معرفی بهترین نرم افزار های تورنت؛ با لیست برترین کلاینت های Torrent آشنا شوید

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین نرم افزار تورنت می‌تواند راه را برای دانلود انواع محتوا به‌صورت رایگان و با سرعت بالا، برای شما هموار کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند نمونه Torrent client برتر آشنا شویم.

دانلود از تورنت یکی از بهترین راهکارها برای دریافت انواع نرم‌افزارها، فیلم و سریال، بازی و محتوای دیگر از اینترنت است. با استفاده از تورنت و مراجعه به بهترین سایت‌های تورنت، می‌توانید تقریبا هرچیزی را به‌صورت رایگان پیدا و دریافت کنید. اما در این بین به یک ابزار دیگر به‌نام «کلاینت تورنت» نیز احتیاج دارید. بهترین نرم افزار های تورنت با دریافت بخش‌های مختلف یک فایل از منابع گوناگون و دانلود همزمان آن‌ها، قادر هستند سرعت دانلود را افزایش دهند و در نهایت نیز با چسباندن این بخش‌ها به یکدیگر، فایل کامل را در اختیارتان قرار دهند. اما کدام یک از برنامه‌های تورنت، انتخاب بهتری هستند؟ در این مطلب پلازا قصد داریم با چند کلاینت یا نرم افزار تورنت آشنا شویم.

فهرست مطالب

معرفی بهترین نرم افزار های تورنت

امروزه چندین نرم افزار تورنت خوب برای دانلود شما در دسترس است که هر کدام با لیستی از ویژگی‌های منحصر به فرد، خود را از دیگری متمایز می‌کند. بنابراین مطمئناً در انتخاب‌های پیش روی خود غرق خواهید شد.

در این مقاله گزینه‌های شما را به چند نرم افزار دانلود تورنت محدود کرده ایم. تمام برنامه‌های ذکر شده در زیر برخی از بهترین کلاینت‌های تورنت هستند که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱. qBittorrent

بهترین نرم افزار تورنت

  • نقاط قوت: بدون تبلیغات، ابزارهای اضافی کاربردی، بدون برنامه اضافی
  • نقاط ضعف: افزونه‌های محدودتر از رقبا

برنامه qBittorrent یک کلاینت بیت تورنت اوپن سورس است که نه تنها استفاده از آن رایگان است، بلکه بدون نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم و بدافزار نیز ارائه می‌شود. استفاده از آن با وجود هزاران ویژگی پیشرفته و گزینه‌های تنظیمات سفارشی، ساده است. این نرم افزار در تمامی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها به راحتی کار می‌کند و دارای یک موتور جستجوی داخلی است که فوراً به شما امکان دسترسی به فایل تورنت مورد نیاز را می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید به طور همزمان چندین فایل را جستجو کنید. این ابزار همچنین دارای قفل رابط کاربری است که می‌تواند برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به نرم افزار ایجاد شود.

۲. بیت تورنت (BitTorrent)؛ از بهترین نرم افزار های تورنت

نرم افزار دانلود تورنت با سرعت بالا

  • نقاط قوت: استفاده از آن راحت است، امکان زمان‌بندی دانلود، حجم کم
  • نقاط ضعف: دارای تبلیغات است

قدیمی ترین و محبوب ترین نرم افزار تورنت در این لیست، BitTorrent، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته تا به یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای تورنت موجود تبدیل شود. این برنامه دارای ویژگی‌های فراوانی است که هم برای کاربران آماتور و هم برای کاربران پیشرفته مناسب است. BitTorrent دارای یک جعبه جستجوی بصری است که می‌تواند جستجوی فایل‌های مورد نظر شما را بر اساس دسته بندی‌ها آغاز کند.

می‌توانید تنظیمات آن را برای زمان‌بندی دانلود، محدود کردن استفاده از پهنای باند، محدود کردن سرعت دانلود و آپلود و مدیریت دستگاه‌های جفت شده تغییر دهید. این نرم افزار در یک نسخه رایگان ارائه می‌شود که شامل تبلیغات است. با نسخه پرو می‌توان از شر این تبلیغات خلاص شد. نسخه Pro دارای مجموعه ای از ویژگی‌های پیشرفته است که شامل امکان پخش جریانی تورنت در حین دانلود و دسترسی به پخش کننده رسانه داخلی است.

