معرفی هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو – Galaxy Buds Live

هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله به بررسی هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو می‌پردازیم. اگر می‌خواهید درباره هندزفری Galaxy buds live بیشتر بدانید، با مشخصات هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو آشنا شوید و ترفندهای مربوط به ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو را بدانید، با ما همراه باشید.

هدفون‌های بیسیم در حال حاضر متقاضیان بسیاری در سراسر جهان دارند. این هدفون‌ها انتخاب بسیار مناسبتری برای گوش دادن به موسیقی در هنگام ورزش، فعالیت، پیاده روی و استفاده‌های روزمره هنگام جابجایی نسبت به هندزفری‌های سیمی هستند. همچنین نداشتن سیم این هدست‌ها را از آسیب پذیری نجات داده و به دلیل حجم بسیار کمی که اشغال می‌کنند، برای جابجایی مناسب می‌کند.

اکثر کمپانی‌های وسایل الکترونیکی در حال حاضر برای جا نماندن از این موج عظیم تقاضا برای هدست‌های بی سیم، چندین نمونه از این محصول را به بازار ارائه کرده‌اند و به این ترتیب، شما طیف وسیعی از هدفون‌های بی‌سیم برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای خود دارید.

یکی از کمپانی‌هایی که نمونه‌های قدرتمندی از هدست‌های بی‌سیم را تا به حال به بازار عرضه داشته است، شرکت سامسونگ است. این شرکت با ارائه محصولاتی همچون گلکسی بادز پرو، گلکسی بادز لایو، گلکسی بادز پلاس و… سهم خود را در ارائه یک هدفون بی‌سیم با کیفیت و با دوام به خریداران انجام داده است.

اکثر این هدفون‌های بیسیم شرکت سامسونگ در زمره هدفون‌های با کیفیت به شمار می‌روند. در این مقاله قصد داریم به بررسی هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو بپردازیم و ویژگی‌ها، تنظیمات و ترفند‌های مربوط به آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو

در ادامه می‌خوانید:

 

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Live

هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو ترکیبی است از راحتی، طراحی ارگونومیک و کیفیت صدایی مناسب که صدا را تقویت کرده و نویز‌های اضافه موجود در پس زمینه را به خوبی حذف می‌کند. این هدست لوبیایی شکل شرکت سامسونگ به هر لحاظ با سایر محصولات این شرکت متفاوت است.  از طراحی ظاهری این هدست شروع می‌کنیم: همانطور که می‌بینید ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو از طراحی کاملا نوینی برخوردار است. همچنین این هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو، اولین هدفون بی‌سیم شرکت سامسونگ با قابلیت حذف نویزهای اضافه است.

سامسونگ در زمینه ساخت هدفون‌های بی‌سیم، شرکت تازه کاری نیست و با ایربادهای پیشین خود مانند سامسونگ گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس و… توانایی خود در زمینه ساخت هدفون های بیسیم را نشان داده است. و حالا هندزفری Galaxy buds live با ظاهر جدید خود، توانسته خود را نه تنها از سایر محصولات این کمپانی، بلکه از محصولات کمپانی‌های رقیب کاملا جدا کند.

طبیغی است که افراد درباره هر تغییر جدیدی کمی محتاط باشند. اما باید بدانید که هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو ارزشش را دارد!

هندزفری Galaxy buds live - معرفی

مشخصات Galaxy buds live

این هدفون می‌تواند حتی رقیب خوبی برای هدفون‌های بیسیمی مانند ایرپادهای اپل و یا گوگل پیکسل بادز باشد. و بسیاری از ویژگی‌های موجود در آنها بعلاوه ویژگی‌هایی بیشتر را به صاحبان دستگاه‌های سامسونگ ارائه دهد.

البته همچنان نمی‌توانیم بگوییم هندزفری Galaxy buds live در میان هدفون‌های بیسیم اندروید بهترین هستند. این افتخار همچنان نصیب هدفون بیسیم سونی WF-1000XM3 است.

هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو - ویژگی ها

قیمت هندزفری بی سیم گلکسی بادز لایو

قیمت هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو حدودا 170 دلار بوده و در کشور ما با قیمت حدود 2,800,000 تا 4,000,000 تومان به فروش می‌رسد. بنابراین هندزفری Galaxy buds live می‌تواند رقیب مناسبی برای هندزفری اپل ایرپاد پرو با قابلیت مشابه این هندفزی بی‌سیم سامسونگ یعنی حذف نویزهای اضافه باشد.

نکته عجیبی که درباره قیمت ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو وجود دارد، اینست که بسیار نزدیک به قیمت گلکسی بادز پلاس که پیش از این در سال 2020 عرضه شده بود، است که قیمت آن حدود 150 دلار و 3,000,000 تومان است.

تفاوتی که میان این دو هندزفری بیسیم وجود دارد اینست که هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو ویژگی حذف نویز به صورت فعال را داشته و گلکسی بادز پلاس دارای ویژگی کاهش نویز محیط است. و البته گلکسی بادز پلاس دارای باتری با عمر بیشتری است.

اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم انتخاب کدامیک از این دو به صرفه تر است، بهتر است ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو را انتخاب کنید. مگر اینکه قصد داشته باشید از هدفون بیسیمتان 11 ساعت مداوم استفاده کنید.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو - قیمت

طراحی ظاهری

هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو در سه رنگ موجود می‌باشد: مشکی- سفید- برونز و به همراه آن یک محفظه شارژر وجود دارد که اندازه‌ای بسیار کوچک دارد و به راحتی در جیبتان جا می‌گیرد. یک کابل USB تایپ C هم در پشت محفظه شارژر برای شارژ کردن وجود دارد. البته شما می‌توانید همچنین به صورت بدون سیم هم آنرا شارژ کنید.

یک LED در داخل و خارج محفظه وجود دارد که نشان دهنده وضعیت شارژ شدن محفظه و ایربادها است.

در مورد خود ایربادها باید گفت که سامسونگ چیزی کاملا منحصر به فرد و جالب طراحی کرده است. در حالی که سایر سازندگان هدست‌های بیسیم در حال کپی کردن طراحی ظاهری ایرپادهای اپل هستند، سامسونگ کالایی کاملا اورجینال طراحی کرده است.

هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو - طراحی

با قرار دادن این ایرباد در گوش متوجه می‌شوید که ایرباد کاملا ورودی گوش را پر می‌کند و در جای خود محکم می‌شود.

هرکدام از گوشی‌های ایرباد دارای سنسور لمسی هستند. این سنسور می‌تواند پذیرای یک ضربه، دو ضربه و سه ضربه باشد که به عنوان پلی کردن/ متوقف کردن و همچنین برگشت به اهنک قبلی یا رفتن به آهنگ بعدی عمل کند. همچنین قابلیت زدن یک ضربه و نگه داشتن هم وجود دارد و قابلیت شخصی سازی برای تبدیل به عملکرد افزایش یا کاهش ولوم صدا و یا دسترسی به اسپاتیفای و بیکسبی وجود دارد.

نکته خوب دیگر در طراحی این هدفون، اینست که این هدفون کاملا کانال گوش را پر نمی‌کند. در نتیجه حتی پس از استفاده های طولانی مدت هم احاس ناراحتی نمی‌کنید. سامسونگ برای هر گوشی یک دریچه برای تهویه هوا قرار داده است. بخاطر این دریچه، شما پس از مدت طولانی گوش کردن به موسیقی هم احساس خستگی و درد در گوشتان نخواهید کرد.

هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو - طراحی ظاهری

ویژگی حذف نویز یا ANC

میزان تکنولوژی که سامسونگ در هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو به کار برده است واقعا حیرت انگیز است. در هرکدام از ایربادها  سه میکروفون به همراه یک واحد برداشت صدای اضافه وجود دارد. همچنین اسپیکر به همراه یک مجرای باس و چند سنسور از جمله سنسور لمسی خازنی، شتاب سنج و IR هم در این ایرباد وجود دارد. همه این موارد در کنار هم گلکسی بادز لایو را به یک مجموعه کامل و جذاب تبدیل می‌کند.

