معرفی و بررسی بازی Scarlet Nexus

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

محصول مشترک باندای نامکو و استودیو Tose کمی متفاوت از دیگر نقش آفرینی‌هایی است که تاکنون تجربه کرده‌ایم. اما این به‌تنهایی برای تبدیل شدن به یک بازی ماندگار کافی نیست. در واقع متفاوت بودن، سبب نشده تا بازی Scarlet Nexus (بازی اسکارلت نکسوس) در لیست موفق‌ترین بازی‌های چند سال اخیر باندای نامکو قرار بگیرد ولی خب، نمی‌توان انکار کرد که این عنوان دست‌کم برای یک‌بار می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

در این مطلب قرار است به معرفی بازی Scarlet Nexus بپردازیم. عنوانی که توسط تیم سازنده بازی Code Vein محصول سال 2019 توسعه یافته و برخلاف پروژه قبلی تیم سازنده یک سولزلایک نیست. با یک بازی انیمه‌ای طرف هستیم که طراحی‌اش بازیکن را به‌یاد X Men می‌اندازد و اکثر اوقات هم صبر و اعصاب بازیکن را محک می‌زند. اگر برایتان سوال پیش آمده که بازی scarlet nexus برای چه پلتفرم هایی عرضه شده است؟ جواب خوشحال‌کننده است! این بازی در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتمی و نسل نهمی سونی و مایکروسافت قرار دارد. بنابراین بخش عمده گیمرها می‌توانند این عنوان را تجربه کنند اگر به آن علاقه‌مند باشند. اگر با این بازی آشنایی کافی ندارید با ما همراه شوید تا این از ابعاد مختلف به معرفی بازی Scarlet Nexus بپردازیم و آن‌را با هم بررسی کنیم.

آنچه در ادامه خواهیم خواند

دانلود بازی scarlet nexus - معرفی بازی Scarlet Nexus

تریلر بازی Scarlet Nexus

پیش از شروع سال میلادی 2021 وقتی به لیست بازی‌های این سال نگاه می‌کردیم، به‌راحتی می‌شد بازی اسکارلت نکسوس را یکی از بازی‌های موردانتظار دانست. اخبار بازی Scarlet Nexus نشان از یک بازی با یک سبک جالب و جدید داشتند. از آنجایی که در عصر فعلی توسعه نسخه‌های جدید از فرنچایزهای قدیمی یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی برای شرکت‌های بازی‌سازی است، ساخت یک IP جدید می‌تواند ریسک‌های خودش را داشته باشد. خیلی از بازی‌های جدید هم تبدیل به فرنچایزهای آینده دنیای گیم می‌شوند. وقتی به بررسی بازی Scarlet Nexus می‌پردازیم، به‌راحتی می‌توانیم استعداد بالای این عنوان در تبدیل شدن به یک فرنچایز را مشاهده کنیم. صرف‌نظر از کیفیت کلی بازی، می‌توان اسکارلت نکسوس را یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های سال 2021 دانست.

تریلر بازی Scarlet Nexus می‌تواند شما را بیشتر با فضای این بازی آشنا کند. ویدیویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد در واقع آخرین تریلر رسمی منتشر شده از سوی ناشر این بازی است. از شما دعوت می‌کنیم تا اول تریلر زمان عرضه بازی را مشاهده کنید و سپس به سراغ مطالعه بخش‌های دیگر این مطلب بروید.

داستان بازی اسکارلت نکسوس

داستان بازی در کشوری خیالی به نام New Himuka رخ می‌دهد؛ کشوری که توسط گروهی که در بازی به Others (دیگران) معروف هستند، مورد تهاجم قرار گرفته است. پدیده‌ای که در حال رخ دادن است، کمربند انقراض نام دارد و طی این پدیده، مهاجمان کشور New Himuka از آسمان به‌روی زمین می‌افتند. اخیرا بشر موفق شده تا هورمونی را در ذهن انسان‌ها ترشح کند که به مردم اجازه ایجاد قدرت‌های ماورایی را می‌دهد. انسان‌هایی که از این موهبت بهره‌منده هستند، psionic نام دارند و استخدام شده‌اند تا شرایط را کنترل کنند. به استخدام چه گروهی درآمده‌اند؟ گروه Other Suppression Force یا به اختصار، OSF.

