ترفندهای گوشی سامسونگ گلکسی S21

ترفندهای گوشی سامسونگ S21 / تنظیمات گوشی سامسونگ اس 21
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر تا پیش از این از پرچمداران سال قبل سامسونگ استفاده کرده باشید به احتمال زیاد با بسیاری از ترفندهای گوشی S21 آشنا هستید؛ با این حال سامسونگ با عرضه پرچمداران جدیدش مثل گلکسی اس 21 و همچنین آپدیت‌های اندروید، ترفند ها و قابلیت های جدیدی را به گوشی اضافه می‌کند که ممکن است از همه آن‌ها با خبر نباشید.

سامسونگی‌ها شاید بیشتر از هر تولیدکننده گوشی اندرویدی دیگری، با رابط کاربری خود دست به آزمون و خطا می‌زنند تا ببینند کاربران از کدام ویژگی‌هایی که آن‌ها اضافه کردند بیشتر استفاده می‌کنند. شاید یکی از دلایلی که از دید خیلی‌ها سامسونگ بهترین رابط کاربری اندروید را دارد هم همین است. با این همه اگر گلکسی اس ۲۱ اولین گوشی سامسونگ باشد که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است بسیاری از ویژگی های آن از دید شما مخفی باشند و با آن‌ها آشنا نباشید.

به همین خاطر در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به چند نمونه از قابلیت های گوشی S21 که استفاده از آن‌ها می‌تواند تجربه کاربری شما را به اندازه زیادی بهبود ببخشد.

فهرست مطالب

ترفندهای گوشی سامسونگ S21

رابط کاربری سامسونگ همیشه جزو بهترین‌ها نبود. در سال‌های اولیه فعالیت این کمپانی، شاید بزرگترین نقطه ضعف آن‌ها در برابر اپل بیشتر رابط کاربری پر از باگ و اپلیکیشن‌های اضافی آن‌ها بود. اما سامسونگ حالا با One UI نه‌تنها بهترین رابط کاربری اندروید را تولید می‌کند بلکه این رابط کاربری آنقدر کاربران زیادی دارد که گوگل هم بسیاری از ویژگی‌های جدید اندروید را نه در پیکسل‌هایش بلکه ابتدا در گوشی‌های گلکسی اس در دسترس قرار می‌دهد.

به همین خاطر است که قابلیت های گوشی S21 بسیار کامل‌تر و کاربردی‌تر از هر گوشی اندرویدی دیگری هستند و بهترین تجربه از ویژگی های این سیستم‌عامل و بخصوص نسخه ۱۲ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

1. اضافه کردن گوگل دیسکاور به اسکرین گوشی سامسونگ S21

گوگل دیسکاور قابلیتی در گوشی‌های اندرویدی است که از طریق آن می‌توانید با کشیدن انگشتتان در صفحه خانه به سمت راست، به فید اخبار و اطلاعات روز گوگل دسترسی پیدا کنید. می‌توانید این فید را شخصی‌سازی کنید تا اطلاعاتی که می‌خواهید را دریافت کنید. اما در گوشی‌های سامسونگ، این کمپانی بصورت پیش‌فرض گوگل دیسکاور را با سرویس خودش یعنی Samsung Free جایگزین کرده است.

برای آنکه گوگل دیسکاور را جایگزین سرویس سامسونگ کنید، ابتدا در صفحه خانه انگشتتان را روی صفحه نگه دارید تا تنظیمات شخصی‌سازی ظاهر شوند.

ویژگی های مخفی گلکسی اس ۲۱ -اضافه کردن گوگل دیسکاور به اسکرین گوشی سامسونگ S21

حالا انگشتتان را به سمت راست بکشید تا پنل سمت چپ که یک گزینه On یا Off دارد ظاهر شود. در این صفحه اول مطمئن شوید گزینه On فعال است.

ترفندهای گوشی سامسونگ S21 - اضافه کردن گوگل دیسکاور به اسکرین گوشی سامسونگ S21

سپس فقط کافی است بجای Samsung Free گزینه مربوط به گوگل دیسکاور را انتخاب کنید.

