بیوگرافی هنری کویل ؛ بازیگر نقش ویچر و سوپرمن + حقایق جالب

بیوگرافی هنری کویل و همسرش
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هنری کویل جذاب‌ترین بازیگر دنیای ابرقهرمان‌ها و یکی از پرآوازه‌ترین بازیگران این روزهای هالیوود است. اگر می‌خواهید بدانید هنری کاویل کیست با بیوگرافی Henry Cavill همراه ما باشید.

فرقی نمی‌کند با دیدن هنری کویل در نقش سوپرمن طرفدارش شده‌اید یا با دیدنش در نقش گرالت در سریال ویچر (The Witcher) و آن موهای خاکستری و لهجه‌ی شنیدنی نامش در لیست بازیگران مورد علاقه‌تان قرار گرفته است، هنری کاویل بازیگری اهل ریسک است که عاشق بازی کردن در نقش‌های مختلف است و هربار طرفدارانش را با بازی و گریمی متفاوت هیجان‌زده تر از قبل می‌کند. پس اگر شما هم درباره این بازیگر بریتانیایی و خوش‌تیپ کنجکاو هستید و می‌خواهید حقایقی کمتر شنیده شده درباره هنری کویل را بدانید با بیوگرافی Henry Cavill همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید بهترین سکانس های هنری کویل را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بیوگرافی هنری کویل

عکس های اینستاگرام هنری کاویل

اوایل زندگی

هنری کویل متولد 5 می 1983 (15 اردیبهشت ماه 1362) در سنت هلیر، جرسی، بریتانیا و در خانواده ماریان دالگلیش و کالین کاویل است. مادرش خانه‌دار و پدرش دلال بانک بود. او سه برادر بزرگتر و یک برادر کوچک‌تر از خودش دارد به نام‌های پیرز، نیک، چارلی و سایمون. هنری کاویل در مدرسه مقدماتی سنت مایکل تحصیل کرد. این مدرسه در جرسی، در جزایر کانال بریتانیا واقع شده است. این مدرسه دارای سوابق تحصیلی قوی است. او همچنین به مدرسه استو رفت و یکی از فارغ‌التحصیلان برجسته مدرسه است. بنابراین، می‌توان گفت که او از خانواده‌ای مرفه آمده است.

با بررسی زندگی نامه هنری کویل خواهید فهمید که خانواده او پیشینه نظامی قوی دارند. پدرش قبلاً در نیروی دریایی خدمت می‌کرد و دو برادر بزرگترش افسران ارتش بودند، یکی از آن‌ها در نیروی دریایی سلطنتی سرگرد بود. نکته جالب دیگر این است که  بازیگری اولین انتخاب شغلی او نبود! هنری کاویل قبل از اینکه وارد عرصه بازیگری شود، می‌خواست رویکرد آموزشی بیشتری در حرفه‌اش اتخاذ کند. او در مصاحبه‌ای گفت که به تاریخ باستان علاقه دارد و همین باعث شد که به فکر گرفتن مدرک تاریخ یا مصر شناسی بیافتد. او قصد داشت مدرک تحصیلی خود را با کمک نیروهای مسلح تکمیل کند که امیدوار بود پس از آن به آن بپیوندد.

شروع بازیگری و فیلم های هنری کویل

بیوگرافی Henry Cavill

حرفه بازیگری هنری کاویل از 17 سالگی آغاز شد. او با بازی در نمایش مدرسه‌اش کشف شد و برای نقش آلبرت موندگو در فیلم کنت مونت کریستو The Count of Monte Cristo (2002) انتخاب شد. او در ادامه در فیلم لاگونا Laguna (2001) و مجموعه تلویزیونی اسرار بازرس لینلی (The Inspector Lynley Mysteries) و خداحافظ، آقای چیپس Goodbye, Mr Chips (2002)، یک فیلم تلویزیونی ظاهر شد.

در اوایل 20 سالگی بود که شروع به بازی در نقش‌هایی کرد که باعث شهرتش شد. در این مدت او در فیلم‌هایی مانند من قلعه را تسخیر می‌کنم I Capture the Castle (2003)، جهنم: جهان جهنمی Hellraiser: Hellworld(2005)، شنل قرمزی Red Riding Hood (2006)، تریستان و ایزولد Tristan & Isolde (2006) و یک نقش کوتاه در غبار ستاره‌ای Stardust (2007) بازی کرد.

