معرفی بازی Multiversus (مولتی ورسز) | تریلر، گیم پلی، شخصیت ها و تاریخ انتشار

بازی مولتی ورسز - بازی مولتی ورسوس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دیدن چندین کاراکتر معروف در یک بازی یا فیلم نه برای همه، ولی برای خیلی‌ها جذابیت زیادی دارد. فرض کنید تام و جری، سوپرمن، هارلی کویین، بتمن، آریا استارک و واندروومن را در یک بازی ببینید! البته نیازی نیست فرض کنید. چراکه احتمالا در سال جاری، واقعا همه این شخصیت‌ها را در بازی multiversus (بازی مولتی ورسز) خواهید دید.

مدت زمان زیادی از معرفی رسمی بازی multi versus توسط وارنر بروز نمی‌گذرد. گاهی اوقات یک‌سری شایعات شما را به خنده می‌اندازند. شایعاتی مثل تیم شدن سونیک و ماریو در بازی‌های المپیک یا مبارزات Mortal Kombat با Justice League از این دسته هستند. ولی خب این شایعات هم حتی می‌توانند رنگ واقعیت به‌ خود بگیرند و این‌بار بازی مولتی ورسز زحمت واقعی کردن این شایعات را به خود داده است. این بازی که یک استودیوی بازی‌سازی کوچک به نام Player First Games ساخته می‌شود، قرار است با Super Smash Bros نینتندو رقابت کند.

آنچه در ادامه می‌خوانیم

تاریخ انتشار بازی multi versus

معرفی بازی MultiVersus

کراس‌ اورها معمولا هم موفق هستند و هم محبوب. چرا؟ چون شما یک‌سری شخصیت آشنا و محبوب از فرنچایزها و بازی‌های مختلف را در قالب یک بازی خواهید دید. شخصیت‌هایی آشنا ولی شرایط جدید. همان‌طور که بالاتر هم خواندید، تعداد زیادی از شخصیت‌های معروف در بازی مولتی ورسوس حضور خواهند داشت. خب این موضوع فوق‌العاده نیست؟ در حال حاضر 12 شخصیت قابل بازی معرفی شده و احتمالا این عدد بیشتر شده و نام‌های آشنای دیگری را هم طی هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم شنید. همچنین در چنین بازی‌هایی پس از انتشار هم، به بهانه مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف، کاراکترهای جدیدی اضافه می‌شوند؛ اگر از بسته‌های الحاقی رسمی صرف‌نظر کنیم. بنابراین پیش از اینکه اصلا بازی multi versus را تجربه کنیم، می‌توانیم تا حد زیادی از موفقیت این بازی مطمئن باشیم.

البته طبیعتا این‌جا منظور از موفقیت، رسیدن به یک کیفیت بالا نیست! با‌توجه‌به رویه‌ای که بازی multi versus پیش گرفته، انتظار می‌رود که حتی با فرض بر کیفیت کلی پایین، با فروش قابل‌قبولی کار خود را آغاز کرده و به‌پایان برساند. به‌هر حال نمی‌توان انکار کرد که ایده بازی مولتی ورسوس ایده جذاب و پرطرفداری است. در ادامه و پس از مشاهده تریلر بازی multi versus بیشتر با شخصیت‌های حاضر در این بازی آشنا خواهیم شد. سپس سری به گیم پلی بازی multi versus خواهیم زد و نگاهی هم به اطلاعات منتشر شده از این بازی، در این زمینه خواهیم انداخت. بنابراین اگر قصد دارید که تمام اطلاعات موجود از بازی فایتینگ MultiVersus را در یک مطلب بخوانید، تا پایان با پلازا همراه باشید.

تریلر بازی multi versus

در ادامه می‌توانید تریلر بازی multi versus را که مربوط به معرفی این عنوان می‌شود را مشاهده کنید. در این تریلر صحبت‌های کارگردان بازی با زیرنویس فارسی را به همراه بخش‌هایی از گیم پلی بازی خواهید دید. البته انتظار داریم که طی ماه‌های آتی شاهد انتشار ویدئوهای بیشتری از این بازی موردانتظار باشیم.