برای بررسی هدفون بی سیم سامسونگ مدل لایو از نظر صدا، بیایید از ویژگی حذف نویزهای اضافه شروع کنیم. ویژگی که رسیدن به آن در اینچنین هدفون‌های کوچکی اصلا آسان نیست. چیزی که رسیدن به این ویژگی را سخت‌تر می‌کند اینست که این هدفون‌ها برخلاف سایر هدفون‌های ساپورت کننده این ویژگی با سر سیلیکونی در داخل کانال گوش قرار نمی‌گیرند. به این صورت نویزهای پس زمینه زیر 700 هرتز مانند صدای قطار یا اتوبوس تا 97 % حذف می‌شوند، درحالی که صداها هنوز قابل شنیده شدن هستند.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو - ANC

کیفیت تماس‌ها

با استفاده از سه میکروفون (یک میکروفون داخلی به اضافه دو میکروفون خارجی در هر طرف) به همراه واحد برداشت صدا که از سنسور شتاب سنج برای حس کردن حرکت فک شما برای تبدیل انرژی کینتیک به سیگنال‌های صدا استفاده می‌کند، همه و همه سبب کیفیت تماس عالی این هدفون شده‌اند.

این ویژگی‌ها سبب می‌شود که صدای شما در آن طرف خط بهتر شنیده شود، حتی اگر در فضای پر سر و صدایی باشید. این ویژگی تست شده است و حتی در فضای پر سر و صدا و فضایی که در آن موسیقی در حال پخش شدن است، صدا به طور واضخ در آن طرف خط شنیده می‌شود.

هندزفری Galaxy buds live - کیفیت تماس ها

کیفیت صدای گلکسی بادز لایو

سامسونگ ویژگی‌های بسیاری برای حفظ اتصال ایرباد با گوشی و همگام سازی آن به این ایربادها افزوده است. همه این ویژگی‌ها بر پایه بلوتوث نسخه 5 است.

برای حفظ جریان صوت یکنواخت، ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو از کدک اختصاصی سامسونگ استفاده می‌کند. این ویژگی سبب تغییر بیت ریت با توجه به استحکام اتصال بلوتوث به جای قطع شدن ناگهانی آهنگ می‌شود.

اگر بخواهیم این ویژگی را به طور ساده تری توضیح دهیم، به این صورت است که زمانی که اتصال بیسیم ضعیف است، این کدک سبب یکنواخت ماندن صدای درحال پخش می‌شود. به این ترتیب شما با وجود فاصله گرفتن از دستگاه منبع مثلا گوشی موبایلتان، همچنان می‌توانید به صدای درحال پخش بدون قطعی و مشکل گوش بدهید.

باید بگوییم که کیفیت صدا به طور کلی بسیار خوب محسوب می‌شود. اپلیکیشن Galaxy Wearable به شما اجازه می‌دهد که تنظیمات صدا را روی 6 مد متفاوت قرار دهید. البته شما نمی‌توانید یک اکولایزر شخصی تنظیم کنید و انتخابتان تنها از بین همین 6 حالت خواهد بود.

نتکه دیگری که درباهر صدا در این هدفون وجود دارد، مربوط به دریچه تهویه هوایی است که پیش از این درباره آن صحبت شد.

این دریچه با همه خوبی‌ها، سبب یک مشکل می‌شود. این مشکل نشت صدا از این هدفون‌هاست که باعث شنیده شدن موسیقی توسط اطرافیان شما می‌شود.

هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو - کیفیت صدا

عمر باتری

در حالتی که هدفون به طور کامل شارژ شده باشد، انتظار می‌رود که حدود 6 ساعت بتواند دوام بیاورد. همچنین محفظه شارژر می‌تواند بیش از دو بار شارژ کردن کامل را برای شما فراهم کند. بنابراین شما می‌توانید انتظار نزدیک به 20 ساعت پخش موسیقی را با هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو داشته باشید.

