روش های بکاپ گرفتن از تلگرام | چگونه از تلگرام خود پشتیبان گیری کنیم؟

بکاپ گیری از تلگرام / پشتیبان گیری در تلگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دلایل زیادی برای بکاپ گیری از تلگرام وجود دارد. درست مثل پشتیبان گیری از سایر برنامه‌ها، در تلگرام هم بهتر است همیشه یک نسخه پشتیبان از چت‌هایتان داشته باشید. البته پشتیبان گرفتن در تلگرام شاید کمتر از واتساپ لازم بنظر برسد چرا که تمام چت‌های شما در سرور‌های برنامه نگه‌داری می‌شوند اما با این حال، بک اپ گیری از این پیام‌رسان همچنان لازم است.

با بک اپ گیری از تلگرام خود می‌توانید خیالتان را از بابت چت‌ها و داده‌هایی که در برنامه دارید راحت کنید. البته گزینه مربوط به بکاپ در تلگرام در نسخه تحت وب و همچنین برنامه دسکتاپ آن در دسترس است و از طریق گوشی نمی‌توانید از آن استفاده کنید. به همین خاطر است که شاید خیلی از کاربران اصلا با نحوه کاپ گرفتن از مخاطبین و چت‌های تلگرام آشنا نباشند. حالا سوال اصلی این است که نحوه بکاپ گیری از چت و سایر داده های تلگرام چگونه است؟ با پلازا همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

طریقه بکاپ گیری از تلگرام

آموزش بکاپ تلگرام کمی متفاوت از واتساپ است. از آنجایی که تلگرام از چندین دستگاه به طور همزمان پشتیبانی می‌کند، چت‌های شما حتی اگر در گوشی نیز از بین بروند می‌توانید دوباره از طریق نسخه ویندوز یا وب به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در حالی که در واتساپ اگر از چت‌های خود در گوشی پشتیبان نگیرید و این چت‌ها به صورت اتفاقی حذف شوند، دیگر نمی‌توانید دوباره آن‌ها را بازگردانید.

به همین خاطر اگر بدنبال طریقه بکاپ گرفتن از تلگرام در ایفون یا اندروید هستید، چنین گزینه‌ای در این نسخه‌ها پیدا نمی‌کنید. گزینه مربوط به Export کردن داده‌ها که در ادامه به آن می‌پردازیم تنها در نسخه‌های دسکتاپ و وب تلگرام قابل دسترسی هستند. در این نسخه‌ها بدون نیاز به نرم افزار بکاپ گیری از تلگرام می‌توانید اطلاعات را دریافت کنید. اما طرز بکاپ گرفتن از تلگرام با کامپیوتر چگونه است؟

برای بک آپ گیری از پیام ها و چت های خود در تلگرام تنها یک روش دارید. ابتدا باید نسخه دسکتاپ این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب کنید. از اینجا می‌توانید نسخه ویندوز و از اینجا نسخه مک را دانلود کنید. پس از اینکه برنامه را نصب کردید با وارد کردن شماره تلفن و کدی که تلگرام از طریق دیگر دستگاه‌های شما مثل گوشی یا تبلت برایتان ارسال می‌کند، وارد حساب خود شوید.

برای بک آپ گرفتن از تلگرام ابتدا بر روی سه خط افقی بالای سمت چپ برنامه کلیک کرده و بعد Settings را انتخاب کنید.

روش های بکاپ گرفتن از تلگرام

در پنجره بعدی باید گزینه Advanced را انتخاب کنید.

چگونه از تلگرام خود پشتیبان گیری کنیم

حالا در صفحه بعدی بر روی Export Telegram data کلیک کنید.

بکاپ گرفتن از تلگرام

در اینجا بهتر است پیش از اینکه شروع به بکاپ گرفتن کنیم، با گزینه‌های متنوعی که تلگرام برای این کار در اختیارمان قرار داده آشنا شویم. شما در این بخش می‌توانید هر اطلاعاتی که می‌خواهید از آن‌ها پشتیبان گرفته شود را انتخاب کنید.

مثلا برای بکاپ گرفتن از مخاطبین تلگرام، در این قسمت از برنامه کافی است گزینه Contact list را تیک بزنید. برای بکاپ گرفتن از پیام های تلگرام، گزینه Personal chats و اگر می‌خواهید از چت‌هایی که با بات‌ها داشتید بکاپ گیری کنید، گزینه Bot chats یا اگر می‌خواهید از چت‌هایی که در گروه‌ها داشتید پشتیبان گیری کنید، گزینه Private groups را تیک بزنید.

