بهترین اپلیکیشن های تحلیل اینستاگرام برای استفاده حرفه‌ای ها

برنامه آنالیز پیج اینستاگرام / نرم افزار آنالیز اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین برنامه آنالیز پیج اینستاگرام نقش پررنگی در شناسایی نقاط قوت و ضعف و تحلیل حساب ما در این اپلیکیشن ایفا می‌کند و می‌تواند کمک زیادی به موفقیت ما در این برنامه کند. با کمک یک نرم افزار آنالیز اینستاگرام می‌توانید تصویر کاملی از نحوه تعامل خود با دنبال‌کنندگانتان داشته باشید. در ادامه با معرفی ابزار های سنجش اینستاگرام همراه پلازا باشید.

برنامه اینستاگرام قبلا از نظر بازاریابی و تجزیه و تحلیل داده های مختلف مانند یک سیاه‌چاله بود. اما امروز اینگونه نیست و کسب و کارهایی که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند در این حوزه به برنامه‌ها و امکانات متنوعی دسترسی دارند. از برنامه نشان دادن فعالیت فالوورها در اینستاگرام گرفته تا ابزارهای تجزیه و تحلیل صفحه؛ با این وجود در میان این همه گزینه مختلف، انتخاب برنامه مناسبی که پاسخگوی نیازهای ما باشد می‌تواند کار سختی باشد. به همین خاطر ما فهرستی از بهترین اپلیکیشن های تحلیل اینستاگرام را در این مطلب از پلازا جمع‌آوری کرده و به معرفی هرکدام از آن‌ها پرداختیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین برنامه های آنالیز پیج اینستاگرام

با توجه به تنوع قابلیت‌ها و محتوای موجود در اینستاگرام، در بیشتر اوقات بهترین کار این است که از یک برنامه امار پیج اینستاگرام استفاده کنیم. ممکن است تمرکز شما بیشتر بر روی استوری‌ها و تولید محتوا باشد یا ممکن است به طور مداوم مشغول تبلیغ باشید یا به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت کنید. فارغ از نحوه استفاده شما، ابزار های سنجش اینستاگرام که در ادامه معرفی می‌کنیم هم دارای نسخه پولی و هم رایگان هستند و می‌توانند به اندازه قابل توجهی به‌شما کمک کنند.

1. برنامه اینسایت اینستاگرام (Instagram Insights)؛ بهترین ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

Instagram analytics tools / اپلیکیشن های آنالیز اینستاگرام

  • ابزار پیش‌فرض اینستاگرام
  • امکان تحلیل داده‌ها
  • ارائه داده‌های منحصر به فرد مربوط به هر پست
  • ارائه داده‌های تکمیلی در مورد مخاطبین و دنبال‌کنندگان

شاید بهتر باشد ابتدا با ابزار سنجش اینستاگرام که به طور رایگان در دسترس همه کاربران است شروع کنیم. البته مانند سایر برنامه‌ها آنقدر در تحلیل داده‌ها و ارائه ریزجزئیات خوب عمل نمی‌کند، ولی برای آن که یک تصویر کلی از نحوه عملکرد صفحه و مخاطبین خود داشته باشید کاربردی است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا به بازخوردهایی که در طول چند وقت اخیر دریافت کردید نگاهی داشته و همچنین بهترین پست‌هایتان که بیشتر از همه مورد استقبال قرار گرفتند را نیز ببینید. البته تنها می‌توانید پست‌هایی که حداکثر 2 سال از تاریخ انتشارشان گذشته را مشاهده کنید.

از دیگر اطلاعاتی که ابزار تحلیل اینستاگرام به شما ارائه می‌کند می‌توان به تعداد مخاطبین، نرخ تعامل و مشارکت آن‌ها، لایک‌ها، تعداد بازدیدها از پروفایل، تماس‌ها، نظرات، پست‌های به اشتراک گذاشته شده و تعداد کلیک‌ها بر روی آدرس وبسایتتان اشاره کرد. شما همچنین به نمودارها و جدول‌های مختلفی نیز دسترسی خواهید داشت که به شما نشان می‌دهند مخاطبینتان بیشتر از کدام شهر و کشور هستند، جنسیتشان چیست و همچنین در چه بازه سنی قرار دارند. افزون بر این می‌توانید ببینید مخاطبین صفحه شما بیشتر در چه ساعت‌هایی از شبانه روز در اینستاگرام فعال هستند. به دلیل همین امکانات فراوان است که از دید بسیاری این برنامه از بهترین برنامه های آنالیز اینستاگرام برای اندروید و آیفون به‌شمار می‌آید.