در سال 2007، هنری کاویل نقش چارلز براندون را در سریال تلویزیونی پرمخاطب The Tudors به تصویر کشید، نقش یک دوک باهوش که او را کاملا به شهرت رساند. این سریال نامزد جایزه گلدن گلوب (2007) و برنده جایزه امی (2008) شد. پس از ایفای نقش‌های نه چندان پر زرق و برق در فیلم‌هایی مانند بلاد کریک Blood Creek (2006) و هر چه کار می کند Whatever Works (2009)، سرانجام در ژانویه 2011 اعلام شد که هنری کاویل برای بازی در نقش سوپرمن (Man of Steel) قرارداد امضا کرده است و این فیلم توانست پرفروش‌ترین فیلم سوپرمن در تمام دوران‌ها و میان فیلمهای هنری کاویل نیز شناخته‌شده ترین اثر تا آن زمان شود. هنری کاویل که اصالتاً بریتانیایی بود، اولین سوپرمن غیرآمریکایی و اولین کسی شد که برای بیش از یک فیلم کریستوفر ریوز نقش بازی کرد. و بیوگرافی Henry Cavill برای خیلی از طرفداران از این سال به بعد قابل توجه می‌شود.

از دیگر فیلم های هنری کویل می‌توان جاودانه‌ها Immortals (2011)، نور سرد روز (2012) The Cold Light of Day، مردی از یو ان سی ال ای (2015) The Man from U.N.C.L.E، بتمن در برابر سوپرمن (2016) Batman v Superman: Dawn of Justice، قلعه شنی (2017) Sand Castle، لیگ عدالت (2017) Justice League، شکارچی شب (2018) Night Hunter، انولا هولمز (2020) Enola Holmes، لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League) در سال 2021 و سریال ویچر (The Witcher) را نام برد. فیلم جدید هنری کویل انولا هولمز 2 احتمالا در سال 2022 ساخته می‌شود.

جوایز و دستاوردها

هنری کاویل در سال 2014 برای بازی در نقش شخصیت کلارک کنت/سوپرمن برنده جایزه بهترین قهرمان فیلم MTV برای فیلم Man of Steel شد. او برای همین نقش توسط جوایز انتخاب نوجوان، جوایز انتخاب منتقدان و جوایز NewNowNext نامزد شد.

او توسط مجله Glamour به عنوان «جذاب‌ترین مرد سال 2013» انتخاب شد. هنری کویل در نظرسنجی «جذاب‌ترین مردان جهان» در سال 2013 توسط «نگرش» در رتبه دوم قرار گرفت.

زندگی شخصی هنری کویل

زندگینامه هنری کویل

او دوست ندارد قرار بگذارد! هنری کاویل خیلی اهل دوستی نیست. البته اعلام کرده است که دقیقاً می‌داند چه چیزی را دوست دارد، که تکلیف را مشخص‌تر می‌کند. او ادعا می‌کند که طرفدار زنان با اعتماد به نفس است. اگر می‌خواهید بدانید همسر هنری کویل کیست باید بگوییم که تقریباً 10 سال پیش، چیزی نمانده بود که هنری کویل یک مرد متاهل باشد، اما او هرگز ازدواج نکرده است. اگرچه اگر بیوگرافی هنری کویل و همسرش را جست‌وجو کنید خواهید دید که او با الن ویتاکر (Ellen Whitaker) در می 2011 نامزد کرده بود ولی این نامزدی دوام پیدا نکرد. در آگوست 2012 هنری شروع به قرار ملاقات با جینا کارانو (Gina Carano) کرد اما حتی این رابطه مدت زیادی دوام نیاورد.

دوست دختر بعدی او کالی کوکو (Kaley Cuoco) بود که چند هفته با او قرار گذاشت و در نهایت تارا کینگ (Tara King) که در سال 2016 از او جدا شد. زندگینامه هنری کویل پر از خبرهای کوتاه این‌چنینی است، حتی زمانی بود که تیتر برخی از خبرها از مرگ هنری کویل و یا همجنسگرا بودن این بازیگر پر شده بود اما هیچ‌کدام از اخبار مربوط به بیوگرافی Henry Cavill مخصوصا زندگی شخصی او زیاد معتبر نیست چرا که هنری شخصی است که زیاد درباره خودش با مطبوعات یا برنامه‌های تلویزیونی مصاحبه نمی‌کند. در عکس های اینستاگرام هنری کاویل هم معمولا فقط خودش را می‌بینیم که در حال ورزش کردن است و یا گاهی از فیلم و سریال‌هایش خبری می‌گذارد.

