فیلم بیرو | زندگی پرفراز و نشیب دروازه‌ بان تیم ملی فوتبال ایران «علیرضا بیرانوند»

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انسان‌ها سرگذشت‌های متفاوتی دارند. هر سرگذشت شامل زنجیره ای از اتفاقات تلخ و شیرین اند که در نهایت انسان‌ها را به غایت نهایی آن‌ها می‌رسانند. فیلم بیرو سرگذشت دروازه‌بان افتخار آفرین ایران، علیرضا بیرانوند و نگاهی بر زندگی پر فراز و نشیب این بازیکن محبوب فوتبال است.

فیلم سینمایی بیرو به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهییه‌‌کنندگی مجید برزگر، زندگی بازیکن با‌استعداد فوتبال ایران، علیرضا بیرانوند را به تصویر می‌کشد. این فیلم به سبک بیوگرافی و در ژانر ورزشی است. اگرچه کارگردان تلاش خود را کرده تا روایت‌ها کاملا به شکل اصلی خود در قاب سینما جا بگیرند، اما فیلم بیرو تاکنون نتوانسته توجه منتقدان را به خود جلب کند. در ادامه مقاله به دلایل استقبال نشدن از این فیلم نیز می‌پردازیم.

در ویدیوی زیر تیزر فیلم بیرو را مشاهده می‌کنید. تا فضای فیلم برای شما مقداری ملموس‌تر شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم بیرو

فیلم سینمایی بیرو فیلمی در سبک بیوگرافی یا زندگی نامه و موضوع اصلی آن ورزش است. فیلم‌های بیوگرافی درباره سرگذشت افراد مشهور اند و تمرکز این فیلم‌ها معمولا بر زندگی پیش از شهرت آن‌ها است تا به همه مردم نشان دهند رسیدن به محبوبیت کار آسانی نخواهد بود. این فیلم‌ها با هر موضوعی اعم از: علمی، فرهنگی، ورزشی و موضوعات مختلف دیگر می‌توانند باشند. برای دانلود فیلم بیرو باید به لینک‌های معتبر آن مراجعه و این فیلم را از منابع معتبر خریداری کنید.

داستان فیلم سینمایی بیرو

این فیلم داستان هیجان انگیز زندگی بازیکن حرفه‌ای فوتبال ایران علیرضا بیرانوند است، که به سرگذشت این بازیکن از کودکی تا بستن اولین قرارداد حرفه‌‌ای و ورود او به تیم ملی فوتبال ایران می‌پردازد. فیلم سینمایی بیرو در چهلمین جشنواره فجر که هم‌اکنون در حال برگزاری است، اکران شد.

معرفی کارگردان فیلم سینمایی بیرو

کارگردان فیلم بیرو

مرتضی علی عباس میرزایی متولد 17 تیر سال 1361 و اهل شمیران تهران است. این کارگردان جوان ایرانی تاکنون چندین فیلم مستند و دو فیلم بلند سینمایی در کارنامه خود ثبت کرده است. از فیلم‌های او می‌توان به خون خدا و انزوا اشاره کرد که در جشنواره سالنتو ایتالیا موفق به کسب جایزه شده. وی از سال 1376 تاکنون در این زمینه فعالیت می‌کند و فارغ التحصیل کارشناسی سینما گرایش کارگردان از دانشگاه سوره است.

معرفی بازیگران فیلم بیرو

بیرو برخلاف اکثر فیلم‌های سینمای امروز قصد ندارد با استفاده از سوپر استار‌ها مخاطب را جذب کند. فیلم بیرو از چهره‌های جدید نیز استفاده کرده که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

حسین بیرانوند در نقش نوجوانی و جوانی علیرضا بیرانوند

"spanاولین چیزی که با دیدن این بازیگر جوان به ذهنمان می‌رسد داشتن نسبت با فوتبالیست محبوب کشورمان علیرضا بیرانوند است اما جالب است که بدانیم حسین بیرانوند با وجود شباهت ظاهری و نام خانوادگی، هیچ نسبتی با آقای فوتبالیست ندارد. هنوز اطلاعات دقیقی از این بازیگر تازه‌کار و جوان در دسترس ما نیست اما احتمالا او متولد سال 1382 و زاده خرم آباد یا همان زادگاه خود علیرضا بیرانوند است.