تاریخ انتشار بازی multi versus

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تاریخ انتشار بازی بازی multi versus در دست نیست. فعلا فقط می‌دانیم که در سال میلادی 2022 این بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی سونی و مایکروسافت در کنار رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درباره تاریخ انتشار بازی multi versus باید بیشتر صبر کنیم.

شخصیت های بازی مولتی ورسز

طبق اعلام رسمی ما می‌دانیم که 12 شخصیت از 7 فرنچایز محبوب در بازی مولتی ورسز حاضر خواهند بود. پرواضح است که این عدد تا قبل از عرضه بازی افزایش خواهد یافت؛ هرچند که هنوز از سوی منابع رسمی چیزی دراین باره گفته نشده است. آریا استارک، بتمن، باگز بانی، گارنت، هارلی کویین، شگی، جیک، سوپرمن، استیون، واندر وومن و تام و جری 12 شخصیتی هستند که در بازی به‌طور قطع خواهیم دید. همان‌طور که می‌بینید کاراکترهایی دوست‌داشتنی از انیمیشن‌هایی مثل تام و جری، سوپرمن و بتمن گرفته تا گیم اف ترونز و اسیتون یونیورس در بازی فایتینگ MultiVersus قابل‌بازی خواهند بود.

معرفی بازی multi versus

موضوع دیگری که می‌تواند طرفداران را به بازی امیدوار کند، صداگذاری اکثر کاراکترهای حاضر در بازی با صداپیشه‌های اصلی خودشان است. ما چنین چیزی را در بازی مشابه Nickelodeon All-Star Brawl نمی‌بینیم. بدین ترتیب، در محصول جدید وارنر بروز شما اگر با شخصیت آریا استارک بازی کنید صدای میسی ویلیامز را خواهید شنید. تهیه صداهای بتمن هم با کوین کانروی خواهد بود؛ مردی که در سری انیمیشن این سوپرقهرمان در دهه 90 هم ایفای نقش کرده است. بر اساس چیزی که قبل از عرضه بازی داریم می‌بینیم، احتمالا MultiVersus در میان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کراس اورهای تاریخ جایی برای خود باز خواهد کرد؛ موفقیتی که بازی Lego Dimensions محصول سال 2015 از رسیدن به آن محروم ماند. اتفاقا در Lego Dimensions هم 100 شخصیت از 30 فرنچایز مختلف حضور داشتند.

گیم پلی بازی multi versus

اطلاعاتی از جزئیات گیم پلی بازی multi versus در دسترس است  و در ادامه‌ی معرفی بازی multi versus به این جزئیات هم خواهیم پرداخت. در وهله اول بهتر است که با هسته گیم پلی بازی آشنا شویم و صحبت درباره نکات دیگر را بگذاریم برای بعد. طبق گفته وارنر بروز، بازی مولتی ورسز شباهت زیادی به سری Super Smash Bros دارد با این تفاوت که در مولتی ورسز تمرکز تیم سازنده بیشتر بر روی مبارزات 2 به 2 خواهد بود. البته برای بازیکنانی که تنها مبارزه کردن را ترجیح می‌دهند هم تیم سازنده گزینه مبارزات تک به تک را در منوی بازی گنجانده است. بنابراین، اگرچه بازی تیمی گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد، ولی بازی شما را به صرفا بازی کردن این مد ملزم نخواهد کرد.

بازی فایتینگ MultiVersus

تاکنون چند نقشه در بازی تایید شده‌اند. غار بتمن یا همان Bat Cave، خانه درختی جیک و فین و تمیسکیرای واندر وومن سه نقشه تایید شده هنگام عرضه بازی هستند. می‌دانیم که نقشه‌های جدیدی هم تا قبل از انتشار به‌بازی اضافه می‌شوند ولی جزئیات بیشتر در‌این‌باره در دسترس نیست.

