استوری گوگل چیست و با چه برنامه ای آن را بسازیم

استوری گوگل چیست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حتی اگر یکبار از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده باشید با استوری و کاربرد و جذابیت‌های آن آشنایی دارید. اکنون استوری گوگل با پیروی از شبکه‌های اجتماعی ولی با قالب و کاربردی متفاوت در دسترس کاربران قرار دارد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با گوگل وب استوری و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم. همراه ما باشید تا همه چیز را درباره این سرویس جذاب و پرکاربرد گوگل بدانید.

گوگل با سرویس جدید خود یعنی وب استوری به جمع پرشمار پلتفرم‌های دارای این قابلیت پیوسته است. استوری گوگل کمی متفاوت‌تر از استوری شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند. این سرویس کاربردی گوگل فرصتی بی‌نظیر برای برندها و کسب‌وکارها جهت ایجاد محتوای جذاب و فراگیر به وجود می‌آورد. در ادامه نگاهی دقیق و موشکافانه به Google Web Stories و نقش آن در فعالیت‌های آنلاین خواهیم داشت. با راهنمای کامل وب استوری گوگل همراه ما باشید.

در ادامه خواهیم خواند

Google Web Stories چیست؟

استوری گوگل

به کمک وب استوری گوگل می‌توانید محتوا را به مطالبی جذاب، سرگرم‌کننده و جالب توجه برای مخاطبان تبدیل کنید. قابلیت Google Web Stories، ویدئوها، عکس‌ها، صدا، متن و انیمیشن را با هم ترکیب می‌کند. به این ترتیب محتوای بصری جذاب در بخش‌های چندثانیه‌ای ایجاد می‌شود. در واقع کار مخاطب برای دیدن استوری‌ها راحت شده و می‌تواند به استوری بعدی برود یا به استوری‌های قبلی مورد علاقه خود برگردد.

یکی از کاربردهای عالی webstory در وبسایت‌های گردشگری و مسافرتی خواهد بود. این وبسایت‌ها می‌توانند برای معرفی جاذبه‌های گردشگری از سرویس گوگل وب استوری نهایت استفاده را ببرند. استفاده از استوری‌های کوتاه و جذاب به جای ویدئوهای طولانی و خسته کننده ایده‌ای عالی برای معرفی مقاصد گردشگری است. نکات برجسته را در چند استوری در معرض دید مخاطب بگذارید. به این ترتیب کاربران با یک نگاه اجمالی با جاذبه‌های گردشگری آشنا خواهند شد.

از تفاوت‌های مهم وب استوری گوگل نسبت به استوری‌های شبکه‌های اجتماعی، وجود استوری‌ها در وبسایت شما است. بنابراین کاربران می‌توانند استوری‌ها را در نتایج جستجوی گوگل ببینند. ساختن وب استوری گوگل برای مدیران وبسایت بسیار سودمند خواهد بود. زیرا ظاهر شدن استوری‌ها در نتایج جستجوی گوگل و صفحات Google Images، فرصت‌های بی‌نظیر بهبود سئو را در اختیار وب سایت‌ها می‌گذارد.

مزایای استوری گوگل

گوگل وب استوری

در مطالب فوق به چند نمونه از کاربردهای فوق العاده گوگل وب استوری اشاره کردیم. سرویس Webstory گوگل متفاوت از استوری شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند. به همین دلیل مزایایی در سرویس گوگل دیده می‌شود که شاید در استوری شبکه‌های اجتماعی وجود نداشته باشد. در ادامه خواهیم دید که اضافه شدن استوری به اپ جستجوی گوگل، چگونه استراتژی بازاریابی ویدئویی شما را بهبود می‌بخشد.

مالکیت کامل استوری ها

با وب استوری گوگل مالکیت استوری‌ها و نحوه مدیریت آن‌ها در اختیار شما است. برای ساخت استوری و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی، به رابط کاربری منحصربه فرد پلتفرم‌ها وابسته خواهید بود. ولی افزودن استوری در گوگل کاملاً تحت کنترل شما است. با در اختیار داشتن کدها می‌توانید استوری‌ها را بر اساس سلیقه خودتان در سایت قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید در کنار محتوای ارزشمند، استوری‌های جذاب تولید و در هر کجای وبسایت استفاده کنید.