2. استفاده از سرویس های Autofill سامسونگ اس 21 | قابلیت های گوشی S21

گوگل سرویس Autofill را در یکی از نسخه‌های اولیه اندروید معرفی کرد تا کاربران با استفاده از آن بتوانند بدون نیاز به تایپ کردن نام کاربری یا رمزعبور، وارد حساب خود در اپلیکیشن‌های مختلف شوند. این سرویس اما بصورت پیش‌فرض رمزها و نام‌های کاربری که در حساب گوگل خود ذخیره کرده‌اید را به عنوان منبع درنظر می‌گیرد.

همچنین اگر یک برنامه مدیریت رمزعبور هم نصب کرده باشید، آن برنامه هم از همین سرویس برای پرکردن فیلدهای برنامه‌ها استفاده می‌کند. سامسونگ نیز یک سرویس مدیریت رمزعبور بنام Samsung Pass دارد که به حساب سامسونگ شما متصل است. این سرویس نیز مانند گوگل و برنامه‌های مدیریت رمزعبور، رمزهای عبوری که در آن ذخیره کرده باشید را با کمک سرویس Autofill در برنامه‌ها وارد می‌کند.

حالا اگر از یک گوشی اندرویدی دیگری گلکسی اس 21 آمده باشید، اگر سرویس پیش‌فرض Autofill را تعویض نکنید، هنگام نصب برنامه‌ها باید بصورت دستی رمزعبور را وارد کنید. برای انجام اینکار به Settings و سپس General Management بروید. در آنجا گزینه Autofill Service را انتخاب کنید.

تنظیمات گوشی سامسونگ اس 21 - استفاده از سرویس های Autofill سامسونگ اس 21

سپس مانند تصویر بالا گزینه‌هایی که برای استفاده در این سرویس در اختیار شما قرار دارد را مشاهده خواهید کرد. برای آنکه سرویس پیش‌فرض را تغییر دهید کافی است همان گزینه را انتخاب کنید.

3. تنظیمات نوتفیکیشن حبابی گوشی سامسونگ اس 21؛ قابلیت های گوشی S21

نوتیفیکیشن‌های حبابی ویژگی جدیدی بودند که ابتدا در اندروید 11 معرفی شدند. با این قابلیت نوتیفیکیشن‌ها بصورت یک حباب روی نمایشگر ظاهر می‌شوند و دیگر لازم نیست نوار نوتیفیکیشن‌ها را از بالا به پایین بکشید تا به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این در برخی برنامه‌ها هم از طریق همین حباب‌ها می‌توانید با گزینه‌های مختلف تعامل کنید و مثلا جواب پیام‌ها را بدهید.

سامسونگ یک سرویس مشابه به نوتیفیکیشن‌های حبابی به نام Smart Pop-Up View را در کنار نوتیفیکیشن‌های حبابی گوگل، در گوشی‌های خود ارائه می‌کند. البته هردو این سرویس‌ها بصورت پیش‌فرض خاموش هستند و ابتدا باید آن‌ها را روشن کنید. برای انجام اینکار ابتدا به Settings بروید و گزینه Notifications را انتخاب کنید.

ترفندهای گوشی سامسونگ S21 - تنظیمات نوتفیکیشن حبابی سامسونگ اس 21

سپس به Advanced Settings و بعد Floating Notifications بروید.

ویژگی های مخفی گلکسی اس ۲۱ - تنظیمات نوتفیکیشن حبابی سامسونگ اس 21

در این صفحه می‌توانید از بین Bubbles که همان سرویس گوگل است و Smart pop-up view یکی را انتخاب کنید.

4. تنظیمات فلش نوتفیکیشن گلکسی اس ۲۱

یکی از قابلیت‌های کاربردی که در گوشی‌های قدیمی سامسونگ مثل گلکسی اس 6 اج وجود داشت، نشانگر LED بود که هر زمان که یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کردید تا زمانی که آن نوتیفیکیشن را رد نمی‌کردید روشن و خاموش می‌شد تا بدون نیاز به چک کردن گوشی بدانید که یک نوتیفیکیشن دریافت کردید. همچنین می‌توانستید برای هر برنامه رنگ مختلفی هم انتخاب کنید. این نشانگر اما در سری جدید گوشی‌های گلکسی که همگی با نمایشگرهای تمام صفحه عرضه شدند حذف شده و جایش را به یک سیستم نورپردازی LED داده است.