2. ابزار Squarelovin

Instagram analytics tools / بهترین اپلیکیشن های تحلیل اینستاگرام

  • امکان ردیابی رشد حساب در بازه‌های زمانی مختلف
  • ارائه کلاژ از پست‌هایی که بیشترین لایک را داشتند
  • ارائه بازه‌های زمانی که در آن‌ها دنبال‌کنندگان بیشترین فعالیت را دارند

Squarelovin یکی دیگر از برترین ابزار های تحلیلی اینستا است که با وجود رایگان بودنش، نسبت به سایر پلیکیشن‌های آنالیز پیج اینستاگرام اطلاعات نسبتا جامع و کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این برنامه شما به آمار و ارقام مربوط به پست‌های اخیر، آنالیز ماهیانه از فعالیت حساب کاربری‌تان و همچنین تاریخچه پست‌هایتان به صورت سالیانه، ماهیانه، روزانه و ساعتی دسترسی خواهید داشت.

همچنین تب‌هایی در برنامه وجود دارند که میزان تعامل کاربران با تصاویر را نشان می‌دهند و همچنین یک تب دیگر نیز قابل استفاده است که به شما بهترین و بدترین زمان انتشار پست را نشان می‌دهند. شما همچنین از داخل این برنامه می‌توانید از حساب اینستاگرام خود نیز استفاده کنید و به ساخت آلبوم، لایک کردن و ارسال نظر بپردازید. با توجه به امکاناتی که این برنامه دارد می‌توان آن را جزو قویترین نرم افزار های تحلیل اینستاگرام به‌حساب آورد.

 

3. نرم افزار تحلیل اینستاگرام Phlanx

Instagram analytics tools / برنامه ابزار آنالیز اینستاگرام

  • ارائه نرخ تعامل حساب‌ها

برخلاف دیگر اپلیکیشن های آنالیز اینستاگرام که در این فهرست حضور دارند، Phlanx یک ابزار ساده و سرراست است. این برنامه دسکتاپ در واقع یک ماشین حساب است که با تجزیه و تحلیل اینستا، نرخ تعامل هر کدام از حساب‌های اینستاگرام را مورد سنجش قرار می‌دهد. با وجود اینکه سازندگان این برنامه تاکید کردند که این ابزار برای اینفلوئنسرها مناسب است، ولی می‌توان از آن برای حساب‌های تجاری و شخصی نیز استفاده کرد.

این برنامه نرخ تعامل هر حساب را با تقسیم تعداد لایک‌ها و نظرات پست‌ها بر تعداد فالوورهای صفحه به دست می‌آورد. برای اینفلوئنسرها هیچ عدد جادویی و به خصوصی وجود ندارد که نشان دهد نرخ تعامل باید چقدر باشد. با این وجود عددی در حدود 3 درصد یک میزان قابل قبول به حساب می‌آید. ابزارهایی مانند Phlanx بیشتر از همه برای آنالیز فالوور فیک اینستاگرام کاربرد دارند. به این صورت می‌توان فهمید آیا لایک‌ها و نظرات پست‌های یک اینفلوئنسر از سوی کاربران واقعی هستند یا بات‌ها و طرفداران فیک. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید روند پیشرفت و نحوه فعالیت صفحات رقیب خودتان را نیز زیر نظر بگیرید.

 

4. ابزار TapInfluence ؛ برترین ابزار تحلیلی اینفلوئنسر های اینستا

Instagram analytics tools / آنالیز پیج های اینستاگرام

  • بانک اطلاعاتی گسترده از اینفلوئنسرها
  • دسته‌بندی حساب‌ها در زمینه‌های مرتبط
  • ارائه نمودار از عملکرد حساب در طول زمان

برخی از ابزار های سنجش اینستاگرام مانند TapInfluence می‌توانند به صورت مستقیم اینفلوئنسرهای اینستاگرام را معرفی کنند. این اپلیکیشن دارای بانک اطلاعاتی از بیش از 50 هزار اینفلوئنسر است و به برندهای مختلف این امکان را می‌دهد تا از میان آن‌ها افرادی که بیشتر از همه برای بازاریابی و تبلیغ کسب و کارشان مناسب هستند را پیدا کنند.

کسب و کارها می‌توانند در دسته‌بندی‌های مختلف به سراغ افراد فعال در آن حوزه بروند یا هشتگ مورد نظرشان را جستجو کنند. برنامه سپس فهرستی از اینفلوئنسرهای مربوطه را همراه با میزان حق‌الزحمه به آن‌ها نشان می‌دهد. به این صورت این کسب و کارها می‌توانند به اطلاعات و آمار مختلفی در ارتباط با نرخ تعامل اینفلوئنسرهای مختلف با کاربران داشته باشند تا دیگر نیازی نباشد برای پیدا کردن فرد مناسب ساعت‌ها وقت صرف کنند.

