فیلم سینمایی The Feast 2021؛ بررسی فیلم ترسناک ضیافت 2021

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سینمایی The Feast 2021 (ضیافت 2021) محصول کشور ولز، فیلمی در سبک ترسناک و تخیلی است و از همان ثانیه های ابتدایی وحشتی از جنس متفاوت را به ببیننده القا می‌کند. با بررسی و نقد این فیلم همراه ما باشید.

فیلم سینمایی ضیافت 2021 به کارگردانی لی هیون جونز (Lee Haven Jones) و نویسندگی راجر ویلیامز (Roger Williams) است. در حقیقت این فیلم مانند سرنگی  که از محتویات آن بی خبر باشید احساسات عجیبی را از ابتدا تا به انتها ذره ذره به شما تزریق خواهد کرد. انگار که قرار است باری دیگر ترسی مشابه فیلم سینمایی موروثی (Hereditary 2018) را با زبان مرموز و کمتر مورد استفاده‌ کشور ولز تجربه کنیم.

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر فیلم The Feast 2021 را مشاهده کنید، تا با فضای این فیلم بیشتر آشنا شوید‌.

آنچه در ادامه میخوانیم

دانلود فیلم The Feast 2021

فیلم ضیافت 2021 در تاریخ 17 مارس 2021  (کمتر از یکسال پیش) در کشور ولز به اکران عمومی رسید. اما آن‌طور که باید و شاید با استقبال مردمی مواجه نشد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم ضیافت 2021  می‌پردازیم.

برای دانلود فیلم سینمایی The Feast 2021 با زیرنویس فارسی از لینک های قرار داده شده استفاده کنید. امیدواریم که با دیدن این تجربه متفاوت از فیلم ترسناک لذت ببرید.

داستان فیلم The Feast

خانواده ای ثروتمند در خانه نوساز و بسیار شیک خود در یکی از روستاهای کوهستانی ولز ضیافت شامی برپا می‌کنند. در بطن این مهمانی قصد دیگری پنهان است. یکی از مهمانان تاجری محلی و دیگری کشاورزی در همسایگی آنهاست. به خواست خانم خانه خدمتکار جوان و مرموزی نیز برای کمک از راه می‌رسد. او با حضور خود موجب اتفاقات بسیار مرموزی در این خانه می‌شود. اتفاقاتی که قصد به چالش کشیدن عقاید و باورهای اعضای خانواده را دارند. حوادثی که نتایج مطلوبی نخواهند داشت.

فیلم the feast 2021

بازیگران فیلم The Feast

هما‌ن‌طور که گفته شد این فیلم  محصول کشور ولز است. پس به طبع در ساخت این فیلم افراد ساکن این کشور نیز ارجحیت بیشتری دارند.

آنس الوی در نقش کادی

فیلم سینمایی ضیافت ۲۰۲۱- آنس الوی در نقش کادی

آنس الوی(Annes Elwy) متولد 7 ژوئن 1992 (29سال) بازیگر اهل ولز است. او به هردو زبان انگلیسی و ولزی ایفای نقش داشته؛ یکی از معروفترین نقش‌ آفرینی‌های وی در سریال اقتباسی Litte Women 2017  است. این سریال از شبکه معروف BBC به روی آنتن رفته.

از نظر منتقدان نقش آفرینی او در فیلم The Feast 2021 سکوی پرتاب بسیار خوبی برای او خواهد بود و بیش از پیش می‌تواند او را در چشم اهالی سینما پر رنگ تر کند.

نیا رابرتز در نقش گلندا

بازیگران فیلم the feast- نیا رابرتز در نقش گلندا

او متولد 5 جولای 1972 (49سال) و اهل بریکونشایر ولز است. نیا رابترز (Nia Roberts) از کودکی با فضای تئاتر آشنایی داشته و همسر مارک ایوانز  (Marc Evans) کارگردان معروف بریتانیایی است. عمده آثار نیا به تلوزیون و سینمای کشورش ختم می‌شوند. اما این موضوع باعث نمی‌شود که نقش آفرینی قدرتمند او را در فیلم سینمایی ضیافت 2021 نادیده بگیریم، شاید این نقش آفرینی آغاز حضور او در صحنه های بزرگتر باشد.

سایر بازیگران فیلم the feast 2021

  • جولیان لوئیس جونز (Julian Lewis Jones) در نقش گوئن
  • استفان کنیث (Steffan Cennydd) در نقش گتو
  • سیون دیویس (Sion Davies) در نقش کوئی‌رث
  • رودری میلیر (Rhodri Meilir) در نقش ایروس
  • لیسا پالتفری (Lisa Paltfrey) در نقش مایر

نقد فیلم The Feast

هشدار: متن زیر حاوی اسپویل بخشی از داستان فیلم است.