این مورد از ترفندهای S21، که به عنوان Edge Lighting توسط سامسونگ معرفی شده به شما این امکان را می‌دهد تا کاری کنید که با دریافت کردن نوتیفیکیشن جدید، حاشیه اطراف نمایشگر روشن شود. می‌توانید استایل این نورپردازی را هم به دلخواه خودتان انتخاب کنید. تنظیمات این قابلیت در مسیر Settings –> Notifications –> Brief pop-up settings و با انتخاب گزینه Edge lighting style در دسترس قرار دارد.

ترفندهای گوشی سامسونگ S21 - تنظیمات فلش نوتفیکیشن گلکسی اس ۲۱

علاوه بر آن یکی دیگر از ترفند های گوشی گلکسی اس 21، امکان استفاده از فلش نوتیفکیشن است. این قابلیت هنگامی که یک نوتیفیکیشن دریافت کنید، نمایشگر یا فلش دوربین را روشن و خاموش می‌کند تا شما مطلع شوید. برای فعال کردن این قابلیت هم کافی است به مسیر Settings –> Notifications –> Flash notification بروید.

تنظیمات گوشی سامسونگ اس 21 - تنظیمات فلش نوتفیکیشن گلکسی اس ۲۱

حالا اگر گزینه Camera flash notification را روشن کنید، فلش دوربین هنگام دریافت نوتیفیکیشن‌ها روشن و خاموش می‌شود و اگر Screen flash notification را روشن کنید، نمایشگر روشن و خاموش خواهد شد.

5. دسترسی سریع به دوربین با دکمه پاور گلکسی اس ۲۱

مورد بعدی مربوط به آموزش تنظیم دوربین S21 به‌عنوان میانبر دکمه پاور است. بصورت پیش‌فرض با دوبار فشار دادن این دکمه، دوربین گوشی فعال خواهد شد و نمایاب را مشاهده می‌کنید. اگر این دکمه را نگه دارید دستیار صوتی بیکسبی فعال می‌شود ولی می‌توانید در Settings به Advanced Features بروید و با انتخاب گزینه Side Key این تنظیمات را تغییر دهید.

همچنین بخوانید :

6. تنظیمات فریم ریت گوشی سامسونگ S21

یکی از ترفند های گوشی گلکسی اس 21 که ممکن است از آن خبر نداشته باشید امکان تنظیم رفرش‌ریت است. گوشی‌های گلکسی قدیمی همگی رفرش‌ریت ثابت 60 هرتز داشتند اما رفرش‌ریت گوشی‌های جدید سامسونگ تا 120 هرتز هم می‌رسد. رفرش‌ریت زمانی کاربرد پیدا می‌کند که بخواهید یک بازی شوتر اول شخص یا یک محتوای ویدیویی تماشا کنید.

در این حالت با مراجعه به Settings و انتخاب گزینه Display و بعد Motion smoothness به صفحه تنظیمات مربوط به رفرش‌ریت دسترسی پیدا می‌کنید.

ترفندهای گوشی سامسونگ S21 - تنظیمات فریم ریت گوشی سامسونگ S21

در این صفحه 2 گزینه Adaptive و Standard پیش روی شما است. با انتخاب گزینه Adaptive گوشی بصورت خودکار و بسته به محتوایی که در حال تماشایش هستید، رفرش‌ریت را بین 48 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند. اما حالت Standard رفرش‌ریت را ثابت روی 60 هرتز نگه می‌دارد.

7. تنظیمات رنگ اسکرین گوشی گلکسی اس ۲۱

با عرضه آپدیت اندروید 12 حالا امکان انتخاب یک رنگ برای منوها و آیکون‌های برنامه‌ها در سری گلکسی اس 21 فراهم شده است. برای مثال اگر والپیپر شما رنگ‌های آبی و سبز داشته باشد، می‌توانید تم سایر بخش‌های گوشی را هم به همین رنگ‌ها دربیاورید. حتی برخی برنامه‌ها که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند هم در منوهای خودشان همان تم رنگی که انتخاب کرده‌اید را اعمال می‌کنند.

برای اینکه به تنظیمات رنگ دسترسی پیدا کنید، ابتدا انگشتتان را روی صفحه خانه نگه دارید و از بین گزینه‌های ظاهر شده Color palette را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه به یک صفحه جدید منتقل می‌شوید که در آن ترکیب رنگ‌هایی که می‌توانید براساس والپیپر گوشی انتخاب کنید را مشاهده خواهید کرد. هرکدام را که انتخاب کنید می‌توانید پیش‌نمایش آن را هم در بالای صفحه ببینید.