رضا داوود نژاد

فیلم سینمایی بیرو- رضا داوودنژادرضا داوودنژاد بازیگر خوش‌انرژی کشورمان متولد 29 اردیبهشت سال 1359 در تهران است. آغاز حرفه بازیگری برای او از سال 1365 بوده. رضا داوود نژاد دیپلم علوم انسانی دارد و پدرش علیرضا داو‌ودنژاد کارگردان معروف کشورمان است. این بازیگر در فیلم‌های سینمایی و تلوزیونی متعددی از جمله فیلم‌های: چپ‌دست، نیش زنبور، فراری و سریال‌های: زندگی به شرط خنده، باغچه مینو، پشت کنکوری‌ها و… به ایفای نقش پرداخته است. رضا داوودنژاد در فیلم بیرو نقش صادق بازگیر اولین مربی علیرضا بیرانوند را دارد.

سیاوش چراغی‌ پور

فیلم بیرو- سیاوش چراغی‌پورسیاوش چراغی‌پور بازیگر خوش ذوق و هنرمند کشورمان متولد 1 فروردین سال 1342 در شهر قصر‌شیرین است. آغاز فعالیت حرفه‌ای وی از سال 1380 بوده اما پیش از آن نیز فعالیت داشته است. از فیلم‌های سینمایی وی می‌توان به فیلم من ترانه 15 سال دارم، خاک آشنا، جهان با من برقص و کارهای تلوزیونی او: سفر سبز، حلقه سبز، بچه مهندس و… اشاره کرد.

سعید داخ

فیلم سینمایی بیرو- سعید داخسعید داخ، بازیگر، کارگردان تئاتر ،مجری و طراح حرکات موزون در 6 خرداد سال  1349 در تهران چشم به جهان گشوده. آغاز فعالیت های حرفه‌ای وی از سال 1369 بوده است. از جمله آثار این بازیگر پراستعداد می‌توان به اثر تلوزیونی بدون تاریخ، بدون امضا، فیلم تلوزیونی زیر تیغ، طراحی حرکات موزون رابعه و بکتاش، کارگردانی تئاتر قیامت عشق و… اشاره کرد. سعید داخ از جمله بازیگران بیرو است.

صحرا اسد الهی

ایفای نقش صحرا اسعد الهی در نقش مادر بیرانوندصحرا اسعد‌الهی بازیگر جوان و مستعد ایران زاده 26 مرداد سال 1361 از تهران است. مدرک تحصیلی او کارشناسی معماری و سال فعالیت وی از سال 1394 است. صحرا اسدالهی از دانش آموختگان کلاس های بازیگری در آموزشگاه مرحوم سمندریان بوده و از فیلم‌های سینمایی او می‌توان به فیلم فروشنده اشاره کرد. او همچنین در سریال‌های از یادها رفته و بچه مهندس 2 به ایفای نقش پرداخته است. صحرا اسهدالهی در این فیلم سینمایی نقش مادر بازیکن محبوب فوتبال ایران را بازی می‌کند.

سایر بازیگران فیلم بیرو عبارتند از:

  • مهران نائل
  • سهیل قنادان
  • مهدی زمین پرداز
  • ستایش تارانی
  • سارا والیانی
  • ابوذر فرهادی
  • مبین بهاروند
  • محمد نیکبخت
  • مجید پتکی
  • و…

نقد فیلم بیرو

این بخش ممکن است حاوی اسپویل باشد.

تاریخ اکران فیلم بیرو به تازگی در 11 بهمن 1400 در جشنواره فیلم فجر بوده است و حضور علیرضا بیرانوند در اکران مردمی فیلم سینمایی بیرو با استقبال زیادی مواجه شد. به دلیل تازه اکران شدن فیلم نمی‌توان نقد اختصاصی‌ای از آن ارائه داد. در این‌جا نظر منتقدین درباره این‌ فیلم را بررسی می‌کنیم.

