معرفی بهترین بازی های 2021 و عناوین برتری که امسال عرضه می شوند

بهترین بازی سال 2021 / بهترین بازی های 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین بازی های 2021 عناوینی بودند که توانستند یک سال غیرقابل پیش‌بینی و فراموش نشدنی را برای گیمرها رقم بزنند. اما کدام بازی بهترین بازی 2021 کنسول بود؟ در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ و عناوینی که توانستند در نوع خود جزو بازی‌های برتر سال گذشته باشند. علاوه بر آن نگاهی نیز به بهترین بازی 2022 که به تازگی منتشر شده‌اند یا قرار است که منتشر شوند خواهیم انداخت. همراه پلازا بمانید.

در سال 2020 به‌خاطر شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، شاهد به تاخیر افتادن فیلم‌ها و بازی‌های زیادی بودیم. همین موضوع باعث شد که در سال 2021 که بیش از نیمی از آن را نیز پشت سر گذاشته‌ایم، با ترافیک انتشار جدیدترین بازی های بزرگ و مهم مواجه شویم. در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین بازی های ۲۰۲۱ بیندازیم. در عین حال همچنین قصد آن را داریم که تعدادی از عناوین پیش رو سال 2022 و برترین بازی‌های امسال را نیز زیر ذره بین قرار دهیم. جا دارد اشاره کنیم که عناوینی که می‌خواهیم برای شما مورد معرفی قرار دهیم از همه منظر عناوین منحصر به فردی محسوب می‌شوند که در ژانر خود حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند. با بررسی بهترین بازی های 2021 و بهترین بازی های 2022 همراه پلازا بمانید.

در ویدیوی زیر  می‌توانید تعدادی از بهترین بازی های 2021 را ببینید.

بهترین بازی های 2021

وقتی به فهرست بازی های برتر ۲۰۲۱ برای کامپیوتر و کنسول‌های خانگی نگاه می‌کنیم، با چند عنوان بزرگ و چشمگیر مواجه می‌شویم. برخی از بازی‌ها که طی یکی دو ماه گذشته منتشر شده‌اند، عناوین بسیار خوب و باکیفیتی هستند که نمرات درخشانی هم از منتقدان دریافت کرده‌اند. در ادامه جدیدترین بازی ها و بهترین بازی سال 2021 که تا به امروز منتشر شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

1- بازی Little Nightmares II

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

 

در اولین جایگاه از فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Little Nightmares قرار دارد. دنباله بازی موفق Little Nightmares برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های خانگی مثل نسخه قبلی، یک بازی جالب و متفاوت است. این بار با یک شخصیت کاملا جدید بازی می‌کنید و با کمک و راهنمایی کاراکتر بازی قبلی می‌توانید معماهای مختلف را پشت سر بگذارید و مراحل را سپری کنید. Little Nightmares 2 یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ محسوب می‌شود که هم از منظر گیم پلی و هم از منظر گرافیک و دیگر مقوله‌ها نسبت به معیارهای ژانر خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این بازی ویدیویی به واسطه ویژگی‌های مختلف توسط منتقدین و مخاطبان ستوده شده است. وقایع بازی Little Nightmares 2 در یک دنیای دو و نیم بعدی روی می‌دهند. بازیکنان در این بازی ویدیویی باید به اکتشاف در محیط بازی پرداخته و موانع راه را از سر بردارند. برای فرار از دشمنانتان در این بازی ویدیویی شما به عنوان قهرمان بازی روی المان‌های مختلفی باید تمرکز داشته باشید که از جمله مهمترین این المان‌ها می‌توان به المان مخفی کاری اشاره کرد.این بهترین بازی 2021 کنسول را از دست ندهید.

 

2- بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در دومین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Super Mario 3D World + Browser’s Fury قرار دارد. نسخه اولیه بازی Super Mario 3D World در سال 2013 برای کنسول Wii U منتشر شد و طرفداران ماریو استقبال بسیار خوبی از این بازی کردند. جالب است بدانید که این بازی در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های Wii U رتبه دوم را دارد. اما حالا نسخه جدیدی از این بازی با نام Super Mario 3D World + Bowser’s Fury برای کنسول سوییچ منتشر شده که همان ویژگی‌های بازی اصلی و یک سری محتواهای جدید را ارائه داده است و جزو بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ است.

گیم پلی این بازی ویدیویی که پر از ماجراجویی‌های مختلف از جهات مختلف حائز اهمیت است و حدود 4 ساعت طول می‌کشد که طرفداران ماریو بدون شک از تک تک لحظات این چهار ساعت نهایت لذت را خواهند برد. اگر بخواهید این بازی را در حالت دستی کنسول پرتوان نینتندو سوییچ تجربه کنید همچنین باید به شما خاطر نشان کنیم که ممکن است با افت فریم ریت مواجه شوید. در یک کلام می‌توان گفت این بهترین بازی 2021 کنسول از همه منظر یک بازی ویدیویی تمام عیار است.

 

3- بازی Hitman 3

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در سومین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی ویدیویی Hitman 3 قرار دارد. طرفداران هیتمن جزء خوشحال‌ترین گیمرها در ابتدای سال 2021 بودند. شماره سوم از مجموعه محبوب آنها در ماه ژانویه منتشر شد و نمرات بسیار خوبی هم از منتقدان گرفت. اگر به‌طور کلی به مجموعه هیتمن نگاه کنیم، Hitman 3 هشتمین شماره از این سری محسوب می‌شود، اما در زیرمجموعه World of Assassination، سومین بازی است. بازی Hitman 3 حتی می‌تواند شایسته لقب بهترین بازی 2021 کنسول نیز باشد.

بازی‌های هیتمن از این جهت حائز اهمیت هستند که مبحث مخفی کاری در دنیای گیمینگ را تا مراحل برتر ارتقا داده‌اند و سبب شده‌اند که ما برای اولین بار در یک بازی ویدیویی از نزدیک ببینیم که یک قاتل حرفه‌ای چگونه با مسائل برخورد می‌کند. موازی این قضیه ارتقای تکنولوژی و ارتقای جلوه‌های بصری این بازی‌های ویدیویی در طول زمان نیز کمک شایانی به طراحی مراحل و باورکردن محیطی که در آن مامور 47 به ماموریت می‌پردازد کرده است.

 

 

4- بازی Cyber Shadow

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در چهارمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Cyber Shadow قرار دارد. این عضو از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ از آن بازی‌هایی است که تا قبل از عرضه‌اش کمتر کسی به آن توجه می‌کرد. اما وقتی این بازی پیکسلی با گیم‌پلی سریع و جذابش منتشر شد، اکثر گیمرها را تحت تاثیر قرار داد. داستان بازی درباره یک نینجای سایبری است که تلاش می‌کند تا اعضای خانواده خود را از دست ربات‌ها نجات دهد. اگرچه این داستان تا حد زیادی کلیشه‌ای به‌نظر می‌رسد، اما به شکل جذابی روایت می‌شود. Cyber Shadow هم یکی از بازی های برتر ۲۰۲۱ است که می‌توانید تجربه کنید.