۳. Vuze؛ نرم افزار دانلود تورنت با سرعت بالا

بهترین نرم افزار تورنت

  • نقاط قوت: رابط کاربری به‌خوبی طراحی شده است، پشتیبانی از پلاگین‌ها
  • نقاط ضعف: دارای تبلیغات است، با یک آنتی ویروس اضافی عرضه می‌شود

برنامه Vuze یک کلاینت تورنت است که به سادگی طراحی شده است. جستجو و دانلود فایل‌های تورنت با Vuze بدون دردسر است. تبلیغات وجود دارند، اما حداقلی هستند و مانع کار نمی‌شوند. Vuze یکی از اولین کلاینت‌های BitTorrent است، بنابراین شما متوجه شباهت‌هایی بین UI آن و سایر کلاینت های تورنت محبوبی خواهید شد که در طول سال‌های اخیر در دسترس بوده‌اند.

برنامه Vuze ویژگی‌هایی مانند گزینه جستجو، پشتیبانی از لینک خاص و امکان کنترل از راه دور نرم افزار از طریق یک برنامه تلفن همراه را ارائه می‌دهد. نسخه Premium آن یک گام فراتر می‌رود و به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌ها را در پخش کننده رسانه داخلی خود در حین بارگیری، پیش نمایش کنند.

۴. یکی از بهترین نرم افزارهای تورنت: Deluge

نرم افزار دانلود تورنت با سرعت بالا

  • نقاط قوت: پشتیبانی از پلاگین‌ها، امکان ترکیب با مرورگر وب
  • نقاط ضعف: رابط کاربری جای کار دارد

برنامه Deluge ممکن است برای یک کلاینت تورنت کمی غیرعادی باشد، زیرا رابط کاربری خوبی ندارد؛ با این حال، آن را با نرم افزاری که سبک وزن و استفاده از آن بسیار ساده است، جبران می‌کند. ابزار آن برای دانلود سریع تورنت‌ها طراحی شده است و این کار را با کارایی چشمگیر انجام می‌دهد. این نرم افزار از چندین پلاگین پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای تجربه کاربری شخصی تر استفاده شود. علاوه بر این، Deluge دارای مکانیزم رمزگذاری قوی، توانایی کشف کاربران به صورت محلی و تعیین محدودیت‌های پهنای باند جهانی و هر تورنت است.

۵. uTorrent

بهترین نرم افزار تورنت

  • نقاط قوت: امکان زمان‌بندی دانلود، حجم کم
  • نقاط ضعف: دارای تبلیغات و نرم‌افزارهای اضافی است

این برنامه که توسط Bittorrent در سال 2005 معرفی شد، از آن زمان تاکنون بیشترین استفاده را داشته است. تقریباً تمام ویژگی‌های خود از جمله طراحی رابط کاربری آن با BitTorrent را به اشتراک می گذارد. بنابراین اگر از BitTorrent استفاده کرده اید، اساساً در مورد نحوه عملکرد uTorrent اطلاعاتی دارید. این برنامه دارای یک موتور جستجوی داخلی است که به راحتی تورنت‌ها را برای دانلود شما پیدا می‌کند. این نرم‌افزار را می‌توان به گونه‌ای بهینه کرد که محدودیت‌های دانلود و آپلود را تعیین کند، محدودیت‌هایی را برای استفاده از پهنای باند تعیین کند و چندین تورنت را برای بارگیری به طور همزمان برنامه‌ریزی کند.

۶. Tixati

نرم افزار دانلود تورنت با سرعت بالا

  • نقاط قوت: بدون تبلیغات، امکانات فراوان، حجم کم
  • نقاط ضعف: رابط کاربری قدیمی

برنامه Tixati یک سرویس گیرنده BitTorrent رایگان و با استفاده آسان است که بدون تبلیغات یا بدافزار به هدف خود عمل می‌کند. این دارای یک سیستم بسیار کارآمد است که سرعت فوق العاده ای را هنگام دانلود یک فایل تورنت تضمین می‌کند. این ابزار فقط با سیستم عامل ویندوز و لینوکس سازگار است. همچنین دارای پشتیبانی از DHT و PEX برای بهبود تجربه کاربری است. کاربران همچنین می‌توانند از پشتیبانی فید RSS، فیلتر IP و زمان بندی رویداد بهره مند شوند. علاوه بر این، این ابزار همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا محدودیت‌های پهنای باند را تعیین کنند و برای سرعت آپلود و دانلود محدودیت ایجاد کنند.

