مشکلات گوشی های سری A سامسونگ

مشکلات گوشی های سری a سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی های سری A سامسونگ به سرعت جای خود را در میان کاربران تلفن همراه باز کرده‌اند. سری A سامسونگ در کنار تمام ویژگی‌های مثبت، مشکلاتی هم دارند. شاید شما هم با مشکلات گوشی های سری a سامسونگ دست و پنجه نرم کرده باشید. برخی ایرادها در چندین مدل مختلف از سری A سامسونگ دیده شده است. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم ایرادهای متداول گوشی های سامسونگ سری آ را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای مقرون به صرفه یک گوشی میان رده قدرتمند داشته باشید به سراغ سری a سامسونگ بروید. برخی از مدل‌های سری A سامسونگ علیرغم داشتن ایراداتی، در لیست پرفروش‌ترین گوشی های هوشمند سال قرار گرفته‌اند. این یعنی که مشکلات رایج سامسونگ سری a چیزی از محبوبیت مدل‌های مختلف سری A کم نکرده است. با این حال برخی از این مشکلات می‌تواند کاربران تلفن همراه را ناامید و کلافه کند.

در ادامه می‌خوانیم

آشنایی با گوشی های سری A سامسونگ

ایرادهای متداول گوشی های سامسونگ سری آ

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که گوشی های میان رده سری A چنین موفقیتی را برای سامسونگ به ارمغان بیاورند. سری A سامسونگ مناسب کسانی است که آرزوی خرید گوشی با امکاناتی نزدیک به سری پرچمدار ولی با هزینه کمتر را دارند. به عنوان مثال نگاهی به ویژگی‌های گالکسی A51 یا گالکسی A71 بیندازید. هر دو گوشی سخت افزاری مناسب و قابل دفاع دارند. سری A سامسونگ با تنوع بالای خود همچنان در دنیای تکنولوژی می‌درخشد.

معایب گوشی های سامسونگ سری اِی

سری A سامسونگ قیمت ارزان و مشخصات مناسبی دارند. البته برخی معایب سری A را می‌توان از دلایل ارزان بودن گوشی ها دانست. گلکسی سری a کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به سری پرچمدار سامسونگ دارد. در اکثر مدل‌های سری A از پردازنده‌های متوسط استفاده شده است. دوربین و صفحه نمایش ضعیف در بسیاری از گوشی های سری آ دیده می‌شود. تمام این موارد می‌تواند مشکلاتی را در هنگام کار با گوشی برای کاربران به وجود آورد.

بررسی رایج ترین مشکلات گوشی های سری A سامسونگ

مشکلات رایج سامسونگ سری a

در مطالب فوق در مورد ارزان بودن سری A سامسونگ صحبت کردیم. بخش زیادی از مشکلات گوشی های سری a سامسونگ به دلیل استراتژی شرکت برای کاهش قیمت گوشی ها است. در ادامه خواهیم دید که استراتژی سامسونگ در ساخت گوشی های سری A چه بوده و منجر به چه مشکلاتی شده است.

کیفیت ساخت پایین سری A سامسونگ

یکی از ایرادهای متداول گوشی های سامسونگ سری آ کیفیت ساخت پایین بدنه است. گوشی های سری S و سری Z شرکت Samsung کیفیت ساخت بالایی دارند. سامسونگ در این سری از گوشی ها از فلز و شیشه برای ساخت بدنه گوشی استفاده کرده است. اما گوشی های گلکسی سری A دارای درب پشتی پلاستیکی و گاهی فریم فلزی نه چندان باکیفیت هستند. به همین دلیل آسیب پذیری بالا از معایب سری A محسوب می‌شود.

به عنوان مثال باید گوشی های Galaxy A22، Galaxy A52، Galaxy A72 و گوشی A32 رو نام برد که بدنه‌ای پلاستیکی دارند. البته کیفیت ساخت پایین سری A عمدی بوده و نمی‌توان به سامسونگ خرده گرفت. چرا که سامسونگ سری A را برای جامعه هدف خاصی در نظر گرفته است. بنابراین قیمت گوشی های سری آ نباید همانند گوشی های پرچمدار گران باشند. دستیابی به قیمت پایین تنها با استفاده از بدنه پلاستیکی در سری A ممکن شد.