این بهترین بازی 2021 کنسول دارای جلوه‌های بصری چندان جذابی نیست اما در سوی دیگر ماجرا روایت داستانی بازی و گیم پلی آن دست به دست هم داده‌اند تا با یک تجربه منحصر به فرد روبرو باشیم. در میان بهترین بازی های سال 2021 برای کامپیوتر عناوین ویژه‌ای به ویژه از منظر جلوه‌های بصری وجود دارند و قرارگیری این بازی ویدیویی در میان این عناوین تنها می‌تواند از منظر گیم پلی جالب توجه باشد؛ اگرچه روایت داستانی بازی نیز همانطور که اشاره کردیم همراستای گیم پلی حرکت می‌کند.

 

5- بازی The Medium

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در پنجمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی The Medium قرار دارد. بازی The Medium از مدت‌ها قبل از اینکه منتشر شود مورد توجه رسانه‌ها بود و پس از عرضه هم تبدیل به یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ شد. این بازی ترسناک که به‌وسیله سازنده بازی‌های Blair Witch و Observer ساخته شده، نوعی ترس روان‌شناختی را به مخاطبش القا می‌کند. در نگاه اول شاید The Medium را شبیه بازی‌هایی مثل ‌Alan Wake یا Syberia ببینید، اما در عمل، گیم‌پلی متفاوتی را شاهد هستیم.

قهرمان بازی The Medium همانطور که از نامش مشخص است قابلیت آن را دارد که به دنیای ارواح سفر کند. زاویه این بازی ویدیویی سوم شخص محسوب می‌شود. در این بهترین بازی 2021 کنسول قهرمان بازی قابلیت آن را دارد که از طریق نیروهایش به دشمنان بتازد و نیروی خود را از طریق یکسری نیروگاه‌ها بازیابی کند. بر همین اساس شاید پربیراه نباشد که بگوییم این عضو از بهترین بازی های کامپیوتر 2021 جزو خلاقانه‌ترین بازی‌های آن سال محسوب می‌شود.

 

6- بازی Returnal

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در ششمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Returnal قرار دارد. این بهترین بازی 2021 کنسول از آن دسته از بازی های 2021 PS5 است که دنیای بازی را تا حد قابل توجهی جذاب کرده‌اند. این بازی که توسط استودیو Hosuemarque ساخته شده، تا ماه‌ها قبل از زمان عرضه جزو بازی‌هایی بود که توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. ریترنال پس از ورود به بازار هم با گیم‌پلی سه‌بعدی و اتمسفر عجیب و غریب خود توانست نظر مثبت منتقدین را جلب کند.

این عضو از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ دارای نقاط قوت زیادی است. گیم‌پلی آن سریع و بدون رحم است و یک داستان واقعا هولناک را با المان‌های خلاقانه بازگو می‌کند. بازی کاملا جدید و مستقل که تا به اینجا در کنار Astro’s Playroom بهترین استفاده را از فناوری بازخورد لمسی کنترل‌های دوآل‌سنس داشته و جزو برترین بازی های PS4 2021 به حساب می‌آید.

 

7- بازی It Takes Two

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در هفتمین جایگاه از فهرست بهترین بازی های 2021 بازی It Takes Two قرار دارد. جوزف فرس، کارگردان بازی که به خاطر صحبت‌های بی‌پرده خود شناخته شده است، شخصیتی است که دوست دارد مدام ادعاهای بزرگی کند. وقتی بازی مولتی‌پلیر A Way Out او منتشر شد، او با اطمینان می‌گفت این بازی دنیای گیمینگ را زیر و رو خواهد کرد. گرچه این چنین نشد اما این بازی با استقبال زیادی مواجه شد. او پیش از عرضه It Takes Two نیز همین ادعاها را تکرار کرد اما این بار او زیاده‌روی نکرده و این بازی واقعا فوق‌العاده است و می‌تواند کاندیدای لقب بهترین بازی 2021 کنسول هم باشد.

این بازی ماجراجویانه co-op به عنوان یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ بیشتر از همه به لطف مکانیک‌های بی‌نقص مولتی‌پلیر خود که همواره در حال تغییر هستند می‌درخشد. برای مثال در یکی از مراحل شما باید با یک چکش و میخ‌کوب یک پازل را حل کنید و در مرحله‌ای دیگر باید تعداد زیادی زنبور را از آسمان به زمین بیاندازید. در حقیقت هر ساعت بازی کاملا یکتا و با بقیه قسمت‌ها متفاوت است و در همه لحظات هم دو نفری که مشغول بازی هستند به عنوان کاراکترهای اصلی بازی ایفای نقش می‌کنند.

 

8- بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در هشتمین جایگاه از فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Ratchet and Clank: A Rift Apart قرار دارد. در سال 2021 کنسول PS5 یک مشکل جدی داشت. همه می‌خواستند آن را خریداری کنند اما این سیستم به اندازه کافی بازی جدید نداشت به خصوص از آنجایی که زمان انتشار بازی‌هایی مثل گرن توریسمو 7 و خدای جنگ نیز به عقب افتاده بود و دیگر به نظر می‌رسید این کنسول در سال اول خود هیچ بازی درست و حسابی نخواهد داشت.

اینجا بود که بازی Ratchet and Clank: A Rift Apart به عنوان بهترین بازی 2021 کنسول PS5 وارد صحنه شد. این بازی درست مانند سری‌های قبلی خود دارای تعداد زیادی اسلحه‌ی جدید و متفاوت است. اما چیزی که بازی A Rift Apart را از دیگر نسخه‌های این سری متمایز می‌کند، بهره‌مندی از قدرت سخت‌افزاری بالای PS5 است. این بازی به عنوان یکی از اعضای بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ به لحاظ فنی یک شاهکار به تمام معنا است که با کمک SSD پرسرعت دستگاه به شما اجازه می‌دهد به طور لحظه‌ای از یک محیط بازی به یک محیط جدید و متفاوت بروید. همانطور که اشاره کردیم این عنوان علاوه بر اینکه یکی از جدیدترین بازی ها است، از برترین بازیهای جدید ۲۰۲۱ هم به حساب می‌آید که واقعا این احساس را به ما می‌دهد که وارد یک نسل جدید از دنیای گیمینگ شدیم.