آرامشی که پایدار نخواهد ماند

همان‌طور که در خلاصه فیلم ضیافت 2021 اشاره شد، داستان در روستایی کوهستانی اتفاق می‌افتد، جایی که تمام عناصر طبیعی فریاد از بکر بودن منطقه مورد نظر می‌زنند. بد نیست در ابتدا توجه خود را به تیتراژ ابتدایی فیلم معطوف کنیم؛ صفحه ای تماما سیاه رنگ که فقط نوشته‌های حاوی اسامی بازیگران و عوامل روی آن خودنمایی می‌کند، در پس زمینه آن صداهایی از طبیعت: صدای باد، خش خش برگ درختان و پرندگان به گوش می‌رسد؛ همینطور که نوشته‌ها می‌گذرند صداهای جدیدی نیز به صداهای قبلی ملحق می‌شوند(صدای آزاردهنده دستگاهی که درحال کندن زمین است) این موزیک خشن لحظه به لحظه گوش خراش ‌تر می‌شود تا ما را به جنون بکشاند. در آخر صفحه روشن شده و با سوتی ممتدد و آزاردهنده کارگری که تلو تلو خوران بر روی زمین می‌افتد را نشان می‌دهد.

صحنه بعدی نمایی است از خانه‌ای رویایی و خانواده‌ای که در حال آماده شدن برای روزی جدید هستند. خانه پرنور، شاد و مجلل است و افراد در بهترین حالت خود ظاهر می‌شوند، اما همین‌طور که دوربین جلو می‌رود راهرویی تاریک و دلگیر را می‌بینیم که همچون هیولایی تمام عناصر دلگرم کننده قبل را در خود می‌بلعد، راهرویی که انگار رسیدن به انتهای آن عاقبت خوشی نخواهد داشت.

فیلم سینمایی ضیافت ۲۰۲۱ آرام آرام در عمق جان مخاطب اثر می‌کند و هیچ عجله ای برای ترساندن شما با انواع صحنه های باب اسلشر یا جامپ اسکیر های برنامه ریزی شده ندارد؛ بلکه صبورانه با کمک گرفتن از کوتاه ترین لحظات سعی در انتقال ذره ذره ترس در وجود شما دارد. از همان دقایق ابتدایی حتی اگر از ژانر و محتوی فیلم بی خبر باشید محیط مریض این فیلم را حس خواهید کرد!  گویی در هر حرکت و دیالوگ رد و بدل شده میان افراد رمز و رازی پنهان شده است.

همچنین بخوانید :

خلاصه فیلم ضیافت ۲۰۲۱

خدمتکار می‌آید

بالاخره نوبت به محور تمام اضطراب ها و عجیب ترین کاراکتر فیلم می‌رسد. چشمان خیره و مات آبی روشن، صورت رنگ پریده و موهای آشفته خیس از ویژگی های ظاهری کادی، خدمتکار مرموز و کم حرف خانه است.

هر یک از اعضای خانه با دیدن این دختر جوان چندین ثانیه مات و خیره نگاهش می‌کنند، گویی چیز عجیبی در وجود آن دخترک ظریف اندام باشد. فیلم سینمایی ترسناک The Feast دارای شش بخش مختلف است که هر بخش عنوان مجزایی دارد و هریک از این عناوین توسط شخصیت های مختلف در خلال فیلم  به صورت زمزمه یک آهنگ یا گفت و گوهای افراد بیان می‌شود.

کادی خدمتکار مرموز که به عنوان جایگزین شخصی دیگر موقتا وارد خانه شده، به طرز حیرت آوری مورد اعتماد اعضای خانواده قرار می‌گیرد. از مادر خانواده گرفته که سر درد و دلش باز می‌شود و با وجود رفتارهای عجیب دختر گلایه ای از نوع عملکرد او ندارد تا یکی از پسرها (گتو) که او را ناجی خود می‌بیند.

در واقع کادی در جایگاه یک تماشاگر در گوشه گوشه‌ی خانه می‌چرخد و تمام مسائل و مشکلات آنان را مشاهده می‌کند. کوچکترین جزئیات از چشم کادی دور نمی‌ماند حتی ریختن قطره های خون زخم پسر دیگر خانواده (گوئی‌‌رث) در هنگام اصلاح!

ثروت چهره زیبایش را از دست میدهد

جایی در یک چهارم اول فیلم ترسناک 2021 سینمایی ضیافت تصویر این خانواده کامل و بی نقص درهم می‌شکند. اگر تا قبل از این هم به رفتارهای عجیب اعضای خانواده مشکوک نشده باشیم. در سکانس تقاضای فندک پدر از پسر و گفت و گوی آنان قسمتی از راز خانواده فاش می‌شود: ظاهرا رفاه مالی نتوانسته برای آنها شادی به ارمغان بیاو‌رد.

آغاز ضیافت

پس تاکنون کاملا متوجه شده‌ایم یک جای کار همه افراد این خانواده می‌لنگد! دیگر روز درحال تمام شدن است، شب فرا می‌رسد و با آمدن اولین مهمان، ضیافت آغاز می‌شود.