همچنین با قابلیت شارژ سریع می‌توانید با پنج دقیقه شارژ کردن، حدود یک ساعت از هدفون استفاده کنید.

در یک مقایسه کلی، این هدفون از نظر عمر باتری هم می‌تواند رقیب خوبی برای ایرپادهای اپل باشد.

نحوه شارژ گلکسی بادز لایو

پیش از ان که از گلکسی بادز لایو برای اولین بار استفاده کنید، یا اگر برای مدت زمانی طولانی از آن استفاده نکرده‌اید و حالا دوباره قصد استفاده از ان را دارید، بهتر است که ابتدا آنرا به طور کامل شارژ کنید.

وقتی باتری به طور کامل تخلیه شده باشد، لازم است حداقل 10 دقیقه هدفون را شارژ کنید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

برای شارژ کردن هدفون، جهت هرکدام از هدفون‌ها را شناسایی کنید. سپس آنها را در جای درست خود در محفظه شارژ قرار داده و شارژر را متصل کنید.

محفظه شارژ در درون خود دارای یک باتری داخلی 252 mAh است. این باتری هم به طور همرمان با خود هدفون شارژ می‌شود.

شما همچنین می‌توانید گوشی‌های هدفون را تنها با قرار دادن درون محفظه شارژ و بدون اتصال کابل شارژ کنید.

شارژ کردن با کابل

  • محفظه را باز کنید.
  • به درستی ایربادها را دون محفظه جاگذاری کنید.
  • درب محفظه را ببندید.
  • کابل شارژر را متصل کنید. سپس کابل را به یک شارژر متصل کنید. هدفون و محفظه به طور همزمان شارژ می‌شوند.
  • این نکته را مورد توجه قرار دهید که کابل را به خوبی متصل کنید. اتصال نامناسب کابل می‌تواند آسیب‌های جدی به هدفون شما وارد نماید.
  • از شارژر مناسبی که از برند سامسونگ خریداری کرده‌اید برای شارژ کردن هندزفری Galaxy buds live استفاده نمایید. استفاده از کابل‌ها و شارژرهای غیره سبب آسیب و یا حتی انفجار باتری ان خواهد شد.
  • حتما از USB تایپ C ارائه شده به همراه هدفون استفاده کنید. استفاده از میکرو یو اس بی ها یا کابل‌های تایپ B می‌تواند سبب آسیب محفظه شارژ شود.
  • پس از شارژ کامل هدفون، ابتدا کابل را از محفظه شارژ و سپس از شارژرتان جدا نمایید.

هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو - شارژ با کابل

شارژ هدفون به صورت بی‌سیم

محفظه شارژ همچنین قابلیت شارژ هدفون به صورت بدون سیم را دارد. شما می‌توانید باتری را توسط یک شارژر بی‌سیم و یا دستگاه دیگری که می‌تواند به صورت شارژر بیسیم کار کند شارژ کنید.

  • درب محفظه شارژ را باز کنید. و مانند حالت قبل به درستی گوشی‌ها را در محفظه قرار دهید.
  • درب محفظه را ببندید.
  • قسمت مرکزی محفظه را در مرکز شارژر بیسیم خود قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که از شارژرهای خریداری شده از برند سامسونگ برای شارژ بیسیم هدفون استفاده نمایید. در غیر این صورت ممکن است هدفون به درستی شارژ نشود.

هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو - شارژ بی سیم

شارژ کردن هدفون با گوشی موبایل

اگر گوشی موبایلی دارید که می‌تواند به صورت یک شارژر بیسیم عمل کند، همانند گوشی‌های Note 10 ، Note 10+ ، S7، S8، S20 و.. می‌توانید با قابلیت Power Share آن هدفون خود را شارژ کنید.

برای این کار:

  • گوشی‌ها را درون محفظه قرار دهید.
  • درب محفظه را ببندید.
  • در Quick Panel گوشی موبایل خود Wireless Power Share را روشن کنید.
  • محفظه حاوی ایربادها را روی مرکز پشت گوشی موبایل خود قرار دهید.
  • پس از شارژ کامل، اتصال محفظه با دستگاه را قطع کنید.