وجود پردازنده ضعیف در برخی مدل‌های  سری A

معایب گوشی های سامسونگ سری اِی

استفاده از پردازنده ضعیف از مشکلات متداول گوشی های سامسونگ در برخی مدل‌های سری A است. متخصصان شرکت سامسونگ در ساخت گوشی های سری A از نسل قدیمی پردازنده Snapdragon، پردازنده نه چندان قوی Mediatek یا پردازنده Exynos استفاده کرده‌اند. سیستم عامل اندروید برای کارایی عالی نیاز به پردازنده قدرتمند دارد. مشکل این پردازنده‌ها پس از مدتی استفاده از گوشی نمایان می‌شود.

بسیاری از گوشی های سری A سامسونگ پس از 12 یا 13 ماه سرعت اولیه خود را از دست می‌دهند. این به دلیل کاهش بار محاسباتی پردازنده ضعیف در طول زمان است. سیستم عامل اندروید با آپدیت‌های جدید سنگین‌تر می‌شود. بنابراین پردازنده ضعیف به مرور زمان به سختی از بار محاسباتی این سیستم عامل سنگین برمی‌آید. در واقع یکی از مشکلات گوشی سامسونگ a عدم بازدهی مناسب در طولانی مدت است.

صفحه نمایش ضعیف در برخی گوشی های سری A

از دیگر مشکلات رایج سامسونگ سری a کیفیت پایین صفحه نمایش گوشی است. کمپانی سامسونگ گوشی های پرچمدار خود را همیشه با صفحه نمایش Super AMOLED به بازار عرضه می‌کند. اما سامسونگ در گوشی های سری A از مدل‌های مختلف صفحه نمایش نظیر IPS LCD و AMOLED استفاده کرده است. استراتژی کاهش قیمت گوشی در اینجا هم به خوبی خودش را نشان می‌دهد.

البته باید بدانید که همه مدل‌های صفحه نمایش Super AMOLED کیفیت تصویر یکسانی ندارند. در واقع صفحه نمایش Super AMOLED استفاده شده در گوشی های سری A با سری S متفاوت است. درایورهای صفحه نمایش، واحد مدیریت حرارتی، مصرف برق و سایر موارد همگی در صفحه‌نمایش‌های سری A پایین‌تر است.

دوربین ضعیف در گوشی های سری A سامسونگ

مشکلات گوشی های سری a سامسونگ

گوشی های سری a سامسونگ دوربین‌های قدرتمند و فوق‌العاده‌ای ندارند. دوربین ضعیف از معایب گوشی های سامسونگ سری اِی به حساب می‌آید. حتماً در مشخصات گوشی های سری A دوربین 64 مگاپیکسلی را دیده‌اید. اما عدد مگاپیکسل معیار مناسبی برای سنجش کیفیت دوربین گوشی نیست. به عنوان مثال دوربین 12 مگاپیکسلی گوشی آیفون نسبت به دوربین‌های 64 مگاپیکسلی سری A عکس و فیلم بهتری می‌گیرد.

عدم پشتیبانی طولانی مدت از سیستم عامل در سری a

چالش همیشگی کاربران گوشی های سامسونگ عدم پشتیبانی مناسب شرکت است. این مسئله از مشکلات گوشی های سری a سامسونگ نیز محسوب می‌شود. شرکت اپل معمولاً پشتیبانی از گوشی های آیفون را تا 60 ماه ادامه می‌دهد. اما سامسونگ نهایتاً تا 24 ماه از گوشی های جدید خود پشتیبانی نرم افزاری می‌کند. حتی این روند در گوشی های پرچمدار SAMSUNG هم دیده می‌شود.

به‌روزرسانی و پشتیبانی سیستم عامل Android در گوشی های سری A سامسونگ وضعیت بدتری هم دارد. سامسونگ برای برخی مدل‌های سری a به ندرت آپدیتی ارائه می‌کند. به همین دلیل برخی مشکلات نرم افزاری به مرور زمان بلای جان کاربران خواهد شد. بسیاری از این مشکلات با به‌روزرسانی اندروید برطرف می‌شود. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که پشتیبانی از گوشی های میان رده توسط سایر کمپانی‌ها هم طولانی مدت نیست.