اکران فیلم سینمایی بیرو در جشنواره فیلم فجر

نظر منتقدان جشنواره درباره فیلم سینمایی بیرو

چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی بیرو افتتاح شد. مجموعا از 17 منتقد این فیلم از جمله: سحر عصر آزاد، بهمن عبداللهی، آنتونیا شرکا، ایزد مهرآفرین، شاهین شجری کهن و… درباره فیلم بیرو نظر سنجی کرده‌اند. تعداد رای‌های یک ستاره 6 رای، دو ستاره 6 رای، دو و نیم ستاره 1 رای و بدون ستاره 3 رای بودند. صرفا یک منتقد به این فیلم 3 ستاره داد. این فیلم اصلا 4 یا 5 ستاره دریافت نکرد در نتیجه می‌توان گفت که این فیلم با استقبال روبرو نشده است. در ادامه نگاهی بر نقاط ضعف بیرو خواهیم داشت.

انتخاب سوژه

در فیلم سینمایی بیرو که به سبک بیوگرافی ساخته شده، ما شاهد انتخاب سوژه‌ای هستیم که طرفداران خاص خود را دارد. بعضی از قهرمانان و اسطوره‌ها جنبه عمومی دارند مثل ابوعلی سینا که هیچ نگاه دارای جبهه‌ای به این نام‌آور کشورمان وجود ندارد. اما چون علیرضا بیرانوند سابقا بازیکن تیم محبوب پرسپولیس بوده، در نتیجه سوژه این فیلم نیز طرفداران خاص خود را دارد نه عموم مردم.

انتخاب بازیگران

انتخاب بازیگران فیلم بیرو

یکی از دلایل مورد استقبال قرار نگرفتن بیرو استفاده از بازیگران جوان نه‌چندان معروف است. این دلیل اگرچه نمی‌تواند یک ایراد باشد اما در جذب مخاطب اثر دارد. مردم بیشتر به استقبال یک اثر پرستاره می‌روند تا فیلمی که نقش اصلی یا مکمل آن بازیگری جوان و نوظهور باشد.

شباهت فیلم بیرو با کارتون فوتبالیست‌ ها

نظر منتقدان درباره بیروهمین‌طور که از عنوان مشخص است. منتقدان صحنه‌های تکنیکی و فوتبالی این فیلم را مشابه کارتون فوتبالیست‌ها دانسته‌اند. به این معنا که فیلم سینمایی بیرو نتوانسته آن واقعیت پذیری که از یک فیلم بیوگرافی که به مستند نیز نزدیک است را به مخاطبان القا کند. در نتیجه، فیلم کمی تخیلی شده است.

مروری بر زندگی علیرضا بیرانوند

مروری بر زندگی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند بازیکن محبوب فوتبال کشورمان است که افتخار آفرینی‌های بسیاری داشته. ماجرای گرفتن پنالتی رونالدو در بازی جام‌جهانی بین ایران و پرتغال و ویدیوی معروف (چطوری کریس؟) از جمله ماجراهای معروف این بازیکن بوده‌است. بیرانوند متولد 30 شهریور سال 1371 اهل روستای سرابیاس خرم آباد لرستان است. وی کودکی محرومی داشته و از صفر زندگی خود را شروع کرد تا به جایگاه امروزی‌اش رسید. این دروازه‌بان صاحب نام ایرانی در تیم های: نفت تهران، پرسپولیس، رویال آنتورپ (Royal Antwerp) حضور داشته. علیرضا بیرانوند هم‌اکنون بازیکن بوآویشا (Boavista F.C) پرتغال است.

سخن پایانی

همیشه زندگی افراد بزرگ فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است. فیلم‌های بیوگرافی به ما کمک می‌کنند که از جریان این زندگی‌ها باخبر شویم. این‌که بدانیم موفقیت حاصل یک شب نیست و اتفاق خوب و بزرگ برای آدم‌هایی افتاده که به خود باور دارند، به ما انگیزه مضاعف می‌دهد. فیلم بیرو نگاهی بر زندگی یکی از این آدم‌ها است. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم سینمایی بیرو و عوامل آن، همچنین مروری بر انتقادهای وارد شده بر فیلم پرداختیم. ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و خوانندگان پلازا درمیان بگذارید.

سوالات متداول

فیلم سینمایی بیرو کی پخش میشود؟

تاریخ 11 بهمن 1400 در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. هنوز از پخش این فیلم در شبکه خانگی خبری نیست.

بازیگر نقش بیرانوند در فیلم بیرو چه کسی است؟

حسین بیرانوند بازیگر این نقش است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402