همچنین بخوانید :

13 حقیقت کمتر شنیده شده درباره هنری کاویل

زندگی نامه هنری کویل

1. نام مستعاری دور از باور

هنری عاشق دویدن و راگبی است، اما قبلاً اضافه وزن داشته! او نام مستعار کویل چاقه (Fat Cavill) را داشت و چاق بودن واقعاً زندگی او را تحت تأثیر قرار داده بود. قلدری‌های زمان مدرسه‌اش به او انگیزه داد تا حسابی فعالیت و ورزش کند. اکنون فقط به هیکل هنری کویل نگاه کنید! با دیدن عکس های اینستاگرام هنری کاویل کاملا مشخص است که او راه زیادی را طی کرده است.

2. دویدن برای خیریه

راگبی تنها ورزشی نیست که هنری کویل دوست دارد. او بیشتر برای انجام تمرینات قلبی می‌دود. هنری یک الگوی عالی برای کسانی است که می‌خواهند برای بهبود یا حفظ سطح تناسب اندام خود دویدن را آغاز کنند.

هنری کاویل به غیر از گذراندن ساعت‌ها در روز در باشگاه برای حفظ هیکل ابرقهرمانی خود، یک دونده حرفه‌ای نیز است. او عاشق حمایت از جمع‌آوری کمک‌های مالی است، بنابراین اغلب مسابقاتی را برای خیریه انجام می‌دهد. مثلا او در Durrell Challenge، یک مسابقه جاده ای، 13 کیلومتر برای کمک به حمایت از حیات‌وحش در خطر انقراض شرکت کرده است.

3. هنری کویل و جیسون موموآ

او واقعاً با جیسون موموآ (Jason Momoa) صمیمی است. بازی جیسون موموآ در فیلم Justice League با هنری کویل قطعا هدیه‌ای بود که انتظارش را نداشتیم اما دوستی آن‌ها باورنکردنی است و برومنس بین آن‌ها بسیار زیبا است.

4. عاشق بازی های MMORPG

هنری یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی است و از طرفداران بزرگ بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین چند نفره است که معمولاً به عنوان MMORPG شناخته می‌شوند. او عاشق World of Warcraft است و فقط فکر مواجهه با هنری در بازی هیجان انگیز است. طرفداران او واقعاً از آن لذت خواهند برد، و بسیاری از طرفداران او WoW بازی می‌کنند.

5. طرفدار بزرگ ویچر

فیلم جدید هنری کویل

هنری همچنین از طرفداران بزرگ کتاب‌ها و بازی‌های The Witcher است. وقتی اعلام شد که هنری در سریال نتفلیکس نقش گرالت ریویا را بازی خواهد کرد، او به طرز باورنکردنی از به تصویر کشیدن چنین شخصیت نمادینی خوشحال بود. در برخی موارد، طرفداران می‌توانند بهترین انتخاب برای بازیگران برای شخصیت‌های داستانی باشند. حالا بازیگر نقش ویچر است و حسابی هم در این نقش خوش درخشیده است. هنری کویل و فریا آلن در سریال ویچر با هم بازی می‌کنند.

6. سوپرمنی که اولین بار شکست خورد

یکی از جالب‌ترین مواردی که هنگام خواندن بیوگرافی Henry Cavill باید بدانید شاید شنیدن این موضوع تکان دهنده باشد که هنری کویل در ابتدا برای فیلم بازگشت سوپرمن تست بازیگری داد، اما رد شد و به جای او براندون راث برای نقش اصلی انتخاب شد. جالب است که او در نهایت بازیگر نقش سوپرمن بعدی در دنیای جدید DC Extended Universe شد اما کمی دیرتر از آنچه انتظار می‌رفت در این فیلم حضور پیدا کرد.

نکته جالب دیگر این است که هنری کاویل که دفعه اول برای بازی در نقش سوپرمن انتخاب نشده بود، تقریباً نزدیک بود بار دوم هم این نقش را از دست بدهد. به دلیل عشقی که به بازی World of Warcraft داشت، زمانی که زک اسنایدر با او تماس گرفت تا نتیجه نهایی را به او بگوید، هنری این تماس مهم را از دست داد. تصور اینکه هنری کویل بازیگر سوپرمن به جای یک تماس تلفنی مهم، روی بازی‌های ویدیویی تمرکز کرده است، جالب نیست؟ خوشبختانه او به هر حال نقش سوپرمن را در فیلم Man of Steel بازی کرد و به جذاب‌ترین ابرقهرمان دنیا تبدیل شد.