همچنین بخوانید :

حال شما در داستان بازی اسکارلت نکسوس چه نقشی دارید؟ بازیکن در بازی از بین دو شخصیت Yuito Sumeragi و Kasane Randall یکی را انتخاب خواهد کرد. این دو شخصیت در اصل پروتاگونیست‌های بازی هستند و هر کدم تاثیر خاص خود را روی داستان بازی می‌گذارند. در حالی که در اکثر بازی‌های ژاپنی صرفا یک خط داستانی وجود دارد و تفاوت‌ این خط واحد داستانی خیلی چشمگیر نیستند، اسکارلت نکسوس جهت مخالف را انتخاب کرده است. تفاوت مسیر داستانی بازی با این دو شخصیت، به حد کافی چشمگیر است و بازیکن کاملا متوجه آن می‌شود. به همین خاطر است که اسکارلت نکسوس می‌تواند ارزش تکرار بالایی را هم داشته باشد.

سیستم مورد نیاز بازی اسکارلت نکسوس - نقد بازی scarlet nexus

وقتی به دنبال نقد بازی Scarlet Nexus می‌گردیم، متوجه نظرات ضدونقیضی درباره داستان این بازی می‌شویم. در حالی که برخی از منتقدین داستان بازی اسکارلت نکسوس را کم‌نقص می‌دانند، عده‌ی دیگری انتقاداتی را به آن دارند. ضعف در طراحی کاراکترها، عدم دقت در جزئیات داستان‌سرایی و کلی‌گویی از جمله ایرادهایی هستند که به بازی گرفته شده و مستقیما متوجه داستان آن می‌شوند.

گیم پلی بازی Scarlet Nexus

دو شخصیتی که در موردشان صحبت کردیم فقط در داستان بازی تاثیر نمی‌گذارند. این دو کاراکتر از لحاظ مبارزاتی با هم متفاوت هستند و این، اولین تفاوت بین دو شخصیت را در  روند گیم پلی بازی مشخص می‌کند. به طور کلی شاید برایتان سوال باشد که در مجموع بازی اسکارلت نکسوس چقدر طول میکشد؟ در صورتی که بخواهید با هر دو شخصیت بازی را به پایان برسانید، مجموعا به بیش از 20 ساعت احتیاج خواهید داشت. به‌بیان دیگر اگر از بازی لذت ببرید، بیش از 20 ساعت سرگرم خواهید بود.

اپیزودهای Bonding جزو بخش‌های جالب بازی به‌شمار می‌روند. این اپیزودها در اصل جهت قوی‌تر شدن روابط بین شخصیت‌های بازی کاربرد دارند. اینجا خبری از انتخاب دیالوگ نیست و در کل این سیستم به قوی‌تر شدن کاراکتر شما و کسب اطلاعات درباره دیگر هم‌تیمی‌ها و دنیای بازی کمک می‌کند.

اخبار بازی scarlet nexus - نقد و بررسی بازی اسکارلت نکسوس

طبیعتا مثل هر نقش آفرینی دیگری، گیم پلی بازی Scarlet Nexus هم شامل یک‌سری ساید‌کوئست می‌شود. از آن‌جایی که سیستم مبارزات بازی قابل‌قبول است و باندای نامکو هم در این زمینه، سابقه درخشانی دارد، احتمالا بیشتر زمان خود را صرف کشتن دشمنان خود خواهید کرد. به‌همین دلیل دانلود بازی Scarlet Nexus برای آن‌دسته از کاربرانی که به تخلیه هیجان از طریق بازی کردن علاقه دارند، می‌تواند گزینه قابل‌تاملی باشد. ترکیبی از خشونت بالا، حرکات آکروباتیک و حملات Melee سریع باعث می‌شوند تا تجربه اسکارلت نکسوس بازیکن را به‌یاد بازی‌های بزرگی مثل God of War و Ninja Gaiden بیندازد.