 

9- بازی Scarlet Nexus

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

همچنین بخوانید :

در نهمین جایگاه از فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Scarlet Nexus قرار دارد. این عنوان از بهترین بازی های ۲۰۲۱ PC محسوب می‌شود. عنوانی که هیچکس انتظارش را نداشت در سال 2021 منتشر بشود. این بهترین بازی 2021 کنسول در برخی از اولین مراسم‌هایی که سونی برای معرفی PS5 برگذار کرده بود حضور داشت اما هرچقدر به زمان انتشارش نزدیک می‌شدیم خبرهای کمتری در ارتباط با آن می‌شنیدیم. از همین رو؛ بسیاری گمان کردند این بازی، بازی موفقی نخواهد بود اما Scarlet Nexus تبدیل به یکی از برترین بازیهای جدید ۲۰۲۱ شد.

این بازی بیشتر از همه به خاطر سیستم یکتای مبارزه‌اش شناخته شده است که کمی به عناوینی چون بازی Astral Chain که بیشتر تمرکزشان را به مبارزات سریع معطوف می‌کنند شبیه است. این بازی به عنوان یکی از جدیدترین بازی ها توانسته این سیستم مبارزه جالب را در کنار داستان جذاب و کاراکترهای دوست داشتنی را در قالب یک بازی RPG عرضه کند، به طوری که هرکس به این سبک علاقه دارد باید حتما آن را تجربه کند.

 

10- بازی Before Your Eyes

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در دهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Before Your Eyes قرار دارد. کسانی که به عناوین بزرگ که با تبلیغات فراوان علاقه ندارند و بیشتر می‌خواهند عناوین مستقل را تجربه کنند چندین بازی در دسترسشان است که از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ و بهترین بازی های کنسولی 2021 هستند. مثلا بازی Chicory: A Colorful Tale یک بازی ماجراجویانه دوست داشتنی و در سبک نقاشی است یا Overboard که یک عنوان رازآلود در ارتباط با یک قتل است. اما یک بازی مستقل در میان همه این‌ها است که تا بازی نکنید باور نمی‌کنید که با چه بازی بی‌نظیری طرف هستید.

این بهترین بازی 2021 کنسول یک روایت کاملا جدید و منحصر به فرد دارد. بازی Before Your Eyes به یک وبکم متصل می‌شود و پلک زدن شما را تشخیص می‌دهد. به کمک این سیستم، داستان بازی که در مورد یک کاراکتری است که در روزهای پایانی عمر خود در حال بازگو کردن خاطراتش است روایت می‌شود. هربار که شما پلک بزنید، زمان جلوتر می‌رود و خاطرات کاراکتر را از دست می‌دهید. این سیستم کنترل هوشمندانه بازی، در ادامه داستان شما را با پیچ و خم‌های احساسی زیادی روبه‌رو می‌کند، به طوری که تا انتها از زور اشک نمی‌توانید پلک نزنید. بازی Before Your Eyes بدون تردید یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ است.

 

11- بازی Resident Evil Village

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در یازدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Resident Evil Village قرار دارد. کپکام با Resident Evil VII به روزهای نخست این سری بازگشت. این سری تا آن زمان بیشتر تبدیل به یک شوتر تکراری با چند جامپ اسکر تبدیل شده بود. بازی ترسناک 2021 Resident Evil Village به عنوان یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ نیز مانند نسخه قبلی یک بازی ترس و بقای درست و حسابی است و آن را می‌توان بهترین بازی 2021 کنسول نامید. ایتان وینترز در این بازی گلوله‌های محدودی دارد و نمی‌تواند همیشه هم خود را معالجه کند.

کپکام در این بازی عضو بهترین بازی های کامپیوتر 2021 زامبی‌های کلاسیک خود را جایگزین هیولاهای شیطانی دوره ویکتوریایی مانند خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها کرده و یک بار دیگر نشان داده که برای داشتن یک گیم‌پلی جذاب الزاما نیازی به ساخت یک بازی در مقیاس بسیار بزرگ ندارید. گله‌های بزرگ زامبی در بازی World War Z و بازی The Walking Dead را فراموش کنید، هیچ چیزی ترسناک‌تر از گیر افتادن در یک قلعه با یک خانم دو و نیم‌متری که می‌خواهد زنده زنده شما را بخورد نیست.

 

12- بازی Monster Hunter Rise

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در دوازدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Monster Hunter Rise قرار دارد. دو روش برای بازی کردن سری Monster Hunter وجود دارد. طرفداران دو آتشه این سری ساعت‌ها وقت صرف پیدا کردن نقاط ضعف kaiju که در کمینش هستند می‌کنند تا آن را به زانو درآورند. دیگران هم معمولا فقط با یک شمشیر و سپر به جنگ اژدهای غول آسا می‌روند.

در حقیقت یکی از نقاط قوت این سری هم، جوابگو بودن هردو این روش‌ها است. در بازی  Monster Hunter Rise به عنوان یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ نیز بیش از پیش به این نقطه قوت پرداخته شده است. این بازی همچنان مانند نسخه‌های قبل یک بازی مبارزه با هیولاهای عظیم الجثه است اما در این عنوان خیلی از المان‌های عجیب و غریب نسخه‌های اول اصلاح و یا حذف شدند. در بازی Rise شما یک قلاب در اختیار دارید که در نوع خود انقلابی در این بازی به حساب می‌آید. همچنین حالا می‌توانید روی یک هیولای اهلی شده سوار شوید.

 

13- بازی The Artful Escape

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در سیزدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی The Artful Escape قرار دارد. می‌توان گفت بازی The Artful Escape یک بازی نیست بلکه در حقیقت یک تجربه است. این بازی با حضور لنا هیدی در نقش یک سر معلق تشکیل شده از گل‌ها تا ریف‌های زیبای گیتار الکتریک که انگار می‌خواهند صورت شما را ذوب کنند، به گونه‌ای طراحی شده که انگار از یک کابوس یک ستاره راک الهام گرفته شده است. البته ممکن است همینطور هم باشد چرا که جانی گلاواترون، رییس استودیو سازنده بازی، در حقیقت یک ستاره راک بوده است. به همین خاطر هم هست که در بازی The Artful Escape همه چیز جدید و متفاوت از سایر بازی‌ها است. این بازی یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ است که حتما باید آن را تجربه کنید.

همیشه بازی‌های خاص مورد توجه مخاطبان و منتقدین قرار گرفته‌اند. از جمله منحصر به فرد ترین بازی‌ها می‌توان به عناوینی اشاره کرد که اشارات زیادی به دنیای موسیقی، سینما و … دارند که بازی The Artful Escape جزو این عناوین محسوب می‌شود. اگر به موسیقی و کنسرت‌های مجازی علاقمند هستید بازی The Artful Escape جزو عناوینی است که حتما باید امتحان کنید.