تنظیمات گوشی سامسونگ اس 21 - تنظیمات رنگ اسکرین گوشی گلکسی اس ۲۱

وقتی رنگ مورد نظرتان را انتخاب کردید روی Done بزنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

8. تغییرات استایل و رنگ ساعت گلکسی اس ۲۱

از دیگر ترفند های گوشی گلکسی اس 21، امکان تغییر استایل و رنگ ساعت صفحه قفل و حالت نمایشگر همیشه روشن است. با اینکار می‌توانید استایل پیش‌فرض ساعت را عوض کرده و حتی رنگ فونت آن را هم تغییر دهید. برای دسترسی به تنظیمات این مورد، ابتدا به تنظیمات گوشی سامسونگ اس 21 بروید و Lock Screen را انتخاب کنید.

ویژگی های مخفی گلکسی اس ۲۱ - تغییرات استایل و رنگ ساعت گلکسی اس ۲۱

حالا از پایین صفحه گزینه Clock style را لمس کنید. در صفحه بعدی و در دو زبانه Type و Colour می‌توانید استایل و رنگ موردنظرتان را برای ساعت انتخاب کنید.

تنظیمات گوشی سامسونگ اس 21 - تغییرات استایل و رنگ ساعت گلکسی اس ۲۱

در انتها روی Done بزنید تا تغییراتی که اعمال کردید، ذخیره شوند.

9. تنظیم صدای دوربین S21؛ ترفندهای S21

گوشی‌های سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض هنگام عکس گرفتن، یک صدای شبیه‌سازی شده شاتر دوربین‌های عکاسی را از بلندگو پخش می‌کنند. بسیاری از کاربران میانه خوبی با این صدا ندارند و به‌دنبال خاموش کردن آن هستند. خبر خوب این است که این کار از طریق تنظیمات دوربین S21 امکان‌پذیر است. برای انجام این کار باید به دوربین و سپس تنظیمات آن بروید.

قابلیت های گوشی s21

در فهرست نشان داده شده گزینه Shutter sound را غیرفعال کنید. از این به بعد هنگام عکاسی، گوشی بدون صدا خواهد بود.

10. استفاده از دو حساب واتساپ به‌صورت همزمان

بیشتر پیام‌رسان‌هایی که با شماره تلفن شما را ثبت نام می‌کنند، در هر لحظه تنها اجازه استفاده از یک حساب کاربری را می‌دهند. اما یکی از قابلیت‌های جذاب گوشی گلکسی S21، به‌شما این امکان را می‌دهد تا یک کپی از این اپلیکیشن‌ها مثل سیگنال، واتساپ و تلگرام در گوشی نصب و با یک شماره و حساب کاملا متفاوت از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید به‌صورت همزمان به هردو حساب خود در این پیام‌رسان‌ها دسترسی داشته باشید.

ترفندهای s21

برای دسترسی به این ویژگی باید ابتدا به Settings رفته و Advanced features و در نهایت Dual messenger را انتخاب کنید. در اینجا برنامه مدنظرتان را انتخاب و روی Install بزنید. پس از چند ثانیه، کپی برنامه در گوشی با یک آیکون مخصوص در گوشی قابل مشاهده و استفاده خواهد بود.

11. غیرفعال کردن اپلیکیشن‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری

یکی از قابلیت های گوشی S21 که برای صرفه جویی در مصرف باتری می‌توانید از آن کمک بگیرید، همین ویژگی است. با این قابلیت می‌توانید فعالیت پس‌زمینه یک برنامه را با قراردادن آن در 3 سطح مختلف، کنترل کنید. در این صورت گوشی اجازه فعالیت به برنامه‌هایی که در پس‌زمینه باز می‌شوند را نخواهد داد و می‌توانید تا چند درصد در مصرف باتری خودتان صرفه جویی کنید.

ترفندهای s21

برای فعال کردن این ویژگی به مسیر Settings —> Battery and Device Maintenance —> Battery —> Background usage limits بروید. حالا گزینه Put unused apps to sleep را فعال کنید.