۷. یکی از بهترین کلاینت یا نرم افزارهای تورنت: BiglyBt

بهترین نرم افزار تورنت

برنامه BiglyBt یک کلاینت تورنت رایگان دیگر است که علیرغم اینکه استفاده از آن کاملا رایگان است، از تبلیغات استفاده نمی‌کند. این دارای تمام ویژگی‌هایی است که برای داشتن یک تجربه دانلود رضایت بخش نیاز دارید. شما با تعداد زیادی تنظیمات و گزینه‌هایی برای شخصی سازی تجربه خود روبرو می‌شوید. این نرم افزار همچنین ادغام یکپارچه با بسیاری از پلاگین‌ها را تسهیل می‌کند. جدا از این، می‌توانید دانلودهای خود را برنامه‌ریزی کنید، محدودیت‌های پهنای باند را تعیین کنید، نتایج جستجوی خود را فیلتر کنید و اطلاعات مهمی را در مورد فایل دانلود شده خود در یک لحظه دریافت کنید.

اگر بدنبال آن هستید که به یک نرم افزار بیت تورنت ساده و رایگان دسترسی داشته باشید این برنامه گزینه خوبی برای شما خواهد بود که در طول کار با آن نیازی به آموزش و راهنمایی نخواهید داشت. این مورد بطور کامل تضمین نمیشود اما اگر با مشکلی مواجه شدید میتوانید در بخش نظرات همین مطلب باما همراه باشید که به تمامی سوالات شما در این زمینه بطور کامل پاسخ داده میشود.

۸. Transmission | نرم افزار دانلود تورنت با سرعت بالا

نرم افزار دانلود تورنت با سرعت بالا

این برنامه یکی از برترین برنامه های تورنت است که با انواع رابط‌های کاربری همراه با یک بک-اند کراس پلتفرم همراه است. Transmission یک نرم افزار اوپن سورس است که از هیچ گونه تبلیغاتی برای ارائه خدمات رایگان خود استفاده نمی‌کند. Transmission رمزگذاری، تبادل، تنظیم محدودیت سرعت جهانی و هر تورنت DHT و موارد دیگر را تسهیل می‌کند.

نسخه 4.0 این برنامه در اوایل سال 2023 با تغییرات قابل توجهی از جمله رابط کاربری مدرن و بهبود عملکرد برنامه معرفی شده است. برنامه در این نسخه از BitTorrent v2 و تورنت‌های هایبرید نیز پشتیبانی می‌کند.

سوالات متداول

کلاینت تورنت چیست؟

بهترین کلاینت های تورنت رایگان برای دانلود سریع فایل‌های با حجم زیاد - مانند یک ویدیو یا یک نرم‌افزار بزرگ - و مدیریت کارآمد آن‌ها عالی هستند. با چنین فایل‌های بزرگی، دانلود مستقیم از سرور میزبان احتمالاً منجر به کندی می‌شود، به‌ویژه اگر افراد دیگری در تلاش برای گرفتن همان فایل باشند. اما با یک کلاینت تورنت رایگان، می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را از افراد مختلفی که قبلاً آن‌ها را دارند دانلود کنید، که منجر به زمان دانلود سریع‌تر می‌شود. تمام کارهای سخت را برای شما نیز انجام می‌دهد و آن فایل‌ها را کنار هم می‌چیند.

معروف ترین نرم افزارهای تورنت کدامند؟

qBittorrent، بیت تورنت و یوتورنت.

سخن پایانی

در این مطلب با چند نمونه از بهترین نرم افزار های تورنت آشنا شدیم. هرکدام از این برنامه‌ها می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای کار با فایل‌های تورنت باشند و در عین حال امکانات زیادی را هم در اختیارتان قرار دهند. نظر شما در مورد این کلاینت های تورنت چیست؟ شما از کدام یک استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402