5. ابزار سنجش Iconosquare؛ از قوی‌ترین نرم افزار های آنالیز اینستاگرام

Instagram analytics tools / برنامه آنالیز اینستاگرام

  • ابزار تحلیل استوری‌های اینستاگرام
  • رابط کاربری ساده
  • ارائه نمودارهای مختلف از محتوای منتشر شده
  • برنامه‌ریزی زمان انتشار پست‌ها

نرم افزار آنالیز اینستاگرام Iconosquare از جمله ابزار های تحلیلی اینستا است که برای استفاده برترین سازمان‌ها و برندهای مختلف که صاحب چندین حساب کاربری هستند طراحی و ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های این ابزار آنالیز پیج های اینستاگرام می‌توان به زیرنظر قرار دادن هشتگ‌ها و نرخ رشد آن‌ها اشاره کرد. اما یکی از کاربردی‌ترین امکاناتی که این برنامه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد قابلیت بررسی حساب کاربری بیزینس شما است.

با استفاده از این ویژگی، برنامه پروفایل شما را از تمامی جهات مورد بررسی قرار می‌دهد تا کاملا با استانداردهای روز اینستاگرام همخوانی داشته باشد. برنامه در صورتی که هر نقطه ضعفی در حساب شما پیدا کند آن را به اطلاعتان می‌رساند.

6. ابزار Creator Studio ؛ بهترین آنالیزور اینستاگرام

برنامه آنالیز پیج اینستاگرام / ابزار سنجش اینستاگرام

بهترین سایت تحلیل پیج بیزینس اینستاگرام، می‌تواند ابزار Creator Studio باشد. این ابزار در حقیقت یکی از ابزارهای خود اینستاگرام است ولی برخلاف اینستاگرام اینسایت، به‌عنوان یک ابزار جدا قابل دسترسی است. در این ابزار به همان آماری که در اینستاگرام اینسایت می‌بینید دسترسی خواهید داشت ولی در عوض می‌توانید آن‌ها را در فواصل زمانی طولانی‌تری مشاهده کنید.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این نرم افزار آنالیز اینستاگرام، تقویم آن است که از طریق آن می‌توانید ببینید دقیقا در چه تاریخ و چه روزهایی در اینستاگرام، پست ارسال کردید.

سوالات متداول

1. بهترین نرم افزار آنالیز اینستاگرام کدام است؟

Iconosquare، Squarelovin و سایر برنامه‌هایی که معرفی کردیم، از حرفه ای ترین برنامه‌هایی هستند که برای دانلود برنامه آنالیز اینستاگرام در گوشی و کامپیوتر می‌توانید مدنظر داشته باشید.

2. بهترین اپلیکیشن تحلیل هشتک های اینستا کدام است؟

تمامی مواردی که در بالا به عنوان بهترین سایت های آنالیز اینستاگرام برای گوشی معرفی کردیم، دارای ابزارهای مختلفی برای تحلیل هشتگ‌ها هستند اما Union Metrics را می‌توانیم در این مورد جزو بهترین‌ها بدانیم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام
نگار رئیسی20 شهریور 1402 09:30
thumbnail
آموزش نحوه استفاده از قابلیت کولب اینستاگرام
محمد علی‌محمدی10 اردیبهشت 1402 10:30
thumbnail
معرفی بهترین برنامه های ساخت استوری برای اینستاگرام
تیم پلازا15 فروردین 1402 12:30
thumbnail
تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 | با جدیدترین ویژگی ...
تیم پلازا15 فروردین 1402 08:30

سخن پایانی

شاید چند سال پیش کسب و کارها و شرکت‌های مختلف برای حضور در اینستاگرام دچار شک و تردید می‌شدند، ولی امروزه دیگر اهمیت حضور در این پلتفرم برای همه روشن شده است. اما اگر بخواهیم در بحث بازاریابی و جذب کاربران موفق عمل کنیم تنها ساختن یک حساب کاربری و ارسال پست نمی‌تواند موفقیت ما را تضمین کند. استفاده از برنامه آنالیز پیج اینستاگرام به‌علاوه در نظر گرفتن سایر فاکتورها می‌تواند تا حد زیادی برند و کسب و کار ما را در فضای مجازی گسترش داده تا در نهایت حضور تاثیر گذاری در این شبکه اجتماعی داشته باشیم. نظر شما در مورد این ابزارها چیست؟ آیا تجربه کار با آن‌ها را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید بهترین اپلیکیشن آنالیز اینستاگرام کدام برنامه است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402