سفارشی سازی استوری ها

گزینه‌های ویرایشی متعددی در هنگام ایجاد Google Web Stories در دسترس کاربر قرار دارد. در واقع شما می‌توانید استوری‌ها را باب میلتان سفارشی سازی کنید. شبکه‌های اجتماعی دارای قابلیت استوری، امکانات ویرایشی محدودی نسبت به Google Webstory در اختیارتان می‌گذارند.  در نتیجه فرصت کمتری برای برندسازی پیش رویتان خواهد بود. چراکه تعداد انگشت‌شماری از فیلترها، قالب‌ها و فونت‌ها برای ساختن استوری در اختیارتان است. ولی در گوگل وب استوری آزادی عمل بیشتری برای ایجاد استوری خواهید داشت.

استوری بدون محدودیت زمانی

یکی از ویژگی‌های مفید و پرکاربرد استوری گوگل، عدم وجود محدودیت زمانی برای استوری‌ها است. اغلب شبکه‌های اجتماعی برای نمایش استوری‌ها زمان محدود و مشخصی را در نظر می‌گیرند. معمولاً استوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی فقط 24 ساعت به نمایش درمی‌آیند. ولی با Google Web Stories می‌توانید مدت زمان نمایش استوری‌ها را مطابق میلتان تنظیم کنید. این قابلیت نیز برای برندسازی بسیار مفید خواهد بود.

دسترسی بیشتر به استوری ها

وب استوری گوگل محدود به یک پلتفرم خاص نیست. بنابراین استوری‌های شما این شانس را دارند که توسط افراد بیشتری دیده شوند. حتماً می‌دانید که معمولاً استوری شبکه‌های اجتماعی برای افراد حاضر در آن حساب کاربری به نمایش درمی‌آید. علاوه بر این، گوگل مکان‌هایی را که استوری‌ها قابل نمایش هستند، افزایش داده است. استوری‌های شما در بخش‌هایی نظیر Google Discover و Google Images نمایش داده می‌شوند. بنابراین استوری‌ها فقط در یک کانال شخصی یا توسط تعداد محدودی از افراد دیده نخواهند شد.

بهبود سئو با گوگل وب استوری

می‌خواهیم خبر خوبی را به شما بدهیم و آن تأثیر google web stories در سئو است. وب استوری گوگل می‌تواند نرخ بازدید و تعامل سایت شما را افزایش دهد. در واقع دیده شدن استوری‌ها در بخش‌های مختلف، یک راهکار عالی برای بهبود سئو به شمار می‌رود. از آنجایی که استوری‌های وب توسط پلتفرم گوگل ایجاد می‌شوند، شانس بیشتری برای نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خواهند داشت. همچنین شما می‌توانید با قرار دادن لینک‌ها و فراخوان‌ها در استوری‌ها، ترافیک وبسایت را افزایش دهید.

چگونه Google Web Stories تأثیرگذار ایجاد کنیم؟

وب استوری گوگل

پیش از ایجاد Google Web Stories بهتر است بدانید که یک وب استوری باید محتوای ارزشمندی را به مخاطب ارائه دهد. وب استوری موفق، داستان کاملی را روایت می‌کند و دارای شروع، میانه و پایان مشخصی است. هر برندی داستانی برای گفتن دارد ولی نحوه ایجاد و بیان این داستان از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه بتوانید تأثیر Webstory را بالا ببرید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. استوری های موجود در گوگل را ببینید

برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشید ابتدا باید پلتفرم مورد استفاده برای ساخت استوری را به خوبی بشناسید. بنابراین پیش از ایجاد Google Web Stories، ابتدا یک وب استوری همسو با استوری مد نظرتان بیابید.

  1. محتوای مناسب و هدفمند تولید کنید

باید تمرکز خود را روی ایجاد محتوای مرتبط و آموزنده بگذارید. وب استوری گوگل بدون محتوای ارزشمند و جذاب موفقیتی برایتان به همراه نخواهد داشت. تنها وجود عناصر بصری چشم‌نواز برای موفقیت وب استوری و جلب نظر مخاطب کافی نیست. به کمک کارشناسان تولید محتوا روایتی کامل و تأثیرگذار را در استوری‌های خود بگنجانید. وب استوری شما باید دارای عنوان برجسته، داستان عالی و محتوای منحصر به فرد باشد.

  1. ابزار مناسب را برای ایجاد وب استوری انتخاب کنید

برای ایجاد استوری گوگل بهترین ابزار یا اپ ایجاد وب استوری که نیازتان را برطرف می‌سازد، انتخاب کنید. افرادی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) استفاده می‌کنند، افزونه رسمی استوری گوگل برای وردپرس در اختیارشان است. همچنین می‌توانید سایر گزینه‌های ایجاد وب استوری را به کار ببرید یا اینکه Web Story را از ابتدا کدنویسی کنید.

