راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی | بهمن 1400

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر بدنبال راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی هستید تا نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی خود را بدانید و انتخاب خوبی داشته باشید و یا بدنبال بهترین لپ تاپ برای دانش آموز خود هستید و می‌خواهید نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی را بدانید تا بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

در خرید یک لپتاپ فاکتورهای بسیاری برای در نظر گرفتن وجود دارد، ممکن است شما صرفا بدنبال یک لپ تاپ برای شرکت در کلاس آنلاین باشید، که قطعا با گزینه‌های متفاوتی با یک دانشجو که برای انجام کارهای تخصصی رشته خود به یک لپتاپ نیاز دارد رو به رو هستید. در این مطلب نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ مخصوص دانش آموزان و راهنمای خرید لپ تاپ مناسب دانشجویان را برای شما بازگو می‌کنیم تا انتخاب بهتری در خرید یک لپ تاپ مناسب برای تحصیل داشته باشید. همراه پلازا باشید. در این مقاله نیز می‌توانید با بهترین لپ تاپ های دانشجویی و دانش آموزی آشنا شوید.

در ادامه می‌خوانید

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی

مواردی که در زیر بیان می‌شوند، نکات مهم پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی هستند که باید پیش از خرید درباره هر یک از آنها تصمیم بگیرید.

درباره بودجه خرید خود تصمیم بگیرید!

اولین مورد از نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی تصمیم گیری برای میزان بودجه‌ای است که برای خرید لپتاپ و لوازم جانبی آن می‌گذارید. در حال حاضر رنج وسیعی از قیمت‌ها برای لپ تاپ‌ها وجود دارد. پس اول باید تعیین کنید که چقدر می‌توانید برای خرید لپتاپ خود هزینه کنید.

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی - budgeting

سایز و وزن لپتاپ

اندازه بزرگتر در لپتاپ‌ها الزاما به معنای بهتر بودن نیست. اگر دانش آموز یا دانشجوی شما مدام در حال رفت و آمد است، اتفاقا اندازه‌های کوچکتر برایش بهتر خواهند بود. بدنبال وزن کمتری باشید تا این جابجایی برایش آسانتر شود.

اندازه سایز صفحه نمایش را باید با توجه به استفاده انتخاب کنید. از ویژگی های لپ تاپ دانشجویی خوب برای دانشجویی که با ادیت‌های گرافیکی سر و کار دارد یا نیاز به ادیت عکس و ویدیو دارد و باید بتواند با لپتاپ خود طراحی‌ و نقشه کشی انجام دهد، صفحه نمایش بزرگتر است. در این افراد یک لپتاپ حدود 15 اینچی می‌تواند مناسب باشد. برای فردی که بیشترین استفاده‌ای که از لپتاپ دارد برای نوشتن است، یک لپتاپ 10 تا 12 اینچی حتی می‌تواند مناسب باشد.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که محدوده 12 تا 14 اینچ برای دانش آموزان و دانشجویان می‌تواند عالی باشد. البته استفاده تنها محدود به موارد درسی و کاری نمی‌شود. بلکه لپتاپ برای فیلم دیدن با دوستان، بازی کردن و ساختن مطالب ارائه‌ها هم استفاده می‌شود. پس صفحه نمایش بزرگتر کارآمدتر است.

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی - وزن لپ تاپ

کیفیت صفحه نمایش

از آنجایی که استفاده دانش آموزان و دانشجویان از لپتاپ‌ها ساعت‌های طولانی به طول می‌انجامد و ساعت‌ها وقتشان را در کلاس‌های آنلاین سپری می‌کنند، لپ تاپ های مناسب کلاس آنلاین باید از کیفیت صفحه نمایش خوبی برخوردار باشند. برای بررسی کیفیت لپتاپ باید به رزولوشن صفحه نمایش آن دقت کنید؛ مثلا 1920*1080.