مورد دیگری که قصد داریم در معرفی بازی multi versus به آن بپردازیم، اسکین‌های موجود در بازی‌ست. برای هر شخصیت، اسکین‌های متنوعی وجود دارد و بسته به سلیقه خود، می‌توانید لباس شخصیت مورد نظر خود را تغییر دهید. همچنین به‌غیر از اسکین‌ها، یک‌سری perk هم در بازی تعریف شده‌اند. غالبا در بازی‌های دیگر، پرک‌ها در واقع آیتم‌هایی هستند که یک‌سری توانایی اضافه را به شخصیت شما می‌دهند. بنابراین در بازی فایتینگ MultiVersus از این نظر هم می‌توانید روی کاراکتری که برای مبارزه انتخاب کرده‌اید، تغییراتی را اعمال کنید. به‌لطف اضافه شدن چنین سیستمی، عملا به‌ندرت ممکن است که دو شخصیت دقیقا مشابه با یک‌دیگر باشند چراکه هر بازیکن بسته به نیاز و سبک بازی خود، می‌توانید توانایی‌های کاراکتر خود را در دفاع و حمله شخصی‌سازی کند.

تریلر بازی multi versus

تاکنون 5 کلاس در بازی تعریف شده و این 5 کلاس شامل Bruiser، Assassin، Mage/Ranged، Tank و Support می‌شوند. تاکنون 5 شخصیت از کلاس Bruiser معرفی شده‌اند. کلاس اساسین سه فعلا سه عضو دارد و تام و جری و باگز بانی هم تنها اعضای کلاس Mage/Ranged هستند. ‌کم‌عضو‌ترین کلاس‌ در حال حاضر کلاس تانک است که صرفا یک عضو دارد؛ واندروومن. پس می‌توان احتمال داد که دست‌کم چند مورد از شخصیت‌هایی که بعدا معرفی می‌شوند، از کلاس تانک خواهند بود.

فعلا خبری از نسخه تست نیست و کسی نمی‌داند که دقیقا چه تاریخی بازی در اختیار تسترها قرار خواهد گرفت. برای بیشتر بازی‌های در صف انتشار، یک نسخه تست در دسترس عده‌ای محدود قرار می‌گیرد. بازی فایتینگ MultiVersus هم چنین نسخه‌ای خواهد داشت و برای ثبت‌نام می‌توانید به وبسایت رسمی بازی مراجعه کرده و روی گزینه Sign Up for playtest کلیک کنید.

آخرین نکته‌ای که در معرفی بازی Multi Versus به آن اشاره خواهیم داشت کراس پلی بودن آن است. به‌بیان ساده‌تر، کاربران کنسول‌های مختلف و همچنین رایانه‌های شخصی، بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند از این بازی نهایت لذت را ببرند. همچنین اگر روی دو پلتفرم بازی می‌کنید، پیشرفت‌هایی که در بازی دارید هم مشترک خواهند بود. در مورد دو رقیب دیگر این بازی که Super Smash Bros و Brawlhalla باشند این موضوع به‌صورت کامل صدق نمی‌کند. اولی که در انحصار نینتندو بوده و اصلا برای کنسول‌های دیگر و PC عرضه نشده است. Brawlhalla اما، اگرچه کراس پلی است، ولی کراس پراگرس نیست؛ بدین معنی که پیشرفت‌های شما در یک پلتفرم، هیچ‌گونه ارتباطی با پیشرفت‌هایتان در پلتفرم‌های دیگر نخواهند داشت.

گیم پلی بازی multi versus - بازی مولتی ورسز

سخن نهایی

در این مطلب به معرفی بازی multi versus پرداختیم و سعی کردیم تمامی اطلاعات منتشر شده از این بازی را پوشش دهیم. مطمئنا طی ماه‌های آینده بیش از این‌ها از بازی مولتی ورسز خواهیم شنید. شما درباره بازی مولتی ورسز چه نظری دارید؟ آیا این بازی می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا در نهایت یک شکست برای تیم سازنده خواهد بود؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
علی محمد اصلانی
.
31 مرداد 1401، 15:32
پاسخ
0
0
این بازی چرا کیبورد رو نمیخونه
avatar
علی محمدی
.
21 خرداد 1401، 21:38
پاسخ
1
3
فقط نگفتید برای چی نوع کنسولی هست یعنی مثلا برای گوشی هست؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402