  1. وب استوری را ایجاد کنید

گوگل وب استوری مورد نظر خود را برای مخاطبان هدف به بهترین شکل ایجاد کنید. تاکتیک‌های بازاریابی موفق و اثبات شده، تأثیرگذاری وب استوری شما را افزایش خواهند داد. محتوای ارزشمند به همراه تصویر کوچک مناسب (Thumbnail)، استوری شما را جذاب و پرمخاطب خواهد کرد. اگر مخاطب هدف را در هنگام ساخت وب استوری در نظر بگیرید، از مزایای سئو وب استوری هم بهره‌مند می‌شوید.

چگونه استوری گوگل بسازیم؟

وب استوری‌های گوگل توسط فریم ورک AMP طراحی شده و توسعه یافته‌اند. ولی در کل به گونه‌ای است که ایجاد استوری برای کاربران آسان باشد. گزینه‌های مختلفی جهت ایجاد وب استوری در اختیارتان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بر اساس نیاز و نوع کسب‌وکارتان بهترین ابزار را برای ایجاد Google Web Story انتخاب کنید:

  • افزونه وب استوری گوگل برای وردپرس

استوری گوگل

در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس، می‌توانید استوری گوگل را با استفاده از افزونه مخصوص ایجاد کنید. گوگل یک افزونه مخصوص جهت ساختن وب استوری در وردپرس ارائه کرده است. این افزونه از سبک کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) برای ایجاد استوری استفاده می‌کند. کار با این افزونه بسیار راحت خواهد بود و حتی می‌تواند از راهنمای گوگل جهت نصب افزونه در وردپرس بهره‌مند شوید.

  • ایجاد استوری با ابزار MakeStories

گوگل وب استوری

ابزار MakeStories یکی از روش‌های آسان و بدون دردسر برای ایجاد وب استوری محسوب می‌شود. این ابزار همانند افزونه وردپرس از شیوه کشیدن و رها کردن برای طراحی وب استوری استفاده می‌کند. مجموعه عظیمی از آیکون‌ها، تصاویر، نمادها و سایر موارد لازم برای ایجاد استوری در MakeStories در دسترس قرار دارد. این برنامه چند روش را برای قرار دادن مستقیم استوری‌ها در هر وبسایت به شما ارائه می‌دهد.

  • ساختن وب استوری با Newsroom AI

وب استوری گوگل

خوشبختانه روش‌های متعددی برای ایجاد وب استوری گوگل پیش روی شما قرار دارد. یکی از شیوه‌های پرطرفدار ایجاد وب استوری، استفاده از ابزار Newsroom AI است. به کمک این ابزار قدرتمند می‌توانید وب استوری مورد علاقه خود را به بهترین شکل طراحی کنید. گزینه‌های ویرایشی مختلف و قالب‌های آماده متنوع از جمله ویژگی‌های Newsroom AI برای ساخت Webstory هستند.

  • ایجاد وب استوری با کدنویسی

همانطور که اشاره کردیم وب استوری بر اساس صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) توسعه یافته است. یک برنامه نویس آشنا به فریم ورک AMP به راحتی قادر به ایجاد و پیاده‌سازی استوری برای وبسایت شما است. همچنین می‌توانید با مراجعه به وبسایت گوگل استوری، گزینه Developer Docs را انتخاب کنید. به این ترتیب آموزش‌هایی در رابطه با استوری‌های AMP برایتان به نمایش درمی‌آید. در اینجا می‌توانید اولین وب استوری خود را طراحی و بهینه سازی کنید.

سوالات متداول

Google Web Stories چیست؟

روش ایجاد محتوای جذاب و فراگیر در وبسایت به شکلی که مخاطب خسته نشده و به راحتی با مطالب ارتباط برقرار کند.

چطوری از Google Web Stories استفاده کنم؟

با مراجعه به سایت گوگل استوری می‌توانید به روش‌های مختلف وب استوری ایجاد کرده و در سایت خود استفاده کنید.

جمع بندی

در مطالب فوق تلاش کردیم آموزش Google Web Stories را به ساده‌ترین شکل ممکن به طور کامل برایتان شرح دهیم. اگر به دنبال روشی جذاب و کاربردی جهت معرفی کسب و کار و برندسازی هستید، استوری گوگل گزینه‌ای عالی است. بهینه سازی سئو و افزایش ترافیک سایت از دغدغه‌های اصلی مدیران وبسایت‌ها است. به کمک وب استوری گوگل می‌توانید در صدر نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
رضا شعبانی
.
02 اسفند 1401، 19:32
پاسخ
0
0
رمز ایمیل
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402