 

14- بازی Kena: Bridge of Spirits

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در چهاردهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Kena: Bride of Spirits قرار دارد. این بازی ویدیویی یک ماجراجویی انیمیشنی است که با هنرمندی شما را جذب دنیای خود می‌کند و سپس با مبارزات، بمب‌های جاذبه‌ای و امکان به خدمت درآوردن ارتشی از هیولاهای کوچک تا ساعت‌ها شما را سرگرم خود خواهد کرد. در این عضو از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ شما در نقش کنا باید ارواح را به دنیای دیگر برسانید. کنا یک عصای جادویی دارد که مانند یک چاقوی سوییسی تقریبا در تمام لحظات بازی به‌کار شما می‌آید. البته نگذارید ظاهر بازی شما را گول بزند. داستان این عنوان یکی از زیباترین داستان‌ها در مورد عشق و از دست دادن است. کنا یکی از زیباترین بازی های 2021 PS4 است.

کنا و ماجراجویی‌هایش در این بازی ویدیویی چه از منظر طراحی کاراکتر و پرداخت به کاراکتر و چه از لحاظ نقش این کاراکتر در پیشبرد اهداف بازی به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که شما برای مدت‌ها او و کارهایی را که انجام می‌دهد به خاطر بسپارید. بازی‌های خاطره‌انگیز زیادی برای پلتفرم PS4 منتشر شده‌اند که در میان این بازی‌های ویدیویی بازی Kena: Bridge of Spirits جزو خاص‌ترین و منحصر به فردترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

 

15- بازی Deathloop

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در پانزدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Deathloop قرار دارد. دو مبارز را تصور کنید که تا سر حد مرگ با هم مبارزه می‌کنند و هیچ هدفی هم جز نابود کردن یکدیگر ندارند. اما نکته عجیب در مورد آنها این است که وقتی یکی از آنها دیگری را از بین می‌برد، مبارزه مجددا از ابتدا آغاز می‌شود و این چرخه همین‌طور ادامه پیدا می‌کند تا بالاخره بتوانند راهی برای خارج شدن از آن پیدا کنند. این ایده اصلی بازی Deathloop است که امسال برای پی‌سی و پلی استیشن 5 عرضه شده است و می‌توان آن را بهترین بازی 2021 کنسول نامید.

در رابطه با این عضو از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. از طراحی اسلحه‌ها گرفته تا طراحی دشمنان و طراحی مراحل همه این موارد به گونه‌ای چیده شده‌اند که شما از تجربه این بازی ویدیویی نهایت لذت ممکن را ببرید. جا دارد در این میان به این امر نیز اشاره‌ای داشته باشیم که محتوای قابل بازی نیز توجه است و شما مدت‌ها با این بازی ویدیویی سرگرم خواهید بود.

 

16- بازی Solar Ash

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در شانزدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Solar Ash قرار دارد. حتی اگر Solar Ash یک بازی از گیم‌پلی روان و سرگرم‌کننده با باس‌های متنوع بود باز هم می‌توانست به یکی از پرفروش ترین بازی های 2021 تبدیل شود اما سازندگان علاوه بر گیم‌پلی، توانستند یک داستان فراموش‌نشدنی هم روایت کنند. یک سیاه‌چاله بزرگ در حال نابود کردن سیاره‌ای است که قهرمان بازی یعنی ری در آن زندگی می‌کند. طوفانی که این سیاه‌چاله از ماده تاریک ایجاد کرده، سبب می‌شود نگاهی به زندگی مردمان و جوامعی که سال‌ها پیش از بین رفتند داشته باشید و با انگیزه بیشتری تلاش کنید ری را از این سرنوشت نجات دهید.

بازی‌های زیادی به موارد مربوط به ویژگی‌های آخرالزمانی و نجات از این شرایط آخرالزمانی پرداخته‌اند اما در این زمینه می‌توان گفت بازی Solar Ash و آنچه برای عرضه کردن به شما بسیار ویژه است؛ چرا که چه از منظر نورپردازی و چه از منظر طراحی هنری بالخص جلوه‌های هنری این بازی ویدیویی بسیار شاخص هستند و در خدمت گیم پلی بازی قرار گرفته‌اند.

 

17- بازی Life is Strange: True Colors

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در هفدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Life is Strange: True Colors قرار دارد. بازی True Colors به عنوان یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ از جدیدترین بازی ها و تازه‌ترین عنوان سری Life is Strange است که شما در آن با مباحث فلسفی و تصمیمات متفاوتی روبرو خواهید بود که تجربه این بازی ویدیویی را برای شما شیرین و منحصر به فرد خواهد ساخت. در این عنوان شما داستان الکس چن، یک خانم جوان با گذشته تلخی که کودکی خود دارد را دنبال می‌کنید که پس از سال‌ها برادر خود را پیدا می‌کند اما مدتی کوتاهی پس از پیدا کردنش، او را در یک تصادف مرموز از دست می‌دهد. الکس با استفاده از قدرت‌های ذهنی خود می‌تواند از احساسات دیگران باخبر شده و آن‌ها را تغییر دهد تا در نهایت از راز کشته شدن بردارش پرده بردارد.

جلوه‌های بصری بازی از منظر طراحی هنری مکمل روایت داستانی آن محسوب می‌شود. در واقع می‌‌توان گفت در این بهترین بازی 2021 کنسول این روایت داستانی است که در محوریت ماجرا قرار دارد و همین امر سبب می‌شود که شما با توجه به داستان و کاراکترپردازی بسیار ویژه بازی نواقص مربوط به موارد دیگر آن را تحمل کنید.

 

18- بازی Valheim

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در هجدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Valheim قرار دارد. در ظاهر بازی ولهایم یک بازی شبیه به دیگر بازی‌های سبک بقا است که با یک سبک متفاوت و جلوه‌های گرافیکی متفاوت از آن بازی‌ها ساخته شده است. همه چیز ابتدا در آرامش شروع می‌شود آن هم با یک موسیقی متن آرام و ساده. دشمنان شما هم آنقدر سرسخت نیستند و می‌توانید با یک تکه چوب آن‌ها را از میان بردارید. ولی اگر کمی بیشتر کنجاوی کنید و از محل اطراف پایگاه خود فراتر بروید، آن زمان دنیا خطرناک‌تر و سرسخت‌تر می‌شود. در این بازی هیچ راه درست یا غلطی برای بازی کردن وجود ندارد. بازی در همه حال در حال واکنش نشان دادن به تصمیماتی است که شما گرفتید.

بر همین اساس می‌توان گفت که تصمیمات شما به عنوان بازیکن در بازی Valheim نقشی کلیدی و اساسی ایفا می‌کنند. از منظر جلوه‌های بصری بازی Valheim هم طراحی تکنیکی و هم طراحی هنری بارزی دارد و در زمینه موسیقی نیز سازندگان سنگ تمام گذاشته‌اند. همین امر سبب می‌شود که پیگیری ماجراجویی‌های شما در خلال گیم پلی بازی بیش از پیش جذاب شود.