همچنین بخوانید :

همچنین می‌توانید سایر موارد مثل بک آپ گیری از کانال ها و گروه‌های تلگرام را نیز مشخص کنید. در بخش بعدی یعنی Media export settings می‌توانید محتوای رسانه‌ای که می‌خواهید را مشخص کنید. مثلا تنها از عکس‌ها یا ویدیوها یا پیام‌های صوتی و یا استکیرها و گیف‌ها پشتیبان گرفته شود یا از همه آن‌ها.

در بخش Other دو گزینه Active sessions و Miscellaneous data را داریم. گزینه اول، یعنی Active sessions به شما این امکان را می‌دهد تا از فهرست دستگاه‌هایی که در آن لحظه به حساب شما دسترسی دارند پشتیبان بگیرید و گزینه بعدی به شما اجازه می‌دهد از هر نوع داده دیگری که در سایر گزینه‌ها ذکر نشده پشتیبان تهیه کنید.

Telegram and WhatsApp Backup / آموزش بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ

آخرین قسمت Location and format است. در این قسمت می‌توانید محل ذخیره فایل بکاپ به همراه فرمت آن (HTML یا JSON) را مشخص کنید. برای فرمت توصیه می‌شود گزینه Human-readable HTML را انتخاب کنید تا بتوانید چت‌ها را بخوانید.

با این گزینه‌ها دست شما برای بک آپ گیری از کل دیتابیس تلگرام خود کاملا باز است. وقتی تمامی گزینه‌ها را همانگونه که می‌خواستیم تنظیم کردیم، بر روی Export کلیک می‌کنیم تا فرایند بک آپ گرفتن از تلگرام شروع شود. این فرایند بسته به حجم اطلاعاتی که انتخاب کردید ممکن است چند دقیقه طول بکشد. وقتی کار تمام شد می‌توانید در مسیری که انتخاب کردید (به طور پیش‌فرض پوشه Telegram Desktop در Downloads) به اطلاعاتی که پشتیبان گرفته‌اید دسترسی داشته باشید.

همانطور که پیشتر نیز گفتیم این آموزش پشتیبان گیری از تلگرام فقط برای بکاپ گرفتن نسخه‌های دسکتاپ و وب است و در اندروید و آیفون امکان انجام چنین کاری وجود ندارد. از این روش بکاپ گیری از تلگرام می‌توانید از تمامی اطلاعاتی که در این پیام‌رسان دارید، مانند کانتکت های برنامه و غیره یک بک اپ تهیه و در کامپیوتر ذخیره کنید.

برای این که بتوانید بکاپ‌ها را به‌روز نگه‌دارید، باید هرچند وقت یک بار این فرایند را تکرار کرده و فایل بکاپ جدید را که حاوی چت‌های تازه است را ذخیره کنید. در غیر این صورت به چت‌های جدید دسترسی نخواهید داشت. با این حال این مراحل بیشتر زمانی کاربرد دارند که بخواهید حساب تلگرام خود را حذف کنید. در عمل تلگرام به‌صورت لحظه‌ای و ابری از تمام اطلاعات شما بکاپ تهیه می‌کند و شما در هر زمان و از هر دستگاهی می‌توانید به آخرین چت‌ها دسترسی پیدا کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین کانال های دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی ...
تیم پلازا07 اسفند 1402 20:00
thumbnail
آموزش انتقال استیکر تلگرام به واتساپ
تیم پلازا27 آبان 1401 16:30
thumbnail
روش های حذف اکانت تلگرام ؛ دیلیت اکانت تلگرام چگونه ...
محمد علی‌محمدی29 تیر 1401 22:30
thumbnail
روشهای تبلیغ کانال تلگرام — 14 روش موثر و پر بازده تبلیغاتی ...
نگار رئیسی11 دی 1400 20:00

سخن پایانی

با بکاپ گیری از تلگرام می‌توانید برای همیشه خیال خود را از بابت اطلاعاتی که در این پیام‌رسان دارید راحت کنید تا در هر زمان که خواستید بتوانید دوباره به آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این همانطور که دیدید، نحوه بکاپ گیری از مخاطبین و سایر داده‌های تلگرام نیز بسیار ساده است و چند دقیقه وقت شما را می‌گیرد. این قابلیت به خصوص در هنگام بک آپ گرفتن از تلگرام کاربردی است؛ چراکه این پیام‌رسان به هردو طرف چت اجازه می‌دهد هر زمان که خواستند چت‌های یکدیگر را حذف کنند. با تهیه فایل پشتیبان می‌توانید از حذف شدن چت‌ها به صورت یک طرفه جلوگیری کنید و همیشه آن‌ها را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402