12. استفاده از کیبورد به‌عنوان ترک‌پد

یکی از تنظیمات گوشی S21 که بیشتر به درد کسانی که مدام با گوشی خود اسناد مختلف را ویرایش یا تایپ می‌کنند، می‌خورد، قابلیت استفاده از کیبورد گوشی به‌عنوان یک ترک‌پد است. درست مثل لپ‌تاپ، می‌توانید کیبورد خود را به یک تاچ‌پد تبدیل و سپس با استفاده از آن به قسمت‌های مختلف متن رفته و ویرایشتان را انجام دهید. برای استفاده از این ویژگی باید از کیبورد سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض استفاده کنید.

ترفند های گوشی گلکسی اس 21

سپس انگشتتان را روی دکمه فاصله نگه دارید تا آیکون نشانگر ماوس ظاهر شود. حالا با حرکت دادن انگشت می‌توانید از کیبورد به‌عنوان ترک‌پد استفاده کنید.

13. اشتراک گذاری وای‌فای با کد QR؛ ترفند های گوشی گلکسی اس 21

در گلکسی S21 دیگر لازم نیست برای اشتراک گذاری یک شبکه وای‌فای با دوستانتان، نام شبکه و رمزعبور را برایشان بخوانید. می‌توانید با استفاده از یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای S21، یک کد QR از شبکه‌ای که به آن متصل هستید ایجاد کنید. دوست شما با اسکن این کد به راحتی می‌تواند به شبکه اضافه شود. بدون این که نیازی به وارد کردن نام و رمز باشد.

قابلیت های گوشی s21

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا به منو وای‌فای گوشی بروید و شبکه موردنظر را انتخاب کنید. سپس از پایین صفحه روی QR code بزنید. حالا هر گوشی با اسکن کدی که روی نمایشگر شما نشان داده شده، می‌تواند به آن شبکه اضافه شود.

14. شخصی‌سازی پنل کناری

یکی دیگر از ترفندهای S21، شخصی‌سازی پنل کناری گوشی است. این پنل امکان دسترسی سریع به برنامه‌های مورد علاقه شما را می‌دهد. می‌توانید برنامه‌هایی که مدام با آن‌ها سر و کار دارید را به این پنل اضافه کنید. سپس با کشیدن انگشتتان از سمت چپ به راست، این پنل باز شده و می‌توانید برنامه‌ها را به‌سرعت اجرا کنید.

قابلیت های گوشی s21

برای شخصی‌سازی آن هم کافی است روی نوار شفاف مربوط به این پنل، که در سمت راست صفحه است، دوبار ضربه بزنید یا انگشتتان را روی آن نگه دارید، سپس سه‌خط افقی پایین آن را لمس و گزینه Edit را انتخاب کنید. حالا می‌توانید برنامه‌ها را حذف یا اضافه کنید.

15. غیرفعال کردن انیمیشن‌ها؛ ترفندهای S21

بیشتر کاربران می‌دانند که از طریق گزینه Developer Options می‌توان انیمیشن‌های تمام گوشی‌های اندرویدی را کمتر کرد. به این ترتیب گوشی عملکرد سریع‌تر و روان‌تری خواهد داشت. اما یکی از ترفندهای S21 در One UI، به‌شما این امکان را می‌دهد تا این انیمیشن‌ها را به کل غیرفعال کنید.

ترفند های گوشی گلکسی اس 21

برای انجام این کار به Settings —> Advanced Features —> Remove Animations بروید و در صفحه باز شده، گزینه Remove Animations را فعال کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
جدیدترین و بهترین گوشی های سامسونگ 2021؛ از پرچمداران ...
نگار رئیسی07 آبان 1401 11:30
thumbnail
سامسونگ از سری گلکسی S22 و گلکسی Tab S8 رونمایی کرد
محمد علی‌محمدی21 بهمن 1400 13:30

سخن پایانی

ترفند های گوشی گلکسی اس 21 همانطور که دیدید شامل موارد مختلفی می‌شود که اکثر آن‌ها به اندازه زیادی کاربردی هستند و می‌توانند روی نحوه استفاده و تعامل شما با One UI تاثیرگذار باشند. اگر شما هم با دیگر ترفندهای S21 آشنا هستید، حتما در بخش نظرات آن‌ها را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محمدامین اصغرزاده
.
14 مرداد 1401، 20:02
پاسخ
0
0
سلام گوشی منs21 هستش چرا بروز رسانی اندروید۱۲ برام نیومده
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402