مسئله بعدی در صفحه نمایش، زاویه دید لپتاپ است. (زاویه خط فرضی بین چشم بیننده و مرکز صفحه لپتاپ و خود صفحه که در این زاویه بیننده به راحتی و بدون تاری بتواند صفحه را ببیند. بهترین زاویه حدود 15 درجه است). همچنین لپتاپ‌های با پنل IPS کیفیت تصویر و زاویه دید بهتری ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی - کیفیت صفحه نمایش

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری لپتاپ هم می‌تواند تا حدودی مهم باشد. لپتاپ‌های ظریف‌تر برای دانشجویانی که گاهی درون و گاهی بیرون خانه باید از لپتاپ خود استفاده کنند، مناسبتر است. شما می‌توانید پس از تصمیم گیری برای موارد مهمتر، از بین مدل‌های مختلف طراحی و دیزاینی که دوست دارید را انتخاب کنید. اما یادتان باشد که اولویت با قابلیت‌های لپتاپ است!

نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی - design

تصمیم گیری برای استفاده طولانی

با توجه به هزینه‌ای که صرف خرید لپتاپ می‌کنید، مقرون به صرفه‌تر اینست که انتخابی داشته باشید که بیشترین طول عمر را داشته باشد. چرا که خرید لپتاپ هزینه‌ای نیست که هر یک یا دوسال دوست داشته باشید تقبل کنید.

سعی کنید آنقدری برای خرید هزینه کنید که لپتاپی با پروسسور بهتر، باتری با عمر بالاتر و حافظه بیشتری داشته باشید تا بعدا با کند شدن لپتاپ، نداشتن قابلیت‌های کافی و یا خرابی‌های متناوب، حسرت انتخاب خود را نخورید. در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی به بررسی این موارد می‌پردازیم.

نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی - use

نیازهای درسی

از نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی مهم نیازهای درسی است. دانشجویان به انجام کارهای تخصصی‌تری نسبت به دانش آموزان مشغول هستند. پس باید الزامات درسی آنها را در این خرید مدنظر قرار داد.

این الزامات در رشته‌های مختلف متفاوت است، مخصوصا در رشته‌های IT. برای دانشجویان رشته‌های ادبیات، علوم اجتماعی و رشته‌های مشابه، لپتاپ‌هایی با قدرت کمتر هم مناسب هستند. اما برای رشته‌های مهندسی قطعا به لپتاپ‌هایی قدرتمند نیاز خواهید داشت. چرا که این دانشجویان نیاز به نرم افزار‌های سنگین و متعددی دارند که یک لپتاپ قوی با حافظه بالا را مطالبه می‌کنند.

در رشته‌های هنر و گرافیک هم لپتاپ باید قدرت بالایی داشته باشد و هم صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت داشته باشد تا از اجرا شدن برنامه‌های مورد نیاز آنها اطمینان حاصل شود. پس از نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی که باید مدنظر قرار دهید، نیازهای درسی است.

نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی - education

پروسسور و رم

لپتاپ‌ها با پروسسورهای Intel و AMD کار می‌کنند. انتخاب درست از بین این دو احتمالا کمی سخت باشد. برای استفاده‌های ساده‌تر همانند انجام ارائه‌های دانش آموزی و دانشجویی، بازی‌های ساده و دیگر نرم افزارهای مشابه، پروسسورهایی مانند Intel Core i3 و یا AMD سری A و AMD A8 می‌تواند کافی باشد. برای دانشجویانی که نیاز به اجرای برنامه‌های سنگین دارند اما پروسسورهای Intel Core i5، Core i7 و AMD A10 بهتر است. پس سعی کنید پروسسورها را بررسی کنید و اگر نیاز به اجرای برنامه‌هایی سنگین دارید، انواع قدرتمندتر را انتخاب کنید. کسانی که نیازی به این برنامه‌ها ندارند نیازی به هزینه گذاری در این زمینه را ندارند. پروسسور قدرتمندتر به معنای سریعتر بودن لپتاپ در اجرای برنامه‌ها و قوی‌تر عمل کردن آن است.

توجه به رم لپتاپ هم از نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی است. بیشتر لپتاپ‌ها رم حدود 4 گیگابایت دارند. این مقدار برای استفاده‌های عادی روزمره مناسب است. مانند استفاده از مایکروسافت آفیس، جستجو در اینترنت و فیلم دیدن. اگر می‌توانید هزینه بیشتری بگذارید، گزینه 8 گیگابایت هم پیش روی شماست. رم بیشتر به معنای اینست که کار کردن با چندین برنامه سنگین به طور همزمان ساده‌تر خواهد بود.

نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی - cpu

حافظه

از مواردی که در این راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی باید به آن اشاره کنیم، حافظه لپتاپ است. به خصوص اگر دانشجو هستید، احتمالا چیزهای زیادی برای ذخیره کردن داشته باشید. فایل‌ها، ارائه‌ها، عکس، فیلم، موسیقی و خیلی چیزهای دیگر.

برای بررسی حافظه باید به ظرفیت هارد درایو لپتاپ دقت کنیم. البته امروزه لپتاپ‌ها هارد درایوهایی با ظرفیت بین 500 گیگابایت تا 2 ترابایت دارند. ظرفیت 500 گیگابایتی برای نصب تمام نرم افزارهای شما کافی است، اما اگر قرار است بازی‌های مختلف روی لپتاپتان نصب کنید و فیلم‌هایتان را در آن ذخیره کنید، باید به دنبال لپتاپی با حافظه بالاتر باشید. البته اگر فعلا بودجه کافی برای هزینه کردن برای این مورد را ندارید، اشکالی ندارد. چرا که بعدا می‌توانید برای لپتاپتان هارد اکسترنال خریداری کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی - memory

کارت گرافیک

از نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی نوع کارت گرافیک است. کارت گرافیک در دو مدل وجود دارد. یک مدل کارت گرافیک که به آن کارت گرافیک آن برد (Integrated) گفته می‌شود و مدل دیگر که کارت گرافیک مجزا (Discrete) نامیده می‌شود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه تفاوت این دو را توضیح دهیم، باید بگوییم که نوع آن برد به صورت یک مجموعه با CPU دستگاه ساخته می‌شود و در رم دستگاه با CPU شریک می‌شود. در نتیجه از میزان باقی مانده رم می‌کاهد و عموما سرعت کمتری هم نسبت به نوع دوم دارد. نوع دوم کارت گرافیک مجزا است که سیستم‌های دارای آن قدرت و سرعت بالاتری نسبت به نوع اول دارند. این نوع برای کسانی که از لپتاپ خود برای گیمینگ و اجرای بازی‌های سنگین و یا ادیت فیلم‌ها استفاده می‌کنند، مورد نیاز هستند. این کارت گرافیک از آنجایی که از رم مجزایی برخوردار است، از رم لپتاپ استفاده نمی‌کند. البته این کارت گرافیک هزینه بیشتری هم برای شما خواهد داشت. البته نوع اول برای استفاده‌های عادی و حتی بازی‌های ساده‌تر و تماشای فیلم کافی است.

دو تولید کننده کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA هستند. AMD کارت گرافیک خود را Radeon و NVIDIA آنرا GeForce می‌نامد. در مقایسه این دو با هم کمی اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند که کیفیت هردو یکسان است و برخی معتقدند که GeForce عملکرد اجرایی بهتری دارد. برای کسانی که با دروس گرافیک کامپیوتری یا سه بعدی سر و کار دارند، داشتن کارت گرافیک مجزا ضروری است.

راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی - gpu

باتری

از نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی توجه به باتری لپتاپ است. باید بدانید که باتری به اندازه رم و پروسسور مهم است.

از آنجایی که دانش آموزان و دانشجویان عموما در حال استفاده از لپتاپ در فضای خارج از خانه هستند و احتمالا همیشه امکان شارژ لپتاپ را نداشته باشند، داشتن یک باتری خوب برای لپتاپ آنها الزامی است. یک باتری با ظرفیت خوب چندین ساعت قادر به فعالیت بدون شارژ شدن خواهد بود. پس اگر به دنبال راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی برای دانش آموزتان هستید، حتما این نکته را مدنظر داشته باشید: سعی کنید لپتاپی خریداری کنید که حداقل 6 ساعت توانایی نگهداری شارژ را داشته باشید.

آسانترین راه برای بررسی باتری لپتاپ، نگاه کردن به ریتینگ باتری است. این ریتینگ به صورت 3 سلولی، 6 سلولی و 9 سلولی علامت گذاری می‌شود.

راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی - battery

لپتاپ به عنوان وسیله ای برای سرگرمی

از دیگر نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی اینست که دانش آموز یا دانشجوی شما از این وسیله تنها برای کاربردهای درسی استفاده نخواهد کرد. بلکه وسیله‌ای برای پر کردن اوقات فراغت وی هم خواهد بود. این لپتاپ برای دیدن فیلم، دانلود و پخش موسیقی و اجرای بازی‌ها هم استفاده خواهد شد. پس صفحه نمایشی بزرگتر و با کیفیت بهتر و قدرت پردازش بالاتری (به خصوص برای بازی) را مدنظر داشته باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی - gaming

لوازم جانبی که باید در خرید مدنظر قرار دهید

یکسری لوازم جانبی برای لپتاپ‌ها وجود دارند که بعضی از آنها برای محافظت و بعضی برای افزایش کاربرد هستند. اولین مورد، کیف لپتاپ است. این کیف‌های به خصوص اجزایی دارند که شما را قادر به جابجا کردن لپتاپ به صورت کاملا ایمن می‌کند. برای کار کردن راحت‌تر با لپتاپ احتمالا به یک ماوس نیاز خواهید داشت. این ماوس‌ها در انواع سیمی و بی سیم برای لپتاپ موجود هستند.

دیگر اینکه احتمالا به یک فن مناسب برای خنک کردن لپتاپ نیازمندید. (به خصوص در لپتاپ‌هایی که باید ساعات طولانی‌تری کار کنند و یا فعالیت‌های سنگین‌تری انجام دهند). دیگر نیازهای لپتاپ نیازهای نرم افزاری هستند (تمام نرم افزارهای مورد نیاز خود دانش آموز یا دانشجو، آنتی ویروس و…) که می‌توانید نصب این نرم افزارها را از همان جایی که لپتاپ را خریداری می‌کنید تقاضا کنید.

بعلاوه از آنجایی که حروف روی کیبورد انگلیسی هستند، لازم است برچسب حروف فارسی خریداری کنید. به این صورت تایپ کردن با لپتاپ برای شما آسان خواهد شد. بخاطر داشته باشید که دانش آموز یا دانشجوی شما استفاده بسیار زیادی از اینترنت و سایت‌های مختلف خواهد داشت. پس نصب یک آنتی ویروس خوب و به روز نگه داشتن آن بسیار مهم است.

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی - accessories

سوالات متداول

لپ تاپ دانش آموزی چیست؟

لپ تاپی که برای یک دانش آموز خریداری می‌شود، باید مطابق نیازهای او باشد. این نیازها می‌توانند صرفا شرکت در کلاس های آنلاین و آماده سازی ارائه‌ها و کاربردهای روزمره مانند دیدن فیلم یا پخش موسیقی باشد. سعی کنید در خرید لپتاپ برای دانش آموز، اندازه صفحه نمایش و عمر باتری و سبکی وزن را مدنظر قرار دهید

برای خرید لپ تاپ دانشجویی چه برندی خوب است؟

هر برندی که ویژگی های فنی مد نظر شما را داشته باشد می تواند برای شما مناسب باشد. با بررسی نکات فنی که در این مطلب آورده شده است می توانید درباره لپتاپ مناسب با رشته تحصیلیتان تصمیم گیری کنید.

آیا برای شرکت در کلاس آنلاین به نمایشگر Full HD نیاز است؟

نمایشگرهای فول اچ دی کیفیت و وضوح مناسبی دارند. برای یک لپتاپ با اندازه های 14 یا 15 اینچ این میزان از کیفیت برای داشتن وضوح خوب مورد نیاز است. کیفیت های پایین تر برای اینچ های کمتر کیفیت بدی نیست، اما برای اندازه های بزرگتر به فکر کیفیت های بالاتری باشید.

کلام آخر

بسیاری از فعالیت‌های درسی دانشجویان و دانش آموزان امروزه به کمک لپتاپ‌ها انجام می‌شود. حتی بسیاری از کتاب‌ها و جزوات به صورت نسخه الکترونیکی به اشتراک گذاشته می‌شوند. دیگر نیاز دانشجویان و دانش آموزان به لپتاپ با خصوصیات مناسب کتمان شدنی نیست. حتی با وجود خانه نشینی دانش آموزان در دوره کرونا، دانش آموزان کم سن و سال هم نیازمند یک لپتاپ برای کارهای درسی خود هستند. همین موضوع والدین را به جستجوی راهنمای خرید لپتاپ مناسب دانش آموزان و دانشجویان را به جستجوی راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی مناسب وا داشته است.

در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان و آموزش خرید لپتاپ دانش آموزی با قیمت مناسب را بازگو کردیم. امیدواریم این مطلب پاسخگوی سوالات شما بوده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402