محمدی28 فروردین 1401 10:30

جمع‌ بندی

با توضیحات جامعی که راهنمای راه اندازی اولیه اپل در هرمرحله روی صفحه نشان می‌دهد، فرایند راه‌ اندازی بسیار راحت و بی‌دردسر پیش‌ می‌رود. فقط مطمئن شوید که در هر مرحله‌ای که هستید، انتخاب‌های مختلف به چه معنایی هستند. اگر روی گزینه اشتباهی ضربه زدید، نگران نباشید. همیشه می‌توانید فلش عقب را فشار دهید تا یک مرحله به عقب برگردید. حتی اگر همه چیز بهم ریخت، می‌توانید آیفون خود را ریست کنید و از اول شروع کنید.

راه اندازی ایفون بدون اپل ایدی همانطور که دیدید قابل انجام است ولی در این حالت، امکانات گوشی بسیار محدود می‌شود و به‌سختی قابل استفاده خواهد بود. در پایان اگر سوالی در ارتباط با نحوه راه اندازی گوشی ایفون دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سارا
.
23 شهریور 1402، 19:52
پاسخ
0
0
مفید بود جواب داد مرسی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402