هندزفری Galaxy buds live - شارژ با موبایل

نحوه فهمیدن میزان شارژ هدست سامسونگ گلکسی بادز لایو

ایرباد را به گوشی خود متصل کنید. وارد اپ Galaxy Wearable شوید. این اپلیکیشن به طور کلی برای تغییر تنظیمات و کنترل ایرباد شما استفاده می‌شود.

در این قسمت می‌توانید وضعیت باتری هدفون خود را مشاهده کنید. اگر شارژ هدفون خیلی کم باشد، شما نوتیفیکیشن ان را در اعلان‌های گوشی خود مشاهده می‌کنید.

البته نرم افزار گلکسی بادز لایو هم به همین منظور قابل دانلود از گوگل پلی و نصب بر روی دستگاه می‌باشد. به کمک این نرم افزار می‌توانید تنظیمات گلکسی بادز لایو خود را انجام دهید.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو - باتری

مشکلات گلکسی بادز لایو

از آنجایی که هر محصول خوبی در کنار ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌تواند نعایبی داشته باشد، در این قسمت به معایب ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو می‌پردازیم.

یکی از مشکلات کوچک این هدفون وضعیت ضد آب بودن ایرباد است. این هدفون تنها برای کمی عرق کردن هنگام فعالیت یا بارانی بسیار ریز و نمناک مناسب است. بنابراین دقت کنید که اگر احتمال خیس شدن ایرباد می‌رود، حتما آنها را از گوش خارج کرده و محافظت کنید. البته گلکسی بادز لایو در این مورد بهتر از گلکسی بادز پلاس عمل می‌کند. چرا که از معایب گلکسی بادز پلاس اینست که به هیچ عنوان ضد آب نیست و حتی با عرق کردن هم ممکن است آسیب ببیند.

مشکل دیگر، مشکل کم شدن صدای گلکسی بادز لایو می‌باشد. ممکن است این اتفاق به دلیل اشتباه گذاشتن ایربادها در گوش باشد. یا اینکه ایربادها با گرد و خاک و جرم انباشته شده باشند. همچنین کیفیت صدا می‌تواند تحت تاثیر سافت وار آپدیت نشده و قدیمی و یا شارژ کم باتری قرار بگیرد.

ممکن است طی استفاده از هندزفری Galaxy buds live دچار مشکلات نرم افزاری دیگری شوید. در این صورت نگران نباشید. اکثر این مشکلات با ریست گلکسی بادز لایو حل خواهند شد.

هندزفری Galaxy buds live - مشکلات

نحوه ریست کردن گلکسی بادز لایو

برای انجام یک ری استارت ساده در هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو، گوشی‌ها را درون محفظه قرار دهید. درب محفظه را بسته و 7 ثانیه صبر کنید. پس از رستارت شدن ایرباد، دوباره به طور خودکار به دستگاه شما متصل می‌شود.

همچنین شما می‌توانید هندزفری Galaxy buds live را ریست فکتوری کنید. البته این کار تمام موسیقی‌هایی که روی ایرباد ذخیره کرده‌اید را پاک می‌کند. برای ریست کردن ایرباد باید از اپلیکیشن Galaxy Wearable استفاده نمایید. و هردو ایرباد باید متصل باشند. برای این کار وارد اپلیکیشن شده، Watch Setting را انتخاب کنید. سپس Reset را انتخاب کرده و دوباره برای تایید کردن روی آن ضربه بزنید.

ایرباد سامسونگ گلکسی بادز لایو - ریست کردن

کلام آخر

در این مقاله به معرفی هدفون بیسیم گلکسی بادز لایو پرداختیم و از ویژگی‌ها، مشکلات و ترفندهای حل این مشکلات صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب در راهنمایی شما برای خرید یا حل مشکلات مربوط به این هدفون بیسیم مفید واقع شده باشد.

 

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402