 

19- بازی Age of Empires 4

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در نوزدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Age of Empires 4 قرار دارد. چهارمین عنوان در سری Age of Empires بار دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا با کمپین‌های متنوع مثل مقاومت ژان دارک در برابر انگلیسی‌ها و فتح آسیا توسط چنگیزخان تاریخ را تجربه کنید. می‌توانید شهرسازی کنید، منابعتان را مدیریت کنید و نیروهای خود را در مبارزات زمینی و دریایی رهبری کنید.

در مجموع 4 کمپین با 35 مرحله مختلف در این بازی وجود دارد که 500 سال از تاریخ از قرون وسطا تا رنسانس را پوشش می‌دهند. دوره‌های تاریخی مختلف در این بازی ویدیویی به شکلی بسیار بارز نمود پیدا کرده‌اند و نمود پیدا کردن این دوره‌های تاریخی در قالب یکسری جنگ‌های استراتژیک انجام می‌گیرد که تبحر شما در زمینه این جنگ‌های استراتژیک به مرور زمان بالاتر خواهد رفت.

 

20- بازی Forza Horizon 5

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در بیستمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Forza Horizon 5 قرار دارد. فورزا برگشته و این بار می‌خواهد شما را به مکزیک ببرد و یکی از زیباترین نمایش‌هایی گرافیکی ایکس باکس سری ایکس را به تصویر بکشد. Playground Games مدعی است این نسخه از برترین بازیهای جدید ۲۰۲۱ است و بزرگترین، متنوع‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین عنوان این سری هم است. گرافیک بازی آنقدر واقع‌گرایانه است که گمان می‌کنید در حال تماشای یک مسابقه واقعی هستید.

همچنین با اضافه شدن بخش EventLabs هم گیمرها می‌توانند پیست‌ها و مسابقات جدید طراحی کنند و در اختیار دیگر کاربران قرار دهند. بازی فورتزا هورایزن 5 با مسابقات فراموش‌نشدنی خود، مناظر حیرت‌انگیز و جهان گسترده خود بدون شک نه‌تنها در میان تمام بازی های 2021 جزو بهترین‌هاست بلکه در سری فورزا نیز بهترین عنوان است. حتی می‌توان آن را یکی از برترین بازی های 2021 ایکس باکس وان هم به‌حساب آورد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
راهنمای جی تی ای وی انلاین ؛ آموزش بازی و دستگاه‌های ...
معین نسیم دوست01 مرداد 1401 15:30
thumbnail
معرفی بازی Age of Empires 4 ؛ پایان 16 سال انتظار!
معین نسیم دوست12 تیر 1400 20:00
thumbnail
بازی Resident Evil 8: Village ؛ داستان، گیم پلی و راهنمای بازی
تیم پلازا29 اردیبهشت 1400 09:00
thumbnail
معرفی بازی Returnal ؛ تریلر، داستان، گیم پلی و تاریخ انتشار
نسیبه عسکری05 مرداد 1399 20:00

 

21- بازی Back 4 Blood

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در بیست و یکمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Back 4 Blood قرار گرفته است. این بازی ویدیویی یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ که مورد توجه علاقه‌مندان به عناوین همکاری یا Co-Op قرار گرفت و در عین حال جا دارد اشاره کنیم که این بازی دنباله‌ای برای مجموعه محبوب Left 4 Dead نیز محسوب می‌شود و می‌تواند از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ و کنسول نیز محسوب می‌شود. در این بازی می‌توانید به همراه سه نفر دیگر از دوستان خود، به شکار زامبی‌ها بپردازید. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این زامبی‌ها هستند که شما را شکار می‌کنند و هدف اصلی شما پیدا کردن راه فرار است.

بر همین اساس شاید پربیراه نباشد که بگوییم بازی Back 4 Blood از منظر المان‌های بقا به واسطه تجربه‌ای که سازندگان آن دارند و الهامی که همین سازندگان از عناوین پیشین گرفته‌اند در مرتبه و جایگاه بسیار والایی قرار دارد. بنابراین اگر به یک بازی بقا بسیار خوب علاقمند هستید که هم از منظر گیم پلی و هم از منظر جلوه‌های بصری و روایت داستانی می‌تواند شما را راضی کند بازی Back 4 Blood را حتما امتحان کنید.

 

22- بازی Far Cry 6

بازی های 2021 برتر کنسول

در بیست و دومین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی FarCry 6  قرار دارد. بازی فارکرای 6 یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ است. این عنوان که با چند تغییر جزیی نسبت به عنوان قبلی عرضه شد، حالا یک کاراکتر جالب‌تر بنام دنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در کنار انقلابیون بازی، داستانی به مراتب جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر را روایت کند. شاید مهمترین تغییر در این نسخه امکان قلاف کردن اسلحه باشد. در سری‌های قبلی فارکرای شما مدام در حال مبارزه از این طرف به آن طرف می‌رفتید ولی حالا می‌توانید در خیابان‌های شهر پیاده‌روی و سر فرصت از نقاط مختلف دنیای بازی دیدن کنید.

بازی‌های FarCry همواره به ویژه از منظر جلوه‌های بصری مورد توجه بوده‌اند و در هر کدام از نسخه‌های این سری بازی مشهور شاهد آن بوده‌ایم که سازندگان از نهایت قدرت سخت افزاری کنسول‌های نسل مورد نظر و همچنین سیستم‌های کامپیوتری بهره برده‌اند تا چه در طراحی بافت و چه در زمینه طراحی مراحل سنگ تمام بگذارند. در بازی FarCry 6 نیز این قاعده رعایت شده است و همین امر سبب شده است که با یکی از چشم نوازترین بازی‌های نسل کنونی روبرو شویم.

 

23- بازی Halo Infinite

بهترین بازی های کامپیوتر 2021 بهترین بازی های سال 2021 برای کامپیوتر

در بیست و سومین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Halo Infinite قرار دارد. بازی هیلیو اینفینیت یکی از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ است که طرفداران بسیار زیادی داردد. عنوانی که با الهام از بازی‌های جهان باز فال‌آوت، فارکرای و بوردرلندز ساخته شده است ولی از نظر بزرگی کمتر بازی شبیه به آن است. از همان لحظات اول بازی، وارد هیجان و اکشن بازی می‌شوید و تا انتها نیز از جو بازی خارج نخواهید شد. چه در حال تیراندازی به دشمنان باشید و چه در حال رانندگی از یک ماموریت به ماموریت دیگر و تلاش برای نجات نسل بشر. این عنوان یکی از بازی های جنگی 2021 است.