دو پروتاگونیست حاضر در بازی از دیگر هم‌تیمی‌های خود هم کمک خواهند گرفت. حقیقت این است که دیگر pscionicها ضربات چندان قدرتمندی را به دشمنان وارد نمی‌کنند ولی همچنان یک نقش حیاتی را ایفا خواهند کرد. همراهان شما هر کدام توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودشان را دارند، به‌همین خاطر حضور آن‌ها در کنار شما مشخصا احساس خواهد شد. به‌غیر از حملاتی که در بقیه بازی‌ها هم می‌بینیم، کاراکتر شما از قدرت psychokinetic هم بهره خواهد بد. این قدرت به‌شما اجازه می‌دهد تا از اشیای موجود در محیط بازی – صرف‌نظر از حجم و بزرگی آن‌ها- علیه دشمنان خود استفاده کنید. چنین توانایی جذابیت مبارزات را چندبرابر کرده و اصلا هم تکراری نمی‌شود. از مجسمه و کامیون گرفته تا حتی آب، هر کدام می‌توانند به‌نوعی در مبارزات به شما کمک کنند.

تریلر بازی Scarlet Nexus

تنوع در مبارزات بازی به همین‌جا ختم نمی‌شوند. توانایی‌های پروتاگونیست‌های بازی دیگر مکانیکی است که در لذت‌بخش‌تر شدن گیم پلی بازی Scarlet Nexus نقش مهمی را ایفا می‌کند. تله‌پورت، الکتریسیته، تکثیر، نامرئی شدن، بولت تایم، آتش و توانایی دیدن دشمنان نامرئی از جمله قابلیت‌های گنجانده شده در بازی هستند. به‌جز این‌که شما به‌صورت خام می‌توانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید، گاهی اوقات حالت تاکتیکی هم دارند. مثلا می‌توانید یک بشکه نفت را به‌سمت دشمنان خود پرتاب کنید و سپس به کمک آتش، یک انفجار عظیم درست کنید.

به‌طور کلی مبارزات بازی سریع و گاهی اوقات تاکتیکی هستند و در نهایت، همیشه به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز خواهند بود. البته احتمالا این بازی برای آن‌دسته از بازیکنانی که به مبارزات شلوغ و سریع علاقه‌مند نیستند، گزینه ایده‌آلی نخواهد بود. ولی همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد بنابردلایل بسیاری این عنوان دست‌کم یک‌بار ارزش تجربه شدن را دارد. در نقد و بررسی بازی اسکارلت نکسوس مطمئنا می‌توان به طراحی کلی Others هم ایراد گرفت. بدیهی است که بازی اسکارلت نکسوس در بخش‌های مختلفی ضعف دارد و نمی‌توان آن‌را یک بازی کم‌اشکال دانست. با‌این‌حال اثر مشترک باندای نامکو و تیم سازنده Code Vein توانسته در نهایت یک بازی قابل‌قبول باشد. نمرات بازی Scarlet Nexus هم این موضوع را تایید می‌کنند.

نقدها و نمرات بازی Scarlet Nexus

در حال حاضر میانگین متای بازی اسکارلت نکسوس در متاکرایتیک روی پلتفرم‌های مختلف نزدیک به 80 است. در ادامه می‌توانید نگاهی به خلاصه برخی از نقدها و نمرات بازی Scarlet Nexus بیندازید.

سایت Eurogamer Italy: نمره 80

بازی Scarlet Nexus یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازی‌های انیمه‌ای باندای نامکو است. داستان بازی متقاعدکننده است و فرمول اکشن خالص به‌خوبی جواب داده. بازی همچنان مشکلاتی مثل طراحی مراحل و دشمنان تکراری را از بازی‌های گذشته به ارث برده ولی در مجموع یک بازی جذاب و یک RPG اکشن قابل‌قبول است.

سایت Vgames: نمره 85

اسکارلت نکسوس یک JRPG شگفت‌انگیز است. در ابتدا می‌تواند حس یک بازی انیمه‌ای متوسط را منتقل کند ولی طراحی فوق‌العاده، ترکیب اکشن و نقش آفرینی و داستان جالب یک مخلوط عالی برای یک بازی در سال 2021 هستن که نمی‌خواهید آن‌را از دست دهید.

بررسی بازی scarlet nexus - داستان بازی اسکارلت نکسوس

سایت Push Square: نمره 70

بازی اسکارلت نکسوس یک اکشن آر پی جی لذت‌بخش است ولی برخلاف کانسپت و دنیای جالب، ناقص به‌نظر می‌رسد. هسته داستانی بازی نمی‌تواند جذاب به‌نظر برسد چون روایت آن نامنظم است و سیستم مبارزات بازی اگرچه سرگرم‌کننده است ولی خیلی زود همه‌چیز را برای بازیکن رو کرده و چیز جدیدی برای ارائه نخواهد داشت. اگر می‌توانید با این ضعف‌ها کنار بیایید احتمالا از دنیای Scarlet Nexus خوشتان خواهد آمد.