شکستن شیشه نوشیدنی هدیه ایروس (تاجر) اولین هشدار آماده باش برای مخاطبان و بازیگران است. این شب قرار است طولانی باشد. ایروس وارد خانه می‌شود و هر لحظه که دوربین بر صورت کادی مکث می‌کند شاهد تیره تر شدن این چهره رنگ پریده هستیم. گویی دخترک جوان کم کم تغییر ماهیت می‌دهد!

معرفی فیلم ضیافت 2021

اتفاقات با نظم خاصی پشت سرهم قطار می‌شوند، هر لحظه مقدار مشخصی دلهره به پیکره فیلم تزریق می‌شود، مهمان دوم نیز از راه می‌رسد و با دیدن کادی اندوهی چهره ا‌ش را می‌پوشاند، زن دختر را می‌شناسد.

وحشت آغاز شد

دیگر در قلب ضیافت شام هستیم، اولین(بخوانید آسیب پذیر‌ترین) عضو خانواده (گتو) از میدان به در می‌شود، کم کم حجم اضطراب بالا و بالاتر می‌رود تا به عضو دوم می‌رسیم. زن و مرد هردو غرق در واسطه گری معامله ای پرسود، از محیط اطراف خود بی خبر‌اند! حتی از قانون شکنی که کرده‌اند و عاقبتی که در انتظارشان است.

دیگر در یک چهارم پایانی فیلم سینمایی The Feast 2021 هستیم و تپش های قلبمان به وضح حس می‌شود، درست مانند تیتراژ ابتدایی که در قسمت پایانی‌اش صداها گوشخراش تر می‌شدند، دقایق انتهایی فیلم با ناخن های تیزشان بر پیکره روحمان خدشه وارد می‌کنند. دیگر خشونت عضو جد‌ا‌ناشدنی فیلم است.

داستان فیلم the feast

گویی فیلم سینمایی ضیافت 2021 صبرش به سر آمده و شروع به نشان دادن چهره حقیقی خود می‌کند. شب تمام شد و طلوع نشانگر آشکار شدن همه رازهاست. فیلم انتقامش را از ما می‌گیرد همان‌طور که از افراد داخل فیلم گرفت. حالا برخلاف دقایق ابتدایی نفس در سینه هامان حبس شده و مثل تمامی شخصیت های فیلم که به کادی خیره می‌ماندند، وقتش است اینبار ما چندین ثانیه  به صفحه سیاه تیتراژ پایانی خیره بمانیم.

همچنین بخوانید :

فیلم سینمایی ترسناک the feast

نمرات و نظرات منتقدان فیلم سینمایی ضیافت 2021

  • IMDb نمره : 5.4/10
  • Rotten Tomatoes نمره: 81%
  • Metacritic  نمره : 68%

رکسانا حدیدی(Roxana Hadidi)/ Polygon

امتیاز: 90 از 100

جونز ویلیامز با بررسی روش های رفتاری ای که افراد در بهترین حالت خود نیز هم حرص و طمع سرمایه داری را در درون خود حفظ می‌کنند و دانستن آن که فروتنی و تواضع به سادگی می‌تواند در انسانها  تبدیل به خشونت شود توانسته فیلم سینمایی The Feast 2021  را به یکی از هوشمنداته ترین فیلم های متقاعد کننده و تاثیر گذار سال تبدیل کند.

 

ویلیام بیبیانی(William Bibbiani)/ The Wrap

امتیاز: 50 از 100

دو بخش اولیه این وعده غذایی سه بخشی(اشاره به زمان حدودی فیلم که حدودا 90دقیقه است) بی مزه و کسالت بار بود. اگرچه بخش سوم هیجان انگیز بود اما (باتوجه به دقایق از دست رفته فیلم)  اشتهایمان دیگر از دست رفته بود و علاقه ای به تماشای ادامه فیلم نداشتیم پس به خانه هایمان بازگشتیم.

سوالات متداول

فیلم سینمایی ضیافت ۲۰۲۱ محصول کدام کشور است؟

این فیلم محصول کشور ولز است.

آیا فیلم the feast 2021 ارزش دیدن دارد؟

بله اگر طرفدار فیلم ترسناک باشید، ارزش دیدن دارد.

کلام آخر

در این مقاله ازپلازا با معرفی و بررسی فیلم سینمایی ضیافت 2021 همراه شما بودیم. فیلم the feast 2021؛ فیلمی ترسناک و تخیلی که منحصرا محصول کشور ولز است. این فیلم را میتوان به سیلی‌‌ای شوکه کننده‌ تشبیه کرد که ناغافل بر صورت زده می‌شود. اگر مشتاق معما و تجربه وحشتی از جنس نو هستید، شما‌‌را به تماشای این فیلم دعوت می‌کنیم. این فیلم قادر است روح جست و جوگرتان را راضی نگه دارد. ممنون که تا پایان این مقاله همراهمان بودید. لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402