7. هنری کویل با لهجه آمریکایی خود مشکل دارد

هنری کاویل اهل انگلستان است، اما مجبور است برای اکثر نقش‌هایش با لهجه آمریکایی صحبت کند. شاید اینطور به نظر نرسد، اما او در واقع کمی با آن مشکل دارد. او در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که هنوز روزهایی را پیش رو دارد که باید یک مربی صدا در حین فیلمبرداری او را تصحیح کند.

8. بدن او بر اساس هرکول است

سوپرمن اهل فضا است بنابراین هنری کاویل مجبور است بدنی کاملاً متناسب با نقش داشته باشد. در مصاحبه‌ای با Muscle and Fitness، مربی هنری، مارک توایت، گفت که آن‌ها فیزیک بدن هنری کویل را بر اساس بازیگر استیو ریوز در فیلم Hercules (1958) آماده کرده‌اند. قد هنری کویل 1.85 سانتی‌متر است و با داشتن بدنی شبیه به هرکول حسابی جذاب به‌نظر می‌رسد.

9. طرفدار فیلم Fifthy Shades Of Gray

وقتی اعلام شد که فیلم Fifthy Shades Of Gray به سینماها می‌آید، طرفداران به سرعت در مورد اینکه چه کسی نقش کریستین گری را بازی خواهد کرد، حدس زدند. محبوب ترین فرد برای طرفداران (تا حد زیادی)، هنری کاویل بود، اما نقش در نهایت به جیمی دورنان رسید. اگرچه این دو بازیگر شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

10. هنری کویل حامی حیوانات است

بیوگرافی Henry Cavill زمانی کامل می‌شود که بدانید هنری کاویل یک مدافع بزرگ برای حیوانات و گونه‌های در معرض خطر است. او زمان زیادی را صرف کار با سازمان حفاظت از حیات وحش دورل می‌کند و اغلب در چالش دورل برای کمک به جمع‌آوری کمک مالی شرکت می‌کند. او حتی وب‌سایت خود را دارد، جایی که می‌توانید به «خانواده گوریل» او بپیوندید تا به افزایش آگاهی کمک کنید.

11. استفنی مایر از او خواست که نقش ادوارد کالن را بازی کند

هنگامی که استفنی مایر در حال آماده‌سازی حماسه گرگ و میش خود برای سینما بود، یک بازیگر را برای بازی در نقش ادوارد در نظر داشت: هنری کویل. در اوایل تولید، او ادعا کرد که تنها بازیگری که می‌تواند او را در این نقش و شخصیت ببیند هنری کاویل است. او در نهایت به دلیل تاخیر در تولید از این نقش انصراف داد، بنابراین هرگز به طور رسمی انتخاب نشد.

12. او تقریباً در هری پاتر بازی کرد

نقش‌های زیادی وجود دارد که هنری کاویل تقریباً قرار بود بازی کند و نشد! یکی از آن‌ها نقش بزرگی در سریال هری پاتر بود. کاویل تقریباً نقش سدریک دیگوری را در فیلم چهارم، هری پاتر و جام آتش بازی کرد. او در نهایت برای بازی در این نقش خیلی پیر در نظر گرفته شد و (یک بار دیگر) رابرت پتینسون جایگزین او شد.

13. او به چهار زبان مسلط است

تسلط بر لهجه دیگر برای یک فرد معمولی به اندازه کافی سخت است، چه رسد به یک زبان دیگر. اما هنری کاویل مردی معمولی نیست. او در واقع به چهار زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی مسلط است. علاقه عمیق او به فرهنگ‌های مختلف احتمالاً دلیل مهارت‌های زبانی التقاطی او است.

آخرین سخن

با بیوگرافی Henry Cavill بازیگر خوش‌سیما و البته توانمند همراهتان بودیم. هنری کویل زیاد اهل صحبت درباره زندگی شخصی خودش و حاشیه ساختن نیست اما طرفدارانش در سرتاسر دنیا همیشه عاشقش هستند و او را در هر نقشی حمایت می‌کنند و حتی شاهد بودیم که زمانی که فیلم لیگ عدالت هیت‌های زیادی از طرف منتقدان گرفت اما بازهم کسی از بازی هنری کاویل حرفی نزد و مخاطب مخالفان فیلم، سازندگان و شاید داستان فیلم بودند. شما با تماشای کدام‎یک از فیلم های هنری کویل طرفدار این بازیگر شدید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402