همانطور که اشاره کردیم دنیای بازی Halo Infinite این بهترین بازی 2021 کنسول دنیای وسیعی است که مدت‌ها شما را درگیر خود خواهد ساخت. دنیایی ماشینی که پر از دشمنان مختلف و این دشمنان به واسطه کاراکترپردازی خوب سازندگان به خوبی شرایطی را که در آن حضور دارند توجیه می‌کنند. بر همین اساس می‌توان گفت در بازی Halo Infinite چه به لحاظ روایت داستانی و چه به لحاظ جنبه‌های دیگر با یک بازی منحصر به فرد وسیع و گسترده روبرو هستیم که می‌توانیم سال‌ها آن را بازی کرده و لذت ببریم.

 

24- بازی Psychonauts 2

بهترین بازی های 2021 برای pc بهترین بازی های 2021 پی سی

در بیست و چهارمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Psychonauts 2 قرار دارد. شماره اول از بازی Psychonauts مانند سایر ساخته‌های استودیوی دابل فاین، یک عنوان بامزه و جذاب، با داستانی درگیرکننده بود. پس از آن دنباله این بازی پلتفرمر هم در سال 2021 منتشر شد. این بازی ایکس باکس وان 2021 برای پلی استیشن 4 و 5 و کامپیوترها نیز عرضه شد. ناشر این عضو از بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ مایکروسافت است و قصد دارد آن را برای کنسول‌های نسل جدید خود نیز منتشر کند. بازی Psychonauts 2 این پتانسیل را دارد که آن را از بهترین بازی های ایکس باکس وان اس 2021 نامید.

از جمله ویژگی‌های بازی Psychonauts 2 را از عناوین مشابه جدا می‌کند گیم پلی آن است که هم از منظر روانی و هم از منظرهای دیگر بسیار عالی طراحی شده است. در سوی دیگر ماجرا از منظر جلوه‌های بصری نیز این بازی ویدیویی هم از منظر طراحی تکنیکی و هم از منظر طراحی هنری بسیار ویژه است. نهایتا باید به جلوه‌های صوتی و موسیقی این بازی ویدیویی اشاره کنیم که از هر منظر هم سو و هم راستای اهداف بازی طراحی شده است.

 

25- بازی  Marvel’s Guardians of the Galaxy

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در آخرین و بیست و پنجمین جایگاه از فهرست بهترین بازی های 2021 بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy قرار گرفته است. شاید تا پیش از انتشار Marvel’s Guardians of the Galaxy کسی فکرش را هم نمی‌کرد این بازی جزو بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ باشد. اما این عنوان توانست همه را شگفت‌زده کند. نگهبانان کهکشان مارول به طرز هوشمندانه‌ای تمرکز خود را روی هسته اصلی تیم و یکی به دوهای خنده‌دار آن‌ها گذاشته است. دیالوگ‌هایی به بهترین شکل ممکن نوشته شدند و هرگز شما را خسته نمی‌کنند. گذشته از این دیالوگ‌ها، گیم‌پلی بازی هم به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده و پویا است. بخصوص زمانی که آهنگ‌های معروف دهه 80 میلادی درست وسط مبارزات برایتان پخش شوند.

بازی‌های مارول همواره حائز اهمیت بوده‌اند و از جنبه‌های مختلف چه از منظر گیم پلی و چه از منظر روایت داستانی به شیوه‌ای عمل کرده‌اند که برای اکثر مخاطبان خود در دنیای گیمینگ اسطوره سازی کنند. بر همین اساس انتظار مخاطبان از نسخه‌های مختلف این سری بازی ویدیویی بسیار زیاد است. به همین دلیل می‌توان این انتظارات در این نسخه از این سری بازی ویدیویی خوب برطرف شده‌اند.

 

عناوین برتری که امسال منتشر می‌شوند | بهترین بازی های 2022

در ادامه تعدادی از بهترین بازی های 2022 را مورد بررسی قرار دهیم. با بررسی عناوین برتری که امسال منتشر می‌شوند و یا به تازگی منتشر شده‌اند همراه ما بمانید.

 

1- بازی Elden Ring

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

اولین عنوانی که در فهرست بهترین بازی های 2022 امروزمان می‌خواهیم برای شما مورد معرفی قرار دهیم بازی Elden Ring محسوب می‌شود. بازی Elden Ring یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط کمپانی From Software ساخته شده است. کمپانی From Software به واسطه عرضه بازی‌های سخت در ژانر نقش آفرینی در دهه‌های اخیر مشهوریت و محبوبیت زیادی را میان بازی‌بازها از آن خود کرده است. اغلب می‌گویند بازی‌های این کمپانی با شما شوخی ندارند و اگر می‌خواهید از چالش‌های این بازی‌ها عبور کنید باید نهایت دقت و تبحر خود را در مبارزات به کار ببرید.

بازی Elden Ring نیز دست کمی از این ماجراها ندارد. طراحی مبارزات بازی به شیوه‌ای انجام شده است که حتی متبحرترین و قدیمی‌ترین گیمرهای این حیطه را نیز به چالش می‌کشد؛ چالشی که البته لذت‌های خاص خود را نیز داراست. البته باید اشاره کنیم این بازی ویدیویی در زمینه روایت داستانی و جلوه‌های بصری نیز سنگ تمام گذاشته است و ما با یک بازی تمام عیار از همه جهت روبرو هستیم.

 

2- بازی Gotham Knights

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

دومین بازی که در فهرست بهترین بازی های 2022 امروزمان می‌خواهیم برای شما مورد معرفی قرار دهیم بازی Gotham Knights محسوب می‌شود. پس از بررسی بهترین بازی های 2021 شاید پربیراه نباشیم که در میان عناوین امسال نیز چه عناوینی که قرار است منتشر شوند و چه عناوینی که به تازگی منتشر شده‌اند بازی‌هایی وجود دارند که از همه جهت با آن بازی‌ها در عرصه‌های مختلف قابل قیاس هستند. بازی Gotham Knights یکی از همین عناوین محسوب می‌شود.

ساخت این بازی ویدیویی که به زودی قرار است منتشر شود از کمیک استریپ‌های بتمن: شب‌های گاتهام الهام گرفته شده است و چهار شخصیت اصلی در آن وجود دارند که تمرکز اصلی طرح داستانی بازی روی آن‌هاست. این شخصیت‌ها به ترتیب عبارتند از نایت وینگ، بت گیرل، رابین و رد هود. این شخصیت‌ها وظیفه آن را دارند که در گیرودار وقایع بازی Gotham Knights عدالت را به شهر گاتهام سیتی پس از مرگ بتمن در نسخه‌های پیشین بازگردانند.