سایت Game Informer: نمره 88

باندای نامکو یک اثر واقعا عجیب و بسیار راضی‌کننده را ساخته است و امیدوارم یک دنباله کمی بهتر را ببینیم.

سایت Wccftech: نمره 80

با یک سیستم مبارزات شاهکار، کاراکترهای دوست‌داشتنی و یک دنیای بسیار جالب، اسکارلت نکسوس یک اکشن نقش آفرینی است که طرفداران نباید آن‌را از دست دهند. در حالی که بازی از هرگونه نوآوری محروم است و ویژگی‌هایی را در خود جای داده که در بازی‌های نقش آفرینی دیگر ژاپنی می‌بینیم، کیفیت بالای آن باعث شده تا به‌راحتی بتوانیم از چنین مشکلاتی چشم‌پوشی کنیم. بازی Scarlet Nexus یک اثر فراموش‌نشدنی و یک بازی بسیار لذت‌بخش است.

دانلود بازی Scarlet Nexus

در ادامه می‌توانید نسخه فشرده شده و فیت گرل بازی اسکارلت نکسوس را برای PC دانلود کنید. در نظر داشته باشید که این نسخه همراه با تمامی آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی رسمی منتشر شده برای بازی بوده و با وجود کم‌حجم بودن، کامل‌ترین نسخه بازی به‌شمار می‌رود.

پارت 1 

پارت 2 

پارت 3 

پارت 4 

پارت 5

پارت 6

پارت 7

سیستم مورد نیاز بازی اسکارلت نکسوس

اگر قصد خرید یا دانلود بازی Scarlet Nexus برای کامپیوتر را دارید، ابتدا می‌توانید حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی را مشاهده کنید تا پس از تهیه آن دچار مشکل نشوید.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی اسکارلت نکسوس:

    • Requires a 64-bit processor and operating system
    • سیستم عامل: Windows 10
    • پردازنده: Intel Core i5-3470 | AMD FX-8350
    • رم: 6 GB
    • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 760, 2 GB | AMD Radeon HD 7970, 3 GB
    • دایرکت اکس: Version 11
    • فضای مورد نیاز: 50 گیگابایت

بازی اسکارلت نکسوس چقدر طول میکشد؟

سیستم پیشنهادی:

    • Requires a 64-bit processor and operating system
    • سیستم عامل: Windows 10
    • پردازنده: Intel Core i5-4690K | AMD Ryzen 5 2600X
    • رم: 8 GB
    • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 970, 4 GB | AMD Radeon R9 290X, 4 GB
    • دایرکت اکس: Version 11
    • فضای مورد نیاز: 50 گیگابایت

سخن نهایی

بازی اسکارلت نکسوس بیش از این‌که یک بازی عالی باشد، یک IP امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد که مستعد تبدیل شدن به یک فرنچایز پر طرفدار را دارد. مشخصا این عنوان تا به‌اینجا توانسته تا حد قابل‌قبولی به‌ انتظارات طرفداران پاسخ داده و اثر خوبی از آب درآید. اثری که البته در آینده می‌تواند نسخه‌های جدیدی با محیط‌های گسترده‌تر، تنوع بیشتر، طراحی بهتر و محتوای غنی‌تر ارائه دهد. البته که تا همین‌جا هم می‌تواند یک بازی خوب و راضی‌کننده باشد. می‌خواهید بدانید که چه کسانی نباید این بازی را از دست بدهند؟ اگر به انیمه و دنیای آن علاقه دارید و از طرفی، دوست دارید با هیولاهای عجیب و غریب جنگیده و دنیا را نجات دهید احتمالا این بازی حتی پافراتر از یک بازی خوب گذاشته و می‌تواند شما را عاشق خود کند. ولی خب مطابق استاندارد کلی، اسکارلت نکسوس چیزی بیشتر از یک بازی خوب نیست و احتمالا ایراداتی که دارد هر بازیکنی را آزار خواهند داد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402