همچنین بخوانید :

ویژگی‌های سخت افزاری محدود در برخی گوشی های سری a

ایرادهای متداول گوشی های سامسونگ سری آ

یکی از ایرادهای متداول گوشی های سامسونگ سری آ امکانات محدود در بسیاری از مدل‌ها است. به عنوان مثال خیلی از گوشی های سری A ضد آب و ضد گرد و غبار نیستند. یا اینکه بیشتر مدل‌های سری a از شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس بی‌بهره‌اند. برای برخی مدل‌ها هم رم و حافظه داخلی پایینی در نظر گرفته شده تا قیمت را کاهش دهند. مثلاً گوشی های معمولی سری A فقط 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارند.

مشکل عدم اتصال به شبکه وای فای در برخی مدل‌های سری A

اتصال به شبکه وای فای همیشه از مسائل چالش‌برانگیز در گوشی های هوشمند بوده است. در برخی مدل‌های گالکسی سری A سامسونگ این مشکل بیشتر دیده می‌شود. بنابراین می‌توان عدم اتصال به WiFi را از مشکلات رایج سامسونگ سری a دانست. البته گاهی اوقات این مشکل به گوشی مربوط نمی‌شود و باید موارد دیگر را چک کرد. در برخی مدل‌های سری A سامسونگ کاربران باید برای اتصال به WiFi، گوشی را چند بار راه اندازی مجدد کنند. در این مواقع گوشی را به مدت 10 تا 15 ثانیه در حالت Airplane بگذارید شاید مشکل برطرف شود.

هنگ کردن و ریست مداوم برخی گوشی های سری A

مشکلات رایج سامسونگ سری a

تعدادی از کاربران گوشی های سری A سامسونگ از ریست شدن مداوم و هنگ کردن گوشی خود گلایه دارند. این مشکل در برخی گوشی های مدل Galaxy A50، Galaxy A50s و Galaxy A51 دیده شده است. حتی در بعضی موارد گوشی هنگام راه اندازی روی لوگوی سامسونگ می‌ماند و فرایند بوت کامل نمی‌شود. اگر این مشکل نرم افزاری باشد، سامسونگ با ارائه آپدیت‌های جدید قادر به برطرف کردن آن خواهد بود.

سایر مشکلات متداول گوشی های سامسونگ

معایب گوشی های سامسونگ سری اِی فقط محدود به موارد فوق نمی‌شود. در برخی مدل‌های سری a سامسونگ با تخلیه سریع شارژ باتری مواجه هستیم. بعضی گوشی های گالکسی a وزن نسبتاً بالایی دارند که باعث گلایه کاربران شده است. یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه گوشی  Galaxy A12 است که وزن بسیار بالایی دارد. در تعدادی از گوشی های Samsung سری a شاهد داغ کردن بیش از حد گوشی هستیم.

یکی دیگر از مشکلات گوشی های سری a سامسونگ مربوط به حسگر اثر انگشت می‌شود. در برخی مدل‌های سری A، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار داده شده است. بر اساس تجربه کاربران، وجود حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش باعث عملکرد نه چندان دقیق آن می‌شود. سامسونگ در بسیاری از گوشی های سری A فلش دوربین سلفی را حذف کرده است. همین امر باعث کاهش کیفیت عکس‌های دوربین به خصوص در شب خواهد شد.

جمع بندی

ایرادهای متداول گوشی های سامسونگ سری آ را در مطالب فوق مورد بررسی قرار دادیم. بسیاری از این مشکلات در گوشی های سایر برندها هم وجود دارد. اما برخی از آن‌ها در مدل‌های سری A سامسونگ بیشتر دیده شده است. با همه این‌ها گوشی های سری a سامسونگ همچنان در دنیای تکنولوژی محبوب و پرفروش هستند. به‌طورکلی باید گفت که گوشی های گالکسی سری A باب میل افرادی است که گوشی های مقرون به صرفه می‌خواهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402