 

3- بازی Total War: Warhammer III

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در سومین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2022 بازی Total War: Warhammer III قرار دارد. بازی‌های وارهمر به واسطه ویژگی‌های مثبت منحصر به فرد خود همواره مورد توجه و تحسین بسیاری از بازی‌بازها قرار گرفته‌اند. این عناوین در نسخه‌های مختلف خود که به مرور زمان منتشر شده‌اند ارتقا یافته و موارد مختلف و نواقص نسخه‌های پیشین در نسخه‌های جدید برطرف شده‌اند. یکی از جدیدترین بازی‌های توتال وار اخیر بازی توتال وار: وارهمر 3 است که همانند نسخه‌های پیشین خود روی مبحث استراتژیک نوبتی تمرکز دارد و المان‌های این ژانر از گیمینگ را چندین مرتبه ارتقا داده است؛ تا جایی که طرفداران این ژانر با تجربه این بازی حیرت زده خواهند شد.

اگر نیم نگاهی به بهترین بازی های PC ۲۰۲۱ داشته باشیم متوجه عناوینی می‌شویم که در ژانر استراتژیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در میان عناوین امسال سبب می‌شدند که به دنبال عناوینی باشیم که با آن بازی‌ها رقابت بکنند. در بازی Total War: Warhammer III شما با مباحث زیادی همانند دیپلوماسی، جنگ و امپراطوری درگیر خواهید بود و باید در لحظات سخت و دشوار و چالش برانگیز بازی تصمیم‌هایی بگیرید که سرنوشت شما و لشگریانتان را در طول روند بازی مشخص خواهد کرد. بنابراین اگر به نبرهای عظیم علاقمند هستید توصیه می‌کنیم که این بازی ویدیویی را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

4- بازی Kirby and the Forgotten Land

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

چهارمین عضو فهرست بهترین بازی های 2022 بازی Kirby and the Forgotten Land محسوب می‌شود. کیربی در میان شخصیت‌های مختلف دنیای گیمینگ همواره جزو شخصیت‌های محبوب بوده است. محبوبیت این کاراکتر که جزو منحصربه‌فردترین کاراکترهای دنیای گیمینگ است آنقدر زیاد است که بازی‌سازها همواره سعی کرده‌اند او را در موقعیت‌هایی قرار دهند که توجه و حیرت بسیاری از ما را برانگیخته است. جدیدترین نسخه از بازی‌های کیربی بازی Kirby and the Forgotten Land محسوب می‌شود که توسط کمپانی Hal Laboratory ساخته شده است و سیزدهمین نسخه‌ از سری بازی‌های دوست داشتنی کیربی محسوب می‌شود.

در این نسخه از سری بازی‌های کیربی که به واسطه جلوه‌های بصری، طراحی مراحل و بسیاری دیگر از ویژگی‌های خود توسط منتقدین ستوده شده است برای اولین بار در این سری بازی ویدیویی شاهد جلوه‌های بصری کاملا سه بعدی هستیم که در نوع خود بسیار حائز اهمیت و بسیار قابل توجه و تحسین است. شایان ذکر است که برخی از جنبه‌های گیم پلی جدید این بازی آن را از بازی‌های کیربی پیشین متمایز و متفاوت کرده است و این امر به یمن گرافیک سه بعدی بازی سبب شده است که با یک عنوان جدید روبرو باشیم که از همه جهت با عناوین لایق لقب بهترین بازی 2021 کنسول برابری می‌کند.

 

 

5- بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در پنجمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2022 بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 قرار دارد. بازی‌های ندای وظیفه را نمی‌توان در چند پاراگراف به شکلی که باید توصیف کرد. این بازی‌های ویدیویی روندی بسیار طولانی را طی کرده‌اند تا به جایگاهی که هم اکنون دارند برسند و همین امر به واقع حیرت ما را از بسیاری از جهات برمی‌انگیزد. در جدیدترین نسخه از سری بازی‌های ندای وظیفه که با عنوان Call of Duty: Modern Warfare 2 شناخته می‌شود و به زودی قرار است منتشر شود با حجم زیادی از محتوای جدید هم در قالب گیم پلی شگفت انگیز و متنوع و هم در قالب روایت داستانی روبرو هستیم که ارزش تجربه آن را نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار زیاد می‌کند.

در میان طرفداران نسخه‌های مختلف سری بازی ندای وظیفه افراد مختلفی وجود دارند. بسیاری از افراد سری بازی‌های Modern Warfare را نسبت به سری بازی‌های Black Ops ترجیح می‌دهند و افرادی نیز هستند که درست برعکس این روند حرکت می‌کنند. در هر صورت پربیراه نیست که بگوییم طرفداران سری بازی‌های Modern Warfare در این نسخه که به هیچ وجه دست کمی از بهترین بازی های 2021 برای PC ندارد با مواردی روبرو خواهند شد که آن‌ها را تا پایان امسال از هرگونه بازی تیراندازی اول شخصی بی نیاز خواهد کرد.

 

 

6- بازی Evil Dead: The Game

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در ششمین جایگاه از فهرست بهترین بازی های 2022 بازی بسیار ویژه و منحصر به فرد Evil Dead: The Game قرار گرفته است. بازی‌های آخرالزمانی و نبرد با شیاطین و زامبی‌ها در شکل‌ها و گونه‌های مختلفی تا کنون وارد عرصه گیمینگ شده‌اند؛ اما آنچه بازی ویژه Evil Dead: The Game را از بازی‌های دیگر در این زمینه متفاوت و متمایز می‌کند گونه‌های متنوع گیم پلی آن است که هم در قالب نبرد بازیکن با بازیکن (PvP) و هم در قالب نبرد بازیکن‌ها با دشمنان بازی (PvE) در اختیار علاقمندان این عناوین قرار گرفته است.

جا دارد که اشاره کنیم مکانیزم‌های درخت مهارت (Skill Tree) و لول آپ (Level-Up) نیز در گیم پلی بازی Evil Dead: The Game که با بسیاری از بهترین بازی های 2021 پی سی برابری می‌کند گنجانده شده‌اند. علاوه بر آن شایان ذکر است که بگوییم نقشه‌های متفاوت و متعددی نیز در این بازی ویدیویی وجود دارند که شما را با تنوع خود حیرت زده و هیجان زده می‌کنند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورت علاقمندی به نبرد با زامبی‌ها در قالب یک بازی ویدیویی تمام عیار بازی Evil Dead: The Game را حتما در لیست عناوینی که باید تجربه کنید قرار دهید.

 

7- بازی God of War Ragnarok

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در هفتمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2022 بازی God of War: Ragnarok قرار گرفته است. بازی‌های خدای جنگ همواره از منظرهای مختلف حائز اهمیت بوده‌اند. این بازی‌های ویدیویی به واسطه درگیر کردن مخاطبان خود با مباحث شیرین مربوط به اساطیر یونان و نمود دادن خدایان و هیولاهای یونان باستان و ترکیب این امر با گیم پلی و جلوه‌های بصری حیرت انگیز توجه مخاطبان و منتقدین را در نسل‌های پیشین و نسل کنونی گیمینگ همواره برانگیخته‌اند. در بازی God of War: Ragnarok همان مواردی را شاهد هستیم که بهترین بازی های 2021 را در نظر ما بسیار شگفت انگیز می‌کردند.

اولین این موردها گیم پلی بازی است که نسبت به نسخه‌های پیشین دستخوش برخی تغییرات جالب شده است که تجربه جنگ در قالب شخصیت اصلی بازی که کریتوس است را بار دیگر برای ما جذاب می‌کنند. اما نکته دیگر در رابطه با جلوه‌های بصری بازی است که با توجه به آنچه تا کنون از ویدیوهای بازی دیده‌ایم در یک کلام محشر است که البته امیدواریم این کیفیت در نسخه اصلی و به هنگام انتشار بازی نیز وقتی که آن را تجربه می‌کنیم حفظ شود. شاید پربیراه نباشد که بگوییم بازی Ragnarok از جمله عناوینی است که گیمرها برای منتشر شدن آن تا آخر امسال لحظه شماری می‌کنند.

 

 

8- بازی Mario + Rabbids: Sparks of Hope

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در هشتمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2022 بازی Mario + Rabbids: Sparks of Hope قرار دارد. سری بازی‌های ماریو را می‌توان پدرخوانده ژانر پلتفرمر نامید که البته نسخه‌های مختلف این سری بازی‌ها در طی زمان با موفقیت کامل توانسته‌اند به ژانرهای دیگر نیز راه یافته و این ژانرها را با ماریو و ماجراجویی‌هایش رنگ آمیزی کنند. در جدیدترین نسخه از سری بازی‌های ماریو شاهد یک ماجراجویی در قالب استراتژیک نوبتی خواهیم بود که توسط کمپانی یوبی سافت در دست ساخت است و به زودی وارد بازار گیمینگ خواهد شد.

این بازی ویدیویی که دست کمی از بهترین بازی 2021 کنسول ندارد از جهت گیم پلی شباهت‌های زیادی به بازی Kingdom Battle دارد. کاراکترهای جدید و متنوعی در این بازی ویدیویی حضور دارند که از همه جهت به واسطه تنوع خود موفق خواهند شد که احتمالا ما را ساعت‌ها پای این بازی احتمالا خوب و منحصر به فرد میخکوب کنند. جا دارد اشاره کنیم که در زمینه طراحی مراحل نیز سازندگان این نسخه از سری بازی‌های ماریو موفق شده‌اند که طراحی خطی را کنار بگذارند و تنوع مراحل را به گونه‌های جدید افزایش دهند.

 

 

9- بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱

در نهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های 2022 بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga قرار دارد. جنگ ستارگان و خالق این دنیای محشر یعنی جورج لوکاس علاوه بر آنکه حضوری فعال در دنیای سینما داشته است این حضور همواره با عناوین مختلف در ژانرهای مختلف در دنیای گیمینگ نیز پیگیری شده است. حقیقت امر آن است که برخی از نسخه‌های جنگ ستارگان در دنیای گیمینگ نسبت به نسخه‌های دیگر موفق تر عمل کرده‌اند که در میان این عناوین به ویژه می‌توان به بازی‌های لگویی استار وارز اشاره کرد که روندی صعودی را چه به لحاظ گیم پلی و چه به لحاظ تنوع محتوای قابل ارائه در طول سالیان طی کرده‌اند.

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های جنگ ستارگان هم به واسطه طراحی مراحل خود ستوده شده است و هم به واسطه تاکیدش روی مبحث اکتشاف و میزان گستردگی گیم پلی‌اش ستوده شده است. در این بازی ویدیویی ساعت‌ها سرگرم خواهید شد و از قالب کاراکترهای جنگ ستاره‌ای مختلف به ماجراجویی‌هایی خواهید رفت که بسیار اعتیادآور هستند. بنابراین اگر به بازی‌های لگویی علاقمند هستید این بازی ویدیویی نماینده تمام بازی‌های لگویی امسال و از بسیاری از جهات بهترین آن هاست.

 

10- بازی Warhammer 40000: Dark Tide

بهترین بازی های pc ۲۰۲۱ بهترین بازی 2021 کنسول

در دهمین جایگاه از فهرست بهترین بازی های 2022 بازی Warhammer 40000: Dark Tide قرار دارد. این بازی ویدیویی از زاویه اول شخص دنبال می‌شود و ویژگی‌هایی دارد که شما را شگفت زده می‌کند. مکانیزم شخصی سازی در این بازی ویدیویی در حد اعلای خود قرار دارد و اتفاقا به واسطه همین مکانیزم است که شاهد حضور و بروز تنوع در گیم پلی می‌شویم؛ تنوعی که تا انتهای بازی ما را با خود می‌کشاند. البته نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این عنوان که با بازی های 2021 برتر کنسول برابری می‌کند میزان پرداخت سازندگان آن به جنبه‌های فرعی گیم پلی از جمله ساخت و ساز است که شما با فارغ شدن از جنبه‌های مبارزه بازی می‌توانید خود را با آن‌ها مشغول بکنید.

نکته دیگر در رابطه با این بازی ویدیویی روایت داستانی آن است که توسط دن ابنت (Dan Abnett) نوشته شده است و از بسیاری از منظرها از جمله نحوه پرداخت به روایت داستانی ما را یاد عناوینی همانند بازی Destiny 2 می‌اندازد. شاید بسیاری از افراد گیم پلی موجود در بازی‌های وارهمر را نسبت به روایت داستانی آن برتر دانسته و این روایت داستانی را صرفا بهانه‌ای برای پیشبرد اهداف گیم پلی بدانند. این امر در این نسخه نیز تا حدودی مشاهده می‌شود اما به حدی نیست که در طول تجربه روند بازی نسبت به امر روایت داستانی از خود هیچگونه توجهی نشان ندهیم.

بهترین بازی های 2021 / بهترین بازی های 2022

سخن پایانی

در این مقاله بهترین بازی های ۲۰۲۱ را معرفی کردیم. علاوه بر این امر نیم نگاهی نیز به بهترین بازی های 2022 چه آن‌هایی که به تازگی منتشر شده‌اند و چه آن‌هایی که قرار است در سال پیش رویمان عرضه شوند انداختیم. از نگاه شما بهترین بازی های 2021 کدام بازی‌ها هستند؟ بیش از همه منتظر کدام ‌یک از بازی‌های این فهرست هستید؟ در رابطه با بهترین بازی های 2022 چه فکری دارید؟ فکر می‌کنید جای کدامیک از جدیدترین بازی ها در این فهرست خالی است؟ نظرات خود را با ما و مخاطبان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402